;
coinex

آموزش کسب درآمد دلاری در ایران ؛ چگونه درآمد به دلار داشته باشیم؟

کسب درآمد دلاری در ایران برای کسانی که  در زمینه­‌های مختلف تخصص دارند امکان­پذیر است. در این مطلب با شیوه‌های مختلف کسب درآمد دلاری در ایران آشنا خواهید شد.

به شرطی که کمی سواد اطلاعاتی و تسلط به زبانی غیر از زبان مادری را هم به آن توانایی اضافه کنید.،‌ کسب درآمد دلاری در ایران غیرممکن نخواهد بود. فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برگ برنده کسانی است که قادرند با شناسایی نیازهای مخاطبان حقیقی و حقوقی، فرصت‌آفرینی کرده و ارزش افزوده ایجاد کنند که مصداق بارز آن کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) است.

کارآفرینی دیجیتالی یعنی کسب و کار اینترنتی و درآمد­زایی از طریق فناوری اطلاعات. دنیای مجازی با دربرگرفتن بیش از نیمی از جمعیت کره­ زمین یک بازار بزرگ برای کسانی است که توانایی استفاده از آن را داشته باشند. در این بازار بزرگ و در شبکه­‌های اجتماعی مختلف چون فیسبوک، واتس اپ یا اینستاگرام،‌ حدود 2 میلیارد نفر حضور فعال دارند. قدرت این فضای سایبری در جذب و گرد آوردن این حجم عظیم انسانی در یک نقطه تلاقی شاید بیش از هرچیزی مدیون رایگان بودن و سهولت استفاده از آن باشد.

در این مطلب برآنیم شما را با برخی از شیوه‌­های کسب درآمد دلاری در ایران آشنا کنیم،‌ شاید شما به عنوان یک انسان باسواد قرن 21 که مسلط به هر فن یا تکنیکی هستید بتوانید با این شیوه­‌ها،‌ با کسب درآمد دلاری در ایران ، کشوری با وضعیت نه چندان مساعد اقتصادی، خود را از شر حقوق­های ماهانه و روزمرگی زندگی کارمندی خلاص کنید.

با شیوه‌های مختلف کسب درآمد دلاری در ایران آشنا شوید!

سال 2019 بر اساس آمار به سال پررونقی برای شبکه­‌های اجتماعی معروف بود. شمار مخاطبان اینستاگرام از مرز 1 میلیارد نفر در سراسر جهان گذشت؛ و روند گسترش سایر پیام­رسان­‌های اینترنتی چون واتس­‌اپ و تلگرام هم سیر صعودی خود را ادامه دادند. اوضاع به گونه­‌ایست که شما برای هرگونه برقراری ارتباطی با دیگری، اعم از کاری،‌ درسی و غیره باید از یکی از پیام­رسان­‌هایی که آنها استفاده می­‌کنند استفاده کنید. در حقیقت هویت دیجیتالی اشخاص امروزه مصادیقی دارد که یکی از آنها حضور فعالانه در این پیام­رسان­‌هاست.

درآمد به دلار

سال 2020 میلادی از آن سال­هایی است که با شرایط اقتصادی سختی در سطح کشور روبرو خواهیم بود. این مسئله حتی از روند برآورد و تصویب بودجه در مجلس نیز قابل تصور است. بنابراین در چنین وضعیتی کسب درآمد دلاری در ایران بسیار می‌تواند ایده‌آل باشد. در چنین شرایط بی‌ثباتی اکتفا به درآمد ریالی به نظر چندان عاقلانه به نظر نمی­رسد و شاید بهتر باشد با روش­های درآمدزایی جدید هم آشنا شوید.

کسب درآمد دلاری در ایران ؛ فریلنسرینگ چیست؟

یکی از بهترین راه­ های کسب درآمد در ایران ،‌ استفاده از روش­های فریلنسرینگ یا دورکاری است. شاید شما در اصل متخصص طراحی، نقشه کشی، مدرس گیتار، مورخ و غیره باشید، ولی کار روزانه شما ربطی به این تخصص­تان نداشته باشد. در نتیجه می­توانید در اوقات فراغت از کار روزانه و با تنظیم ساعات روزانه­‌تان پروژه­‌هایی از کارفرما تحویل بگیرید و در قیمت و زمان توافقی تحویل دهید.

دورکاری یعنی شما از طریق فضای مجازی، پروژه­‌هایی در هر زمینه­ صنعتی خدماتی را از کارفرمایانی در نقاط مختلف ایران و جهان دریافت کنید و آن را انجام دهید و درآمد آن را به صورت ارزی یا ریالی دریافت کنید. میلیون­‌ها نفر در سراسر دنیا به کسب درآمد دلاری از راه فریلنسرینگ مشغول‌اند.

شاید باورتان نشود اما در مورد کشور خودمان، یکی از پر مشتری­‌ترین شغل­‌ها،‌ آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف توسط ایرانیان به دانشجویان بین­‌المللی شاغل به تحصیل در کشورهای انگلیسی ­زبان است. چرا؟ چون استخدام یک مدرس زبان حرفه­‌ای از ایران ارزان­تر درمی­‌آید تا در انگلستان.

بهترین شغل های جهان در 10 سال آینده ؛ با بهترین مشاغل آینده آشنا شوید

سایت­های بسیاری برای استفاده از قابلیت دورکاری وجود دارند و شما با عضویت در آن‌ها و ایجاد پروفایل شخصی­‌تان می­توانید به معرفی توانمندی­‌ها و قابلیت­‌های خود بپردازید. آنچه در این میان اهمیت دارد اینکه شما الفبای دورکاری و کسب­‌و­کار در فضای رقابتی را یاد بگیرید. درآمد دلاری فریلنسرینگ و دورکاری با صبر حاصل می­شود؛ چیزی شبیه به بازار بورس.

بهترین سایت‌های کسب درآمد دلاری از طریق فریلنسرینگ

فریلنسر دات کام Freelancer.com و یا Freelancer.ir نمونه­‌های موفق سایت­‌های دورکاری در سطح جهانی و داخلی برای علاقه­مندان به دورکاری و کسب درآمد دلاری یا ارزی است. تعداد زیادی کارفرما و احتمالا چندین برابر آن فریلنسر در این سایت­ها آماده هستند تا به معرفی پروژه و انجام کار در قیمت و زمان مشخص و توافقی اقدام کنند. 

سایت PeoplePerHour

سایت peopleperhour یکی از معروف­ ترین سایت­‌های کسب درآمد دلاری در ایران است که عده زیادی فریلنسر ایرانی در آن فعال هستند. اکثر کارفرمایان فعال در این سایت کارفرمایان کوچکی هستند که نمی­‌توانند کار خود را به شخصیت‌­های حقوقی بزرگ بسپارند. حوزه­‌های کاری که در این وب­سایت در آن به ارائه خدمات و رد و بدل کردن پروژه می‌پردازند عبارت‌اند از: طراحی و توسعه وب، ویراستاری، ترجمه، بازاریابی صنعتی، طراحی ویدئو، عکس برداری، پشتیبانی کسب و کار و توسعه نرم‌­افزارهای موبایل.

فریلنسرینگ

شما بعد از ثبت نام در این سایت 90 روز فرصت دارید تا اولین پروژه خود را تحویل بگیرید و انجام دهید. اگر موفق نشوید صلاحیت شما برای ماندن در بین فریلنسرها رد می­‌شود. عضویت پولی هم از آپشن­‌های دیگر این سایت است و برای کسانی است که می­‌خواهند درآمد بیشتری داشته باشند.

درآمد شما از این سایت به کیف پول الکترونیکی شما واریز می­شود. در واقع حالا شما در زمینه کسب درآمد دلاری در ایران موفق شد‌ه‌اید. و می‌توانید از طریق سرویس‌­های نقد کردن درآمد ارزی با PAYPAL یا SKRILL درآمدتان را نقد کرده و معادل ریالی آنرا از صرافی­ها دریافت کنید.

سایت ENVATO

از دیگر سایت­‌های مطرح در حوزه دورکاری و کسب درآمد ارزی سایت ENVATO است. این سایت در حوزه پوسته طراحی سایت، گرافیک سایت، ویدئو، صوت و تصاویر سه بعدی فعالیت می کند. اگر خواهان دریافت چنین خدماتی هستید یا در این زمینه­‌ها صاحب مهارت هستید؛ این درگاه مناسب شماست.

آشنایی با استارت‌آپ ؛ کراد فاندینگ (ِCrowd Funding) چیست؟

اما فراتر از روش فریلنسرینگ، شما این قابلیت را هم دارید که خودتان استارتاپ راه‌­اندازی کنید. استارت‌آپ یا شرکت­‌های کوچک زودبازده یا شرکت­‌های اینترنتی و هر نام دیگری که دارند،‌ کسب و کاری است مقیاس‌­پذیز که با هزینه کم راه­‌اندازی می‌­شوند.

استارت‌آپ­‌ها خیلی زیادند و همین گوگل،‌ اینستاگرام،‌ یوتیوب و بسیاری از کسب و کار های ایرانی خودمان، یک استارت‌آپ محسوب می­شوند. ویژگی مشترک این­‌ها چیست؟ اینکه با هزینه کم و با خلاقیت عده‌­ای و نیازسنجی بازار و با همکاری گروهی از متخصصان راه­‌اندازی شدند و به‌تدریج رشد کردند و قدمت و اعتبار گرفتند. بله گوگل به این عظمت دفعتا از آسمان به زمین نیفتاد. گوگل هم از صفر شروع کرد. استارت‌آپ‌ها خود یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری در ایران به شمار می‌روند.

برای راه‌­اندازی استارت‌آپ دیجیتالی نیاز به سرمایه دارید. سرمایه‌­ای که بانک­‌ها به این سادگی در اختیارتان نمی‌­گذارند. یک راه شما برای جذب سرمایه کمک گیری از سایت­‌های سرمایه­‌پذیر دیجیتالی و دعوت از سرمایه­ گذاران دیجیتالی برای همکاری است.

با سخت ترین شغل های دنیا آشنا شوید؛ چگونه شغل مناسبی انتخاب کنیم؟

کراد فاندینگ راه خوبی برای جذب سرمایه برای کارهای پرریسک است. علاوه بر کرادفاندرها که به استارتاپ­­‌ها کمک می‌کنند، شتاب­‌دهنده‌­ها هم هستند که آماده حمایت گسترده از کسب و کارهای مجازی هستند. یکی از سایت‌های مطرح در مورد یافتن سرمایه­‌گذاری­‌های کوچک یا نسبتا بزرگ سایت کرادفاندینگ دات کام (Crowdfunding.com) است. از دیگر سایت­‌های معروف این حوزه می­توان به کیک استارتر اشاره کرد.

مساله ساده است شما تا جایی که لازم دارید هزینه راه‌­اندازی کسب و کار خود را از منابع تامین و سرمایه­‌گذاران دریافت می­‌کنید و در عوض ایشان را در سود آینده خود شریک می­­کنید. پس توصیه می­‌کنیم که اگر ایده خلاقانه‌­ای برای راه­‌اندازی کسب و کار خودتان دارید و برنامه تجاری خاص خود را هم دارید حتما با کرادفاندرهای ایرانی و خارجی آشنا شوید و با سرمایه­‌گذاران به تعامل متقابل بپردازید تا آنها به سرمایه‌­گذاری روی ایده شما ترغیب شوند.

کسب درآمد دلاری از طریق فروش کتاب‌ و DVD قدیمی

یکی دیگر از روش­ای کسب درآمد ارزی؛ فروش کتاب­های قدیمی یا مجلات و حتی دی وی دی هایی است که مشتریان زیاد و علاقه‌­مندان خاص خود را دارد. سایت­‌هایی مانند DECLUTTR یا  BOCKCOUTER یا VALOREBOOKS از درگاه­‌های عرضه و تقاضای چنین محصولاتی است.

کسب درآمد دلاری از طریق اینستاگرام

اینستاگرام برخلاف تصور اکثر ما فقط جایی برای لایک و لایو و استوری و کامنت و فحاشی به ستاره‌­های فوتبال خارجی نیست. آیا می‌دانستید یکی از پرجستجو­ترین عبارت­‌ها در گوگل همواره مربوط به راه­های کسب درآمد از اینستاگرام است؟ در اینباره چقدر اطلاعات دارید؟ علاوه بر آگهی و تبلیغات،‌ با گردشگری،‌ تست غذاها، مد­­های روز و با تولید محتوا می­توانید درآمد­ خوبی کسب کنید. اگر سری به سایت دیجیتال ترندز (Digital trends) بزنید به خوبی با راهکارهای کسب درآمد از اینستاگرام آشنا می­شوید.

با مطالعه این راهکارها می‌فهمید چطور بعضی صبح تا شب در اینستاگرام فعال‌اند و به نظر هیچ شغل دیگری ندارند ولی درآمدشان هم به جای خود است. تعداد افرادی که فقط از طریق گردشگری و تبلیغات توریستی برای کشورهای مختلف روزگار می‌گذرانند این روزها کم نیست. کافی است کسب و کار مدنظر شما با نیازسنجی خوبی همراه شود و برایش محتوای خوبی تولید کنید. در اینستاگرام محتوا بسیار مهم است. محتوای جذاب،‌ چشمگیر، متفاوت و کاربردی در برترین‌تان نسبت به رقبا موثر است.

اهمیت شبکه‌­های اجتماعی ویدئویی در کسب و کار اینترنتی چیست؟

اگر به دنبال درآمد اینترنتی هستید و هنوز در یکی از شبکه­‌های اجتماعی ویدئویی از قبیل آپارات یا یوتیوب عضو نشده­‌اید، یکی از مهمترین ابزارهای رقابتی را از خود سلب کرده‌­اید. بسیاری از افرادی که به دنبال محتواهای آموزشی مختلف هستند عموما محتواهای تصویری در یوتیوب یا آپارات را به محتواهای متنی و در شبکه‌­های اجتماعی ترجیح می‌دهند.

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

خصوصا که استفاده از این محتوا­ها الزاما نیاز به عضویت هم ندارد و با یک سرچ ساده قابل دسترسی است. پس اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی از فضای مجازی هستید باید در این شبکه‌­ها عضویت فعال و دائمی داشته باشید. به نکات زیر حتما توجه داشته باشید:

  • برای مهارت و تخصص خود یک پروفایل اختصاصی ایجاد کنید.
  • برای خودتان یک برند درست کنید و آن را به‌عنوان نام صفحه در شبکه‌های ویدئویی قرار بدهید.
  • برای آشنایی بهتر مخاطبان خود با ظرفیت‌ها و مهارت‌های خود، تلاش کنید تا ویدئوهای کوچک به زبان فارسی و انگلیسی تهیه کنید و در صفحه خود، به اشتراک بگذارید.
  • دوستان و آشنایان و دیگر کاربران را برای مشاهده ویدئوهای خود ترغیب کنید.
  • اگر سایت و اینستاگرام و فیسبوک و پست الکترونیک و شماره تلفن و آدرس پستی دارید، به‌صورت زیر نویس در این ویدئوها منتشر کنید.
  • در مکاتبات اداری و مجازی خود، نام صفحه خود در شبکه های ویدئویی را اعلام کنید.
  • اصول SEO را فرا بگیرید.
  • روش‌های جذاب تولید ویدئوی کوتاه و مؤثر را یاد بگیرید.

قدرت توئیتر را هم محسوب کنید

اگرچه در کشور ما توئیتر به اندازه سایر شبکه­‌های اجتماعی شناخته شده نیست و از آن استقبال چندانی نمی‌شود. اما چون تمرکز این برنامه بر تولید محتوای متنی است قدرت مانور خوبی برای شما فراهم می­شود. کار چندان سختی نیست. بعد از عضویت در توئیتر به تدریج و در قالب محتوای متنی به تبلیغ توانمندی و ظرفیت­های خود اقدام کنید. به تدریج مخاطبانی برای شما جمع می­شود و در فرایند پرسش و پاسخ­‌های تخصصی است که برای شما امکان درآمدزایی و غیره فراهم می­شود.

سایت‌ها هنوز قدیمی نشده‌اند

حتما یک سایت اینترنتی چندزبانه برای خود دست و پا کرده و به ارائه توانمدی و رزومه خود بپردازید. هنوز خیلی­‌ها مقدمتا از طریق سرچ در گوگل خدمات خود را دریافت می­‌کنند و بعد به شبکه‌های اجتماعی ویدئویی یا متنی رو می­‌آورند. پس حتما به مسئله ایجاد سایت فکر کنید و در طراحی جزئیات آن دقت به خرج دهید.

چگونه از اپلیکیشن و وب سایت درآمد بیشتری کسب کنیم؟

سایت را با تولید محتوا به زبان‌­های مختلف به روز رسانی کنید تا در گوگل به خوبی دیده شوید و برایتان مخاطب جذب شود. جذب مخاطب بیشتر،‌ شناخته شدن شما و شناخته شدن شما کسب درآمد بیشتر را به دنبال دارد.

هشتگ­‌ها چه توانایی‌هایی دارند؟

همین الان اگر بخواهید درباره موضوعی خاص مثل مثلا کتاب طاعون اثر کامو یا نوع خاصی از پیتزا،‌ انواع اتومبیل­‌های کلاسیک آمریکایی،‌ قهوه ترک و شیوه تهیه آن، یا مثلا یک مدل خاص از تلفن همراه اطلاعاتی کسب کنید،‌ غیر از سرچ در گوگل چه می‌توانید بکنید؟ اگر محتوایی که میخواهید بیش از آنکه متن محور باشد، تصویری باشد چطور؟ آیا همچنان گوگل بهترین خدمات را به شما ارائه خواهد داد؟

فقط کافی ­است در اینستاگرام هشتگ­‌های مربوط به این موارد را سرچ کنید تا با دنیایی فوق­‌العاده متنوع از اطلاعات مربوط به این موضوعات آشنا شوید. قدرت هشتگ­‌ها را برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کار خود جدی بگیرید. هشتگ­‌ها خصوصا در اینستاگرام به سرعت و شاید سریع‌تر از اطلاعات سایت­‌ها به روزرسانی می‌شوند و در هر لحظه اطلاعات جدید روی آن‌ها بارگذاری می‌­شود. بنابراین با سرچ هشتگ شما با جدیدترین اطلاعات مربوط به آن حوزه نیز آشنا می­‌شوید. سعی کنید برند خود را به یک هشتگ در اینستاگرام تبدیل کنید و با توسعه آن باعث تبلیغات هرجه بیشتر کسب و کار خود شوید.

کلام آخر

به عنوان سخن پایانی، امروزه با گسترش روزافزون ارتباطات در عرصه جهانی، حوزه­‌های مختلف کسب درآمد از فضای مجازی به سرعت رو به گسترش دارند، اگر زود بجنبید شما هم میتوانید از این خوان گسترده بهره­‌ای کسب کنید و در آینده نزدیک جای پای محکمی داشته باشید. اما اگر سعی کنید از این فضا دوری کنید، خود این فضای اینترنتی به سمت شما می‌­­آید و ای بسا که کسب و کار قدیمی شما را در خود هضم کند.

بیشتر بخوانید:

خبرنگار: علی شاهرخ، کارشناس ارشد تاریخ (So_Shahrokh)

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام ممنون از سایت خوبتون عجب نسل جالبی شده ما قدیما هر کاری که داشتیم باید کلی دنبال طرف میگشتیم تا پیداش کنیم مثلا برا لوله بازکنی برچسب های در و دیوار رو زیر و رومیکردیم اما الان طرف برای بازکردن چاه خونش هم اینترنتی درخواست میده مخصوصا توی این کرونا که بیرون رفتن از خونه مکافاتیه..

    پاسخ

    بنده افشین فتحی مرام تشکر میکنم که مطالب خوبی را به رایگان در اختیار همگان قرار دادید و خودم در این زمینه کتابی تحت عنوان آموزش جامع کسب درآمد دلاری در ایران تهیه کردم و از قسمتی از مطالب همین صفحه هم در کتابم به کار بردم و امیدوارم که خریداری کنند تا حالا یک نفر خرید داشته! اگر استقبال بشه هر روز سرچ میزنم و روش های جدید رو توی کتاب آپدیت میکنم برای همگان این هم لینکش هست
    کوتاه شده : fathiweb.ir/d

    لینک اصلی:

    https://fathiweb.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%af%d9%84%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/

    ممنون میشم تایید بفرمایید

    پاسخ