coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تلاش دولت چین برای انجام حملات سایبری مخفیانه

کارشناسان امنیتی از حملات سایبری مخفیانه توسط دولت چین خبر دادند. بسیاری از حملات که ارتباط بین آنها مشخص نبود در واقع جزئی از برنامه دولت چین بودند.

به گزارش تکراتو، بر اساس تحقیقات کارشناسان موسسه امنیتی  ProtectWise، چندین رشته از حملات سایبری که پیش از این ارتباط بین آنها مشخص نبود، اکنون مشخص شده است. براساس گفته این کارشناسان این حملات سایبری مخفیانه ، در واقع جزئی از یک برنامه در دولت چین بوده اند.


بیشتر بخوانید: مهم ترین حملات سایبری در سال ۹۶ ؛ تهدیدات مخرب فضای مجازی


وقوع حملات سایبری مخفیانه توسط چین

این برنامه با نام چتر از سال ۲۰۰۹ در جریان بوده و کسب و کارهای فناوری از جمله شرکت های گیمینگ Nexon و Trion را با اهداف سیاسی مورد حمله قرار داده است. اغلب این حملات با روش ها و اهداف مشابه پیاده سازی شده که شامل طراحی سایت های فیشینگ برای ورود به شبکه و سرقت اطلاعات با بدافزارهای عمومی و ویژه بوده اند.

در این حملات سایبری مخفیانه مهاجمان برای جلوگیری از شناسایی، اغلب از ابزارهای خود قربانی از قبیل نرم افزارهای مدیریتی و غیره استفاده کرده و به دنبال سرقت تاییدیه های ورود و تغییر نرم افزارها بوده اند.


بیشتر بخوانید: مقابله با تهدیدات امنیتی با تکنیک های علم هوش مصنوعی !


البته مهاجمان در جریان این حملات خطاهایی نیز مرتکب شده اند که باعث لو رفتن آنها شده است. در این حملات مهاجمان برای مخفی کردن هویت خود از سرویس های دستور و فرمان استفاده کرده و سهوا به برخی از دستگاه ها با آدرس IP شبکه یونیکورن چین در نزدیکی پکن متصل شده اند.

این حملات نشان می دهد که برنامه های دولت چین برای بهره گیری از هکرهای متخصص گسترده تر از آن چیزی است که پیش از این تصور می شد. ظاهرا حفظ جایگاه برتر در زمینه تکنولوژی برای چین اهمیت بسیاری دارد، زیرا در این حالت چین علاوه بر پیاده سازی حملات سایبری برای تضعیف رقبا، می تواند توسعه چیپ های پیشرفته را به عنوان بخشی از برنامه Made in China 2025 در دستور کار خود داشته باشد و به این وسیله تا هفت سال دیگر کمپانی های داخلی باید حداقل 40 درصد از نیاز صنایع این کشور به نیمه هادی ها را تامین کنند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر