;
coinex

خرید قسطی سربازی برای مشمولان غایب 97 ممکن شد

خرید قسطی سربازی برای مشمولان غایب 97 که تاکنون اقدام به دریافت کارت پایان خدمت خود نکرده‌اند امکان‌پذیر می‌شود. رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره خرید قسطی خدمت سربازی توضیحاتی ارائه داد.

سردار موسی کمالی در خصوص مشمولان غایب که تاکنون برای خرید خدمت خود اقدام نکرده‌اند، گفت: مشمولانی که تا پایان امسال، 8 سال غیبت یا بیشتر از آن داشته باشند، تنها تا پایان اسفند 97 می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

نحوه خرید قسطی سربازی مشمولان غایب 97

با اینکه امروز بحث خرید قسطی خدمت سربازی توسط سردار کمالی در برخی وب‌سایت های خبری مطرح شد، اما موضوع خرید خدمت با اقساط طولانی مدت موضوع چندان تازه ای نیست.

چندی قبل جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: که پس از ثبت درخواست مشمولان متقاضیان خرید سربازی به شکل قسطی، سازمان وظیفه عمومی همچون دیگر متقاضیان اقدام به بررسی مدارک و مستندات این افراد کرده و در صورتی که واجد شرایط باشند مبلغ جریمه را با توجه به سنوات غیبت، مدرک تحصیلی، وضعیت تأهل و تعداد اولاد اعلام خواهد کرد.

کمالی با بیان اینکه پس از تعیین میزان جریمه، سازمان وظیفه عمومی متقاضیان را به یکی از بانک‌های عامل که در حال حاضر بانک انصار و قوامین هستند، معرفی می‌کند، گفت: پس از مراجعه این افراد به بانک عامل برای آنان تشکیل پرونده داده شده و ضمانت‌های لازم از متقاضیان دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: زنان به سربازی می‌روند ؛ طرح خدمت سربازی زنان در مجلس کلید خورد

سردار کمالی با تأکید بر اینکه متقاضیان خرید قسطی سربازی ابتدا باید حداقل یک سوم جریمه ریالی خود را پرداخت کنند،‌ اظهار کرد:

پس از آن وام بانکی با کارمزد 4 درصد به این افراد تعلق گرفت، مشمولان غایب موظفند طی 36 ماه اقساط خود را به بانک مربوطه پرداخت کنند.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که پس از طی این روند بانک عامل مجددا نامه‌ای را به سازمان وظیفه عمومی ناجا ارسال کرده و بر اساس آن کارت معافیت موقت با اعتبار 36 ماهه برای فرد متقاضی صادر خواهد شد و پس از 36 ماه که متقاضی اقدام به تصفیه وام خود کند، بانک مجددا در نامه‌ای به سازمان وظیفه عمومی این موضوع را اعلام کرده و نسبت به دائمی شدن کارت معافیت موقت اقدام خواهد شد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح چندی قبل در مصاحبه‌ای با ایسنا درباره افرادی که پس از خرید قسطی سربازی و دریافت کارت موقت اقدام به پرداخت اقساط خود نکنند، گفت:

درباره این افراد علاوه بر اینکه بانک تضمین‌ها را به اجرا می‌گذارد موضوع به سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز اطلاع داده شده و سازمان پس از چهار ماه اعتبار کارت موقت معافیت را ساقط می‌کند و فرد مذکور نیز همچون دیگر سربازان غایب و فراری باید به سربازی برود.

وی درباره اینکه ممکن است بانک‌های دیگری نیز به این روند اضافه شوند، گفت: فعلا دو بانک انصار و قوامین به عنوان بانک عامل شناخته شده‌اند، اما بانک‌های دیگری که داوطلب هستند می‌توانند برای این منظور اقدام کنند.

اما امروز، 8 بهمن 97، رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به این موضوع اشاره کرد که به زودی برای مشمولان خدمت سربازی این امکان فراهم خواهد شد که به صورت از دم قسط و تا انتهای سال ۹۸ جریمه ریالی خود را پرداخت کنند و بتوانند از طرح استفاده کنند. البته او در ادامه تصریح کرد که جزئیات این طرح به زودی اعلام خواهد شد.

اخبار داخلی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: yjc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر