coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

سریع ترین دوربین جهان ؛ ثبت 10 تریلیون فریم در هر ثانیه

سریع ترین دوربین جهان توسط موسسه فناوری کالیفرنیا و محققان INRS ساخته شد. این دوربین می‌تواند تصاویر متحرکی با سرعت 10 تریلیون فریم بر ثانیه را ضبط کند.

دیدن ویدیوی های اسلوموشن یا همان تصاویر صحنه آهسته برای هر بیننده جذابیت‌های خاص خود را دارد. معمولا بهترین ویدیوهای اسلوموشن با مقیاسی در حدود 1000 فریم بر ثانیه ضبط می‌شوند، این همان مقداری است که سامسونگ و سونی نیز برای بهترین گوشی‌های پرچم‌دار خود نیز در نظر گرفته‌اند، اما اکنون سریع ترین دوربین جهان می‌تواند تصاویر فوق آهسته عجیبی را به ثبت برساند.

خرید بلیط هواپیما

تماشا کنید: تکراتو قابلیت سوپراسلومو دوربین گلکسی اس ۹ را به چالش می‌کشد!

سریع ترین دوربین جهان با ضبط 10 تریلیون فریم بر ثانیه

موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) در همکاری جدید خود با موسسه فرانسوی INRS توانسته‌اند دوربینی را توسعه دهند که قادر به ضبط فیلم‌هایی با نرخ 10 تریلیون بر ثانیه است. این مقدار به اندازه‌ای است که می‌توان از آن در تحقیقات علمی و مشاهده تعاملات نور و ماده در سطح نانو مورد استفاده قرار بگیرد.

رکورد قبلی سریع ترین دوربین جهان در دست یه تیم سوئدی بود که می‌تواند تصاویری با سرعت 5 تریلیون فریم بر ثانیه را ثبت کند، اما دوربین جدید رکورد قبلی را به مقدار دو برابر افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: قوی ترین دوربین جهان

این تیم برای رسیدن به چنین موفقیتی از تکنیک تصویربرداری جدیدی استفاده کرده است. عکاسی فوق سریع فشرده (CUP) روشی است که این محققان را قادر ساخته تا به نرخ 10 تریلیون فریم بر ثانیه برسند.

این تکنولوژی جدید با ترکیب یک دوربین فمتوثانیه (توانایی ثبت تصاویری با نرخ یک کوادریلیون یا یک میلیون میلیاردم ثانیه) با یک دوربین استاتیک در کنار تکنیک اکتساب داده که با عنوان تبدیل رادن شناخته می‌شود، به اجرا درآمده است. این سیستم پیشرفته T-CUP نامگذاری شده است.

Lihong Wang یکی از محققان اصلی این مطالعه می‌نویسد:

ما می‌دانستیم که با استفاده از یک دوربین فمتوثانیه، کیفیت تصویر محدود خواهد شد، بنابراین برای بهبود کیفیت یک دوربین دیگر اضافه کردیم تا یک تصویر استاتیک مناسب ایجاد کند.

سریع ترین دوربین جهان می‌تواند به ما کمک کند تا رویدادهایی که در اطرافمان اتفاق می‌افتد را آهسته‌تر از هر زمان دیگری مشاهده کنیم. این موضوع می‌تواند در نهایت منجر به کشف اسرار جدیدی در دنیای پر سر و صدای فیزیک و زیست شناسی منجر شود. البته این تیم هیچ برنامه‌ای برای توقف در نرخ فیلمبرداری 10 تریلیون بر ثانیه ندارد.

Jinyang Liang، نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید:

این موضوع (ساخت سریعترین دوربین دنیا) به خودی خود یک موفقیت است، اما ما در حال حاضر این فرصت را داریم تا این سرعت را به یک کوادریلیون (10 به توان 15) فریم بر ثانیه افزایش دهیم

تحقیقات در زمینه سریع ترین دوربین جهان در مجله Light: Science & Applications به چاپ رسیده است.

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر