coinex
راهنمای خرید تکراتو

بزرگان تکنولوژی مخالف تصویب لایحه حفاظت از حریم شخصی کالیفرنیا هستند

تصویب لایحه حفاظت از حریم شخصی کالیفرنیا باعث مخالفت بزرگان تکنولوژی شد. این طرح از کمپانی ها می خواهد نوع اطلاعات جمع آوری شده را اعلام کنند.

رسوایی های مختلفی که در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران رخ می دهد، دائماً خبرساز می شوند. رسوایی اطلاعاتی که برای فیسبوک اتفاق افتاد یکی از این موارد است. به واسطه این رسوایی اطلاعات میلیون ها کاربر این شبکه اجتماعی محبوب فاش شد.

به دنبال این اتفاقات بود که یک طرح پیشنهادی مبنی بر تصویب لایحه حفاظت از حریم شخصی کالیفرنیا ارائه شد.


بیشتر بخوانید: اجرای قانون حفاظت از داده ها در آمریکا و آغاز مشکلات شرکت های فناوری


بررسی لایحه حفاظت از حریم شخصی کالیفرنیا

تصویب لایحه حفاظت از حریم شخصی کالیفرنیا

لایحه حفاظت از حریم شخصی کالیفرنیا از کمپانی ها می خواهد تا نوع اطلاعاتی که جمع آوری می کنند، مانند اطلاعاتی که برای نمایش تبلیغات به کار می رود را، اعلام نمایند تا مردم متوجه فعالیت کمپانی ها شوند و بتوانند از فروش اطلاعات شخصی خود جلوگیری کنند.

کمپانی های فناوری با این اقدام مخالفند و در تلاشند تا بتوانند این قانون را لغو کنند. برخی از بزرگ ترین کمپانی های حوزه تکنولوژی دست به هزینه هایی میلیون دلاری زده اند تا این طرح اجرایی نشود.


بیشتر بخوانید:  نگرانی کاربران اینترنتی از امنیت اینترنت


گروهی کمپین مخالفت با لایحه حفاظت از حریم شخصی کالیفرنیا را به راه انداخته اند. در هفته های اخیر، آمازون، مایکروسافت و اوبر هرکدام کمک هایی مالی به این گروه کردند. البته کمک 195 هزار دلاری مایکروسافت و آمازون و کمک 50 هزار دلاری اوبر تنها بخشی از سرمایه جمع آوری شده است.

علاوه بر این کمپانی ها، فیسبوک، گوگل، ورایزن و AT&T نیز هر یک 200 هزار دلار اهدا کرده اند و همین موضوع برای سایر شرکت های فعال در زمینه ارتباطات مخابراتی و تبلیغات نیز مصداق داشته است.

با وجود اینکه فیس بوک در ابتدا به این گروه کمک کرده، اما اکنون بعد از جریان رسوایی کمبریج آنالیتیکا و شهادت مارک زاکربرگ در برابر سیاست مداران آمریکایی، اعلام کرد که دیگر از این کمپین پشتیبانی نخواهد کرد.


بیشتر بخوانید: افشای اطلاعات کاربران جریمه ی سنگین دارد؛ پرداخت جریمه به دولت یا باج گیرها؟


در این بین کمپانی گوگل اعلام کرده که حاضر به عقب نشینی نیست و پا پس نمی کشد. البته مبالغ اهدایی اخیر نیز نشان می دهد که سایر کمپانی ها هم رویکردی مشابه با گوگل در پیش گرفته اند و سعی دارند مانع تصویب و اجرای لایحه حفاظت از حریم شخصی کالیفرنیا شوند.

کمپین مخالفت با لایحه حفاظت از حریم شخصی کالیفرنیا

تصویب لایحه حفاظت از حریم شخصی کالیفرنیا

سرمایه گذاری روی این کمپین مخالف توسط توسعه دهنده Bay Area، الستر مک تاگرت انجام شده است. این فرد تا امروز 3 میلیون دلار برای کمپین خود هزینه کرده است. وی عقیده دارد که در صنعت اطلاعات شخصی، پول بسیار زیادی خوابیده و کمپانی های بزرگی که در این حوزه حضور دارند ترجیح می دهند تجارت خود را مثل معمول و بدون وجود لایحه حفاظت از حریم شخصی کالیفرنیا ادامه دهد.

او این کمپین را چهار سال پیش، زمانی که یکی از مهندسین گوگل اعلام کرد که اگر مردم بدانند که گوگل چه مقدار اطلاعات در مورد کاربرانش دارد، شگفت زده خواهند شد، به راه انداخت.


بیشتر بخوانید: فاش شدن پیامک های کاربران به دلیل باگ اپلیکیشن گوگل


یکی از سخنگویان کمیته حفاظت از مشاغل کالیفرنیا در بیانیه ای تازه اعلام نمود که مخالفان لایحه حفاظت از حریم شخصی کالیفرنیا فقط فعالان حوزه تکنولوژی نیستند، بلکه اتحادیه های اعتباری، فروشگاه ها و تولیدکنندگان اتومبیل هم از جمله فعالانی هستند که به این کمپین پیوسته اند.

اما در بین مخافان این لایحه بیشتر کمپانی های تکنولوژی به چشم می آیند و دلیل آن نیز بحران هویتی است که مدل تجاری آنها را تهدید می کند. یکی از سخنگویان کمپانی آمازون نیز در این مورد اعلام کرد که:

حفاظت از اطلاعات مردم برای جلب اعتماد مشتریان حیاتی است. سیاستی که آمازون براساس آن بنا شده است. اگرچه ما هدفی یکسان با این قانون در حفاظت از حریم شخصی مردم داریم، اما نگران هستیم که پیش نیازهای لاینحل این لایحه، توانایی ما در دست زدن به ابداعات تازه برای مشتریان را محدود نماید.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: theverge

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر