;
coinex

بررسی اپلیکیشن مقابله با بیماری کرونا ؛ آشنایی با اپلیکیشن تست رایگان کرونا

اپلیکیشن AC19 به عنوان اپلیکیشن مقابله با بیماری کرونا از سوی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا برای تست رایگان علائم کرونا ارائه شده است.

ویروس کرونا که مدتی پیش در چین بروز و ظهور یافت،‌ به سرعت رو به انتشار و تکثیر گذاشت و در مدتی کوتاه به بسیاری از کشورها رسید. این بیماری تنفسی که علائمی شبیه به آنفولانزا دارد به سرعت به ایران رسید و بسیاری از شهرها یکشور و افراد زیادی را به خود درگیر کرد.

در این شرایط جو روانی ناشی از نگرانی افراد به ابتلا به بیماری باعث سرازیر شدن افراد زیادی به مراکز درمانی برای تست ابتلا شد. در این شرایط بحرانی و درصد بالای تکثیر ویروس، کمبود امکانات درمانی و تجمع افراد، زمینه ساز ابتلای افراد بیشتری به ویروس جدید شد.

ویروس کرونای جدید (COVID19) تاکنون بیش از ۹ هزار نفر را در ایران مبتلا کرده و تعداد مبتلایان در سطح جهان نیز از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است. راه های انتقال و پیشگیری از ویروس کرونا در بسیاری از کشور‌ها موثر بوده است،‌ مثلا در کره جنوبی روند ابتلا به این بیماری به شدت کنترل شده است.

متخصصان ایرانی می‌‌گویند اگر نشانه‌ها و علائم ویروس کرونا یا مشکوک به آن را در خود می‌بینید لطفا از مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی خودداری کنید. آمارها می‌گویند ۴۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا در ایران در نتیجه مراجعه بی‌دلیل به مراکز درمانی بوده است.

کشنده ترین و مرگبارترین ویروس های تاریخ

در حالی که بسیاری از مراجعه کنندگان صرفا علائمی ساده داشتند. این مسئله نه تنها وقت کارکنان مراکز درمانی را میگرفت،‌ بلکه امکان ابتلای افراد سالم را نیز به همراه داشت. همه اینها ناشی از یک جو روانی از نگرانی ابتلا به کرونا بود. تا آنجا که در فضای مجازی دیدم که کاربری در اینستاگرام نوشته بود من کرونا ندارم اما بیماری دارم به نام «من کرونا دارم».

اپلیکیشن مقابله با بیماری کرونا

هرآنچه باید از اپلیکیشن AC19 بدانیم!

به دنبال شیوع کروناویروس در ایران با وجود تمام تلاش ها برای بازداشتن افراد از مراجعه به مراکز درمانی،‌ همچنان مراجعه هموطنان نگران از بابت ابتلا به مراکز درمانی بالا بود. در نهایت اما ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا،‌ اپلیکیشنی ارائه داده است تا افراد از منزل و با گوشی تلفن همراه خود و به طور رایگان بتوانند با پاسخگویی به چند سوال، از ابتلا به کرونا یا داشتن علائم آن آگاه شوند.

وزارت بهداشت از همان ابتدای امر نیز از تمامی امکانات رسانه ای خود استفاده کرد تا علاوه بر ارائه اطلاعات صحیح، از مراجعه و استفاده مردم از سامانه های غیررسمی جلوگیری کند. اپلیکیشن مقابله با بیماری کرونا نیز جدیدترین اقدام وزارت بهداشت برای جلوگیری از مراجعهات غیرضروری افراد به مراکز درمانی و تلاش برای کنترل شیوع اپیدمی است.

در ادامه این گفتار به معرفی و بررسی اپلیکیشن مقابله با بیماری کرونا میپردازیم. با ما همراه باشید.

AC19 اپلیکیشن مقابله با کرونا

اپلیکیشن AC19 که به تازگی از سوی وزارت بهداشت ارائه شده است، برنامه ای است برای انواع پلتفرم های موبایلی و برای تست علائم کرونا. این اپلیکیشن را با یک سرچ ساده در گوگل میتوانید از سایت های مختلف یا از مایکت و بازار دانلود کنید. اما اپلیکیشن مقابله با کرونا دقیقا چگونه کار میکند؟

برای آشنایی با این اپلیکیشن ابتدا آن را دانلود و نصب کنید. سپس با وارد شدن به فضای اپلیکیشن با صفحه ای مواجه میشوید که در حقیقت بیان ضرورت و هدف از ارائه اپلیکیشن مقابله با بیماری کروناست. در این مرحله میبایست شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

اپلیکیشن مقابله با کرونا
اپلیکیشن مقابله با کرونا

با وارد کردن شماره، یک کد فعالسازی برایتان ارسال میشود که به محض دریافت، اپلیکیشن به طور خودکار شما را به صفحه اصلی هدایت میکند. همانطور که در تصویر زیر میبینید، اپلیکیشن مقابله با بیماری کرونا، بخش های مختلف و متفاوتی دارد.

اپلیکیشن مقابله با کرونا
اپلیکیشن مقابله با کرونا

علاوه بر خدمات و امکاناتی چون تست سنجش علائم کرونا، اطلاع رسانی و لیست مراکز درمانی، یک آمار رسمی از تعداد مبتلایان و فوت شده ها در روز جاری و در مجموع را همواره و به طور برخ شاهد هستید.

در ادامه باهم به بررسی بخش های مختلف اپلیکیشن مقابله با بیماری کرونا میپردازیم.

تست سنجش احتمال ابتلا به کرونا

  • اپلیکیشن مقابله با بیماری کرونا

با انتخاب این گزینه با چنین صفحه ای مواجه میشوید. اگر برای اولین بار میخواهید اقدام به انجام تست کنید ابتدا با این پیغام مواجه میشوید که اطلاعات مبنایی را وارد کنید.

اپلیکیشن مقابله با کرونا
اپلیکیشن مقابله با کرونا

با لمس آیکون مربوطه به صفحه جدیدی منتقل میشوید که باید در آن اطلاعات خواسته شده را به ترتیب وارد کنید. اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی،‌ شهر، جنسیت، سن و قد وزن.

اپلیکیشن مقابله با کرونا
اپلیکیشن مقابله با کرونا

با وارد کردن اطلاعات لازم، تست سنجش علائم به طور خودکار آغاز میشود. ابتدا سوالاتی مرتبط با علائم اولیه بیماری کرونا ارائه میشود. علائمی نظیر سرفه خشک و غیره.

اپلیکیشن مقابله با کرونا
اپلیکیشن مقابله با کرونا

در ادامه و بعد از سوالات مرتبط با ویروس جدید، سوالاتی در ارتباط با بیماری های خاصی ک ممکن است فرد به آن مبتلا باشد به کاربر ارائه میشود. سوالات واضح و روشن بوده و پاسخگویی به آنها با دو آیکن بله و خیر ممکن شده است.

اپلیکیشن مقابله با کرونا
اپلیکیشن مقابله با کرونا

در پایان تست، و با توجه به پاسخ های شما، نتیجه در مورد اینکه آیا لازم است به مراکز درمانی مراجعه کنید یا خیر به شما ارائه میشود. در صورتی که در این تست احتمال ابتلا کم گزارش شد، بهتر آن است که برای سلامت خودتان هم که شده به مراکز درمانی مراجعه نکنید.

البته این اپلیکیشن صرفا برای انجام یک تست نیست. شما در صورت تغییر احوالت عادی تان میتوانید در روزهای آینده نیز به اپلیکیشن مقابله با بیماری کرونا مراجعه کرده و با انجام تست جدید و طی همین مراحل، امکان ابتلا به ویروس کرونا رو متوجه شوید.

سایر بخش های اپلیکیشن مقابله با بیماری کرونا

یکی از بخش های خوب این اپلیکیشن تازه وارد،‌ بخش مربوط به اخبار است که مرتبا به روز رسانی شده،‌ آخرین اخبار و اطلاعات رسمی مربوط به اپیدمی کرونا را در سطح کشور‌ در اختیار کاربران قرار میدهد.

بخش دیگر تحت عنوان اطلاع رسانی تا حد زیادی به همین بخش اخبار شبیه است. اما محتوای آنرا بیشتر اطلاعیه ها و توصیه های رسمی وزارت بهداشت تشکیل میدهد. موضوع این اطلاعیه ها عموما مربوط به اقدامات پیشگیرانه برای عدم ابتلا به کرونا است.

اپلیکیشن مقابله با کرونا
اپلیکیشن مقابله با کرونا

در بخش کاربردی دیگر اپلیکیشن مقابله با کرونا، فهرستی از مراکز درمانی و به تفکیک نام شهر (به ترتیب حروف الفبا) به همراه شماره های تماس این مراکز درمانی ارائه شده است. این بخش برای پیگیری های لازم یا در صورت نیاز برای پیگیری شرایط مراجعه و بستری شدن میباشد.

اپلیکیشن مقابله با کرونا
اپلیکیشن مقابله با کرونا

بخش آموزش ها آخرین عنوان در صفحه اصلی اپلیکیشن است که باز هم از بخش های ارائه محتوی در اپلیکیشن است. در این بخش نیز آموزش هایی عموما در قالب مدیا برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و یا چگونگی انجام امور روزمره ارائه شده است که برخی از آنها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

اپلیکیشن مقابله با کرونا
اپلیکیشن مقابله با کرونا

 

بیشتر بخوانید:

گردآوری: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر