;
coinex

افزایش 17 درصدی قیمت خودرو خواسته خودروسازان است!

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد که خودروسازان کشور درخواست افزایش 17 درصدی قیمت خودرو را دارند!

به گزارش تکراتو، سعید باستانی در مورد پیشنهاد خودروسازان برای افزایش 17 درصدی قیمت خودرو اعلام کرد که این افزایش قیمت‌ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو باشد و در این بین نباید مردم تاوان حقوق و دستمزد ۱۱هزار پرسنل مازاد در یک شرکت خودروسازی را بدهند.


بیشتر بخوانید: مشتریان سایپا نمی‌توانند در طرح پیش فروش ایران خودرو ثبت نام کنند


تصمیمات مقطعی برای رفع مشکلات بازار خودرو پاسخگو نیست!

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد افزایش 17 درصدی قیمت خودرو بیان نمود که در حال حاضر تصمیماتی که برای تنظیم بازار خودرو گرفته شده تصمیمات مقطعی هستند.

افزایش 17 درصدی قیمت خودرو

وی ادامه داد که آنچه مجلس در مدیریت تولید، تأمین مواد اولیه و شبکه توزیع و نیز اجرای سیاست گذاری‌های درست انتظار دارد در تصمیم گیری‌های اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد.

سعید باستانی در مورد شبکه تأمین قطعات و تولید نیز اعلام کرد که مشکلاتی وجود دارد و لازم است رفع شوند. به گفته وی تغییرات بخش‌نامه‌ای وزارت صنعت و معدن بر تأمین مواد اولیه و ثبت سفارش‌ها و شبکه توزیع تأثیرگذار است و البته اتخاذ تصمیمات ناگهانی مانند ممنوعیت واردات خودروهای خارجی باعث افزایش قیمت خودرو شده است.


بیشتر بخوانید: انتشار لیست با کیفیت ترین خودروهای ساخت داخل


افزایش 17 درصدی قیمت خودرو خواسته خودروسازان است

باستانی در رابطه با پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش 17 درصدی قیمت خودرو بیان کرد که افزایش قیمت‌ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت گیرد. چرا خودروسازان هزینه‌های سربار را کاهش نمی‌دهند؟ چرا مردم باید تاوان حقوق و دستمزد 11 هزار پرسنل مازاد خودروسازی سایپا را پرداخت کنند؟

افزایش قیمت خودرو

وی ادامه داد که مردم تورم و افزایش قیمت مواد اولیه تولید و به‌تبع آن افزایش قیمت‌ها را قبول دارند اما عدد آن باید بررسی شود.


بیشتر بخوانید: صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی ؛ حذف شورای رقابت از فرایند قیمت گذاری


سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد که اگر استراتژی صنعت کشور مشخص و صنعت خودروسازی به‌عنوان یکی از صنایع تلقی می‌شد، مطمئنا در طول این 40 سال زیرساخت‌های توسعه‌ای صنعت خودرو از جمله تأمین مواد اولیه از پتروشیمی‌های داخل فراهم می‌گشت.

باستانی در پایان اظهار کرد که دولت‌ها به‌اندازه 15 درصد سهام در خودروسازی نقش دارند اما بیش‌تر از  این میزان دخالت می‌کنند، دولت باید پای خود را از خودروسازی کنار بکشد.

 

قیمت روز خودرو را در تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: tasnimnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر