;
coinex

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!

هیوندای اکسنت (Hyundai Accent) نمونه ایست در کلاس بدنه اتومبیل های سایز کوچک شهری (Subcompact) که در گونه ‌سدان تولید می‌گردد. در این نوشته علاوه بر بررسی، مروری خواهیم داشت بر مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 و قیمت و امکانات و تاریخچه این خودروی ارزان قیمت 14.000 دلاری کره‌ای.

با توجه به اهمیت آلودگی هوا و افزایش قیمت مصرف سوخت، تمامی شرکت‌های خودروسازی معتبر (کشورهای پیشرفته) و غیرمعتبر (کشورهای جهان سوم مانند ایران) تولید اتومبیل های کوچک و کم مصرف با قیمت پایین را در دستور کار خود قرار داده اند.

این خودروها که معمولا در کلاس هاچ بک (Hatchback) و سدان (Sedan) تولید می شوند، برای اقشار کم درآمد طراحی شده و با ابعاد کوچک و مصرف سوخت پایین در کنار مواد اولیه با کیفیت پایین‌تر نسبت نمونه‌های بزرگ‌تر و امکانات استاندارد محدودتر، نمونه‌های مناسب برای شهرهای شلوغ امروزی به حساب می‌آیند. هیوندای اکسنت 2019 را می‌توان به عنوان یکی از این خودروهای کوچک و کم مصرف و ارزانقیمت (در بازارهای جهانی نه ایران) قلمداد نمود.

تاریخچه هیوندای اکسنت ؛ نسل‌های مختلف

هیوندای اکسنت (Hyundai Accent) که با نام هیوندای ورنا (Verna) نیز شناخته می‌شود، تاکنون ۴ نسل مختلف را پشت سر گذاشته و از سال ۲۰۱۷ در نسل پنجم خود به سر می‌برد. این اتومبیل را می‌توان جانشین هیوندای اکسل (Excel) دانست که نسل دوم آن در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی و همزمان با ورود خودروسازان شناخته شده جهان به ایران، به عضوی از ناوگان تاکسیرانی شهرهای بزرگ تبدیل شد.

هیوندای اکسنت مدل 2017
هیوندای اکسل

این خودرو ابتدا با ابعادی کوچکتر از نسل فعلی تولید می‌شد؛ اما به تدریج و از نسل سوم و چهارم ار رده اتومبیل‌های فوق کوچک به خودروهای کوچک شهری تغییر موقعیت داد. نسل های مختلف هیوندای اکسنت عبارتند از:

  1. نسل اول از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ میلادی
  2. نسل دوم از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ میلادی
  3. نسل سوم از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ میلادی
  4. نسل چهارم از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ میلادی
  5. نسل پنجم از سال ۲۰۱۷ تا کنون

هیوندای اکسنت از نسل دوم و با نام‌ ورنا وارد ایران شد و توانست با توجه به ابعاد کوچک، مصرف سوخت پایین، نرمی رانندگی و خدمات پس از فروش مناسب هیوندای در ایران، به نمونه مناسب برای طرفداران رانندگی کم هیجان و بی دردسر تبدیل شد.

بررسی هیوندای اکسنت 2019

هیوندای اکسنت 2019 متعلق به نسل پنجم این خودرو بوده که سال ۲۰۱۷ تا کنون در خط تولید هیوندای موتورز (Hyundai Motors) کره جنوبی قرار دارد و با بهینه سازی فراوان در بدنه، کابین و امکانات، به نمونه‌ای مدرن و زیبا تبدیل شده است. هیوندای اکسنت 2019 در رده پایین تر از النترا (Elantra) قرار گرفته و می توان آن را از کوچک ترین محصولات این شرکت دانست.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!

این خودرو برخلاف قیت پایه ۱۴.۰۰۰ دلاری (معادل ۵۹ میلیون تومانی) خود که آن را در رده ارزان ترین خودروهای جهان قرار می دهد، حتی در تیپ‌های ابتدایی و پایه نیز از امکانات و تجهیزات مدرنی نیز سود برده و رقابت سختی با خواهد خوانده خود کیا ریو (Kia Rio) دارد.

تغییرات برای سال 2019

اکسنت 2019 برای سال جدید شاهد تغییراتی جزئی بوده، به عنوان مثال جلو پنجره با پوششی به رنگ کروم پوشیده شده که هماهنگی بیشتری با سایر محصولات این شرکت داشته باشد. از سایز تفاوت های این مدل در مقایسه با مدل ۲۰۱۸ می‌توان به اضافه شدن لامپ‌های مه شکن و تزئینات به رنگ کروم به تیپ SEL اشاره کرد.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!

نقاط قوت

  • طراحی خارجی قابل قبول
  • طراحی کابین ساده و بدون پیچیدگی
  • قیمت پایین
  • سواری نرم و انعطاف پذیر

نقاط قوت

  • پیشرانه کم توان و پرصدا
  • فضای محدود برای صندلی های عقبی
  • عملکرد کند جعبه دنده اتوماتیک
  • استفاده از پلاستیک سخت در کابین

ابعاد و طراحی خارجی

هیوندای اکسنت ۲۰۱۹ با ابعاد ۴.۳۵۸ میلیمتر طول، ۱.۷۲۹ میلیمتر عرض، ۱.۴۵۰ میلیمتر ارتفاع و فاصله دو محور عقب و جلوی ۲.۵۸۰ میلیمتر، در رده خودروهای کوچک شهری قرار می گیرد. برای درک بهتر ابعاد اکسنت 2019 می توان آن را با نمونه هایی مانند رانا با طول ۴.۲۹۲ میلیمتر، لوگان L۹۰ با طول ۴.۲۵۰ میلیمتر و رنو مگان با طولی در حدود ۴.۳۶۰ میلیمتر مقایسه کرد.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!

در بخش جلویی، جلو پنجره بزرگ و چراغ های کشیده، همخوانی کاملی با زبان طراحی محصولات شرکت هیوندای داشته و خطوط افقی جلو پنجره، نمایی نسبتا جذاب به آن می بخشد. خط سقف نیز با زاویه‌ای نسبتا آرام تا انتها امتداد داشته و نمایی از یک خودروی کلاس فست بک (Fastback) به اکسنت 2019 می دهد.

بخش عقب جذابیت بیشتری داشته و می توان گوشه هایی از طراحی محصولاتی مانند النترا و یا کیا سراتو 2018 را در آن مشاهده نمود. در مجموع با توجه به قیمت پایه کمتر از ۱۴.۰۰۰ دلار، می توان نمای ظاهری این خودرو را قابل قبول و نسبتا زیبا دانست.

طراحی داخلی و کابین

کابین هیوندای اکسنت 2019 همانطور که اشاره شد، با استفاده از مواد اولیه با کیفیت متوسط و قابل ساخته شده که فضایی مناسب را برای سرنشینان و راننده فراهم می کند.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!

غربیلک فرمان نیز ساده بوده که کنترلرهای سیستم صوتی، تلفن و کنترل سرعت بر روی آن تعبیه شده است. صفحه پشت آمپر نیز با توجه به قرار گرفتن در رده خودروهای ازران قیمت جهان، بسیار ساده و بدون پیچیدگی بوده و از ۲ بخش مدور بزرگ برای نمایش سرعت و دور موتور تشکیل شده است.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!

اما میزان ورود صدای موتور به داخل کابین بیشتر از حد استاندارد بوده و در هنگام عبور از دست اندازها نیز لرزش زیادی به راننده و سرنشینان منتقل می گردد.

داشبورد با استفاده از خطوط نرم طراحی شده و کنترلرهای ادوات صوتی در دسترس راننده قرار دارند. اما صندلی های بخش عقبی به خصوص عقبی بسیار تنگ بوده و افراد با قد متوسط نیز برای قرار دادن پاهای خود دچار مشکل خواهند شد. فضای صندوق عقب و محفظه مخصوص بار نیز هرچند کوچک تر از کیا ریو است، اما برای جای دادن چند چمدان کوچک کافی است.

اما وجود امکانات نسبتا مدرنی مانند صفحه نمایش ۵.۰ اینچی لمسی رنگی سیستم اطلاعاتی – سرگرمی (Infotainment) نقایصی مانند استفاده از پلاستیک سخت در بیشتر بخش های داخلی  را پوشش داده و با طراحی ساده و بدون پیچیدگی، نمونه ای مناسب برای طی مسیرهای کوتاه در شهر خواهد بود ولی امکانات سفارشی موجود مانند صفحه نمایش ۷.۰ اینچی، در کنار افزایش قیمت اندکی حس لوکس بودن آن را افزایش خواهد داد.

موتور و پیشرانه

برای اکسنت ۲۰۱۹ دو پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دیزلی در نظر گرفته شده که هر دو نمونه توانایی تولید نیرویی نسبتا پایین و در حد سدان ها کوچک شهری را دارند. این ۳ پیشرانه عبارتند از:

  • موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری Gamma MPi بنزینی
  • موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری Kappa MPi بنزینی
  • موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری GDi دیزل

موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری Gamma MPi بنزینی

این موتور، پیشرانه پایه هیوندای اکسنت 2019 بوده و از یک نمونه ۴ سیلندر خطی DOHC با ۱۶ سوپاپ و بلوک آلومینیومی به حجم دقیق ۱.۵۹۱ سی سی تشکیل شده است. این موتور توانایی تولید نیرویی برابر با ۱۳۰ اسب بخار در دور موتور ۶.۳۰۰ دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاور آن نیز برابر با ۱۱۹ پاوند بر فوت (معادل ۱۶۱ نیوتون متر) بوده که در دور موتور ۴.۸۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!

نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی در تیپ پایه SE و ۶ سرعته اتوماتیک در تیپ SE اتوماتیک به چرخ های جلویی (FWD) منتقل می گردد.

شتاب اولیه، سرعت و مصرف سوخت

هرچند قدرت تولیدی این موتور پایین بوده، اما وزن در حدود ۱.۲ تنی اکسنت موجب عملکرد قابل قبولی در حد خودروهای ارزان قیمت و کوچک شهری می گردد. با استفاده از این موتور شتاب اولیه اکسنت 2019 در مدل دستی در حدود ۱۰ ثانیه بوده که در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک با بیش از ۱.۵ ثانیه افزایش به ۱۱.۵ ثانیه خواهد رسید. حداکثر سرعت آن نیز در حدود ۱۲۰ مایل در ساعت (معادل ۱۹۳ کیلومتر) بوده که برای برای یک خودروی اقتصادی کوچک شهری رقمی کافی خواهد بود.

مصرف سوخت نیز با توجه به ابعاد و توانایی های موتور و وزن خالص کم، پایین بوده و این خودرو با توانایی پیمودن مسافتی در حدود ۲۸ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۳۷ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۳۱ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین در مدل دستی یک نمونه کم مصرف به حساب می آید.

استفاده از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته اگرچه توانایی های دینامیکی مانند شتاب را کاهش داده، اما موجب کاهش مصرف سوخت نیز شده و این خودرو توانایی پیمودن ۳۸ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی، ۲۸ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری و ۳۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین را خواهد داشت.

موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری Kappa MPi بنزینی

برای هیوندای اکسنت 2019 مانند مدل‌های سال گذشته یک پیشرانه کم مصرف تر بنزینی نیز در نظر گرفته شده است. این موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری ۱۶ سوپاپه VVT (با ضریب متغیر سوپاپ ها) به حجم دقیق ۱.۳۶۸ سی سی توانایی تولید نیرویی برابر با ۱۰۰ اسب بخار در دور موتور ۶.۰۰۰ دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز که در دور موتور ۴.۰۰۰ دور در دقیقه حاصل می گردد، برابر با ۹۷ پاوند بر فوت (معادل ۱۳۲ نیوتون متر) است.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!

نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته دسته در حالت پایه و ۶ سرعته اتوماتیک به صورت سفارشی به چرخ های جلویی منتقل می گردد.

شتاب اولیه، سرعت و مصرف سوخت

با توجه به قدرت کمتر موتور، اکسنت 2019 مجهز به این پیشرانه در رده خودروهای بسیار کند (با معیارهای امروزی) قرار گرفته و برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت با گیربکس دستی به زمانی در حدود ۱۲.۲ ثانیه و با گیربکس اتوماتیک به زمانی در حدود ۱۳.۵ ثانیه نیاز دارد. حداکثر سرعت هیوندای اکسنت با این پیشرانه در حدود ۱۱۵ مایل بر ساعت (معادل ۱۸۵ کیلومتر در ساعت) خواهد بود.

اما مصرف سوخت پایین تر از مدل ۱.۶ لیتری بوده و این سدان ارزانقیمت توانایی پیمودن مسافتی به طول ۳۹ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی، ۲۹ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری و ۳۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین را دارد.

موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری GDi دیزل

در بسیاری از کشورهای اروپایی و با توجه به قیمت پایین تر و حداکثر گشتاور تولیدی بیشتر، خودروها قابلیت تجهیز به پیشرانه دیزلی را نیز دارند. برای اکسنت 2019 نیز با توجه به این مساله، یک پیشرانه دیزلی و با سوخت گازوئیل درنظر گرفته شده است. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپه با حجم دقیق ۱.۵۹۱ سی سی توانایی تولید نیرویی برابر با ۱۳۲ اسب بخار در دور موتور ۶.۳۰۰ دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز رقمی در حدود ۱۲۳ پاوند بر فوت (معادل ۱۶۱ نیوتون متر) است در در دور موتور ۴.۸۵۰ دور در دقیقه حاصل می گردد.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!

نیروی تولیدی نیز مانند سایر مدل ها به وسیله گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک یا ۶ سرعته دستی به چرخ های جلویی منتقل می گردد.

شتاب اولیه، سرعت و مصرف سوخت

با استفاده از این موتور، اکسنت به زمانی در حدود ۱۰ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز در حدود ۱۲۱ مایل بر ساعت (معادل ۱۹۵ کیلومتر در ساعت) خواهد بود.

مصرف سوخت نیز با کاهشی در حدود ۷ درصد به ۴۰ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی، ۳۰ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری و ۳۴ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین رسیده و میزان آلاینده کمتری را به هوا تزریق می کند.

 

تیپ های مختلف

هیوندای اکسنت 2019 در بازارهای جهانی در ۳ تیپ مختلف با ۳ پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزل عرضه می گردد:

  1. تیپ پایه SE
  2. تیپ SEL
  3. تیپ Limited

مدل پایه هیوندای اکسنت 2019 قیمتی پایه ای در حدود ۱۴.۰۰۰ دلار (معادل ۵۹ میلیون تومان) در گونه مجهز به گیربکس دستی و ۱۵.۰۰۰ دلار (معادل ۶۳ میلیون تومان) در مدل اتوماتیک دارد. قیمت تیپ SEL اکسنت نیز در حدود ۱۷.۵۰۰ دلار (معادل ۷۴ میلیون تومان) بوده و بالاترین تیپ آن نیز به رقمی در حدود ۱۹.۵۰۰ دلار (معادل ۸۲ میلیون تومان) هنوز هم در رده ارزان ترین خودروهای جهان در سال 2019 میلادی قرار خواهد گرفت.

تجهیزات و امکانات

با وجود قرار گرفتن در رده اتومبیل های بسیار ارزانقیمت سال، اکسنت 2019 حتی در تیپ پایه نیز به سطح قابل قبولی از امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی مجهز شده است.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!
تیپ SE

نمونه‌هایی از امکانات اکسنت SE عبارتند از:

  • گیربکس ۶ سرعته دستی
  • ترمزهای دیسکی در بخش جلویی
  • رینگ‌های با سایز ۱۵ اینچی فولادی با قالپاق
  • تایرهای سایز ۱۸۵/۶۵/۱۵
  • سیستم مدیریت پایداری خودرو (VSM)
  • سیستم کنترل کشش (Traction Control یا TC)
  • ترمز ضد قفل (ABS)
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • سیستم کمکی ترمز (BA)
  • کیسه هوا (Airbag) در ۶ نقطه خودرو
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • سیستم مدیریت فشار باد تایرها (TPMS)
  • جلو پنجره با پوشش به رنگ کروم
  • تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت مختلف
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • ارتباط با تلفن های همراه از طریق فناوری بدون سیم بلوتوث
  • ورود بدون نیاز به کلید به خودرو
  • سیستم اطلاعاتی سرگرمی با نمایشگر ۵.۰ اینچی لمسی رنگی
  • سیستم صوتی با ۴ بلندگوی مجزا
بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!
تیپ SEL

تیپ SEL

علاوه بر امکانات تیپ پایه، اکسنت SEL از امکانات فهرست زیر نیز سود خواهد برد:

  • جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی
  • حالت رانندگی Eco برای کاهش مصرف سوخت
  • رینگ های ۱۵ اینچی آلیاژی
  • آیینه با قابلیت نمایش نقاط کور
  • سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)
  • چراغ مه شکن جلو
  • چراغ های جلویی خودکار
  • سیستم گرمکن برای آیینه های جانبی
  • سیستم بلوتوث با قابلیت تشخیص فرامین صوتی به وسیله بلوتوث
  • صفحه نمایش ۷.۰ اینچی لمسی رنگی
  • پشتیبانی از نرم افزارهای Android Auto و Apple CarPlay
  • سیستم صوتی با ۶ بلندگوی مجزا
  • دو خروجی USB با قابلیت شارژ
بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!
تیپ Limited

تیپ Limited

هیوندای اکسنت Limited مدل 2019 بالاترین تیپ موجود برای این خودروی کوچک بوده و علاوه بر امکانات تیپ های قبلی، از تجهیزات زیر نیز سود می برد:

  • رینگ های ۱۷ اینچی آلیاژی
  • تایرهای سایز ۲۰۵/۴۵/۱۷ اسپرت
  • چراغ های جلویی مجهز به لامپ های LED
  • چراغ روشنایی در روز با لامپ های LED
  • سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)
  • سانروف الکتریکی
  • آیینه های جانبی مجهز به چراغ راهنما
  • صندلی های جلویی مجهز به گرمکن
  • سیستم تهویه مطبوع نسل جدید با قابلیت بخار زدایی
  • روشن شدن خودرو بدون نیاز به کلید (Push Button)

گارانتی و خدمات پس از فروش

شرکت های خودروسازی معتبر برای جذب مشتریان، علاوه بر عرضه اتومبیل ها با قیمت پایین، بر خلاف سنت ۴۰ ساله موجود در صنعت فرسوده و فاسد خودروسازی انحصاری و حکومتی ایران، سیستم گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی را برای خودروهای خود در نظر می گیرند.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!

هیوندای اکسنت 2019 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با ۱۰ سال یا ۱۶۰.۰۰۰ کیلومتر ضمانت (هر کدام که زودتر فرا برسد) برای موتور و پیشرانه به فروش می رسد. علاوه بر این به خریدار پشتیبانی ۵ ساله بدون محدودیت مسافت پیموده شده برای خدمات رسانی در جاده ها تعلق خواهد گرفت.

قیمت اکسنت 2019

هیوندای اکسنت 2019 همانطور که اشاره شد، یکی از ارزان ترین خودروهای 2019 در بازارهای جهانی بوده و با قیمت پایه ۱۴.۰۰۰ دلار (معادل ۵۹ میلیون تومان) در تیپ SE به فروش می رسد.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!

این خودرو در بالاترین سطح تجهیزات تیپ Limited و استفاده از تمامی آپشن های موجود با قیمتی در حدود ۲۱.۰۰۰ دلار (معادل ۸۹ میلیون تومان) هنوز هم جایگاهی در بین ارزان ترین خودروهای ۲۰۱۸ را به خود اختصاص می دهد.

رقبا

از رقبای هیوندای اکسنت 2019 در بازارهای جهانی می توان به نمونه های فهرست زیر اشاره کرد:

  • نیسان ورسا (Nissan Versa) با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۳.۵۰۰ دلار (۵۷ میلیون تومان)
  • تویوتا یاریس (Yaris) با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۷.۰۰۰ دلار (۷۱ میلیون تومان)
  • کیا ریو (Kia Rio) با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۶.۰۰۰ دلار (۶۷ میلیون تومان)
  • فورد فیستا (Ford Fiesta) با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۵.۰۰۰ دلار (۶۳ میلیون تومان)
  • میتسوبیشی میراژ (Mitsubishi Mirage) با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۵.۵۰۰ دلار (۶۵ میلیون تومان)
  • شورولت سونیک (Chevrolet Sonic) با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۶.۰۰۰ دلار (۶۷ میلیون تومان)

قیمت هیوندای اکسنت 2019 در ایران

با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی در ایران پس از خروج ایالات متحده از برجام و فساد گسترده در سیستم مدیریت اقتصادی کشور، هیوندای اکسنت که در کشورهای حتی در حال توسعه و متوسط، معادلی برای پراید، کوییک و تیبا به حساب می آید، در ایران با قیمتی در حدود ۱۹۰ میلیون تومان (معادل ۴۵.۰۰۰ دلار) به فروش رسیده و با خروج از دسترس بازار هدف اصلی (قشر کارگر و ضعیف با درآمد کم) به یک نمونه گرانقیمت برای قشر متوسط به بالا تبدیل شده است.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!

البته با توجه به وضعیت فعلی، احتمال حضور هیوندای اکسنت 2019 در ایران بسیار پایین بوده ولی در صورت ورود به صورت کامل (نه مونتاژی توسط شرکت های داخلی) قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان (معادل ۴۸.۰۰۰ دلار و بالاتر از نمونه هایی مانند کیا استینگر ۵۰۰ اسب بخاری) خواهد داشت.

رقبای اکسنت در ایران

ار رقبای این خودرو در بازار اتومبیل های کلاس سدان ایران می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • کیا سراتو مونتاژی با قیمتی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان
  • لیفان ۸۲۰ با قیمتی در حدود ۱۹۰ میلیون تومان
  • چری آریزو ۵ با قیمتی در حدود ۱۸۰ میلیون تومان
  • ام جی ۳۶۰ با قیمتی در حدود ۱۶۰ میلیون تومان

سخن آخر

هیوندای اکسنت 2019 را می توان نمونه ای مناسب برای بانوان و رانندگان با سن بالا دانست که هیچ علاقه به استفاده از خودرو برای لذت نداشته و تنها به دنبال رانندگی روزمره و بدون هیجان هستند.

بررسی و مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 (Accent)؛ سدانی با قیمت 60 میلیون!

این خودرو از لحاظ طراحی ظاهری و امکانات با توجه به قیمت پایه نمونه ای قابل قبول بوده که می تواند نیازهای افراد برای حرکت و جابجایی در شهرهای شلوغ را برآورده نماید. تجهیزات سرگرمی و رفاهی و ایمنی نیز در حد قابل قبول بوده و این نمونه حتی در تیپ SE نیز با گیربکس اتوماتیک، مصرف پایین و صفحه نمایش ۵.۰ اینچی لمسی رنگی، اتومبیل خوب و ارزان قیمت با کیفیت متوسط برای خانواده‌های کم جمعیت برای سفرهای نه جندان طولانی به حساب خواهد آمد.

البته تمامی این توصیفات در مورد این خودرو در کشورهای با اقتصاد آزاد و غیر مقاومتی بوده و در ایران این خودرو در رده نمونه های لوکس و گرانقیمت قرار خواهد گرفت. نسل قبلی این خودرو نیز که توسط کرمان موتور در بم مونتاژ می گردد، قیمتی در حدود ۱۸۰ میلیون تومان داشته که آن را بیشتر مناسب جوانان با درآمد بیش از ۶ میلیون تومان در ماه خواهد کرد.

نظر شما در خصوص هیوندای اکسنت 2019 چیست؟ آیا تجربه سواری با آن (قطعا در یکی از کشورهای خارجی) را دارید؟ به مراجعه به بخش بررسی خورو می‌توانید به آرشیوی از اتومبیل‌های سال دسترسی داشته باشید.

مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2019 در یک نگاه

هیوندای اکسنت 2019 ۱.۴ MPi ۱.۶ MPi ۱.۶ GDi دیزل
حجم موتور ۱.۳۶۸ سی سی ۱.۵۹۱ سی سی ۱.۵۹۱ سی سی
تعداد سیلندر ۴ خطی ۴ خطی ۴ خطی
تعداد سوپاپ ۱۶ VVT ۱۶ VVT ۱۶ VVT
قدرت (HP) ۱۰۰ ۱۳۰ ۱۳۲
گشتاور (NM) ۱۳۲ ۱۶۱ ۱۶۷
گیربکس ۶ دستی ۶ اتوماتیک ۶ اتوماتیک
مصرف (شهر) ۸.۱ لیتر ۸.۴ لیتر ۷.۸
مصرف (بزرگراه)  ۶.۰ لیتر ۶.۲ لیتر ۵.۹ لیتر
مصرف (میانگین) ۷.۱ لیتر ۷.۳ لیتر ۶.۹ لیتر
۰ تا ۱۰۰ ۱۲.۲ ثانیه ۱۱.۵ ثانیه ۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت (KMH) ۱۸۵ ۱۹۳ ۱۹۵
طول (mm) ۴.۳۵۸ ۴.۳۵۸ ۴.۳۵۸
عرض (mm) ۱.۷۲۹ ۱.۷۲۹ ۱.۷۲۹
ارتفاع (mm) ۱.۴۵۰ ۱.۴۵۰ ۱.۴۵۰
فاصله دو محور (mm) ۲.۵۸۰ ۲.۵۸۰ ۲.۵۸۰
فاصله از زمین (mm) ۱۳۸ ۱۳۸ ۱۳۸
وزن (Kg) ۱.۰۶۰ ۱.۱۹۶ ۱.۲۱۵
ابعاد تایر (جلو) ۱۸۵/۶۵/۱۵ ۲۰۵/۴۵/۱۷ ۱۸۵/۶۵/۱۵
ابعاد تایر (عقب) ۱۸۵/۶۵/۱۵ ۲۰۵/۴۵/۱۷ ۱۸۵/۶۵/۱۵
قیمت پایه (دلار) ۱۴.۰۰۰ ۱۹.۵۰۰ ۱۸.۵۰۰
قیمت پایه (تومان) ۵۹ 83 ۷۸

بیشتر بخوانید:

گالری تصاویر هیوندای اکسنت 2019

منبع: Hyundai

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    واقعا دمت گرم
    خودرویی ک تو کشورای دیگه جای پراید رو داره تو کشور ما لوکس حساب میشه

    پاسخ