;
coinex

اظهار تاسف و عذرخواهی عامل اصلی رسوایی فیس بوک

محقق دانشگاه کمبریج و عامل اصلی رسوایی فیس بوک سرانجام از این شبکه اجتماعی به دلیل سوءاستفاده از داده های خصوصی کاربران عذرخواهی کرد.

به گزارش تکراتو، کوگان در مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی اعلام نمود که زمانی که در حال انجام تحقیقات و اقدامات تحقیقاتی خود با استفاده از این داده ها بوده است، اصلا به این فکر نکرده که در حال انجام یک کار اشتباه است.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ فیس بوک در روسیه در صورت نپذیرفتن شرایط این کشور!


استفاده بدون اجازه موسسه کمبریج انالیتیکا از داده های خصوصی کاربران باعث شد تا اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون کاربر فیس بوک فاش شود و این شبکه نیز مورد انتقادهای شدید قرار گیرد. بسیاری از کاربران نیز فعالیت خود در این شبکه اجتماعی را تعلیق کرده و یا کاهش داده اند.

عذرخواهی عامل اصلی رسوایی فیس بوک

کمبریج آنالیتیکا برای اینکه بتواند به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشد یک تست شخصیتی طراحی کرد که برای استفاده از آن لازم بود تا کاربران نام کاربری و کلمه عبور فیس بوک خود را وارد کنند. کاربران از چنین چیزی مطلع نبوده و این اقدام آنها باعث شد تا به راحتی اطلاعات آنها و دوستانشان در اختیار این موسسه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: قوانین جدید اتحادیه اروپا و اقدامات فیسبوک در این زمینه!


شهادت کوگان در پارلمان انگلیس

علاوه بر زاکربرگ آقای کوگان هم قرار است به زودی در مورد اتفاق پیش آمده شهادت دهد. وی به زودی در یکی از کمیته های پارلمان انگلیس حضور می یابد و در مورد اتفاقات رخ داده شهادت می دهد. وی در مصاحبه خود اعلام کرد که تصورش در زمان طراحی برنامه موبایلی مذکور کاملا خام بوده و فکر می کرده کاربران اهمیت زیادی به نحوه استفاده از داده های خود نمی دهند. وی ادامه داد که کار آنها از اساس اشتباه بوده و از این بابت اظهار تاسف نمود.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر