;
coinex

بهترین هارد اکسترنال 2019 : بهترین حافظه جانبی را برای کامپیوتر خود انتخاب کنید

بهترین هارد اکسترنال 2019 کدام است؟ داشتن یک هارد جانبی خوب نه تنها راهکاری کاربردی است، بلکه هزینه‌های شما را نیز کاهش می‌دهد. در این مطلب بهترین هارد اکسترنال 2019 را معرفی کرده‌ایم.

در صورتی که عمدتا با یک لپ تاپ کارهای خود را انجام می‌دهید، باید یک هارد اکسترنال یا هارد بکاپ داشته باشید زیرا سازندگان لپ تاپ هزینه زیادی را برای مجهز کردن پی سی شما به یک حافظه داخلی حجیم طلب می‌کنند. خریدن هارد اکسترنال از این طریق به شما در کاهش هزینه‌هایتان کمک می‌کند، و علاوه بر این باعث می‌شود که مجبور نباشید برای تبادل اطلاعاتتان لپ‌تاپ‌تان را همه جا با خود ببرید.

در این نوشتار با فهرست بهترین هارد اکسترنال 2019 آشنا می‌شوید، اما قبل از این که مطالعه خود را آغاز کنید باید بدانید که چه عواملی باعث می‌شوند که یک حافظه جانبی کارایی بهتری نسبت به سایر محصولات موجود در بازار داشته باشد. وقتی که به دنبال خرید برترین حافظه خارجی برای جبران نیازهایتان هستید، پارامترهای زیادی را باید در نظر بگیرید. این مقاله تکراتو فهرستی از بهترین هارد اکسترنال ۲۰۱۹ را آماده کرده و در این زمینه به شما کمک می‌کند.

بهترین هاردهای اکسترنال 2019 جهان کدام است؟

اولین موردی که در خرید یک حافظه جانبی و انتخاب بهترین هارد اکسترنال 2019 باید در نظر گرفت این است که هارد مورد نظرتان بتواند با اطمینان کامل از فایل‌ها و اطلاعات شما محافظت کند. میزان اطمینان پذیری یک هارد اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا هیچ کس نمی‌خواهد یک هارد خارجی را خریداری کند که کارایی خوبی در حفاظت از اطلاعاتش نداشته باشد.

هاردهای اکسترنال برتر سرعت بالایی نیز دارند، زیرا یا به فناوری SSD مجهز هستند یا این که اطلاعات کاربر از طریق پورت USB نوع C انتقال می‌دهند. وقتی که صحبت از نرخ انتقال فایل به میان می‌آید، مهمترین عوامل تعیین کننده برتری هارد نوع اتصال آن و عادی بودن یا SSD بودن درایو آن است. بسیاری از حافظه‌های اکسترنال به پورت‌های اتصالی USB 2.0 مجهز هستند و سرعت انتقال فایل خوبی دارند، اما اگر می‌خواهید فایل‌های خود را در زمان کمتری انتقال دهید باید حافظه‌ای را بخرید که به پورت USB 3.0 یا USB نوع C مجهز باشد. البته قبل از خرید حافظه خارجی دارای پورت USB نوع C باید اطمینان یابید که رایانه یا لپ تاپتان هم این فناوری اتصالی را پشتیبانی می‌کند.

بهترین هارد اکسترنال 2019

حجم فضای ذخیره سازی پارامتر دیگری است که باید مد نظر قرار دهید. هاردهای اکسترنال خوب با ظرفیت فضای ذخیره سازی متعددی عرضه می‌شوند. توصیه می‌کنیم که برای شروع هاردی را بخرید که حداقل 500 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشد تا نخواهید هزینه زیادی را بپردازید و فضای وسیعی هم برای ذخیره سازی فایل‌هایتان داشته باشید.

هاردهای اکسترنال 500 گیگابایتی نیازهای بیشتر کاربران را برطرف می‌کنند. با این حال اگر با فایل‌های سنگینی سر و کار دارید – مانند عکس‌ها و فیلم‌های دارای رزولوشن بالا – باید برای خرید هاردی اقدام کنید که فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشد. خوشبختانه هم اکنون می‌توانید با پرداخت بهای نه چندان زیادی هاردهایی را خریداری کنید که حداقل یک ترابایت ظرفیت داشته باشند.

یک هارد اکسترنال خوب همچنین قابل اطمینان و محکم است و شما را قادر می‌سازد تا با خیال راحت فایل‌هایتان را در آن ذخیره کنید. شما همچنین باید حافظه‌ای را خریداری کنید که وزن کم و ابعاد کوچکی داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن را با خود به هر جایی ببرید.


بیشتر بخوانید: چگونه لپ‌تاپ خود را به یک دفتر کار خانگی تبدیل کنیم؟


انواع زیادی از هاردهای اکسترنال در بازار وجود دارد و این گستردگی انتخاب یک هارد خوب را برای کاربر سخت کرده است، به همین دلیل سعی کرده‌ایم با معرفی بهترین هارد اکسترنال 2019 پروسه انتخاب را برای شما ساده‌تر کنیم. تک تک هاردهایی که در این لیست با آن‌ها آشنا می‌شوید با دقت بررسی شده‌اند تا اطمینان یابیم محصولاتی را در اختیارتان می‌گذاریم که ظرفیت آن‌ها بیشتر حد نیازتان است، سرعت انتقال فایل بالایی دارند و با کیفیت خوبی ساخته شده‌اند و به راحتی خراب نمی‌شوند. با تکراتو همراه باشید.

در این نوشتار با محصولات زیر آشنا می‌شوید:

  1. بوفالو مینی استیشن اکستریم ان اف سی (Buffalo MiniStation Extreme NFC)
  2. وسترن دیجیتال مای پاسپورت اولترا 4 ترابایت (Western Digital My Passport Ultra 4TB)
  3. سامسونگ تی 5 اس اس دی (Samsung T5 SSD)
  4. اِی دیتا اس دی 700 (Adata SD700)
  5. وسترن دیجیتال مای بوک دو 4 ترابایت (WD My Book Duo 4TB)
  6. بوفالو مینی استیشن تاندربولت (Buffalo MiniStation Thunderbolt)
  7. سی گیت بکاپ پلاس دسکتاپ درایو 5 ترابایت (Seagate Backup Plus Desktop Drive 5TB)
  8. وسترن دیجیتال مای پاسپورت وایرلس پرو (Western Digital My Passport Wireless Pro)
  9. لسی پورش دیزاین موبایل درایو 4 ترابایت (LaCie Porsche Design Mobile Drive 4TB)
  10. آی استورج دیسک اشور 2 ترابایت (iStorage diskAshur 2TB)

بوفالو مینی استیشن اکستریم ان اف سی: امنیت وایرلس

بوفالو مینی استیشن اکستریم ان اف سی: امنیت وایرلس

ظرفیت: 2 ترابایت

رابط کاربری: یو اس بی 3.0

نقاط قوت:

  • فناوری امنیتی NFC
  • طراحی محکم

نقاط ضعف:

  • سرعت نه چندان زیاد

اگر به دنبال بهترین هارد اکسترنال 2019 هستید که قیمتی اقتصادی داشته باشد، بوفالو مینی استیشن اکستریم ان اف سی محصولی است که باید خریداری کنید. این حافظه جانبی کامپیوترهای ویندوزی و مک را پشتیبانی می‌کند، بسیار انعطاف پذیر است، به همراه یک کابل USB 3.0 داخلی عرضه می‌شود و از یک کاور مقاوم در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک هم بهره می‌برد. مینی استیشن اکستریم ان اف سی نه تنها به واسطه کاور محافظش از اطلاعات شما در برابر ضربه و سقوط محافظت می‌کند، بلکه ویژگی امنیتی 256-bit AES و قابلیت NFC را هم در اختیارتان می‌گذارد. شما همچنین می‌توانید با قرار دادن کارت NFC در بدنه این هارد قفل آن را باز و به راحتی به فایل‌هایتان دسترسی پیدا کنید.


وسترن دیجیتال مای پاسپورت اولترا 4 ترابایت: دارای قابلیت رمزگذاری و یک وارانتی طولانی

وسترن دیجیتال مای پاسپورت اولترا 4 ترابایت: دارای قابلیت رمزگذاری و یک وارانتی طولانی

ظرفیت: 4 ترابایت

رابط کاربری: یو اس بی 3.0

نقاط قوت:

  • ظرفیت زیاد
  • پورت اتصالی نوع C
  • دارای اپلیکیشن‌های کاربردی

نقاط ضعف:

  • کارایی متوسط

این محصول جدیدترین نسل از هاردهای وسترن دیجیتال مای پاسپورت اولترا است، با ظرفیت‌های 1 تا 4 ترابایتی عرضه می‌شود و از بهترین هاردهای اکسترنال 2019 موجود در بازار است. فضای ذخیره سازی کلود، قابلیت رمزگذاری 256-AES و یک مجموعه نرم افزاری کاربردی از دیگر ویژگی‌های این هارد خارجی برتر هستند. وسترن دیجیتال مای پاسپورت اولترا 4 ترابایت از نظر سرعت انتقال فایل یک حافظه جانبی خوب است، ولی از این لحاظ بهترین حافظه موجود در بازار نیست. این حافظه قابل حمل بدون شک حداکثر سرعت انتقال فایل هاردهای SSD را ندارد، ولی اگر به دنبال محصولی هستید که براساس هاردهای قدیمی HDD ساخته شده باشد گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شود.


سامسونگ تی 5 اس اس دی: بهترین هارد SSD خارجی 2018

سامسونگ تی 5 اس اس دی: بهترین هارد SSD خارجی 2018

ظرفیت: 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت

رابط کاربری: یو اس بی نوع سی

نقاط قوت:

  • سرعت باور نکردنی در انتقال فایل
  • ابعاد بسیار کوچک

نقاط ضعف:

  • قیمت گران

اگر به دنبال بهترین هارد اکسترنال 2019 هستید که سرعت بالای حافظه‌های SSD را در اختیار شما بگذارد، سامسونگ تی 5 اس اس دی همان حافظه قابل حمل مورد نظر شماست. سامسونگ شهرت بسیار خوبی در ساخت درایوهای حالت جامد (SSD) خارجی دارد و تی 5 و تی 3 این موضوع را به خوبی ثابت کرده‌اند.

سازنده مشهور کره‌ای هارد تی 5 اس اس دی خود را به پورت یو اس بی نوع سی مجهز کرده است تا از این طریق حداکثر کارایی یک درایو حالت جامد را در اختیارتان بگذارد. این حافظه خارجی قابل حمل پورت‌های USB 2.0 و USB 3.0 را هم پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل راحت می‌توانید از آن در کنار لپ تاپ و رایانه‌های مجهز به این قابلیت‌های اتصالی استفاده کنید. تی 5 اس اس دی سامسونگ کمی گران است، ولی ارزش بهای پرداختیش را دارد.


اِی دیتا اس دی 700: یک ترابایت حافظه در اندازه‌ای به وسعت کف دست شما

اِی دیتا اس دی 700: یک ترابایت حافظه در اندازه‌ای به وسعت کف دست شما

ظرفیت: 250 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت

رابط کاربری: یو اس بی 3.0

نقاط قوت:

  • کارایی بسیار خوب
  • شاخص مقاومتی IP68 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک

نقاط ضعف:

  • نداشتن پورت یو اس بی نوع سی

اِی دیتا SD700 برای آن دسته از کاربرانی بهترین هارد اکسترنال 2019 است که به دنبال یک حافظه خارجی با بدنه مقاوم، ظرفیت زیاد و قیمت اقتصادی هستند. این محصول کارایی خوبی دارد و تنها هارد اکسترنال SSD موجود در بازار است که از شاخص مقاومتی IP68 بهره می‌برد. اِی دیتا اس دی 700 به لطف درایو حالت جامد درونیش سرعت بسیار بالاتری هم در انتقال اطلاعات نسبت به هاردهای عادی دارد. مشخصه دیگری که اس دی 700 را در رده بهترین هاردهای اکسترنال 2019 قرار داده عرضه این محصول با چند ظرفیت مختلف (حداکثر تا 1 ترابایت) است به همین دلیل نیازی نیست که نگران محدود بودن ظرفیت این محصول به خاطر فناوری SSD آن باشید. به طور خلاصه می‌توان گفت که اِی دیتا SD700 همه معیارهای شما را پوشش می‌دهد.


وسترن دیجیتال مای بوک دو 4 ترابایت: بیشترین ظرفیت موجود

وسترن دیجیتال مای بوک دو 4 ترابایت: بیشترین ظرفیت موجود

ظرفیت: 4 ترابایت

رابط کاربری: دو پورت یو اس بی 3.0

نقاط قوت:

  • ظرفیت بسیار زیاد
  • دارای قابلیت RAID

نقاط ضعف:

  • قیمت گران
  • نیازمند بودن به دو پورت USB 3.0 آزاد

اگر به دنبال یک هارد اکسترنال منحصر بفرد با بیشترین ظرفیت حافظه ممکن هستید، وسترن دیجیتال مای بوک دو 4 ترابایت همان محصول مورد نظر شماست. این محصول 4 ترابایت فضای ذخیره سازی را از طریق 2 درایو در اختیار شما می‌گذارد. با خرید این محصول می‌توانید از مقداری از ظرفیت حافظه برای قرار دادن درایوها در حالت RAID استفاده کنید و از این طریق از فایل‌های موجود در یک درایو هارد روی درایو دیگر آن بکاپ تهیه کنید تا در صورت خراب شدن یکی از درایوها اطلاعات ذخیره شده روی آن از بین نرود.

مای بوک دو 4 ترابایت بسیاری از ویژگی‌های یک دستگاه NAS مجهز را در خود دارد و علاوه بر این می‌تواند به عنوان یک حافظه متصل به شبکه در کنار یک روتر دارای پورت USB 3.0 هم نیازهای شما را برطرف کند. قابلیت رمزگذاری سخت افزاری 256-bit AES، دو سال گارانتی و یک نرم افزار بکاپ گیری خودکار (WD SmartWare Pro) از ویژگی‌هایی هستند که وسترن دیجیتال مای بوک دو 4 ترابایت را به یکی از بهترین هاردهای اکسترنال 2019 تبدیل کرده‌اند. بد نیست بدانید که قابلیت رمزگذاری مای بوک دو 4 ترابایت کاملا تغییرپذیر است و شما این محصول را با فرمت NTFS (برای رایانه‌های ویندوزی) دریافت می‌کنید. وسترن دیجیتال مای بوک دو با ظرفیت‌های بیشتر (حداکثر 20 ترابایت) هم عرضه می‌شود.


بوفالو مینی استیشن تاندربولت: بهترین هارد اکسترنال 2019 تاندربولت جهان

بوفالو مینی استیشن تاندربولت: بهترین هارد اکسترنال تاندربولت جهان

ظرفیت: 1 ترابایت، 2 ترابایت

رابط کاربری: یو اس بی 3.0، تاندربولت

نقاط قوت:

  • قیمت ارزانتر در مقایسه با سایر دستگاه‌های دارا قابلیت اتصالی تاندربولت
  • دارای فرمت مک

نقاط ضعف:

  • نداشتن درایو SSD

اگر از محصولی با پورت تاندربولت استفاده می‌کنید، مینی استیشن تاندربولت بهترین حافظه قابل حمل برای شماست زیرا دو برابر سرعت درایوهای دارای پورت یو اس بی 3.0 را برای انتقال فایل در اختیارتان می‌گذارد. این محصول در مقایسه با سایر دستگاه‌های دارای قابلیت اتصالی تاندربولت قیمت ارزانتری دارد زیرا در ساخت آن به جای درایو SSD از یک درایو عادی استفاده شده است. مینی استیشن تاندربولت به یک پورت USB 3.0 هم مجهز شده است تا افرادی که به پورت تاندربولت دسترسی ندارند هم بتوانند از این محصول استفاده کنند.


سی گیت بکاپ پلاس دسکتاپ درایو 5 ترابایت: حداکثر کارایی

سی گیت بکاپ پلاس دسکتاپ درایو 5 ترابایت: حداکثر کارایی

ظرفیت: 5 ترابایت

رابط کاربری: یو اس بی 3.0

نقاط قوت:

  • سرعت بسیار بالا در انتقال داده‌ها
  • ایمن و مطمئن

نقاط ضعف:

  • قیمت بالاتر مدل فرمت بندی شده برای دستگاه‌های مک

اگر می‌خواهید هاردی را بخرید که ترکیبی از سرعت و ظرفیت را در اختیار شما قرار دهد، باید سی گیت بکاپ پلاس دسکتاپ درایو 5 ترابایت را در نظر بگیرید. این محصول، یکی از بهترین هاردهای اکسترنال ۲۰۱۹، با چند ظرفیت مختلف ارائه می‌شود (تا حداکثر ظرفیت 8 ترابایت) و از نظر سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات هم از سایر هاردهای موجود در بازار بهتر است. عاملی که در کنار سرعت و ظرفیت این محصول باعث معرفی آن به عنوان یکی از بهترین هاردهای اکسترنال 2019 شده اطمینان بالای این حافظه خارجی قابل حمل است.

در این رابطه بد نیست بدانید که هاردهای سی گیت به ندرت خراب می‌شوند. سی گیت بکاپ پلاس دسکتاپ درایو 5 ترابایت علاوه بر دستگاه‌های ویندوزی دستگاه‌های مک را هم پشتیبانی می‌کند؛ این محصول به طور عادی برای رایانه‌های دارای سیستم عامل ویندوز عرضه می‌شود، به همین دلیل در صورتی که از یک دستگاه مک استفاده می‌کنید باید مدل دارای فرمت مک این محصول را با قیمت بالاتری خریداری کنید. با خرید سی گیت بکاپ پلاس دسکتاپ درایو 5 ترابایت یک نرم افزار بکاپ گیری هم دریافت می‌کنید.


وسترن دیجیتال مای پاسپورت وایرلس پرو: برترین هارد وایرلس

وسترن دیجیتال مای پاسپورت وایرلس پرو: برترین هارد وایرلس

ظرفیت: 2 ترابایت

رابط کاربری: یو اس بی 3.0، وای فای

نقاط قوت:

  • وایرلس AC
  • پشتیبانی قابلیت اتصالی USB 3.0
  • راندمان خوب باتری

نقاط ضعف:

  • نداشتن پورت USB نوع C
  • قیمت گران به دلیل ویژگی‌های وای فای

حتی اگر که احساسات ضد و نقیضی درباره مدل‌های قدیمی هاردهای مای پاسپورت وایرلس داشته باشید، مدل “پرو” 2016 هارد HDD اکسترنال این برند شما را ترغیب می‌کند که دوباره به شرکت وسترن دیجیتال اعتماد کنید. بهترین هاردهای اکسترنال 2019 از پورت تایپ C استفاده می‌کنند. مای پاسپورت وایرلس پرو از نظر طراحی کاملا بهینه سازی شده است و علاوه بر این که هیچ شباهتی به طراحی هاردهای مای پاسپورت اولترا یا مای پاسپورت فور مک ندارد، حس بهتری را نیز به شما منتقل می‌کند.

این هارد جانبی شبیه یک دی وی دی درایو اکسترنال است، ولی از آنجایی که به یک پورت کارت حافظه میکرو SD مجهز است شما آن را با هیچ درایو دیگری اشتباه نمی‌گیرید. مجهز بودن این هارد خارجی به پورت کارت حافظه میکرو SD باعث شده است که افراد علاقمند به حرفه عکاسی علاقه زیادی به آن داشته باشند.


بیشتر بخوانید: بهترین فلش مموری های 2018 ؛ معرفی برترین کارت های حافظه در سال 96-97


مای پاسپورت وایرلس پرو به یک باتری 6,400mAh هم مسلح شده است، به همین دلیل شما می‌توانید کاملا بدون کابل از آن در کنار کانال‌های 2.4GHz و 5GHz استفاده کنید. با این حال اگر می‌خواهید اطلاعات خود را با کابل بین این درایو و کامپیوترتان رد و بدل کنید، نباید انتظار زیادی از آن در زمینه سرعت انتقال داده‌ها داشته باشید زیرا این هارد فاقد پورت اتصالی یو اس بی نوع سی است و با کانکتور USB نوع B به USB نوع A عرضه می‌شود. مای پاسپورت وایرلس پرو قیمت بالایی دارد، ولی به طور کلی یک هارد قابل اطمینان خوب است.

همه کاربران دنیای دیجیتال به دنبال یک حافظه جانبی وایرلس یا دارای پورت کارت حافظه میکرو SD نیستند، ولی افرادی که به این قابلیت‌ها نیاز دارند می‌توانند با خیال راحت این محصول را خریداری کنند.


لسی پورش دیزاین موبایل درایو 4 ترابایت: ستاره هاردهای دارای پورت USB نوع C

لسی پورش دیزاین موبایل درایو 4 ترابایت: ستاره هاردهای دارای پورت USB نوع C

ظرفیت: 4 ترابایت

رابط کاربری: یو اس بی C

نقاط قوت:

  • پورت سریع USB نوع C
  • طراحی منحصر بفرد

نقاط ضعف:

  • قیمت گران
  • برای این که از مزیت سرعت انتقال بالای قابلیت اتصالی USB نوع C این هارد بهره ببرید باید از دستگاهی استفاده کنید که این پورت را داشته باشد.

کاربرانی که در سایت اپل تجهیزات دارای قابلیت اتصالی USB-C را جستجو کرده‌اند، احتمالا با لسی پورش دیزاین موبایل درایو هم برخورد کرده‌اند زیرا این محصول با کانکتور USB نوع C به USB نوع A و کانکتور USB نوع C به USB نوع C عرضه می‌شود. این حافظه اکسترنال به عنوان یک هارد خارجی 4 ترابایتی قیمت گرانی دارد، ولی در قالب یک هارد HDD به طور تئوری (در صورتی که محدودیت‌های فناوری SMR را نداشته باشد) می‌تواند سرعت خروجی 5Gbps را ارائه کند. لسی پورش دیزاین موبایل درایو پنج صفحه 800 گیگابایتی را در یک ضریب شکلی 15 میلیمتری ارائه می‌کند و از این لحاظ یک رقیب سرسخت برابر سی گیت M3 است، اگرچه که این محصول وزن و ابعاد بیشتری دارد.

لسی پورش دیزاین موبایل درایو برای افزایش راحتی کاربرانش به قابلیت اتصالی USB-C هم مجهز شده است، اما سرعتش به پورت اتصالی USB 3.0 محدود است. این محصول با پرداخت آلومینیومی زیبایش علاوه بر این که یکی از بهترین هاردهای اکسترنال 2019 است، برترین هارد خارجی HDD مجهز به فناوری USB-C جهان هم محسوب می‌شود.


آی استورج دیسک اشور 2 ترابایت: بهترین هارد اکسترنال از نظر امنیت

آی استورج دیسک اشور 2 ترابایت: بهترین هارد اکسترنال از نظر امنیت

ظرفیت: 2 ترابایت

رابط کاربری: یو اس بی 3.0

نقاط قوت:

  • امنیت فیزیکی
  • طراحی و بدنه مقام

نقاط ضعف:

  • قیمت گران

هاردهای برند آی استورج عموما برای استفاده توسط سازمان‌های دولتی و چند ملیتی خوب هستند زیرا امنیت بسیار بالایی دارند. این برند یکی از بهترین هاردهای اکسترنال2019 را تولید کرده است. این هاردها را می‌توانید به نحوی تنظیم کنید که خودشان را به طور خودکار نابود کنند. این قابلیت در صورتی فعال می‌شود که شخصی بخواهد بدون اجازه شما این حافظه‌های جانبی را دستکاری و اطلاعات شما را سرقت کند.

اطلاعات موجود در هاردهای برند آی استورج با فناوری 256-bit AES هم رمزگذاری می‌شوند، از این رو کسی نمی‌تواند به سادگی از آن‌ها استفاده کند. آی استورج دیسک اشور 2 ترابایت قیمت بالایی دارد، ولی به لطف داشتن لایه‌های امنیتی متعدد و توانایی بالایش در محافظت از اطلاعات شما قیمت خود را منطقی جلوه می‌دهد. این محصول درواقع چهار برابر گرانتر از یک هارد 2TB عادی است و بالاترین سرعت انتقال فایل را در بین هاردهای 2 ترابایتی ندارد، ولی عملا غیرقابل هک است. در واقع شما با بهترین هارد اکسترنال 2019 از نظر امنیت طرف هستید. البته بد نیست بدانید که اگر رمز این حافظه خارجی را گم کنید و اوضاع برایتان ناجور شود، سازنده آن به هیچ نحوی از شما پشتیبانی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر