coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اسنپدراگون 855 به یک واحد پردازش عصبی (NPU) مجهز خواهد بود

اسنپدراگون 855 پردازنده‌ ای است که در نسل بعدی پرچمداران بزرگ بازار موبایل قدرتنمایی خواهد کرد. گفته می‌شود که شاید این پردازنده با نام اسنپدراگون 8150 معرفی شود.

اسنپدراگون 845 پردازنده قدرتمندی است که در برخی از بهترین پرچمداران سال جاری خودنمایی می‌کند و طبیعتا می‌توان انتظار داشت که نسل بعدی این تراشه از قدرت بالاتری نیز برخوردار باشد، مخصوصا با توجه به اینکه گفته شده است این چیپست جدید به یک واحد پردازش عصبی اختصاصی مجهز خواهد بود.

اسنپدراگون 855 با NPU اختصاصی

NPU که کوچک شده عبارت Neural Processing Unit همان واحد پردازش عصبی است که عمدتا عملکردهای مربوط به یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی (AI) را کنترل می‌کند. هواوی از سال 2017 و در تراشه کایرین 970 که در گوشی‌های سری میت 10 به کار گرفته شد، از آن استفاده کرد و در حال حاضر نیز گفته می‌شود که کایرین 980 هم از همین ویژگی بهره مند خواهد شد.

در حال حاضر عملکردهای مربوط به هوش مصنوعی در اسنپدراگون 845 بر عهده هسته‌های کم قدرت تراشه اصلی است، اما شایعات جدید نشان می‌دهد که در اسنپدراگون 855 این وظیفه به یک تراشه اختصاصی محول خواهد شد.

استفاده از واحد پردازش عصبی اختصاصی باعث می‌شود که CPU و بخش‌هایی از سیستم روی تراشه آزاد شده و نیازی به انجام وظایف مربوط به هوش مصنوعی را نداشته باشند. این کار عملکرد چیپست را بهبود و سرعت آن را افزایش خواهد داد.

اسنپدراگون 845 در دسامبر 2017 (اواسط آذرماه 96) معرفی شد و از این رو انتظار می‌رود که اسنپدراگون 855 نیز در همان زمان، یعنی اواخر 2018 و یا اوایل 2019 به بازار معرفی گردد. بر اساس آخرین گزارش‌ها اسنپدراگون 845 بر اساس لیتوگرافی 7 نانومتری طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: pocketnow

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر