;
coinex

رابط کاربری MIUI 10 شیائومی شباهت زیادی به سیستم عامل اندروید پی دارد

علاوه بر گوشی‌های سری می 8 (Mi 8) و دستبند می بند 3 (Mi Band 3) رابط کاربری MIUI 10 شیائومی هم در تاریخ 10 خرداد ماه رونمایی می‌شود.

چند روز پیش ونگ شیانگ، نایب رئیس شرکت شیائومی، با انتشار یک پوستر رسمی تایید کرد که در تاریخ گفته شده دستبند تناسب اندام می بند 3 را هم در معرض عموم قرار می‌دهد. حال تصاویری از منو تنظیمات، منو اعلان‌ها، کلیدهای میانبر و بخش چند قسمتی رابط کاربری MIUI 10 نیز در فضای مجازی منتشر شده است. این تصاویر توسط یک منبع خبری به نام تکنو کودکس (TechnoCodex) ارائه شده‌اند و علاوه بر طراحی جدید این نرم افزار تعدادی از ویژگی‌های آن را نیز نشان می‌دهند.

رابط کاربری MIUI 10 شیائومی


بیشتر بخوانید: تایید شد! شیائومی می بند ۳ رسما در دهم خرداد ماه رونمایی می‌شود


شباهت‌های متعددی بین نسخه جدید پوسته نرم افزاری شیائومی و سیستم عامل اندروید پی وجود دارد. برای مثال این رابط کاربری هم از یک طراحی سفید و آبی بهره می‌برد و به واسطه یک میانبر، پیش‌نمایشی از نرم‌افزارهای پرمصرف را نشان می‌دهد تا تجربه کاربری راحت‌تری را ارائه کند.

تکنو کودکس در یکی از عکس‌های خود نمایی از اپلیکیشن گالری رابط کاربری MIUI 10 شیائومی را نیز نشان داده است. براساس این عکس می‌توان گفت که اپلیکیشن گالری این پوسته نرم افزاری نمونه‌های مینیاتوری جدیدترین عکس‌های اضافه شده به گالری را نیز نمایش می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مشترکی که بین پوسته نرم‌افزاری جدید شیائومی و سیستم عامل اندروید پی گوگل وجود دارد در این است که رابط سازنده مشهور چینی هم می‌تواند به طور کامل فرامین کنترلی لمسی را پشتیبانی کند. شیائومی در نسخه جدید نرم‌افزارش علاوه بر ظاهر کلی، منو کنترل مرکزی، صفحه لاک اسکرین و ویجت هواشناسی را نیز مجددا طراحی کرده است.

رابط کاربری MIUI 10 شیائومی

گوشی‌های دریافت کننده رابط کاربری MIUI 10 شیائومی

هنوز مشخص نیست که آیا گوشی‌های پرچمدار سری می 8 با رابط کاربری MIUI 10 عرضه می‌شوند یا خیر اما تصاویر منتشر شده توسط تکنو کودکس نام تعدادی از دستگاه‌هایی را که این بروزرسانی را دریافت می‌کنند، فاش کرده است. می 6، می 5، می 5 اس، می 5 اس پلاس، می 4، می 3، می 4 اس، می 4 سی، می میکس، می میکس 2، ردمی وای 1، ردمی وای 1 لایت، می نوت 2، می نوت 3، ردمی نوت 3، ردمی نوت 3 پرو، ردمی نوت 4، ردمی نوت 4 ایکس، ردمی 5 ای، ردمی نوت 5 ای، می 5 ایکس، می مکس، می مکس 2، ردمی 4، ردمی 4 ایکس، ردمی 4 ای، ردمی 3، ردمی 3 اس، ردمی 3 اس پرایم، ردمی پرو، ردمی 3 ایکس، می پد 3، ردمی نوت 5 پرو، ردمی اس 2، می 6 ایکس و می میکس 2 اس از جمله این محصولات هستند.

انتظار می‌رود که رابط کاربری جدید شیائومی علاوه بر ویژگی‌ها و سبک گرافیکی جدید بهینه سازی‌های مهمی را نیز از نظر عملکرد به خود دیده باشد. این احتمال هم وجود دارد که سازنده مشهور چینی در رویداد جدیدش از پردازشگر میان رده سرج اس 2 (Surge S2) و گوشی می نوت 5 (Mi Note 5) هم رونمایی کند.

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر