;
coinex

عدم حضور سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی در ساختمان وزارت ارتباطات

بررسی و بازدید از ساختمان وزارت ارتباطات برای یافتن سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی در طبقه 9 این ساختمان ساعت 14 امروز انجام شد.

به گزارش تکراتو، شبهاتی در مورد دلیل عدم فیلتر نسخه های غیررسمی تلگرام چون هاتگرام و تلگرام طلایی وجود دارد. گفته شده که این پیام رسان ها متعلق به جمهوری اسلامی ایران هستند و 200 سرور هم به آنها اختصاص داده شده است. اما موضوع جالب اینکه اگر این پیام رسان متعلق به ایرانند چرا خرم آبادی اعلام کرده که قرار است فیلتر شوند؟!


بیشتر بخوانید: پایان فعالیت تلگرام طلایی و هاتگرام ؛ آیا فیلترینگ راه چاره است؟


در ادامه‌ی این اتفاقات بود که سردار جلالی اعلام کرد که سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی در طبقه نهم ساختمان وزارت ارتباطات قرار دارند. وزیر ارتباطات نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که چنین چیزی صحت ندارد و شاید نتوان دزدی ابرها را ثابت کرد اما می توان عدم حضور سرورها را در این ساختمان ثابت نمود.


بیشتر بخوانید: جدال بر سر محل سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام ؛ واکنش تند وزیر ارتباطات به سردار جلالی


وی از خبرنگاران خواست تا با حضور در این محل، درستی این موضوع را بررسی کنند.

عدم حضور سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی در ساختمان وزارت ارتباطات

خبرنگاران در محل حضور یافتند پس از بازدید از این محل، مشخص شد که هیچ سروری که مربوط به هاتگرام و تلگرام طلایی باشد در ساختمان وزارت ارتباطات وجود ندارد.

عدم حضور سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی طبقه 9

مدیرکل کنترل و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت، اعلام کرد که تجهیزات موجود در طبقه نهم ساختمان زیرساخت، به سوئیچ مکالمات بین شهری و خارج از کشور مربوط است و ساختمان امام خمینی از نظر فنی برای نگه‌داری سرور مناسب نیست.


بیشتر بخوانید: وزیر اطلاعات: “تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی است” ؛ پیام رسان وزارت ارشاد چیست؟


سهراب آغ‌بیات، درباره تجهیزاتی که در این ساختمان وجود دارند، به خبرنگاران توضیح داد که در این طبقه ارتباطات کابلی و سوئیچ مخصوص تلفن ثابت برای مکالمات بین شهری و سوئیچ بین‌الملل یا خارج از کشور وجود دارد که مکالمات دو صفر را ساپورت می‌کند و برقراری مکالمه از طریق این مرکز انجام می‌شود.

عدم حضور سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی در طبقه 9

در ادامه مشخص شد که سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی در طبقه 9 ساختمان میدان امام خمینی(ره) شرکت ارتباطات زیرساخت وجود ندارند و کل ساختمان مربوط به تجهیزات زیرساختی ارتباطات کشور است و از نظر فنی نمی‌توان در این طبقات سرور نگه‌داری کرد.


بیشتر بخوانید: دزدی ابر از آسمان ایران ؛ واکنش‌ها به ادعای ابر دزدی و برف دزدی از آسمان کشور!


سرورهای پیام رسان های بومی کجا هستند؟

مدیرکل کنترل و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که سرورهای پیام‌رسان‌های داخلی در سایت خودشان نگه‌داری می‌شوند و شرکت زیرساخت فقط ارتباطات آن‌ها را ساپورت می‌کند و نگه‌داری از سرورهایشان مربوط به شرکت زیرساخت نیست.

بناراین مشخص شد که هیچ سروری که مربوط به تلگرام طلایی یا هاتگرام باشد در این مکان حضور ندارد.

 

بیشتر بخوانید :

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر