;
coinex

نرخ ارز کاهش یافت اما قیمت تلفن همراه نه! چرا؟

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی در مورد کاهش نرخ ارز و عدم کاهش قیمت تلفن همراه سخن گفت و علت این امر را توضیح داد.

به گزارش تکراتو، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در پاسخ به اینکه چرا با کاهش نرخ دلار به ۱۴ هزار تومان، موبایل فقط ۱۰ درصد ارزان شد اما با رشد نرخ دلار قیمت موبایل به یکباره افزایش یافت، اعلام نمود که گوشی‌های در گمرک مانده به بازار نیامدند که عرضه و تقاضا متناسب شود!

چرا قیمت تلفن همراه با وجود کاهش نرخ ارز ارزان نشد؟

مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال اعلام کرد که پیش بینی می‌شد کاهش نرخ دلار، گوشی را حدود 30 درصد ارزان کند اما در عمل فعالان بازار می‌گویند شاید حدود 10 درصد از قیمت گوشی‌ها کاهش یافته باشد. وی ادامه داد زمانی که عرضه و تقاضا با هم همخوانی نداشته باشد گوشی ارزان نمی‌شود. قرار بود گوشی‌های توقیفی و در گمرک مانده به بازار بیایند که هنوز دستور آزاد سازی از طرف قوه قضاییه صادر نشده و بنابراین قیمت گوشی هم کاهش نیافته است.

وی ادامه داد که قیمت همین گوشی‌هایی که با ارز سامانه نیما وارد شده ۳ میلیون تومان با قیمت آنها در بازار آزاد اختلاف دارد. برای مثال قیمت گوشی آیفون ایکس با ارز نیما، ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است ولی در بازار با قیمت ۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

محبی خاطر نشان کرد که اگر این تعداد گوشی به بازار وارد شود قیمت‌ها متفاوت خواهد شد و در نهایت نیز به دلیل اینکه گوشی‌ها وارد بازار نشده‌اند، کاهش قیمت دلار روی قیمت گوشی تاثیر نگذاشته است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر