;
coinex

استفاده از ماسک N95 تنها راه پیشگیری از ویروس کرونا جدید است

تنها راه پیشگیری از ویروس کرونا جدید، استفاده از ماسک N95 است. ماسک‌های معمولی بی‌فایده‌اند. با ادامه این نوشته همراه باشید تا بیشتر آن را بررسی کنیم.

دکتر «ویلیام شافنر»، متخصص بیماری‌‌های عفونی از دانشگاه «وندربیلت تنسی» می‌گوید: « در صورتی که از یک ماسک معمولی استفاده می‌کنید، از از ویروس کرونا ncov-2019 در امان نیستید‌.» یک  ماسک n95 تخصصی‌تر، که به عنوان ماسک تنفسی ان ۹۵ شناخته‌می‌شود، می‌تواند از شما در برابر ویروس جدید کرونا محافظت کند.

این ماسک ضخیم‌تر از ماسک جراحی معمولی است، اما دکتر «شافنر» استفاده از آن را برای عموم مردم، حداقل در این مرحله، توصیه نمی‌کند. به گفته‌ی وی، پوشیدن این ماسک برای طولانی مدت کار آسانی نیست. پیشتر در تکراتو همه چیز درباره منشا، علائم، درمان و خطرات کرونا ویروس را بررسی کردیم. در ادامه بهترین راه پیشگری از ویروس کرونا را معرفی خواهیم کرد.

ماسک N95 ؛ تنها راه پیشگیری از ویروس کرونا ووهان چین

متخصصان سالانه در مورد چگونگی استفاده مناسب از این ماسک به منظور پوشش صحیح بینی، گونه‌ها و چانه‌ها آموزش می‌بینند. «شافنر» توضیح می‌دهد:« وقتی این کار را انجام دادید، معلوم می‌شود تنفس از طریق پوشش بسیار ضخیم کار سختی نیست. شما باید تنفس از طریق ماسک N95 را وقتی درون آن ممکن است گرم و مرطوب شود، را یاد بگیرید.» وی همچنین افزود:

من می‌دانم که می‌توانم ماسک ان ۹۵ را در مواقع نیاز به حدود نیم ساعت بپوشم. اما پس از آن من مجبور هستم از اتاق قرنطینه خارج شوم، ماسک را درآورده و نفس عمیق بکشم، تا بتوانم دوباره وارد محیط قرنطینه شوم.

با اینکه خرید اینترنتی ماسک N95 ممکن است، دکتر«شافنر» آن را توصیه نمی‌کند. زیرا فقط ۷ مورد از این ویروس در ایالات متحده آمریکا گزارش شده‌ است. و با اینکه ویروس آنفلوانزا امسال در آمریکا باعث بستری شدن و مرگ هزاران آمریکایی می‌شود، مردم اقدامات مشابه را برای پیشگیری از آن انجام نمی‌دهند. و در حالی که اکنون این ماسک‌ها دچار کمبود نیستند، اگر تعداد زیادی شروع به خرید آن‌ها کنند، این ماسک‌ها کمیاب خواهند‌شد.

ماسک معمولی دردی را دوا نمی‌کند!

دکتر «شافنر» می‌گوید: « ماسک‌های نازک معمولی برای جراحان در نظر گرفته شده‌است، زیرا این محصولات عملکرد خوبی در جلوگیری از ورود پاتوژن‌ها از بینی و دهان پزشک به محیط جراحی دارند.»

بیمارستان 1000 تختخوابی مخصوص کرونا در چین تکمیل شد ؛ این چینی‌های منظم!

در برخی از کشورهای آسیایی، مانند ژاپن و چین، به‌طور معمول افراد زیادی از ماسک‌های جراحی در مکان‌های عمومی برای محافظت در برابر ویروس کرونا عوامل بیماری‌زا و آلودگی استفاده می‌کنند. به گفته‌ی دکتر«شافنر»، اما این ماسک‌ها در محافظت از ویروس کمک چندانی نمی‌کنند. آن‌ها به منظور جلوگیری از ذرات ویروسی طراحی نشده‌اند، و بینی و گونه‌ها را محکم پوشش نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد:« برخی افراد ماسک‌های معمولی دارند زیرا خود مبتلا به بیماری‌هایی مانند آنفولانزا یا سرما‌خوردگی هستند و یا نمی‌خواهند افراد دیگر را نیز به بیماری مبتلا کنند. اما اگر بیمار هستید، بهتر است به اماکن عمومی نروید. این زمان برای ماندن در خانه است.»

بیشتر بخوانید:

مترجم: فرامرز عباسی

منبع: livescience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر