coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

فیلترینگ تلگرام در روسیه مسدود شدن برخی سرویس های گوگل را نیز به دنبال داشت

مسدود شدن برخی سرویس های گوگل در روسیه به دنبال فیلترینگ تلگرام در این کشور اتفاق افتاد. گوگل تایید کرده که برخی از سرویس های آن دچار مشکل شده اند.

بنیانگذار تلگرام، اعلام کرد که به دنبال فیلترینگ این پیام رسان در روسیه، نزدیک به 18 میلیون آدرس IP مسدود شده اند. در ادامه مسدود شدن برخی سرویس های گوگل نیز اتفاق افتاد و گوگل خود نیز آن را تایید کرد.


بیشتر بخوانید: جنبش مقاومت دیجیتالی تلگرام ؛ پرواز موشک‌های کاغذی روسیه در روز زمین [تماشا کنید]


مسدود شدن برخی سرویس های گوگل در روسیه

در این چند وقت اخبار مختلفی در مورد فیلترینگ تلگرام در روسیه مطرح شده است. در نهایت با صدور حکم دادگاه برای فیلترینگ فوری، این شبکه اجتماعی با محدودیت هایی روبرو شد. در پی فیلتر شدن بسیاری از آدرس های IP خارجی مرتبط با سرورهای آمازون و گوگل که توسط تلگرام مورد استفاده قرار می گرفتند، بسیاری از کاربران خبر از اختلال در سایر سرویس های مرتبط با سرورهای خارجی از جمله تماس صوتی وایبر و برخی سایت ها دادند.


بیشتر بخوانید: ناموفق بودن فیلترینگ تلگرام در روسیه !


همچنین مسدود شدن برخی سرویس های گوگل نیز به دنبال این موضوع اتفاق افتاد. سرویس هایی از جمله جیمیل، جستجو و برخی اعلان های اپ های اندروید در روسیه با مشکل مواجه شده اند.

برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند که روسیه مسدودیت های تصادفی اینترنت را ادامه نمی دهد، زیرا این کشور تمایلی به تخریب چهره اش در بین جوامع بین المللی ندارد. همچنین چون جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه و از 24 خرداد تا 24 تیر، برگزار خواهد شد، به نظر نمی رسد که حکومت روسیه علاقه داشته باشد که توریست ها با عدم دسترسی به سرویس های گوگل روبرو شوند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techcrunch

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر