;
coinex

پتنت جدید سامسونگ تماس تصویری ایموجی واقعیت افزوده را به‌نمایش می‌گذارد

سامسونگ در دنیای گوشی سازی یکی از برترین سازندگان به شمار می‌آید. این سازنده اخیرا پتنتی را در زمینه تماس تصویری ایموجی واقعیت افزوده ثبت کرده است.

پتنت جدید سامسونگ از این امر حکایت می‌کند که این سازنده می‌خواهد از فناوری ایموجی ای آر (AR-emoji) خود برای ارائه یک برنامه تماس تصویری شبیه به برنامه فیس تایم (Face Time) استفاده کند. این پتنت نشان می‌دهد که کاربر می‌تواند با استفاده از فناوری به کار رفته در گوشی گلکسی اس 9، ایموجی شبیه به خود بسازد و سپس آن را به صورت زنده و همراه با صدا برای مخاطب خود ارسال نماید.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین گلکسی اس 9 ؛ از دیافراگم دوگانه تا ایموجی واقعیت افزوده


طبق اطلاعات موجود این فناوری می‌تواند در موقعیت‌هایی که پهنای باند اتصال گوشی کاربر محدود است، سودمند واقع شود. طرح‌های ارائه شده در رابطه با این فناوری از این امر حکایت می‌کنند که سازنده کره‌ای پروسه ساخت این فناوری را از سال 2013 میلادی شروع و پتنت آن را در سال 2016 ثبت کرده است. این پتنت جدید در ماه میلادی جاری تایید شده است.

چرا سامسونگ باید پتنتی را در زمینه تماس تصویری ایموجی واقعیت افزوده ثبت کند

عرضه اینترنت 5G و پیشرفت سریع خدمات سلولی ممکن است که این طرح را کمی بی‌فایده نشان دهند. شاید فکر کنید که در دنیای امروزی کاربران می‌توانند در اکثر نقاط جهان با استفاده از نرم افزارهای اسکایپ یا فیس تایم تماس تصویری برقرار کنند، اما این بینش چندان هم درست نیست؛ زیرا هنوز هم مناطقی در ایالات متحده و سایر قسمت‌های کره زمین وجود دارد که در آن‌ها کاربر نمی‌تواند از اتصال خوبی بهره ببرند.


بیشتر بخوانید: آشنایی با ویژگی های مهم اینترنت نسل پنجم ؛ از ۵G چه می‌دانیم؟


علاوه بر این، مکان‌هایی هم هنوز در جهان وجود دارد که پهنای باند گوشی‌های همراه در آن‌ها به دلیل وجود محدودیت‌های مالی، بسیار ناپایدار است. پتنت جدید سامسونگ می‌تواند برای کاربرانی که در چنین مناطقی زندگی می‌کنند، بسیار سودمند باشد. البته همان طور که می‌دانید این فناوری هم اکنون در قالب یک پتنت ثبت شده و از این رو فاصله زیادی با عرضه شدن در قالب یه فناوری کاربردی و واقعی دارد.

کاربرانی که می‌خواهند در هنگام گفتگو با مخاطب خود، تصویر او را هم ببینند، احتمالا به میزان زیادی از این طرح استقبال می‌کنند؛ زیرا این آواتار اگرچه که ظاهری انیمیشنی دارد، اما به خوبی حالت‌های صورت کاربر را نیز نشان داده و به همین دلیل تقریبا ماهیت یک تماس تصویری را به مخاطب ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید: بهترین برنامه های تماس تصویری برای گوشی های هوشمند و تبلت ها


طبیعت انسان به مکالمات تصویری علاقمند است و این فناوری می‌تواند این قابلیت را در اختیار کاربرانی که سرعت اینترنت خوبی ندارند، بگذارد. قابلیت تماس تصویری ایموجی ای آر سامسونگ برای کودکان و آن دسته از کاربرانی هم که از داشتن تماس تصویری خجالت می‌کشند، یک ابزار کاربردی و مفید محسوب می‌شود.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر