;
coinex

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی ؛ فقط چند سانتی‌متر تا صعود!

بازی ایران و پرتغال در راند سوم بازی‌های دور گروهی رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه در شهر سارانسک روسیه برگزار خواهد شد. برنده این بازی به دور بعد صعود خواهد کرد و در صورت تساوی پرتغال تیم صعودکننده خواهد بود.

سرنوشت گروه B رقابت‌های جام جهانی 2018 در راند سوم مشخص خواهد شد. البته مراکش بازی سوم خود در مقابل اسپانیا را به صورت تشریفاتی برگزار خواهد کرد، چرا که آنها بازی اول را با گل به خودی عزیز بوهدوز به ایران و بازی دوم خود را با گل CR7 به پرتغال واگذار کردند و شانسی برای صعود ندارند. در جدول این گروه اسپانیا و پرتغال هرکدام با یک پیروزی و یک تساوی در مقابل هم با 4 امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند و تیم ملی فوتبال ایران با 3 امتیاز در رده سوم است.


بیشتر بخوانید : بازتاب بازی ایران و مراکش در شبکه‌های اجتماعی ؛ یوزهای ایرانی صدرنشین گروه مرگ!


بازی ایران و پرتغال ساعت 22 و 30 دقیقه در ورزشگاه موردویا آرنا شهر سارانسک برگزار خواهد شد. شهر سارانسک در 650 کیلومتری شرق پایتخت، روسیه، قرار دارد. درحالی که پرتغالی‌ها برای صعود از گروه تنها به یک تساوی از این دیدار نیاز دارند، یوز‌های ایرانی تنها در صورت پیروزی به دور یک هشتم تورنمنت راه خواهند یافت. این دومین تقابل دو تیم در جام جهانی است. نخستین بازی‌ آنها در جام جهانی 2006 آلمان بود، جایی که یاران لوئیز فیگو با دو گل دکو و کریستیانو رونالدو (پنالتی) موفق به پیروزی برابر ایران شدند. گل رونالدو نخستین گل او در جام جهانی بود.

بازی ایران و پرتغال
بازی ایران و پرتغال دومین بازی خواهد بود که بانوان می‌توانند در ورزشگاه آزادی به تماشای آن بنشینند. امیدواری‌ها بر آن است که این سنت ادامه پیدا کند و سایر بازی‌ها نیز شاهد حضور خانواده‌ها در درزشگاه‌های شهرهای مختلف باشیم. بدون شک حضور زنان در ورزشگاه‌ها فضای آن را آرام‌تر و با نشاط‌تر خواهد کرد. (اعتبار : توئیتر)

ستاره پرتغالی در سال ۲۰۱۰ نیز همراه تیم ملی کشورش در جام جهانی حاضر بود. سرمربی تیم‌ آنها در آن تورنمنت کارلوس کیروش بود. پرتغالی‌ها با صعود از گروه G آن رقابت‌ها به دور یک هشتم راه یافتند ولی در مقابل اسپانیا، با یک گل آفساید، یک هیچ بازی را واگذار کردند. در کنفرانس پیش از بازی امروز با پرتغال آقای کیروش به این موضوع اشاره کرد. 21امین دوره جام جهانی فوتبال با هفتمین حضور پرتغالی‌ها و پنجمین حضور یوز‌های ایرانی مصادف است.

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی ؛

بازی ایران و پرتغال در حالی تا ساعات آینده با سوت انریکه کاسرس پاراگوئه‌ای آغاز می‌شود که همه‌ آمار و ارقام از پیروزی احتمالی پرتغال خبر می‌دهد. به این آمارها توجه کنید : ایران در 7 بازی خود در جام جهانی در مقابل اروپایی‌ها غیر از یک تشاوی در مقابل اسکاتلند در 1978، باقی بازی‌ها را بازنده بود است. ایران هرگز بازی سوم خود در جام جهانی را با پیروزی پشت سر نگذاشته است و یک تساوی در مقابل آنگولا در سال 2006 و سه شکست آورده آنها بوده است. در سوی دیگر اما پرتغالی‌ها در 4 بازی خود در برابر آسیایی‌ها در جام جهانی تنها یک مرتبه و در سال 2002 به کره جنوبی میزبان باختند. از جمله پیروزی‌ آنها در مقابل حریفان آسیایی می‌توان به برد هفت بر صفر مقابل کره شمالی در 2010 اشاره کرد.


بیشتر بخوانید : بازتاب بازی ایران و اسپانیا در شبکه‌های اجتماعی ؛ اسپانیا برد، ایران نباخت !


اما اگر نخستین پیروزی ایران در بازی سوم جام جهانی، نخستین پیروزی ایران در مقابل یک حریف اروپایی و نخستین پیروزی در مقابل پرتغال رقم بخورد، برای نخستین بار خواهد بود که تیم ملی از مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی صعود خواهد کرد. مسما بهترین بازیکن جهان در چهار سال اخیر، برگ برنده پرتغالی‌ها در این دیدار خواهد بود. شاید اگر کریستیانو را می‌شد فاکتور گرفت، در این صورت دست بالا در اختیار ایران می‌بود. هر 5 گل آخر پرتغالی‌ها در جام جهانی را اعجوبه رئال مادرید به ثمر رسانده است. از جمله تک گل سه امتیازی او برابر مراکش و هتریک او در برابر اسپانیا در بازی نخست گروه B در این جام. در سوی دیگر اما در تیم ایران بسیاری از نگاه‌ها به کارلوس کیروش دوخته شده است. مرد پرتغالی هم در منچستر یونایند و هم در تیم ملی پرتغال با کریستیانو کار کرده است و با زیر بم بازی او تیم کشورش آشنایی دارد.

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی را با حساب کاربری رسمی تیم ملی فوتبال ایران () شروع می‌کنیم. در ادامه اظهارات کیروش، کاپیتان شجاعی را می‌خوانید.

کارلوس کیروش بازی پیش رو را مهمترین بازی خود در طول 8 سال حضور در نیمکت ایران می‌داند. مرد پرتغالی گفت :

بازی با پرتغال، مهم‌ترین و جذاب‌ترین بازی در مدت ۸سال حضور من در ایران است.فلسفه ما همان بود که هست و برای بازی فردا تغییری نمی‌کند. باید واقع‌بین باشیم؛ پرتغال تیم بزرگی ‌است. ما اینجا نیامده‌ایم که بازنده‌های خوبی باشیم. می‌خواهیم واقعا با حریفانمان رقابت کنیم.

کارلوس کیروش
صحبت‌های کارلوس کیروش در مورد بازی ایران و پرتغال. (اعتبار : توئیتر)

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان نیز تیم کنونی را جوان‌تر و باانگیزه‌تر از ایران 2014 می‌داند. شجاعی گفت :

شرایط ما با سال ۲۰۱۴ فرق می‌کند. این تیم بسیار جوان‌تر و باانگیزه‌تر است. دوره قبل پیش از بازی با بوسنی خستگی‌در تیم وجود داشت که این بار‌ من آن را نمی‌بینم. بازی‌که دفعه قبل مقابل بوسنی کردیم بسیار برای فردای ما تجربه خوبی محسوب می‌شود.

مسعود شجاعی
مصاحبه کاپیتان مسعود شجاعی قبل از بازی ایران و پرتغال. (اعتبار : توئیتر)

دو بازی ایران و پرتغال و نیز اسپانیا مراکش به طور همزمان برگزار خواهند شد. همچنین امروز بازی‌های گروه A رقابت‌ها نیز به پایان خواهند رسید. جایی به عربستان و مصر در یک بازی تشریفاتی به مصاف یکدیگر می‌روند و روسیه و اروگوئه نیز برای صدرنشینی خواهند جنگید. در صورت صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به دور بعدی، احتمالا با بازنده دیدار روسیه و اروگوئه در یک هشتم دیدار خواهیم کرد.

فرناندو سانتوس،‌سرمربی پرتغال، که توانست این تیم را قهرمان رقابت‌های یورو 2016 کند، تیم ایران را حریف دست و پا بسته‌ای نمی‌داند. سانتوس گفت :

از نظر من ایران بهترین تیم آسیاست. حمله کردن به آن‌ها کار راحتی نیست چون در ضدحمله بسیار قوی هستند، ولی ما قطعاً می‌خواهیم برنده باشیم.

کنفرانس خبری فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال، پیش از بازی ایران و پرتغال. (اعتبار : توئیتر)

مانند بازی گذشته با اسپانیا هواداران می‌توانند همراه با خانواده‌ها در استادیوم آزادی بازی سوم ایران در جام جهانی را از نزدیک تماشا کنند. این دومین ورود بانوان به استادیوم‌های ایران است. در بازی گذشته مشکلاتی از جمله نمایگشر ضعیف وجود داشت که به گفته مسئولان برگزاری این مشکلات مرتفع شده اند. نوشت :

مدیر ورزشگاه آزادی با اعلام رفع تمام مشکلاتی که در نمایش بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا برای علاقه‌مندان به فوتبال وجود داشت، از کاهش قیمت بلیت طبقه دوم به ۱۰هزار تومان خبر داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، ضمن آرزوی موفقیت برای ملی‌پوشان کشورمان، از آمادگی پلیس راهور برای شادی مردمی پس از دیدار تیم ملی فوتبال ایران و پرتغال خبر داد و گفت: «برای “شادی مردمی” آماده هستیم، حتی اگر این طرح تا صبح باشد.»

ورود زنان به ورزشگاه
بازی ایران و پرتغال بر روی یک نمایشگر بزرگ در استادیوم آزادی برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد. (اعتبار : توئیتر)

میزان امیدواری به تیم ملی در این بازی نسبت به بازی‌های گذشته به نسبت بهتر است. هشتگ‌های و از جمله نگاه‌های مثبت و امیدوارانه به صعود ایرانی و گواهی بر این افزایش امید است. از نظر آمار و ارقام دو بازی گذشته نیز اگر بررسی کنیم.

تیم ایران در مجموع و در میان 32 تیم حاضر در جام بهترین خط دفاعی را دارند. مطابق آمار فیفا، تعداد تکل‌ها صحیح، دفع توپ‌ها و سیو‌های ایران 107 و بیشتر از همه تیم‌های حاضر در جام است. اسپانیایی‌ها بیشترین تعداد پاس و بیشترین تعداد حمله و نیز روس‌های میزبان با ۸ گل بیشترین گل زده را در اختیار دارند.

در توئیتر به تمجید از کارلوس کیروش پرداخت. او با انتشار تصویر زیر نوشت :

هفته آخر به بوسنی باختیم‌ و شما زیر باران ایستاده بودی، آندو را به آغوش کشیدی، حقیقی را بلند کردی، صورت خونین جهانبخش را پاک کردی، شما برای رویای مردمم جنگیدی اما نشد‌. حال چهار سال گذشت و مردمم خسته تر و عاصی تر، دل به یک رویای احمقانه داده اند. دل مان دوباره معجزه میخواهد مربی

کارلوس کیروش
اعتبار : توئیتر

کاربری به نام یک طرفدار دو آتشه کریس رونالدو پرتغالی است، اما استثنائا در این دیدار برای او آرزوی موفقیت نمی‌کند. او در توئیتر خود نوشت :

من هیچ وقت برای رونالدو آرزوی باخت نکردم.همیشه رویاهای من بهش گره خورده بود و هست.همیشه توی زمین ستاره ای بوده که بهش متوصل شدم،آقای رونالدو من این یه بازی رو آرزو میکنم که ببازی و این اولین و آخرین باریه که این اتفاق میفته،به جای همه‌ی اون لحظه هایی که خواستم ببری.

یکی از اتفاقاتی که به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد تجمع شب گذشته (یکشنبه شب) هواداران ایرانی در کنار هتل محل اقامت تیم ملی پرتغال در شهر سارانسک بود. آنطور که از گزارش‌ها برمیاید، هدف از این تجمع برهم زدن آرامش و جلوگیری از استراحت بازیکنان پرتغال بود. گویا این تجمع با دخالت و اعتراض عده‌ای دیگر از هواداران منجر به پراکندگی آنها شد. واکنش ستاره پرتغالی به این تجمع نیز جالب بود. او با علامت دست به هواداران نشان داد که قصد استراحت دارد.

کریس رونالدو
واکنش کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی به تجمع هواداران ایرانی که که مانع از استراحت وی شدند. علی آذرنژاد در توئیتر نوشت : هرچه ابن سینا و خوارزمی و حافظ و سعدی و مولانا و… برا ایران و ایرانی در سطح دنیا آورده فرهنگی داشتند و دارند، یه مشت آدم لمپن، دارن بر باد میدن! (دیشب – سر و صدای هواداران تیم ملی ایران جلوی هتل تیم فوتبال پرتغال) / اعتبار : توئیتر

در این میان اما کاربری به نام واکنش بامزه‌ای نشان داد. او در توئیت خود نوشت :

حالا رونالدو با همون استایل خاص خودش پشت ضربه پنالتی قرار گرفته, نفس ها در سینه حبس شده اوه, چی دارم میبینم!! رونالدو رو نقطه پنالتی خوابش برده

کریستیانو رونالدو
اعتبار : توئیتر

نیز مشکلی با این اتفاق نداشت و نوشت :

کار ایرانی‌ها برای شلوغ‌کاری جلوی هتل پرتغال بامزه بود، درخواست رونالدو برای تموم کردنش هم جالب بود، کلش شد یک حاشیه دیگه در فوتبال که همین چیزا جذاب‌ترش میکنه. تحلیل فلسفی و جامعه شناسی هم نداره.

بدون شک هشتگ #پرتغال_را_شکست_میدهیم یک از امیدوارانه‌ترین موضوعات مورد بحث تویئتر فارسی در چندین سال گذشته بوده است. امیدواریم این امید و انرژی مثبت به ثمر بنشیند. کاربری به نام نوشت :

وقتی به عنوان تیم اول وارد روسیه شدیم تقریبا همه دنیا مسخرمون میکردن گفتن ایران تیم اول اومده و اولین تیم هم برمی‌گرده خونه. ولی حالا همونا بهمون میگن شما سزاوار برنده شدن هستین. #پرتغال_را_شکست_میدهیم

کاربر دیگری با نام نیز توئیت کرد :

چقد حال داد اون موقعه که بازیکن استقلال به بازیکن منچستر سیتی لایی داد و بازیکن پرسپولیس به بازیکن بارسا تیم ملی رنگ نمی شناسه #پرتغال_را_شکست_میدهیم

پرتغال را شکست می‌دهیم
بازتاب بازی ایران و پرتغال د شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار :‌توئیتر)

نیز باور دارد که پرتغال را شکست خواهیم داد. او نوشت :

فوتبال دنیا یک صعود به مرحله دوم جام جهانی به نسل من بدهکاره، صحبت از حماسه نیست باید باور داشته باشیم #پرتغال_را_شکست_میدهیم

اما کماکان برخی بودند که سعی داشتند واقع‌بین باشند. مثلا به طعنه نوشت :

این هشتگ #پرتغال_را_شکست_میدهیم رو حمایت کنید قانون جدید فیفاست با ترند کردن هشتگ بازی رو میشه برد همراه شو هموطن

بازی ایران و پرتغال
همه کاربران رویاپردازی نمی‌کنند، برخی کماکان دوست دارند واقع‌گرا باشند. (اعتبار : توئیتر)

نیز معتقد بود که اسم‌ها نیستند که فوتبال بازی می‌کنند. این کاربر در توئیت خود نوشت :

کریس رونالدو فقط یه اسمه نباید از یک اسم ترسید. ما فقط خود باوری نداریم که شکر خدا اونم داره به وجود میاد #پرتغال_را_شکست_میدهیم

توئیت آخرین کامنتی است که از این هشتگ بررسی می‌کنیم. این کاربر دیگران را دعوت کرد که رویا داشته باشند. رویا مجانی است و شیرینی‌اش در همان لحظه‌ است. حتی اگر به واقعیت تبدیل نشود. این کاربر نوشت :

از فوتبال هیچی بارم نیست اما: یه لحظه چشماتو ببند تصور کن پرتقال رو بردیم.شیرینه نه؟آآآآ.نه نه بازشون نکن.این از اون رویاهاست که کسی دوست نداره تموم بشه.نمیگم چشماتو رو واقعیت ببند.دارم بهت یه رویا میدم.همون کاری که فوتبال با ما میکنه… #پرتغال_را_شکست_میدهیم

بازی ایران و پرتغال
بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار : توئیتر)

بازتاب تساوی ایران مقابل پرتغال ؛ بهترین نتیجه ایران در تاریخ جام‌های جهانی!

بازی آخر تیم ملی فوتبال ایران در دور سوم بازی‌های گروه B از رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه با بازی آخرمان در این تورنمنت مصادف بود. اما می‌توانست اینگونه نباشد، اگر شانس اندکی بیشتر یاری‌مان می‌کرد. بازی که ساعت 22 و 30 دقیقه با سوت کاسرس پاراگوئه‌ای شروع شد، در نیمه اول با تک گل زیبای ریکاردو کوارشما، با بیرون پا، یک بر صفر به سود یاران کریس رونالدو به پایان رسید.

در نیمه دوم اما رقابت بسیار جنجالی شد، حدودا دقیقه ۵۵ بود که رونالدو در درگیری با عزت‌اللهی درون باکس 18 قدم ایران به زمین خورد. کمک داور ویدیویی (VAR) به یاری پرتغالی‌ها آمد و پنالتی به سود آنها اعلام شد. با اعلام پنالتی کارلوس کیروش کار را تمام شده تصور کرد و به سوی رختکن رفت. اما تو گویی معجزه در حال آغاز شدن بود. سیو دیدنی بیرانوند مانع از فروپاشی دروازه ایران برای بار دوم، و امیدها و آرزو‌های هواداران ایران شد. به طور میانگین هر پنالتی با احتمال 70 درصد به گل تبدیل می‌شود، اما بیرانوند کاری کرد کارستان. او تک ستاره ایران در این بازی بود.

بعد از این اتفاق بازی برگشت. البته پرتغالی‌ها سعی داشتند بازی را اداره کنند، کاری که به خوبی آن را به اتمام رساندند. اما ایران تا پایان بازی موقعیت‌های بسیاری داشت، ضربه سامان قدوس و خطا پنالتی گرفته نشده بر روی سردار آزمون. در نهایت مجددا شاهد حضور VAR در این بازی بودیم، در دقیقه 90ام، خطای هند بازیکن پرتغال درون محوطه جریمه اعلام شد و کمک داور ویدیویی اعلام پنالتی کرد.

ضربه دیدنی کریم انصاری فرد بازی را به تساوی کشاند، حالا ایران تنها یک گل تا سعود به عنوان تیم نخست گروه مرگ فاصله داشت. حدود دقیقه 95 بود که مهدی طارمی در شرایطی که مدافع حریف مزاحم او بود و توپ زیر پای مخالف‌اش بود، ضربه‌ای زد که با فاصله چند سانتی متری به بیرون رفت. ایران برای صعود از گروه مرگ تنها چند سانتی متر کم آورد. بعد از بازی، افتخازآفرینانی مغموم بودیم. قهرمان اروپا به کمک داور و البته شانس تنها موفق شد یک تساوی در مقابل ایران کسب کند.

با این نتیجه ایران با چهار امتیاز پشت سر اسپانیا و پرتغال 5 امتیازی در رده سوم ایستاد و از صعود بازماند. دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در از عملکرد یوزهای ایرانی در روسیه 2018 تمجید کرد. روحانی نوشت :

برای تحقق رویاهای یک ملت بزرگ، غیرتمندانه جنگیدید و با خودباوری و بازی‌های درخشان، سرافراز شدید. از تمامی دست اندرکاران، مربیان فکور، به ویژه سرمربی ارزنده تیم آقای کارلوس کیروش و یکایک فوتبالیست‌های عزیز تیم ملی تقدیر و تشکر می‌کنم.

بازی ایران و پرتغال
بازتاب بازی ایرن و پرتغال در اکانت رسمی حسن روحانی دراینستاگرام. (اعتبار : اینستاگرام)

پس از بازی، سامان قدوس که می‌توانست زننده گل صعود ایران باشد، گفت : “نمی‌توانیم خوشحال باشیم چون فقط یک گل با صعود فاصله داشتیم.” سعید عزت‌اللهی نیز به آینده امیدوار بود : “شرمنده مردمیم. همه تلاشمان را کردیم. از این جام جهانی برای جام جهانی بعد درس می‌گیریم.” اکانت تیم ملی ایران در توئیتر نوشت :

وداع قهرمانانه یوزهای ایرانی با جام بیست ویکم کسب بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی برای شاگردان کی‌روش؛ رکورد بیشترین امتیاز و کمترین گل‌خورده ایران در ادوار جام‌ جهانی

ایران پرتغال
بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار :‌ توئیتر)

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی اینگونه بود که تقریبا هیچ کاربری خالی از حس افتخار و غرور نبود. در توئیت خود نوشت :

فقط میتونم به این تیم افتخار کنم که جوری بازی کردن انگار نه انگار تو گروه مرگ بودیم و فقط با بدشانسی از صعود جا موندیم 🙁 مرسی تیم ملی، مرسی اقای کیروش خیلی عزیزی واسمون خیلی خیلی عزیز #بیست_هیجده

بازی ایران و پرتغال
بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار :‌ توئیتر)

نیز مانند خیلی از هواداران به عملکرد بی‌نظیر تیم ملی در گروه مرگ رقابت‌ها افتخار می‌کرد :

عالی بود عالی بیرانوند رو باید بارها بوسید! همه محشر بودن…مردم همتونو دوست دارن، همه! سربلند و پر غرور برگردید! #بیست_هیجده

مهدی طارمی
اکانت تویئتر بی‌بی‌سی‌ ورزشی در شرح این تصویر نوشت : “‏موقعیتی که بر باد رفت؛ اگر یک توپ در کل تاریخ فوتبال ایران بود که باید به تور می‌نشست، همین بود#جام_جهانی”

نتایج ایران در گروه مر واقعا شاهکار بود. اگر نگاهی به دیگر بازی این گروه یعنی تقابل اسپانیا و مراکش و بازی درخشان قهرمان آفریقا بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که با چه تیم‌های بزرگی بازی کردیم و نتایج خوبی به دست آوردیم. بازیگر طنز در توئیتر خود نوشت :

به افتخار این تیم باید ساعت‌ها ت

شویق کرد. بچه‌ها با غیرت جنگیدند و برای ما این بازی‌ها حماسه بود. شماها تا ابد در خاطر ما می‌مونید و باعث افتخار همه مایید.

ایران و پرتغال
بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار :‌ توئیتر)

کاربران بسیاری به کمک داور ویدیویی (VAR) معترض بودند. دوگانگی تصمیم داور وسط در استفاده از کمک داور ویدیویی در دو صحنه مشابه برای دو تیم بسیار بحث‌برانگیز بود. پنالتی که برای پرتغال اعلام شد، در برابر خطایی که بر روی آزمون در محوطه جریمه رخ داد و داور از VAR استفاده نکرد. به علاوه هواداران ایرانی معتقد بودند، کریستیانو رونالدو به دلیل ضربه آرنجی که به پورعلی‌گنجی وارد کرد می‌بایست اخراج می‌شد که داور کارت زرد نشان داد. در توئیتر نوشت :

ضربه ی آرنج رو کارت زرد داد، باورتون میشه؟ 6 تا تعویض و سه تا VAR داشت بازی، 6 دقیقه وقت اضافه گرفت باورتون میشه؟


بیشتر بخوانید :  تکنولوژی اسپانیا را نجات داد ؛ کمک داور ویدیویی گل ایران را مردود اعلام کرد


نیز شک دارد که VAR بتواند به اجرای بهتر عدالت در این بازی کمک کند. او نوشت :

نتیجه میگیریم VAR رو برای عدالت نیاوردن بلکه آوردن که مبادا یه وقت تیمها و بازیکنایی که اسپانسرها دوستشون دارن حذف بشن

کمک داور ویدیویی
بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار :‌ توئیتر)

، خبرنگار، در صفحه توئیتر خود صحبت‌های کارلوس کیروش در کنفرانس خبری را بعد از بازی ایران و پرتغال را بازتاب داد. او نوشت :

کی‌روش در کنفرانس خبری: تایید می‌کنم پیشنهاد تمدید قرارداد فدراسیون به‌مدت شش‌ماه. اما الان زمان مناسبی برای بحث در این مورد نیست. الان وقت تشکر از حمایت طرفداران و بازیکنان است. من بازنده خوبی نیستم، به دنیا نیامدم که بازنده باشم. اینجوری نمی‌توانم به خانه بروم.

مرد پرتغالی نیز از کمک داور ویدیویی گله‌مند بود. اگر بدانیم سال 2010 در مرحله یک هشتم جام جهانی آفریقای جنوبی، او به همراه همین پرتغال با یک گل آفساید به اسپانیا باخت و حذف شد بیشتر با او همدردی خواهیم کرد.

کی‌روش در کنفرانس خبری: تایید می‌کنم پیشنهاد تمدید قرارداد فدراسیون به‌مدت شش‌ماه. اما الان زمان مناسبی برای بحث در این مورد نیست. الان وقت تشکر از حمایت طرفداران و بازیکنان است. من بازنده خوبی نیستم، به دنیا نیامدم که بازنده باشم. اینجوری نمی‌توانم به خانه بروم.

کارلوس کیروش
بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار :‌ توئیتر)

در توئیتر از همه متشکر بود :

مرسی از تحریم مسخره نایک مرسی از بازی خوب جلو مراکش مرسی از گل بخودی مراکشیها مرسی از لایی زدنای ابراهیمی،عزت اللهی،امیری مرسی از خط دفاع بانظم و‌هماهنگمون مرسی از بیرانوند که تیمو تو بازی نگه داشت مرسی از سردار آزمون که تمام سعیشو کرد و در آخر؛ مرسی از کیروش

نایکی
بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار :‌ توئیتر)

کاظم هیرو  نیز در توئیتر نوشت :

ایرج دانایی فر، حسن روشن، حمید استیلی، مهدی مهدوی کیا، یحیی گل محمدی، سهراب بختیاری زاده، رضا قوچان نژاد، کریم انصاریفرد،
چقد به این لیست مهدی طارمی میومد…افسوس که سهم ما همیشه حسرته
‎#بیست_هیجده

علیرضا بیرانوند
احسان محمدی در توئیتر نوشت : “لحظه ای که بیرانوند پنالتی رونالدو را گرفت و چشم هایش را بست یاد روزگاری افتادم که در میدان آزادی می خوابید،در خزانه تهران رفتگری کرد، در کارواش ماشین شست. امید هرگز نمیمیرد”

سبک بازی کیروش، حرفه‌ای گری و کاریزمای مرد پرتغالی به مذاق همه هواداران ایرانی خوش آمده است. ، خبرنگار شرق، در تویئتر نوشت :

#کیروش گفته بود رویای یک ملت روی دوش منه و ما ذوق کردیم از حرفش بس که زیر سایه حضراتی زندگی کردیم که رویاشون سواری روی دوش ملت بوده #تیم_ملی به ما چیزی داد که خیلی وقته کم داریم: غرورِ خوب بودنِ #ایران

کارلوس کیروش
بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار :‌ توئیتر)

نیز از عملکرد سعید عزت‌اللی رضایت کامل را داشت. به هر حال سعید اسپانیایی بلده. این کاربرد نوشت :

با سن کمی که داره یه رهبر و ستون در میانه زمینه و عملکردش کم نقص و بی‌نظیره. و این یعنی یه هافبک عالی رو شاید حتی تا ۳ یا ۴ جام جهانی آینده کنار خودمون خواهیم داشت. سعید عزت اللهی ما نشون داد لیاقتش بزرگترین باشگاه‌های فوتبال دنیاست. همون‌طور که تو ۱۷ سالگی از ملوان رفت اتلتیکو!

سعید عزت‌اللهی
بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار :‌ توئیتر)

مانند نگارنده به آینده این تیم جذاب امیدوار است. به نظر می‌رسد این تازه شروع عصر جدید در فوتبال ایران باشد. دورانی که کیروش آن را پیریزی کرده و مطمئنا سرانجام خوشی خواهد داشت. این کاربر نوشت :

ما با رویای ۲۰۱۸ زنده می‌مونیم و خاطره‌ش رو توی ۲۰۲۲ زنده میکنیم. اون سالی که انقدر جام جهانی بهمون نزدیکه، که اگه مردم جنوب بعد از صعودمون شروع کنن به خوشحالی، صداشو بازیکنا از توی استادیوم های قطر میشنون. #All4TeamMelli

هواداران بسیاری در صحنه‌های گوناگون به بازیکنانمان خرده می‌گرفتند. از عملکرد به زعم آنان ضعیف آزمون تا پنالتی دادن عزت‌اللهی و موقعیتی که اگر آزمون گل می‌کرد، اکنون صدر نشین گروه مرگ بودیم و به بازی مقابل روسیه فکر می‌کردیم. کاربری به نام از با دفاع از مهدی طارمی نوشت :

احتمال گل شدن پنالتی، ۷۰٪ه. تو همین بازی یکی گل شد و یکی نشد. احتمال گل شدن توپی که از کمونه‌شدن برسه به پای غیرتخصصی و یک بازیکن مزاحم کنارت باشه و زاویه بسته باشه و دروازه‌بون هم باهات فاصله نداشته باشه، چقدره؟ حتی مسی هم بود احتمال گل شدن توپ طارمی کمتر از ۲۰٪ بود.

طارمی
بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار :‌ توئیتر)

این کاربر با نگاهی به تاریخ بازی‌های راند سوم تیم ملی در پنج دوره حضورش در جام جهانی، عملکرد رو به رشد آن را شرح داد. او نوشت :

۱۹۷۸← ۳-۰ هلند | ۴-۱ پرو (فاصله سه گل)

۱۹۹۸← ۲-۰ آلمان + ۲۰۰۶← ۳-۱ مکزیک | ۲-۰ پرتغال (فاصله دو گل)

۲۰۱۴← ۱-۰ آرژانتین + ۲۰۱۸← ۱-۰ اسپانیا (فاصله یک گل)

۲۰۱۸← ۱-۱ پرتغال

بهمن دارالشفایی، روزنامه‌نگار و مترجم، نیز نسبت به عملکرد طارمی نظر مساعدی داشت. او نوشت :

طارمی یکی از بهترین و دونده‌ترین بازیکنای ایران تو این جام بود. من قبلا اصلا باهاش حال نمی‌کردم (و احتمالا در آینده هم نخواهم کرد) ولی بازیش حرف نداشت. اگه یه وقت خواستین به‌خاطر این فرصت آخر بازی بهش فحش بدین، یاد بازیکنای بزرگی بیفتین که تو حساس‌ترین مراحل جام پنالتی خراب کردن.

مهدی طارمی
بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار :‌ توئیتر)

برخلاف پرتغال که با پپه 34 ساله، فونته 35 ساله و رونالدو 33 ساله به میدان آمده بود. تیم ایران لشکری از بازی‌کنان آینده دار بود. دارالشفایی نگاهی به فهرست جوان‌های تیم ملی انداخته بود :

علیرضا بیرانوند: ۲۵ سال مرتضی پورعلی‌گنجی: ۲۶ سال روزبه چشمی: ۲۴ سال مجید حسینی: ۲۲ سال میلاد محمدی: ۲۴ سال سعید عزت‌اللهی: ۲۲ سال علیرضا جهانبخش: ۲۴ سال سردار آزمون: ۲۴ سال مهدی طارمی: ۲۵ سال به نقل از @HFariborzi

نیز در توئیتر خود به تجربیات و رهاوردهای ایران از این تورنمنت اشاره کرد :

چیزاییکه تجربه این جام باید بهمون اضافه کنه.

*تیم از بازیکن مهمتره. خیلی مهمتر.کاری که مربیای خارجی بهتر از ما بلدن تیم سازیه.

*درباره بازیکن ها نسبی باشین.هیج بازیکنی با یه بازی و چند اشتباه یادرخشش لولش عوض نمیشه.

*یه گلر گل می خوره اما باید بازی دربیاره بخصوص بازی بزرگ.

ورزش سه
بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار :‌ توئیتر)

از جام جهانی 2018 هرآنچه یادمان برود، مطمئنا فراموش نخواهیم کرد که بهترین بازیکن 4 (شاید هم 5) سال اخیر فوتبال دنیا 90 دقیقه، حتی از روی نقطه پنالتی هم نتوانست دروازه‌مان را باز کند. مطمئنا یادمان نخواهد رفت که قهرمان اروپا را متوقف کردیم، قهرمان آفریقا را شکست دادیم و قهرمان اسبق جهان به زحمت و با چاشنی شانس در برابر ما به پیروزی رسید. راند سوم بازی‌های گروه B، نه پایان کار ما، بلکه شروع یک عصر و نسل جدید در فوتبال ایران بود. نسلی که تیم‌اش موفق است، تیمی که نام‌ها در آن بازی نمی‌کنند. هرچند این نام‌ها در تاریخ ماندگار خواهند شد.

بیشتر بخوانید :

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر