coinex
راهنمای خرید تکراتو

قیمت سامسونگ گلکسی نوت 9 در بازار ایران ؛ 16 میلیون تومان!

قیمت سامسونگ گلکسی نوت 9 در بازار ایران رقمی بسیار نجومی است. قیمت سامسونگ گلکسی نوت 9 که به صورت محدود و بدون ضمانت وارد بازار موبایل ایران شده است، در طول دو روز گذشته یک میلیون تومان افزایش قیمت را شاهد بوده است.

ساموسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) جدیدترین پرچمدار غول تکنولوژی کره‌ای است که روز 18 مردادماه سال جاری به طور رسمی معرفی شد. حالا که قریب به 15 روز از معارفه فبلت جدید سامسونگ می‌گذرد، پس از ورود آن به بازار ایران زمزمه‌های عجیب و غریبی در خصوص قیمت آن به گوش می‌رسد. چندی پیش در مطلبی به سراغ مهمترین دلایل نخریدن سامسونگ گلکسی نوت 9 رفتیم. اکنون نیز مسلما با مطلع شدن از قیمت نجومی این پرچمدار دلیل قانع‌کننده دیگری دارید تا به سراغ نوت 9 سامسونگ نروید.

جالب است که بگوییم عرضه رسمی گلکسی نوت 9 در بازار جهانی به طور رسمی از اول شهریور ماه سال جاری (23 آگوست) آغاز می‌شود. آنچه امروز در بازار ایران وجود دارد، تعداد محدودی نسخه بدون گارانتی و البته رجیستری شده است. از جمله مهمترین ویژگی‌های جدیدترین فبلت سامسونگ که در چهار رنگ آبی اقیانوسی با قلم زرد رنگ، بنفش روشن، مسی متالیک و مشکی تیره عرضه می‌شود، باید به موارد زیر اشاره کرد :

  • نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپرآمولد
  • باتری حجیم ۴۰۰۰ میلی‌آمپری
  • پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵
  • بلندگوهای استریو جدید و قدرتمند AKG
  • دوربین هوشمند دوگانه‌ی (لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دیافراگم متغیر f/2.4 در نور کافی و f/1.5 برای محیط‌های کم نور و لنز دوم تله)
  • قلم S Pen مجهز به بلوتوث

قیمت سامسونگ گلکسی نوت 9 در ایران

قیمت سامسونگ گلکسی نوت 9 برای نسخه 128 گیگابایتی، هزار دلار و برای نسخه 512 گیگابایتی 1250 دلار است و همانطور که گفته شد در چهار رنگ عرضه خواهد شد. تعداد محدودی از جدیدترین فبلت سامسونگ وارد بازار ایران شده است؛ گوشی‌های که گارانتی ندارند و احتمالا توسط مسافران وارد شده‌اند.

گلکسی نوت 9

با یک حساب سر انگشتی با دلار 12 هزار تومانی می‌توانیم بگوییم قیمت این گوشی باید چیزی بین 12 تا 15 میلیون تومان باشد. حسابی که با گزارش‌های رسیده هم جور در می‌آید. اکانت توئیتری در این باره توئیت کرد :

سامسونگ نوت ۹ با ۱۵ میلیون تومان قیمت به بازار ایران وارد شد. نوت ۹ ۱۲۸گیگ ۱۰۰۰ دلار و ۵۱۲ گیگ ۱۲۵۰ دلار عرضه شده است.

مطابق گزارش‌های قیمت گلکسی نوت 9 نسخه 128 گیگابایتی روز گذشته 15 میلیون و 700 هزار تومان و امروز (یکشنبه 4 شهریور) تا آستانه 16 میلیون و 600 هزار تمان نیز بالا رفت. از پرچمداران که بگذریم، به جرات می‌توانیم بگوییم کل بازار موبایل ایران در شک فرو رفته و بسیاری از مردم منتظرند تا قیمت‌ها متناسب با قدرت خرید آنها پایین بیایند. آیا این انتظارها سرانجامی خواهد داشت؟

به گزارش تکراتو خبرآنلاین می‌نویسند که “قاچاقچیان دیروز موبایل هم که امروز با کت‌وشلوار و ارز دولتی موبایل وارد کرده‌اند، پس از فروش چند برابر قیمت، با طمع بیشتر موجودی احتکار کرده خود را در حالی می‌فروشند که خریداری وجود ندارد و معلوم نیست این وضع تا کی و کجا ادامه پیدا کند؟”

قیمت نوت 9

آخرین نسخه آیفون یعنی آیفون 10 نیز این‌روز‌ها با قیمت 15 میلیون تومان در حال معامله در بازار است. به نظر میرسد باید شاهد قیمتی در حدود 15 تا 20 میلیون تومان برای پرچمدار اپل نیز باشیم. به راستی چند درصد از مردم این توانایی را دارند که با پس انداز ده بیست ساله خود (اگر از تورم فاکتور بگیریم) اقدام به خرید به‌روزترین موبایل‌های روز دنیا کنند.

آیا در ایران نسخه‌های مشابه این گوشی‌ها، با کیفیت و تکنولوژی یکسان و متناسب با درآمد مردم تولید می‌شوند؟‌ با لبخندی تلخ پاسخ مطلقا منفی است. پرسش مهم این است که چرا مردم ایران باید چندین سال از تکنولوژی‌های روز دنیا عقب باشند؟ چرا باید خرید گوشی‌های پرچم‌دار تنها متناسب با جیب آقازاده‌های نوکیسه، ساشا‌ها و ژن‌های خوب و ابزاری برای خودنمایی باشد؟! نگارنده که از شرح ماجرا عاجز است …

بیشتر بخوانید :

مقایسه سرعت گلکسی نوت ۹ با آیفون ۱۰ ؛ گوشی سریع‌تر کدام است

بهترین نمایشگر گوشی ؛ صفحه نمایش گلکسی نوت ۹ رکوردها را جابجا کرد

بهترین اپلیکیشن‌ها برای استفاده از قلم اس پن در گلکسی نوت ۹ و گلکسی تب اس ۴

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر