;
coinex

کاهش واردات خودرو به کشور در دو ماه اول سال جاری

واردات خودرو به کشور در دو ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است. در این دو ماه تنها 3 هزار خودرو به کشور وارد شده است.

به گزارش تکراتو، در دو ماه اول سال جاری 3 هزار و 11 دستگاه انواع خودرو سواری به ارزش 78 میلیون و 995 هزار دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 73 و 35 و 76 و 24 صدم درصد کاهش وجود داشته است.


بیشتر بخوانید: مخالفت وزیر صنعت با کاهش ۱۰ درصدی سالانه تعرفه واردات خودرو


کاهش واردات خودرو به کشور

واردات انواع خودروی سواری در دو ماهه اول سال جاری، 11 هزار و 297 دستگاه بوده که ارزش آن 332 میلیون و 534 هزار دلار اعلام شده است.

در این بین هیچ گزارشی در مورد ثبت سفارش غیر قانونی و شائبه دار خودرو به گمرک اعلام نشده و صرفا ثبت سفارش 6481 دستگاه خودرو از سوی سازمان توسعه تجارت غیر قانونی اعلام شده است.


بیشتر بخوانید: آیا خروج آمریکا از برجام باعث لغو اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی خواهد شد؟


مجوز ثبت سفارش این خودروها به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت سفارش وزارت صنعت ، معدن و تجارت صادر شده است ولی بخش عمده ای از این خودروها در گمرکات موجود یا اظهار نشده اند که پیگیری های قانونی این موضوع در دستور کار مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که متولی تایید یا عدم تایید اصالت مجوزهای ثبت سفارش، گمرک نیست و اطلاعات اظهار همه ی خودروها به همراه مجوز ثبت سفارش معتبر، مجوزهای قانونی و مقرراتی سازمان های ذیربط ، روشن و شفاف در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی موجود است .

 

بیشتر بخوانید:

تعرفه واردات خودروهای هیبریدی ۱۰ درصد افزایش یافت

.

منبع:  iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر