;
coinex

همراهی مردم باعث کاهش مصرف برق در کشور شد

هشدارهای وزارت نیرو در مورد افزایش پیک مصرف برق با همراهی مردم رو به رو بود و کاهش مصرف برق در کشور را به دنبال داشت.

به گزارش تکراتو، در این چند وقت در نقاط مختلف کشور خاموشی هایی ناگهانی اتفاق افتاده، که علت آن افزایش مصرف برق در کشور اعلام شده است. با افزایش دما و گرم شدن هوا میزان استفاده از وسایل سرمایشی افزایش یافته و این امر باعث جیره بندی برق در کشور شد.

کاهش مصرف برق با همراهی مردم

دو روز گذشته صرفه‌جویی باعث کاهش مصرف شد. در این دو روز پیک مصرف برق از کانال هشداردهنده ۵۶ هزار مگاوات اواسط این هفته خارج شده و خاموشی در نقاط مختلف کشور نیز نسبت قبل کاهش یافته است.

خاموشی های اتفاق افتاده در کشور به صورت ناگهانی بود و هیچ گونه اطلاع رسانی در مورد زمان بندی قطعی برق صورت نگرفته بود. یکی از مسئولین نیز اعلام کرده بود که هیچ گونه قطعی زمان بندی شده ای وجود نخواهد داشت. البته مردم نسبت به این موضوع ابراز ناراحتی کردند و در ادامه قرار شد جدول زمان بندی قطعی برق منتشر شود.


بیشتر بخوانید:


در پی افزایش دما بود که میزان مصرف برق به شکل چشمگیری رشد کرد و باعث شد پیک مصرف بی‌سابقه‌ ۵۶ هزار و ۵۳۲ مگاوات ثبت شود. افت بی‌سابقه بارندگی‌ها موجب شد تا نیروگاه‌های برق آبی هم برای تابستان امسال با کاهش محسوس ظرفیت تولید روبه‌رو شوند و توان تولید برق کشور در حدود ۵۸ هزار مگاوات را نداشته باشند.

همراهی مردم باعث کاهش مصرف برق شد

افزایش مصرف برق باعث شد تا پیک مصرف از کانال ۵۶ هزار مگاوات عبور کند و خاموشی‌های پراکنده در نقاط مختلف کشور به منظور حفظ پایداری و عدم آسیب شبکه در دستور کار قرار گیرد.

بعد از اعلام این خبر مردم هم همراهی کردند و با صرفه جویی باعث کاهش مصرف برق شدند. بنابراین وضعیت برق کشور از حالت هشداردهنده خارج شد و به کانال ۵۴ هزار مگاوات بازگشته است.


بیشتر بخوانید: آغاز جیره بندی برق در کشور با شروع فصل گرما؛ در مصرف برق صرفه جویی کنیم


طبق گفته مسوولان وزارت نیرو تنها صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف برق در فصل تابستان مشکل خاموشی را برطرف می‌کند و باعث می شود روزهای گرم تابستان بدون مشکل به پایان برسد.

.

منبع: donya-e-eqtesad

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر