;
coinex

جهرمی سرقت اطلاعات کارت بانکی مردم را تکذیب کرد؛ موضوع باج‌خواهی است

وریز ارتباطات سرقت اطلاعات کارت بانکی مردم را تکذیب می‌کند. پیش از این برخی بانک‌ها نیز این موضوع را بی‌اساس دانسته بودند. به نظر می‌رسد موضوع باج‌خواهی است.

پیشتر در تکراتو مفصلا بررسی کردیم که یک کانال تلگرامی ادعا کرده اطلاعات کارت بانکی مردم را در سطح کلان و در خصوص میلیون‌ها نفر را دزدیده و از مسئولان بانکی باج‌خواهی کرده است. اکنون وزیر ارتباطات این موضوع را تکذیب می‌کند که سرقت اطلاعاتی صورت گرفته است. به گفته آذری جهرمی اطلاعاتی بانک‌ها هک نشده و «پیمانکار سابق باج می‌خواهد.»

وزیر جوان در واکنشی به خبر سرقت اطلاعات کارت بانکی مردم ، مضوع را تکذیب کرده و گفته « پیمانکار فنی سابق یکی از مجموعه‌ها که به اطلاعات دسترسی داشته در حال باج‌خواهی به کمک این اطلاعات است.» پیش از این پنج بانک سپه، ملت، تجارت، سرمایه و قوامین همگی این خبر را بی‌اساس دانستند و اعلام کردند که «اطلاعات مشتریان همچنان دارای امنیت کافی است.»

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رد این موضوع گفت: «بانک‌ها هک نشده بودند بلکه پیمانکار فنی سابق یک مجموعه از اطلاعاتی که به آن‌ها دسترسی داشت نسخه پشتیبان گرفته بود و اکنون با دسترسی به این نسخه در حال تهدید و باج‌گیری است.» وی در ادامه بیان داشت:

اگر برای آن سازمان مدیریت سطوح امنیتی مهم بود فکر می‌کنید اجازه می‌داد که مدیر فنی نسخه‌ای از اطلاعات را در اختیار داشته باشد. این مجموعه‌ها به مدیریت سطوح امنیتی دسترسی اطلاعات اهمیت نمی‌دهند بعد که دچار مشکل می‌شوند انتظار دارند که مرکز ماهر تمام مشکلاتشان را حل کند.

سرقت اطلاعات کارت بانکی ۱۰ میلیون ایرانی ادعایی بود که توسط یک کانال تلگرامی مطرح شد و ایمیل‌هایی نیز به برخی افراد ارسال شده ود. برخی کاربران در فضای مجازی از روز گذشته می‌گفتند ایمیلی دریافت کرده‌اند با عنوان «مشتری بانک تجارت سرقت کارت بانکی شما» که در آن لینک یک کانال تلگرامی قرار دارد. با مراجعه به این کانال فایل‌هایی با حجم چندصد مگابایتی قرار داده شده که به گفته صاحب کانال مشخصات و اطلاعات حساب مشتریان بانک‌های «تجارت»، «ملت» و «سرمایه» در این فایل‌ها قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: peivast

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر