;
coinex

مشخصات فنی بوگاتی دیوو مدل 2019 ؛ ابرخودروی 75 میلیارد تومانی!

بوگاتی دیوو (Bugatti Divo) ابرخودروی جدید بوگاتی به مناسبت 110 سالگی این شرکت بوده که با معرفی در هفته گذشته عنوان گران ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داد. در ادامه به بررسی و مرور مشخصات فنی و قیمت و شتاب و حداکثر سرعت بوگاتی دیوو خواهیم پرداخت.

بوگاتی یک شرکت خودروسازی فرانسوی بوده که فعالیت خود را از اوایل قرن بیستم آغاز نمود. اتوره بوگاتی (Ettore Bugatti) در سال 1909 این شرکت را تاسیس کرد و با تولید نمونه‌های پرقدرت و سریعی مانند Type 35 به موفقیت‌های قابل توجهی در مسابقات اتومبیل رانی رساند. اما پس از مرگ ناگهانی فرزند اتوره در سال 1939 در حین تست یک دستگاه بوگاتی Type 57 سرنوشت این شرکت دستخوش تغییر و روند افول آن آغاز گردید. مرگ اتوره در سال 1947 را می‌توان پایان نسل کلاسیک بوگاتی دانست و پس آن این شرکت با مشکلات فراوان مالی روبرو گردید.

در سال 1963 و پس از مدتها درگیری با مشکلات، بوگاتی به صورت رسمی منحل شد. اما سال 1987 میلادی با کمک رومانو آرتیولی (Romano Artioli)، سرمایه دار ایتالیایی احیا شده و با نام Bugatti Automobili S.p.A به فعالیت پرداخت. از تولیدات شاخص این دوره که تمرکز کاملی بر ساخت اتومبیل‌های مسابقه‌ای داشت می‌توان به مدل E110 EB اشاره کرد که جد بوگاتی ویرون (Veyron) فعلی به حساب می‌آمد.

در سال 1998 نیز این شرکت به یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان درآمد و روند وموفقیت دوباره آن آغاز گردید و مدل‌های ویرون (سال 1999) و شیرون (Chiron) در سال 2016 تبدیل به سریع ترین خودروهای جهان شدند.

بوگاتی دیوو 2019

هرچند که مدل‌های ویرون و شیرون با کسب عناوینی چون سریع ترین و پرشتاب ترین و همچنین گران ترین، نام بوگاتی را در تاریخچه صنعت اتومبیل جاودانه کردند، اما این شرکت همیشه در تلاش برای ساخت نمونه‌های قوی تر و با قابلیت‌های دینامیکی بالاتر بود. به همین دلیل در تابستان سال 2018 با رونمایی از مدل دیوو که بر اساس شیرون ساخته شده، سعی در کسب رکوردها و عناوینی جدید دارد.

این ابرخودروی جدید با الهام از مدل‌های کلاسیکی مانند Type 57 و بر اساس نام آلبرت دیوو (Albert Divo) راننده فرانسوی مسابقات اتومبیل رانی نام گذاری شده که در سال‌های دهه 1920 میلادی موفق به قهرمانی در مسابقات استقامتی Targa Florio شد. این خودرو در ماه آگوست 2018 در حراجی اتومبیل Pebble Beach Concours d’Elegance کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا به معرض نمایش عمومی در آمد و در سال 2019 در اختیار دوستداران ثروتمند قرار خواهد گرفت.

طراحی ظاهری

بوگاتی دیوو از لحاظ مکانیکی بخش‌های مشترک بسیاری با شیرون داشته ولی از لحاظ ظاهری و شاسی مورد بهینه سازی دقیق قرار گرفته است.

طراحی بدنه مورد بازنگری قرار گرفته و تغییرات اعمال شده بر روی آئرودینامیک، کاهش وزن، بهینه سازی سیستم تعلیق موجب بهبود عملکرد حرکتی و هندلینگ آن نسبت به شیرون شده‌اند. از وجوه تمایز دیوو با شیرون می‌توان به مواردی مانند ورودی‌های هوای اضافی در بخش جلویی، ورودی هوای جدید در سقف و باله بزرگ‌ 1.8 متری عقبی اشاره کرد که بنا بر اعلام شرکت، توانایی ایجاد 90 کیلوگرم فشار اضافی (546 کیلوگرم در مجموع) بر روی خودرو را دارد.

طراحی داخلی

کابین دیوو نیز مشابه با شیرون بوده و فضایی بسیار لوکس را برای سرنشینان رقم می‌زند. به منظور کاهش وزن پوشش‌های داخلی با چرم بسیار با کیفیت آلکانتارا (Alcantara) و فیبر کربن ساخته شده است.

موتور و پیشرانه

موتور بوگاتی دیوو همان نمونه 16 سیلندر خورجینی (W16) با چهار سیستم توربوشارژر استفاده در شیرون است. این موتور 8.0 لیتری توانایی تولید نیرویی برابر با 1.500 اسب بخار در دور موتور 6.700 دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز در حدود 1.600 نیوتون متر بوده که در بازه دورهای 2.000 RPM تا 6.000 RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

قدرت موتور بوگاتی دیوو نیز توسط یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه (Dual Clutch Gerbox) به چرخ‌های عقبی منتقل می‌گردد که مشابه با نمونه استفاده شده در شیرون است.

حداکثر سرعت و شتاب

شیرون یک ابرخودروی مسابقه‌ای مخصوص مسیرهای مستقیم بود که توانایی دستابی به حداکثر سرعتی در حدود 261 مایل در ساعت (معادل 420 کیلومتر در ساعت) را داشت. اما با توجه به این مساله که نمونه جدید برای حرکت در مسیرهای مارپیچ طراحی شده و چرخ‌های آن قابلیت خم شدن به بیرون برای عبور با حداکثر سرعت ممکن از پیچ‌ها را دارد، سرعت آن به 236 مایل در ساعت (معادل 380 کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

این ابرخودروی 60 میلیارد تومانی با وزنی در حدود 2.0 تن، شتابی مشابه با شیرون داشته و در زمانی برابر با 2.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. اما عملکرد آن در پیست مسابقه به مراتب بهتر از شیرون بوده و مسیر 20 کیلومتری Nardo Ring را در زمانی در حدود 8 ثانیه شریع تر از شیرون طی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سریعترین خودروهای جهان با سرعتی بیش از 400 کیلومتر در ساعت

قیمت و زمان عرضه

قیمت بوگاتی دیوو بنا بر اعلام این شرکت برابر با 5.8 میلیون دلار (معادل 25 میلیارد تومان با ارز 4.200 تومانی دولتی یا 75 میلیارد تومان با ارز 13.000 تومانی واقعی در بازار آزاد) است. قرار است تنها 40 دستگاه از این خودرو تولید شود که تمامی آنها نیز توسط خریداران متمول پیش خرید شده است. این خودرو در سال 2019 وارد بازار می‌گردد.

مشخصات فنی بوگاتی دیوو در یک نگاه

حجم موتور 8.0 لیتر
تعداد سیلندر 16 خورجینی با 4 توربوشارژر
حداکثر قدرت 1.500 اسب بخار
حداکثر گشتاور 1.600 نیوتون متر
سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک (AWD)
گیربکس 7 سرعته دو کلاچه
حداکثر سرعت 380 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 100 2.4 ثانیه
وزن 2.0 تن
قیمت 5.8 میلیون دلار

بیشتر بخوانید:

گالری تصاویر بوگاتی دیوو

منبع: Bugatti

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر