;
coinex

هزینه ارسال پیامک در تمامی اپراتورهای کشور کاهش یافت

هزینه ارسال پیامک در تمامی اپراتورهای کشور ارزان شد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از این تصمیم گیری خبر داد.

به گزارش تکراتو، روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخصوص توقف اخذ ۱۰ ریال عوارض از ارسال هر پیامک تلفن همراه مطابق با بودجه سال ۹۷ توضیح داد.


بیشتر بخوانید: آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل


ارزان شدن هزینه ارسال پیامک

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۱۳۹۳ یک بند الحاقی درآمدی به تبصره ۱۹ لایحه بودجه اضافه کرده بودند که بر اساس آن، اپراتورهای تلفن همراه موظف بودند علاوه بر قیمت هر پیامک، به طور مضاعف مبلغ ۱۰ ریال از ارسال کنندگان پیامک دریافت کنند و آن را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کشور واریز کنند. این قانون در بودجه سال ۹۷ حذف شد و معاون نظارت رگولاتوری در نامه ای به اپراتورها، از آنها خواست تا این مبلغ را اخذ نکنند.

این نامه به استناد نامه مورخ ۲۷ فروردین ماه دفتر حقوقی رگولاتوری به اپراتورهای موبایل ارائه شده و در آن اپراتورها مکلف شده اند تا از زمان اعلام این نامه که روز نهم اردیبهشت ماه جاری است، عوارض قانونی ۱۰ ریالی هر پیامک را حذف کنند.


بیشتر بخوانید: گول تماس و پیامک های کلاهبردارانه را نخورید؛ مجرمان در کمینند!


بازگشت هزینه به حساب مشترکین

بر این اساس از روز گذشته اپراتورها لازم بود تا پیامک را با یک تومان کمتر محاسبه کنند. در صورتی که از اول فروردین ماه نیز هزینه پیامک را یک تومان بیشتر محاسبه کرده باشند، این مبالغ به حساب مشترکان بازگشت داده می شود.

 

بیشتر بخوانید :

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر