;
coinex

مقام اول دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم 2018 به جوانان ایرانی رسید

جوانان ایرانی موفق به کسب مقام اول دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم 2018 شدند. این خبر را رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان اعلام کرد.

به گزارش تکراتو، دانش آموزان ایرانی موفق شدند مقام اول دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم 2018 را به دست آورند. این دانش آموزان در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک ۲۰۱۸ توانستند 5 مدال طلا به دست آورند.


بیشتر بخوانید: ضبط صدای خورشید در مریخ ؛ موسیقی ساخته شده از طلوع خورشید را بشنوید


کسب مقام اول دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم 2018

دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک ۲۰۱۸ در کشور چین برگزار شد و در این رقابت‌ها تیم دانش آموزان ایرانی با ۹دانش‌پژوه، هدی پور غلامی، امیرعلی اختراعی، امیر پویا معینی، نوید اکبری، علیرضا محمدیان، علی یونسی، کیان باختری، محمد صدرا حیدری و محمد شجاعیان و چهار سرپرست، دکتر مهدی خاکیان قمی، دکتر حسین حقی، محمدهادی ستوده و امیرحسین امیری، در قالب دو تیم در این مسابقات شرکت کرده بودند. تیم اول ایران موفق شد 5 مدال طلا به دست آورده و به مقام اول برسد و تیم دوم نیز که از ۴ دانش‌پژوه تشکیل‌شده بود موفق به کسب یک مدال طلا و ۳ نقره شدند.


بیشتر بخوانید: نگاهی به نظریه فضانوردان باستان ؛ ما و فرا زمینی‌ها


رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان ضمن تبریک به جامعه آموزش‌وپرورش کشور و خانواده‌های این دانش آموزان این نتیجه را یکی از بهترین نتایج باشگاه دانش‌پژوهان جوان در سال‌های گذشته دانست. در مسابقات سال گذشته (۲۰۱۷ تایلند) ایران توانسته بود با کسب یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز به مقام سوم مسابقات دست یابد.

 

بیشتر بخوانید:

 

اخبار نجوم را با تکراتو دنبال کنید.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر