;
coinex

سامانه جامع تجارت ایران با حضور شریعتمداری و آذری جهرمی رونمایی شد

سامانه جامع تجارت ایران با حضور دو عضو کابینه رونمایی شد. محمد شریعتمداری وزیر صنعت و آذری جهرمی در این مراسم حضور داشتند.

به گزارش تکراتو، سامانه جامع تجارت ایران یکی از زیرساخت‌های مهم رصد آنلاین تجارت خارجی کشور است، دقایقی پیش با حضور دو عضو کابینه دوازدهم رونمایی شد. آنها هم اکنون در حال بازدید از سامانه مذکور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران هستند.

سامانه جامع تجارت ایران با هدف ایجاد یکپارچگی و هماهنگی الکترونیکی بین دستگاه‌های دخیل در فرآیند تجارت خارجی و داخلی منجر به ارتقای تعامل پذیری دستگاه‌ها و یکپارچگی اطلاعات تجاری کشور می‌شود و با بلوغ این سامانه انتظار می‌رود که سرعت، سهولت و شفافیت در امور تجاری کشور محقق شود.

در این نمایشگاه، سامانه‌های زیر با هدف کاهش مفاسد اقتصادی و تسریع و تسهیل در فرآیند تجارت داخلی و خارجی کشور رونمایی و وارد فاز اجرایی خواهند شد:

  • سامانه جامع تجارت
  • سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری‌کالا
  • سامانه شناسه کالا
  • سامانه اعتبار سنجی ‌و رتبه بندی اعتباری

سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا

یکی از ۴ سامانه‌ای که امروز رونمایی شد، سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا بود. در این سامانه با واقع نمایی، میزان موجودی انواع کالا و امکان مدیریت و تنظیم بازار با دقت بالاتر فراهم است.

رونمایی از سامانه جامع تجارت ایران

سامانه شناسه کالا

سامانه شناسه کالا نیز با ایجاد یک زبان مشترک برای تبادل اطلاعات کالایی، تناقضات آماری بین دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد و در سیستمی شدن تصمیم گیری‌ها، کاهش خطاهای انسانی و تسریع فرایندهای مربوط به کنترل کالا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری

سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری با هدف کاهش مفاسد اقتصادی، راه اندازی شد .این سامانه با اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری راهکاری پیشرفته جهت ایجاد سهولت برای بازرگان با سابقه مثبت است و باعث ایجاد انگیزش برای اصلاح رفتار تجاری و ایجاد سابقه واعتبار مثبت می‌شود.

سخنرانی شریعتمداری در مراسم رونمایی از سامانه جامع تجارت ایران

محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از سامانه جامع تجارت ایران اعلام کرد که روزانه بیش از 2هزار ثبت سفارش برای واردات کالا و همین تعداد حواله تخصیص ارز در بانک مرکزی انجام می‌شود و همچنین بیش از 100 هزار بارنامه و هزاران بیمه نامه و چندین هزار فاکتور فروش و صدها هزار اطلاعات دیگر اقتصادی در کشور تولید می‌شود که بدون استفاده از سامانه‌های اطلاعات برخط، امکان تضمین سلامت آنها وجود ندارد.

رونمایی از سامانه جامع تجارت ایران با حضور مسئولین

مقاومت بعضی دستگاه‌ها در اتصال به سامانه‌های جامع الکترونیکی

وزیر ارتباطات نیز در مراسم رونمایی از سامانه جامع تجارت ایران بیان نمود که برخی دستگاه‌ها برای اتصال سامانه‌های اطلاعاتی خود به سامانه‌های جامع الکترونیکی مقاومت می‌کنند، درحالی که بزرگ ترین جرم که عامل بسیاری از جرم‌های دیگر است همین نگهداشت اطلاعات و عدم اتصال دستگاه‌ها به سامانه‌ها است که باید به صورت جدی پیگیری شود. برخی از دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی که از مهم ترین ارکان مبارزه با قاچاق است از اتصال به زیرسامانه‌ها به دلایل مختلف خودداری می‌کنند.

وی تاکید کرد که باید زمینه‌های فسادزا در کشور با اتصال سامانه‌ها برطرف شوند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر