;
coinex

هر آنچه باید در مورد گوشی آیفون 2019 بدانیم: اپل به سمت پورت USB-C می‌رود

هنوز فاصله زیادی با معرفی گوشی پرچمدار آیفون 2019 (iPhone 2019) داریم با اینحال خبرهایی در فضای مجازی در مورد این اثر هنری منتشر می‌شوند.

این خبرها هنوز تایید نشده‌اند اما به نظر می‌رسد که اپل بهینه‌سازی‌های متعددی را در طرح محصول پرچمدار سال آینده خود اعمال کرده است. یک سبک طراحی جدید و چند ویژگی پیشرفته برخی از این بهینه‌سازی‌ها هستند. در ادامه به شرح هر مطلب مهمی که تا به امروز در مورد گوشی پرچمدار آیفون 2019 منتشر شده است، پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

ویژگی‌های گوشی پرچمدار آیفون 2019

طراحی

در برخی از خبرهای قبلی گفته شد که آیفون 2018 با کابل لایتنینگ به یو‌اس‌بی نوع سی عرضه می‌شود. با توجه به این امر می‌توان گفت که کاربران این گوشی هوشمند می‌توانند بدون پرداختن پول خود برای خریدن تجهیزات اضافی از قابلیت شارژ سریع پورت یو اس بی نوع سی استفاده کنند. طبق جدیدترین شایعه‌های موجود در فضای آنلاین، می‌توان گفت که گوشی پرچمدار آیفون 2019 هم به پورت یو‌اس‌بی نوع سی مجهز است. گزارش‌های منتشر شده توسط خبرگزاری دیجی تایمز از این امر حکایت می‌کنند که اپل پروسه طراحی مجدد شارژرهایش را برای نسل بعدی آیفون‌ها و آیپدهای خود شروع کرده است. ظاهرا این سازنده می‌خواهد با تلفیق این رابط کاربری با گوشی‌های آیفون خود از شر اتصال دهنده‌ی لایتنینگ خلاص شود.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط منابع خبری آیفون پرچمدار جدید هم قرار است که مانند لپ‌تاپ‌های سری مک بوک کوپرتینو که سایر تولیدکننده‌های نوت بوک را به استفاده از پورت یو‌اس‌بی نوع سی ترغیب کرده‌اند، سازندگان گوشی‌های همراه را به استفاده از این فناوری متمایل سازد. مجهز کردن آیفون 2019 به پورت یو‌اس‌بی نوع سی، به کار گیری این فناوری را در سایر گوشی‌های هوشمند تسریع می‌کند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که استفاده از نمایشگر ناچ دار در ساخت گوشی‌های هوشمند گرایش گوشی‌سازی سال 2018 است اما این روند احتمالا کمرنگ می‌شود. دو هفته پیش اپل پتنتی را از نمایشگرهای دارای پیکسل‌های فاصله‌دار ثبت کرد. با توجه به این پتنت می‌توان گفت که آیفون 2019 بدون ناچ نمایشگر ناچ عرضه می‌شود. این پتنت منحصرا به نمایشگری مربوط می‌شود که بین پیکسل‌های آن فاصله‌ یا منافذی بسیار ریز وجود دارد. در این پتنت مشخص شده که ناچ نمایشگر که محل قرارگیری سنسورها در نمای جلویی گوشی بوده است، حذف می‌شود و این سنسورها در منافذ ریز بین پیکسل‌ها قرار می‌گیرند. برخی از گزارش‌ها هم بر این امر اشاره دارند که این منفذها در خود نمایشگر ایجاد می‌شوند و کوچک‌تر از آن خواهند بود که دیده شوند.

ویژگی‌های گوشی پرچمدار آیفون 2019

یکی دیگر از پتنت‌های اپل به ساخت بدنه‌های سرامیکی در رنگ‌های مختلف برای آیفون اشاره دارد. این پتنت می‌تواند ظاهر گوشی‌های آیفون آینده را تغییر دهد. در این پتنت نوارهایی رنگی در قسمت بالایی و پایینی پنل پشتی یک گوشی نشان داده شده است. این احتمال نیز وجود دارد که لوگوی اپل با رنگ متفاوتی بر روی گوشی‌های سال آینده این شرکت ثبت شود. ظاهرا اپل هم می‌خواهد مانند شیائومی در ساخت گوش‌هایش از بدنه‌های سرامیکی استفاده کند.


بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی می میکس ۲ اس (Xiaomi Mi Mix 2S) ؛ بهترین پرچمدار اقتصادی


نمایشگر

در حال حاضر تنها گوشی آیفونی که از نمایشگر OLED بهره می‌برد، آیفون X است با این حال طبق خبرهایی که در چند ماه گذشته منتشر شده‌اند همه گوشی‌هایی که از سال 2019 به بعد توسط اپل عرضه می‌شوند به این نمایشگرها مجهز هستند. یک خبرگزاری از کره جنوبی به نام ETNews به نقل از یک منبع خبری ناشناس گفته است که اپل می‌خواهد هر سه گوشی آیفون 2019 خود را به نمایشگرهای OLED مجهز کند. با توجه به این امر می‌توان گفت که علاوه بر یک آیفون معمولی و یک آیفون مدل پلاس، یک آیفون دیگر هم در سال 2019 عرضه می‌شود.

دوربین

در ماه گذشته گفته شد که اپل می‌خواهد گوشی آیفون 2019 پرچمدار خود را به یک دوربین سه گانه اصلی مجهز کند. یک منبع خبری تایوانی به نام Economic News Daily گفته است که هر سه سنسور از نوع 12 مگاپیکسلی هستند. این 3 سنسور می‌توانند در کنار یکدیگر جزییات بیشتری را در عکس کاربر اعمال کنند و بزرگ نمایی قوی‌تری را در اختیار او بگذارند.

جدیدترین خبر در رابطه با دوربین‌های آیفون 2019 توسط لو جیالین از شرکت Deutsche Securities منتشر شده است و بر این امر اشاره دارد که کوپرتینو می‌خواهد دو سنسور استریو ویژن و یک سنسور تله فوتو را در ساختار سه گانه دوربین گوشی پرچمدار سال آینده خود به کار گیرد. این بهینه سازی باعث می‌شود که سه سنسور دوربین بتوانند مانند دوربین سلفی ترو دپث (TrueDepth) آیفون X، فضای 3 بعدی را تشخیص دهند و از این طریق یک قابلیت واقعیت افزوده جدید را ارائه کنند.

اپل امسال در کنفرانس خود نسخه دوم پلتفرم توسعه واقعیت افزوده (ARKit 2.0) خود را به عنوان بخشی از بروزرسانی آی‌او‌اس 12 معرفی کرد از این رو بدون شک فعالیت خود را در رابطه با ارتقاء این پلتفرم ادامه می‌دهد. نسخه جدید توانایی بهتری در زمینه دنبال کردن صورت، تشخیص اشیاء سه بعدی و ارائه تفسیرهای واقعی دارد. شما با استفاده از این فناوری می‌توانید در یک محیط مجازی دارای واقعیت افزوده چند نفره بازی AR اجرا کنید. باید منتظر ماند و دید که اپل با استفاده از یک دوربین سه گانه در کنار نسخه‌های جدید پلت‌فرم ARKit چه ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر