;
coinex

اپلیکیشن ردیابی پرواز Flightradar24 هک شد

اپلیکیشن ردیابی پرواز  Flightradar24 هک شد. این اپلیکیشن یکی از برنامه های پرکاربرد در سطح جهان بود، که هدف حملات سایبری قرار گرفت.

برنامه محبوب و پرطرفدار فلایت رادار  Flightradar24، که حاوی اطلاعات مربوط به پروازهای سراسر جهان به صورت آنلاین بود، هدف حملات هکری قرار گرفت. در این اتفاق، اطلاعات 2 هزار و 300 حساب کاربری موجود در این برنامه تحت تاثیر قرار گرفت و آدرس ایمیل، گذرواژه و بسیایر از اطلاعات کاربران سرقت شد.


بیشتر بخوانید: سرقت اطلاعات کاربران اپل توسط یک کمپین فیشینگ


هک اپلیکیشن ردیابی پرواز Flightradar24

یک حمله فیشینگ صورت گرفت و باعث افشای اطلاعات کاربران اپلیکیشن ردیابی پرواز Flightradar24 شد. برای انجام حمله در ابتدا به کاربران ایمیلی ارسال شد و از آنها در خواست گردید تا گذارواژه های خود را به دلیل مسائل امنیتی تغییر دهند.

در ادامه، اطلاعات مختلف مربوط به کاربران سرقت شد. البته کاربرانی که تا پیش از 16 مارس سال 2016، حساب کاربری ساخته اند، ایمیل فیشینگ دریافت کردند.


بیشتر بخوانید: هشدار مرکز ماهر در مورد افزایش حملات فیشینگ بانکی در کشور


آنگونه که کارشناسان اعلام کرده اند، کلیه کلمات عبور، رمزنگاری شده بودند و هنوز مشخص نیست که آیا هکرها توانسته اند به الگوریتم های رمز نگاری هم دسترسی داشته باشند یا نه.

به گفته کارشناسان برخی از کاربران گذرواژه حساب کاربری فلایت رادار را با پست الکترونیکی خود یکسان تعریف کرده اند و همین موضوع باعث شده تا اطلاعات هر دو حساب کاربری یعنی فلایت رادار و پست الکترونیکی آنها در معرض خطر قرار گیرد.

خانم Katie Carty Tierney که خود یکی از هکرهای کلاه سفید است، درباره هک اپلیکیشن ردیابی پرواز Flightradar24 اظهار کرد که حادثه امنیتی فلایت رادار، یادآور این مهم است که اطلاعات شخصی افراد همواره در معرض خطر هستند.


بیشتر بخوانید: مهم ترین حملات سایبری در سال ۹۶ ؛ تهدیدات مخرب فضای مجازی


طبق آمارهایی که همواره توسط مرکز WhiteHat منتشر می شود، هرسال تعداد کثیری از اطلاعات کاربران هک شده و مورد سوء استفاده قرار می گیرند. بنابراین تلاش برای حفظ اطلاعات یک موضوع بسیار مهم است که بهتر است مورد توجه کاربران باشد.

کارشناسان به کاربران هشدار دادند تا تدابیر امنیتی را در حساب های کاربری خود لحاظ کنند و چنین مشکلاتی برای آنها اتفاق نیافتد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع:  hackread

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر