;
coinex

لغو المپیک 2020 به دلیل ویروس کرونا ؛‌ المپیک توکیو زیر سایه اپیدمی کرونا

احتمال تاخیر یا لغو المپیک 2020 به دلیل ویروس کرونا وجود دارد. مقامات ژاپنی این موضوع را تایید کرده‌اند. با بررسی بیشتر از خبر با تکراتو همراه باشید.

سیکو هاشیموتو، وزیر المپیک ژاپن تایید می‌کند که به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا جدید احتمال لغو بازی‌های المپیک 2020 و یا به تعویق افتادن آن به اواخر سال جاری میلادی وجود دارد. مطابق قرارداد توکیو با کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) این بازی‌ها باید در سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار شوند. مطابق برنامه‌های از پیش اعلام شده این بازی‌ها باید از ۲۴ جولای تا ۹ آگوست برگزار شود.

احتمال تاخیر یا لغو المپیک 2020 به دلیل ویروس کرونا

آیا شیوع کرونا منجر به لغو بازی‌های المپیک تابستانه توکیو می‌شود؟

وزیر المپیک ژاپن می‌گویند این کشور تمام تلاش‌اش را می کند تا بازی‌ها مطابق برنامه برگزار شوند. کمیته برگزاری المپیک تنها نهادی است که حق لغو این بازی‌ها را دارد. توماس باخ، رئیس IOC پیش از این اعلام کرده بود که کمیته برای برگزاری المپیک 2020 در زمان مقرر کاملا متعهد است.

شیوع ویروس کرونا تا کنون شماری از بازی‌ای ورزشی را در سراسر جهان لغو یا به تاخیر انداخته است. به عنوان مثال وضعیت برگزاری ادامه رقابت‌های فوتبال سری آ ایتالیا، که بیشترین میزان مبتلا به ویروس کرونا را دارد، نامشخص است. مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان داخل سالن و گرندپری چین نیز مطمئنا لغو شده‌اند.

استفاده از ماسک N95 تنها راه پیشگیری از ویروس کرونا جدید است

ویروس کرونا تاکنون در بیش از ۶۰ کشور جهان و در میان بیش از ۸۰ هزار نفر شیوع داشته و بیش از ۳۰۰۰ نفر را به کام مرگ فرستاده است. در ایران نیز تاکنون بیش از ۲۳۰۰ نفر به طور قطع به این ویروس مبتلا شده‌اند که متاسفانه ۷۷ نفر از هموطنان جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده‌اند. گزارش لحظه به لحظه تکراتو از آمار قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا در ایران را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

منبع: nypost

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر