;
coinex

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

هشتاد و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی خودروی سویس، روز ۸ مارس سال جاری کار خود را آغاز نمود. در این نوشته به معرفی بهترین و پر قدرت ترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 که با توانایی‌های خود شما را شگفت زده خواهند کرد می‌پردازیم.

نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو (Geneva International Auto Show) نیز یکی از معتبرترین همایش های صنعت خودرو در جهان بوده که از سال ۱۹۰۵ شروع به فعالیت نموده است. هشتاد و هشتمین دوره این نمایشگاه نیز از روز ۸ مارس در شهر ژنو کشور سوییس آغاز شده و شرکت های مختلف و متعبر خودروسازی جهان در آن حضور به هم رسانده اند.

قوی ترین، بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ همایش سوپر اسپرت ها

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بخش‌های نمایشگاه‌های خودرو در سرتاسر جهان، بخش ابرخودروها و نمونه‌های فوق سریع است. نمایشگاه خودروی ژنو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تعدادی از این دست اتومبیل های پر سرعت در آن حاضر شده اند. روز گذشته و در اولین بخش از پوشش خبری/تصویری این همایش، به معرفی جذاب ترین و عجیب ترین اتومبیل های نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ پرداختیم. در ادامه مروری خواهیم داشت بر سریع ترین و بهترین خودروهای این رویداد معتبر جهانی.

Aston Martin Valkyrie AMR Pro

سال گذشته، شرکت بریتانیایی آستون مارتین خبر از تولید یک ابرخودروی فوق سریع و قدرتمند با همکاری تیم فرمول ۱ شرکت رد بول ﴿Red Bull F1 Racing Team) با نام والکیری (Valkyrie) داد. اما این شرکت یک نمونه پیشرفته تر مخصوص پیست مسابقه را برای سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته که توانسته نام خود را به عنوان یکی از بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 مطرح نماید.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

پیشرانه این خودرو یک موتور ۱۲ سیلندر خورجینی غول پیکر ۶.۵ لیتری هیبریدی تنفس طبیعی (بدون استفاده از توربو) بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱.۱۰۰ اسب بخار را دارد و حداکثر سرعتی برابر با ۲۲۵ مایل در ساعت (معادل ۳۶۲ کیلومتر در ساعت) را برای آن به ارمغان می‌آورد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، آستون مارتین والکیری AMR Pro در سال ۲۰۲۰ و در تعداد محدود تنها ۲۲۵ عدد راهی بازارهای جهانی خواهد شد. قیمت تخیمنی این خودرو نیز رقمی در حدود ۳ میلیون دلار (معادل ۱۳.۵ میلیارد تومان با احتساب دلار ۴.۵۰۰ تومانی اسمی در زمان نگارش مطلب) خواهد بود.

بوگاتی شیرون اسپرت

تصور اینکه یک شرکت خودروسازی نمونه ای قابل رقابت با توانایی ها و قابلیت‌های بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron) تولید کند کاری بسیار سخت است؛ اما بوگاتی توانسته با بهینه سازی های انجام شده بر روی مدل استاندارد عملکرد ابرخودروی خود را بهبود بخشیده و یکی از سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 را به نمایش عموم درآورده است.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

نمونه اسپرت این خودرو، مجهز به یک موتور عظیم الجثه ۱۶ سیلندر بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱.۵۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاوری در حدود ۱.۱۸۰ پاوند بر فوت (معادل ۱.۶۰۰ نیوتون متر) را دارد. از تغییرات بوگاتی شیرون اسپرت نسبت به نمونه عادی می‌توان به مواردی مانند استفاده از سیستم تعلیق سفت‌تر و اسپرت‌تر، شیشه‌های عقبی نازک‌تر، پوشش اینترکولر (Intercooler یا سیستم خنک کننده توربوشارژر) و برف پاک‌کن‌های ساخته شده از فیبر کربن، رینگ‌های جدید و خروجی‌های اگزوز متفاوت یاد کرد که با کاهش وزن خودرو، موجب افزایش قابلیت‌های دینامیکی و حرکتی و همچنین هندلینگ آن شده‌اند. بوگاتی شیرون اسپرت، قابلیت سفارش به رنگ دلخواه مشتری بدون محدودیت برای بدنه و کابین را داشته و قیمت پایه‌ای در حدود ۳.۴ میلیون دلار (معادل ۱۵ میلیارد تومان) دارد.

از رقبای بوگاتی شیرون در بازارهای جهانی می‌توان به نمونه‌هایی مانند هنسی ونوم (Hennessy Venom)، پاگانی هوایرا (Pagani Huayra) و کوئنیگ زگ رگرا (Koenigsegg Regera)، آریا FXE و یا گامپرت IE اشاره نمود.

فراری ۴۸۸ پیستا مدل سال ۲۰۱۹

فراری ۴۸۸ Pista یکی از قدرتمندترین نمونه تولیدی مجهز به موتورهای ۸ سیلندر خورجینی این شرکت ایتالیایی بوده که جایگاهی را در بین سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 به خود اختصاص داده است.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

موتور این اتومبیل، یک نمونه ۳.۹ لیتری ۸ سیلندر خورجینی بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر دوگانه (Twin Turbo) گونه بهینه سازی شده مدل ۴۸۸ GTB عادی به حساب می آید. این موتور توانایی تولید نیرویی در حدود ۷۱۰ اسب بخار در دور موتور ۸.۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی ۵۶۸ پاوند بر فوت (معادل ۷۵۹ نیوتون متر) در دور موتور ۳.۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. زمان لازم برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۲.۹ ثانیه بوده و با حداکثر سرعتی نزدیک به ۲۱۱ مایل در ساعت (معادل ۳۴۰ کیلومتر در ساعت) علاوه بر قرار گرفتن در فهرست بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ یکی از سریع ترین خودروهای جهان به حساب می آید.

از رقبای این ابر خودرو می‌توان به نمونه هایی مانند پورشه ۹۱۱ GT۲ RS، مک لارن 720S و لامبورگینی آونتادور اشاره کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، فراری ۴۸۸ پیستا کمتر از ۱ میلیون دلار (معادل ۴.۵ میلیارد تومان) قیمت داشته و از انتهای سال جاری میلادی در اختیار علاقمندان به ابرخودروها قرار خواهد گرفت.

Koenigsegg Regera d’Elegance

شرکت سوئدی کوئنیگ زگ، یک نمونه سفارشی مخصوص یکی از ۸۰ مشتری خاص خود را با رنگ آمیزی بدنه آبی رنگ و تریم کابین متفاوت برای نمایشگاه خودروی ژنو در نظر گرفته است که توانسته نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب نماید.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

پیشرانه این اتومبیل یک نمونه هیبریدی ۸ سیلندر خورجینی ۵.۰ لیتری تویین توربو با باتری های یون لیتیومی بوده که نیرویی در حدود ۱.۴۷۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱.۴۷۵ پاوند بر فوت (معادل ۲.۰۰۰ نیوتون متر) را در اختیار راننده قرار می دهد.

Lamborghini Huracán Performante Spyder

در حال حاضر، لامبورگینی هوراکان در گونه‌ سقف بازشو با موتور ۱۰ سیلندر خورجینی ۵.۲ لیتری با قدرت ۶۰۲ اسب بخار تولید می گردد. اما اگر این نیرو، خواسته‌های شما را برآورده نمی‌کند، یک مدل بهینه سازی شده با کد Performante نیز تولید شده که در جمع سریع ترین ماشین های نمایشگاه خودروی ژنو 2018 قرار گرفته است.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

پیشرانه این نمونه، همان موتور ۱۰ سیلندر خورجینی ۵.۲ لیتری بوده اما با بهینه سازی و تیونینگ مجدد، توان آن افزایش یافته و به رقمی در حدود ۶۳۱ اسب بخار رسیده است. گشتاور تولیدی نیز تا ۴۴۳ پاوند بر فوت (معادل ۶۰۰ نیوتون متر) افزایش یافته و کل توان تولیدی از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ (AWD) منتقل می گردد.

با توجه به افزایش توان، قابلیت‌های دینامیکی نیز افزایش یافته و مدل Performante در حدود ۰.۲ ثانیه سریع تر و در زمانی برابر با ۲.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر در ساعت) می رسد. اما حداکثر سرعت ثابت و در حدود ۲۰۱ مایل در ساعت (معادل ۳۲۳ کیلومتر در ساعت) است. قیمت پایه این مدل از لامبورگینی در حدود ۳۱۰.۰۰۰ دلار (معادل ۱.۴ میلیارد تومان، برابر با قیمت ب ام و ۷۳۰ موجود در بازار ایران) بوده و از آخر سال جاری میلادی و به عنوان مدل ۲۰۱۹ به فروش خواهد رسید.

Manifattura Automobili Torino New Stratos

یکی دیگر از سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 نمونه متفاوت و طرح کلاسیک Manifattura Automobili Torino New Stratos بوده که بر اساس مدل افسانه ای لانچیا استراتوس (Lancia Stratos) ایتالیایی دهه ۱۹۷۰ میلادی ساخته شده است.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

این خودرو با استفاده از شاسی فراری ۴۳۰ اسکودریا (Scuderia) ساخته شده و علاوه بر ظاهر متفاوت و جذاب، عملکرد و توانای هایی بسیار بالا دارد. هرچند New Stratos در سال ۲۰۱۱ معرفی گردید، اما با تکیه بر ویژگی های خود هنوز هم یکی از جذاب ترین نمونه‌های سوپر اسپرت موجود در بازار بوده و تنها ۵۰۰ عدد از آن تولید شده است.. پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی ۴.۳ لیتری موجود، توانایی تولید نیرویی در حدود ۵۳۲ اسب بخار را داشته و برچسب قیمتی ۸۵۰.۰۰۰ دلاری (معادل ۳.۸ میلیارد تومان) را بر روی آن نصب نموده است.

McLaren Senna GTR

مک لارن سنا، آخرین ابرخودروی این شرکت بریتانیایی بوده که چندی پیش و به یادبود راننده افسانه ای فرمول یک، آیرتون سنا معرفی گردید و به وارثی خلف برای مدل های لمان (Le Mans) و P1 تبدیل گردید.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

نمونه ارائه شده مک لارن در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ نیز مدل مسابقه ای و مخصوص پیست این خودرو است. پیشرانه این ابر خودرو، یک موتور ۸ سیلندر خورجینی تویین توربوی ۴.۰ لیتری بوده که نیرویی در حدود ۸۱۴ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. از تغییرات اعمال شده در این مدل می‌توان به مواردی مانند جعبه دنده مخصوص اتومبیل های فرمول ۱، سیستم تعلیق بهینه سازی شده برای پیست و تایرهای ساخت شرکت پیرلی (Pirelli) ایتالیا اشاره نمود. مک لارن سنا GTR در زمانی کمتر از ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود ۲۲۴ مایل در ساعت (معادل ۳۶۰ کیلومتر در ساعت) را دارد. هنوز قیمتی برای این نمونه اعلام نشده اما حداقل رقم تخمینی درخواستی برای این خودرو عددی در حدود ۴ میلیون دلار (معادل ۱۸ میلیارد تومان) خواهد بود.

Pagani Huayra Roadster

شرکت ایتالیایی پاگانی از ابتدای تاسیس در سال ۱۹۹۲ میلادی، همواره نمونه‌هایی قابل توجه، قدرتمند، پرسرعت و پر شتاب را تولید نموده که همگی جایگاهی را در بین سریع ترین خودروهای دنیا به خود اختصاص دادند. این شرکت با ارائه مدل هوایرا رودستر (بدون سقف) جدید، پا به نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ گذاشته است.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

مدل هوایرا اولین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی معرفی گردید و توانست به جایگزینی مناسب برای مدل زوندا (Zonda) تبدیل گردد. پیشرانه این خودرو یک موتور ۱۲ سیلندر خورجینی ۶.۰ لیتری بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۷۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۷۴۰ پاوند بر فوت (معادل ۸۶۸ نیوتون متر) را دارد. زمانی کمتر از ۳ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، حداکثر سرعت ۲۱۰ مایل در ساعت (معادل ۳۳۸ کیلومتر در ساعت) این خودرو ۱.۷ میلیون دلاری (معادل ۷.۷ میلیارد تومانی) را در رده سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 قرار می دهد.

Porsche ۹۱۱ GT3 RS

شرکت آلمانی پورشه برای کسانی که توان یا علاقه‌ای برای پرداخت مبلغ ۳۰۰.۰۰۰ دلاری (معادل ۱.۴ میلیارد تومانی) مدل GT۲ RS را ندارند، یک نمونه جذاب را تولید کرده است که آن نیز در رده سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 قرار می گیرد.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

پیشرانه پورشه ۹۱۱ GT۳ RS مدل ۲۰۱۹ یک موتور ۴.۰ لیتری ۶ سیلندر خطی تنفس طبیعی (بدون استفاده از سیستم توربوشارژر یا پرخوران) بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۵۲۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ۱۹۳ مایل در ساعت (معادل ۳۱۰ کیلومتر در ساعت) دارد. قیمت پایه این خودرو در که پاییز سال جاری میلادی به بازار عرضه می گردد، رقمی در حدود ۱۹۰.۰۰۰ دلار (معادل ۸۵۵۰ میلون تومان) است.

Rimac C_Two

ریماک یک شرکت خودروسازی کوچک واقع شده در کشور کرواسی است که از سال ۲۰۰۹ میلادی فعالیت خود را با تولید نمونه‌های مفهومی الکتریکی آغاز نموده است. این ابرخودروی الکتریکی توانایی‌های بسیار خاص و عجیبی داشته و موتور برقی آن نیرویی در حدود ۱.۸۸۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱.۶۹۶ پاوند بر فوت (معادل ۲.۳۰۰ نیوتون متر) را تولید می کند. این پیشرانه در زمانی کمتر از ۱.۹ ثانیه ریماک C_Two را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و با حداکثر سرعتی برابر با ۲۵۸ مایل در ساعت (معادل ۴۱۵ کیلومتر در ساعت) علاوه بر قرار گرفتن در چمع سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ،  یکی از سریع ترین خودروهای حال حاضر جهان به حساب می آید.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

از ویژگی‌هایی که ریماک C-Two را علاوه بر عملکرد خارق العاده پیشرانه به یک نمونه خاص تبدیل کرده، می‌توان به مواردی مانند رینگ‌های با طراحی سازگار با قوانین علم آئرودینامیک، باله عقب فوق مدرن، چراغ‌های جلویی متشکل از ۵۸ لامپ LED، ضریب پسا یا درگ ۰.۲۸، ساختار کلی بدنه و شاسی فیبر کربنی و سیستم امنیتی تشخیص راننده به وسیله حسگرهای چهره به جای کلید و موارد فوق مدرن مشابهی اشاره نمود. ریماک C_Two با هر بار شارژر کامل توانایی طی کردن مسیری به طول ۴۰۴ مایل (معادل ۶۵۰ کیلومتر) را داشته و با استفاده از سیستم‌های کمکی رانندگی مانند ۸ دوربین، ۶ رادار و ۱۲ سنسور ، یک خودروی خودران رده ۴ به حساب می آید.

Techrules Ren RS

صنعت خودروسازی کشور چین در چند سال گذشته رشد فوق العاده ای داشته و نمونه‌های تولیدی این کشور (که چند نمونه از مدل‌های ارزان قیمت آن سال آینده راهی بازار ایران نیز خواهند شد) پس از گذر از استانداردهای خودروهای سواری اروپا و آمریکا، سعی در تسخیر بازار نمونه های مفهومی و ابرخودروها دارند. Techrules یکی از این شرکت‌ها است که از سال ۲۰۱۶ و با معرفی نمونه‌هایی مانند GT96 و AT96 و یا مدل مفهومی Ren در سال گذشته، حضوری فعال در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ دارد.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

طراحی Ren RS توسط طراح مشهور، جیوجیارو (Giugiaro) صورت گرفته و از ۳ صندلی (۱ صندلی مرکزی مخصوص راننده و ۲ صندلی در بخش عقبی) با سقف حبابی مجزای شیشه‌ای برای هر کدام سود می برد. برای این خودرو پیشرانه های مختلف الکتریکی در نظر گرفته شده که شاخص ترین آنها، یک نمونه با قدرت ۱.۲۸۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱.۷۲۶ پاوند بر فوت (معادل ۲.۳۴۰ نیوتون متر) است. بر اساس اعلام شرکت Techrules مدل Ren RS به زمانی در حدود ۳.۰ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و با توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود ۲۰۵ مایل در ساعت (معادل ۳۳۰ کیلومتر در ساعت)، یکی از سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 نیز به حساب می آید.

Zenvo TSR-S

شرکت دانمارکی زنوو (Zenvo) یک نمونه مخصوص خیابان‌های عادی از مدل مسابقه ای و پیست TSR را برای این رویداد در نظر گرفته است که تبدیل به یکی از بهترین و سریع ترین اتومبیل های این نمایشگاه شده است.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

زنوو TSR-S از یک موتور ۸ سیلندر خورجینی ۵.۸ لیتری مجهز به ۲ سوپرشارژر نیرو گرفته که در دو تنظیم حداقل و حداکثر، نیرویی برابر با ۷۰۰ اسب بخار و ۱.۱۷۷ اسب بخار را در اختیار راننده قرار داده که طریق یک جعبه دنده فوق مدرن ۷ سرعته به چرخ‌های منقل می گردد. باله عقبی نصب شده نیز به وسیله سیستم های هیدرولیکی قابلیت جابجایی و استفاده به عنوان ترمز کمکی را دارد.


بیشتر بخوانید:


گالری تصاویر سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018

 

منبع: Car and Driver

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر