;
coinex

بوگاتی دیگر از موتور 16 سیلندر خورجینی W16 استفاده نخواهد کرد

بنابر اظهارات مدیر عامل شرکت خودروسازی بوگاتی، این شرکت تصمیم به استفاده مجدد از موتور 16 سیلندر خورجینی W16 غول آسا در تولیدات خود را ندارد.

شرکت خودروسازی بوگاتی (Bugatti) تنها تولیدکننده اتومبیل جهان بود که از موتور بسیار بزرگ 16 سیلندر خورجینی در تولیدات خود استفاده نمود. این موتور اولین بار بر روی مدل ویرون (Veyron) در سال 2005 نصب گردید و با تولید نیرویی بیش از 1.000 اسب بخار و توانایی دستیابی به سرعتی برابر با 254 مایل در ساعت (معادل 408 کیلومتر در ساعت) عنوان سریع ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داد.

این موتور پس از سیر تکاملی در مدل‌هایی مانند بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron) نیز مورد استفاده قرار گرفت و با تولید نیرویی برابر با 1.500 اسب بخار، این شرکت را در جمع سریع‌ترین خودروهای جهان نگاه داشت. آخرین بار نیز پیشرانه 16 سیلندر خورجینی بر روی مدل دیوو (Divo) نصب شد که در نوشته “مشخصات فنی بوگاتی دیوو مدل ۲۰۱۹ ؛ ابرخودروی ۶۵ میلیارد تومانی! به معرفی و مرور مشخصات آن پرداختیم. اما بر اساس گفته‌های استفان وینکلمان (Stephan Winkelmann) این موتور آخرین روزهای حضور خود را سپری می‌کند.

وینکلمان هفته گذشته در مصاحبه با وب سایت Car Advice استرالیا اظهار کرد که موتور 16 سیلندر جدیدی ساخته نخواهد شد. وی اضافه کرد:

این موتور 16 سیلندر خورجینی یک نمونه خارق العاده بود و همه ما علاقه و تعصب خاصی بر روی آن داریم. اما اگر می‌خواهید با مدرن ترین تکنولوژی‌های روز صنعت اتومبیل همراه باشید، مهم ترین نکته انتخاب زمان درست برای تغییر است.

چه چیزی جایگزین موتور 16 سیلندر خورجینی W16 بوگاتی خواهد شد؟

اما نکته اصلی این است که جایگزین این موتور فوق قدرتمند چه خواهد بود؟ با توجه به ساخت نمونه‌هایی مانند مک لارن P1، فراری لا فراری (Ferrari LaFerrari)، پورشه 918 اسپایدر و آکورا NSX و نمایش پتانسیل موجود در پیشرانه‌های هیبریدی، بوگاتی نیز نگاهی به این تکنولوژی مدرن دارد، وینکلمان در این خصوص می‌گوید:

اگر وزن باتری‌ها کاهش یافته و بتوان میزان آلایندگی را در حد قابل قبولی کاهش داد، فرایند هیبریدی کردن خودروها، گزینه مناسبی خواهد بود. اما باید این نکته را در نظر داشت که این تغییر تنها در صورتی انجام پذیر است که خریداران بوگاتی از آن راضی باشند.

به عبارت دیگر هرچند کاهش وزن یکی از فاکتورهای کلیدی به حساب می‌آید، اما در صورتیکه استفاده از این تکنولوژی، عملکردی مشابه یا بیشتر از موتور 16 سیلندر خورجینی W16 فعلی نداشته باشد، بوگاتی از پیشرانه های هیبریدی در تولیدات خود استفاده نخواهد کرد. وینکلمان ادامه می‌دهد:

در زمان فعالیت در شرکت لامبورگینی، تاکید اصلی من بر روی نسبت وزن به قدرت بود و به اعتقاد ما 1 کیلو وزن کمتر بهتر از 1 اسب بخار قدرت بیشتر است. اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که در حال حاضر، رقابت اصلی بر روی قدرت بیشتر بوده و همه خریداران خودروهای سوپر اسپرت اندیشه‌ای جز قدرت بیشتر و بیشتر ندارند.

با توجه به اظهارات مدیر بوگاتی به نظر می‌رسد که جنگ اسب بخار ممکن است موجب ابداع روش‌های متفاوتی غیر از استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی در این شرکت شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: Road and Track

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر