;
coinex

نورکسا، بدافزار جاسوسی پیشرفته که سیستم های ویندوزی را هدف قرار می‌دهد

مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری (افتا) از کشف یک بدافزار جاسوسی پیشرفته خبر داد.

به گزارش تکراتو، این بدافزار جاسوسی پیشرفتهNorxa  نام دارد و سیستم عامل های ویندوز را هدف قرار می دهد. این بدافزار در تازه ترین بررسی های کارشناسان مرکز افتای ریاست جمهوری، شناسایی شده است.


بیشتر بخوانید: ثبت ۲۱۰ میلیون کلاهبرداری سایبری در چهار ماه اول سال جاری میلادی


کشف بدافزار جاسوسی پیشرفته در سیستم عامل ویندوز

این بدافزار جاسوسی پیشرفته کاملا منحصر به فرد است و با هدف جاسوسی و جمع آوری اطلاعات طراحی شده است. بدافزار نورکسا دارای قابلیت دریافت دستور از سرور C&C است و می تواند عملیات خراب کارانه را در سیستم قربانی به خوبی انجام دهد.

کارشناسان مرکز افتا توانستند پس از مشاهده ناهنجاری های ترافیکی در یکی از سازمان ها، این بدافزار جاسوسی پیشرفته را شناسایی کنند. این بدافزار ساختار و قابلیت های خاص و هدفمندی دارد و می تواند کمترین حساسیت را در سیستم عامل ها ایجاد کند. حداقل زمان فعالیت این بدافزار حدود ۴ سال تخمین زده می‌شود.

تحقیقات تکمیلی برای کشف تمامی اهداف این بدافزار همچنان در دستور کار این مرکز قرار دارد و قرار است گزارش های تکمیلی در مورد این بدافزار جاسوسی پیشرفته به زودی منتشر شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر