;
coinex

بهترین سرویس‌های فضای ابری 2019 : دوران کمبود فضای ذخیره سازی به سر آمد!

سرویس کلود در صنعت IT انقلابی را برپا کرد که معنی منابع IT را برای تجارت‌ها تغییر داد. در این مطلب با بهترین سرویس‌های فضای ابری 2019 آشنا می‌شوید.

پردازش ابری به عبارت ساده بیانگر ارائه سرویس‌های پردازش کلود – فضای ذخیره سازی، قابلیت پردازش، قابلیت شبکه سازی، پایگاه داده‌ها و … – از طریق اینترنت است. فضای ابری سرویسی است که ما خواسته یا ناخواسته از آن استفاده می‌کنیم. هم اکنون شرکت‌هایی وجود دارند که در زمینه ارائه سرویس‌های ذخیره سازی ابری رایگان فعالیت می‌کنند.

فضای ابری امروزه به یک دارایی ارزشمند برای هر تجارت کوچک و بزرگی تبدیل شده است. تجارت‌ها تصمیم گرفته‌اند که به به سخت افزارهای گران قیمت تکیه نکنند و اطلاعات و داده‌هایشان را روی بهترین سرویس‌های فضای ابری رایگان ذخیره کنند. با این حال تجارت‌های زیادی هستند که اطلاعات محدودی درباره این سرویس‌های ذخیره سازی کلود دارند. برای کمک به این مشاغل این مطلب را تدوین کرده‌ایم تا اشخاص ناآشنا با کلود را با سرویس های فضای ابری آشنا کنیم و اطلاعاتی را درباره بهترین گزینه‌های موجود در این زمینه در اختیارشان بگذاریم. با تکراتو همراه باشید.

هرآنچه باید درباره فضای ابری بدانید

روش‌های قدیمی ذخیره سازی اطلاعات مانند هارد درایوها و پن درایوها یا هر وسیله مشابه دیگری مزایای زیادی داشتند. با این حال زمانی که این ابزارها خراب شوند، همه اطلاعات موجود در آن‌ها هم از بین می‌رود. به همین دلیل استفاده از فضای ابری نامحدود جانشینی برای دستگاه‌های قدیمی نگه دارنده اطلاعات است زیرا کاربر می‌تواند اطلاعاتش را در این فضاها ذخیره کند و نسخه پشتیبانی آن را در یک هارد درایو یا فلش مموری ذخیره سازد.

بخش‌های فناوری اطلاعات شرکت‌ها همیشه زمانی که باید از یک فناوری یا نرم افزار جدید استفاده کنند، تحت فشار قرار می‌گیرند زیرا برای گذراندن این تحول باید نیروهای جدیدی را استخدام کنند. ولی به لطف بهترین سرویس‌های فضای ابری رایگان جدید، سرمایه گذاری روی بخش‌های فناوری اطلاعات شرکت‌ها به میزان زیادی کاهش یافته است. شرکت‌هایی که در زمینه ارائه فضای ابری رایگان فعالیت می‌کنند، طرح‌های رایگان زیادی را در اختیار مشاغل گذاشته‌اند تا دسترسی آن‌ها را به فضای ذخیره سازی کلود رایگان آسان کنند.


بیشتر بخوانید: کلود چیست ؟ راز معمای ابرها !


این روزها تعدادی فضای ابری رایگان در بازار وجود دارد. این فضاهای ذخیره سازی کلود کاربرد راحتی دارند، تا 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را در اختیار شما می‌گذارند و امکان استفاده از آن‌ها توسط اشخاص و شرکت‌ها هم وجود دارد. تنها کاری که باید در این زمینه انجام دهید کسب مقداری اطلاعات درباره این سرویس‌های کلود رایگان و انتخاب بهترین مورد آن طبق نیازهایتان است. ادر ادامه با بعضی از این گزینه‌ها آشنا می‌شوید.

بهترین سرویس‌های فضای ابری ۲۰۱۹ ؛ با Storage Space Running Out خداحافظی کنید!

گوگل درایو (Google Drive)

گوگل درایو (Google Drive)

همانطور که همه ما می‌دانیم نحوه عملکرد سرویس‌های فضای ذخیره سازی آنلاین یکسان است به این نحو که ما فایل مورد استفاده خود را در وب ذخیره می‌کنیم و سپس می‌توانیم از طریق همه رایانه‌ها به آن دسترسی داشته باشیم. با این حال فضای ابری گوگل درایو ویژگی‌های زیادی دارد که آن را نسبت به سایر پلت فرم‌های کلود موجود برجسته‌تر می‌کند. این فضای ابری منحصر بفرد کاربر را قادر می‌سازد تا به شیوه شخصی خودش فایل و اطلاعاتش را ذخیره کند و علاوه بر این که یکی از بهترین فضاهای ابری 2019 موجود در بازار است، 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را هم در اختیار شخص می‌گذارد.


بیشتر بخوانید:‌ آموزش استفاده از گوگل درایو (Google Drive)؛ گوگل درایو چیست و چه امکاناتی دارد؟


سرویس‌های آفلاین گوگل درایو این امکان را به شما می‌دهند که فایل‌ها و عکس‌های ذخیره شده خود را ببینند، حتی زمانی که به یک شبکه اینترنتی نه چندان قدرتمند متصل هستند. گوگل درایو اسکن سازی اسناد را هم برای کاربرانش بسیار ساده کرده است. سرویس رایگان ذخیره سازی کلود گوگل با سایر سرویس‌های این غول اینترنتی یکپارچه است و بهترین فضای ابری موجود در بازار محسوب می‌شود.


مدیا فایر (Media Fire)

مدیا فایر (Media Fire)

مدیا فایر کاربرد آسانی دارد و یکی از بهترین سرویس‌های فضای ابری رایگان موجود در بازار برای ذخیره سازی آنلاین اسناد و عکس‌ها محسوب می‌شود. ظرفیت ذخیره سازی اولیه قابل ارائه توسط مدیا فایر 10 گیگابایت است اما مشخصه‌ای که این سرویس را برجسته کرده این است که کاربر می‌تواند ظرفیت این فضای ابری رایگان را تا 50 گیگ افزایش دهد.

مدیافایر ابزارهای زیادی را برای مدیریت کردن فایل‌ها ارائه می‌کند. این فضای ابری منحصر بفرد آپلود همزمان چند فایل را از طریق هر مرورگری برای کاربرش ممکن کرده است و این قابلیت را نسبت به سایر سرویس‌های ذخیره سازی کلود به شیوه متفاوتی در اختیار کاربرش می‌گذارد. مدیریت و سازماندهی فایل‌ها در فایل منیجر مدیا فایر هم آسانتر شده است.

اگر به دنبال سرویسی هستید که ویژگی‌های شخصی بسیار خوبی را برای کار کردن با اسناد به شما بدهد، مدیا فایر بهترین گزینه برای شماست زیرا جستجو را برای کاربرش ساده می‌کند و او را قادر می‌سازد تا اسنادش را برای ذخیره سازی از طریق یک لینک اختصاصی و رایگان یک بار مصرف ارسال کند. این لینک امکان به اشتراک گذاری فایل‌های شما را برای گیرندگان آن‌ها نیز ممکن می‌سازد.


سینک دات کام (Sync.com)

سینک دات کام (Sync.com)

سینک دات کام هم یکی از برترین سرویس‌های ذخیره سازی کلود موجود در بازار است. این سرویس فضای ابری 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را به شما می‌دهد و تهیه نسخه پشتیبانی از فایل‌ها را از طریق ویژگی‌های کاربردی پنلش برای شما بسیار ساده می‌کند. بهترین ویژگی Sync.com این است که امکان ذخیره سازی فایل‌های پاک شده را هم برای کاربرش فراهم می‌کند و به این ترتیب نگرانی و ناراحتی کاربران را در این زمینه از بین می‌برد.

برترین ویژگی فضای ابری سینک دات کام این است که امکان دریافت فضای ذخیره سازی رایگان ابری را برای کاربرش فراهم کرده است؛ به این نحو که اگر کاربری بخواهد فضای بیشتری برای ذخیره کردن فایل‌ها و عکس‌هایش دریافت کند تنها کافیست که دوستانش را با سینک آشنا کند و از این طریق به ازای هر فرد جدیدی که از طرفش در سینک ثبت نام کند، یک گیگابایت فضای رایگان را دریافت می‌کند.

سینک والت یکی دیگر از ویژگی‌های برتر سینک دات کام است. این قابلیت کاربر را قادر می‌سازد تا فایل‌ها و اسنادش را در یک فضای ذخیره سازی خاص به نام والت (Vault) ذخیره کند. این ابزار با سینک فولدر تفاوت دارد و برای استفاده از آن تنها باید فایل مورد نظرتان را انتخاب و روی گزینه کپی در والت (Copy to Vault) کلیک کنید تا از فایلتان یک نسخه پشتیبانی گفته شود.


مگا (Mega)

مگا (Mega)

فضای ابری مگا از جنبه‌های زیادی به دراپ باکس شبیه است و تنها از نظر حجم فضای ذخیره سازی قابل ارائه با دراپ باکس تفاوت دارد. کاربران فضای ذخیره سازی مگا می‌توانند 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را در اختیار بگیرند. این سرویس کاربرش را قادر می‌سازد تا چند فایل را در قالب یک پوشه زیپ شده دانلود کند و از طریق نرم افزار موبایل فایل‌هایش را بارگزاری نماید.


بیشتر بخوانید: ارائه خدمات فضای ابری یکپارچه با سرویس Google One


50 گیگابایت فضای ذخیره سازی سرویس مگا را به یکی از برترین فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان جهان تبدیل کرده و باعث شده است که کابران زیادی به استفاده از این سرویس روی بیاورند. اگر به دنبال یک فضای ابری نسبتا نامحدود رایگان برای ذخیره کردن نسخه پشتیبانی فایل‌های خود هستید، توصیه می‌کنیم که مگا را انتخاب کنید زیرا این گزینه علاوه بر فضای زیادش ویژگی‌های امنیتی بسیار خوبی را هم در اختیار دارد.


دراپ باکس (Dropbox)

دراپ باکس (Dropbox)

دراپ باکس یکی از قدرتمندترین و جدیدترین سرویس‌های ارائه کننده فضای ابری رایگان است. این پلت فرم کلود از ویژگی‌های بسیار خوبی برای بکاپ گیری از فایل‌ها بهره می‌برد و هر نوع فایل بزرگ و کوچک فیلم، عکس، پاورپوینت یا حتی فایل‌های بزرگ CAD را با اطمینان کامل برای شما نگه می‌دارد. دراپ باکس ابزارهایی را نیز با کاربرد بسیار راحت برای همگام سازی فایل‌ها به شما می‌دهد و این امکان را هم برایتان فراهم می‌کند که از هر دستگاهی به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.

ابزارهای مفید از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد فضای ابری رایگان دراپ باکس هستند. برای مثال اگر دستگاهی را گم کرده‌اید و چند فایل را هم در آن ذخیره دارید، با یکی از قابلیت‌های دراپ باکس به نام پاک سازی از راه دور (remote wipe) و یک دستگاه دیگر می‌توانید فایل‌های موجود در دستگاه گم شده را پاک کنید. دراپ باکس 2 گیگابایت فضای ابری رایگان را در اختیار شما می‌گذارد، ولی اگر به فضای بیشتری نیاز دارید طرح‌های دیگری هم برای ارائه کردن دارد.


پی کلود (pCloud)

پی کلود (pCloud)

پی کلود یکی از بهترین سرویس‌های ذخیره سازی رایگان است. این سرویس تا 2 ترابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار کاربرش می‌گذارد و به لطف ترافیک نامحدود آپلود سازیش به یکی از سرویس‌های ذخیره سازی ابری خاص جهان تبدیل شده است. پی کلود 10 گیگابایت فضای ابری رایگان را در اختیار کاربران اکانت‌های رده پایه‌اش می‌گذارد. با یکی از ابزارهای این پلت فرم به نام my.pCloud همچنین می‌توانید بدون نیاز به نرم افزار دیگری اندازه عکس‌های خود را در هر موقعیتی تغییر دهید.

پی کلود ابزارهای بسیار قدرتمندی را هم برای آرشیوسازی فایل‌ها ارائه می‌کند. این پلت فرم همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به طور خودکار فولدرهای رمزدار خود را در هنگام خارج شدن از پی کلود با هر دستگاهی قفل گذاری کنید.


وان درایو (OneDrive)

وان درایو (OneDrive)

فراهم سازی امکان دسترسی داشتن به فایل‌ها و اسناد به کمک فضاهای ذخیره سازی ابری منحصر بفردی مانند مایکروسافت وان درایو ممکن شده است. مایکروسافت به کمک این پلت فرمش کاربرانش را قادر ساخته است که همه فایل‌ها و اطلاعاتشان را در یک مکان ذخیره کنند. این شرکت در گذشته 15 گیگابایت فضا ابری رایگان را به کاربرانش می‌داد ولی هم اکنون این ظرفیت را به 5 گیگابایت کاهش داده است، با این حال شما می‌توانید از هر دستگاهی و در هر زمانی به این فضا دسترسی داشته باشید.

وان درایو بعد از دراپ باکس دومین سرویس ارائه کننده فضای ذخیره سازی کلود محبوب در بین تاجران است. بزرگترین نقطه ضعف سرویس آوت لوک مایکروسافت خسته کننده بودن روند ذخیره سازی فایل‌ها از طریق ایمیل بود زیرا در این روند کاربر مجبور بود که چند مرحله را برای دریافت فایلش دنبال کند، ولی وان درایو هم اکنون این امکان را برای تجارت‌ها فراهم کرده است که فایل‌های خود را مستقیما از ایمیل خود دانلود و در یک فولدر ذخیره کنند. وان درایو اخیرا روند ساخت فایل‌های بررسی اکسلی و ذخیره سازی فایل را هم برای کاربرانش ساده‌تر کرده است.

آی کلود (iCloud)

آی کلود (iCloud)

آی کلود اپل بهترین سرویس فضای ابری برای کاربران این شرکت است. این سیستم 5 گیگابایت فضای کلود رایگان را در اختیار کاربرانش می‌گذارد، کاربرد راحتی دارد و امنیت بالایی را برای اسناد و فایل‌های کاربرانش تامین می‌کند. کاربران آی کلود می‌توانند به راحتی به واسطه این پلت فرم فیلم‌ها و تصاویرشان را با سایر افراد به اشتراک بگذارند. این فضای ابری رایگان مدیریت و سازماندهی فایل‌ها و فولدرها را هم برای کاربرنش ساده کرده است. آی کلود اپل به یک قابلیت پیام رسان با توانایی ذخیره سازی خودکار پیام‌ها هم مجهز است.


نکست کلود (Next Cloud)

نکست کلود (Next Cloud)

نکست کلود یکی دیگر از بهترین سرویس‌های فضای ابری رایگان موجود در بازار است. این پلت فرم امنیت فایل‌های شما را تضمین می‌کند و به لطف قابلیت‌هایش توانسته است توجه مثبت کاربران زیادی را به خود جلب کند. نکست کلود قابلیت بکاپ گیری منحصر بفردی دارد و شما را قادر می‌سازد تا حتی بعد از گم شدن دستگاهتان هم اطلاعات خود را دنبال کنید. تایید دو مرحله‌ای یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی منحصر بفرد این فضای ذخیره سازی ابری کارآمد است.


آمازون درایو (Amazon Drive)

آمازون درایو (Amazon Drive)

آمازون درایو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با امنیت خاطر و راحتی کامل فایل‌ها و اسناد خود را ذخیره کنید. این پلت فرم به ویژگی‌های زیادی مجهز شده است تا مدیریت و سازماندهی فایل‌های مختلف را برای شما ساده سازد. حفظ جریان کار و به اشتراک گذاری فایل‌ها به کمک آمازون درایو بسیار راحت است. این سیستم 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را در اختیارتان می‌گذارد و همه روزهای هفته به طور 24 ساعته شما را پشتیبانی می‌کند.

حرف آخر

از آنجایی که مهمترین نکته درباره سرویس‌های کلود انتخاب برترین فضای ابری رایگان است، باید بدانید که چه ویژگی‌هایی یک سیستم ذخیره سازی کلود را به این رتبه می‌رساند. سرویس‌های ذخیره سازی کلود زیادی در بازار وجود دارند که علاوه بر فضای رایگان ابزارهای زیادی را هم به همراه کاربرد لذت بخش برای کاربران خود ارائه می‌کنند؛ همه گزینه‌های فوق این ویژگی‌ها را دارند.

اهمیت فضای ابری به واسطه رشد بهبود یافته این پلت فرم و جدیدترین گرایش‌های پیش آمده ر زمینه پردازش کلود در حال افزایش است. رشد ارتقاء یافته و پذیرش کلود از طرف شرکت‌ها و تجارت‌های مختلف باعث شده است که تقاضا برای سرویس‌های فضای ابری حرفه‌ای هم افزایش یابد.

بنابراین اگر می‌خواهید حرفه‌ای را بر مبنای پردازش کلود تاسیس کنید یا در استفاده از این سیستم حرفه‌ای هستید و می‌خواهید تجارت خود را گسترش دهید، باید به دنبال یک تاییدیه کلود باشید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: whizlabs

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر