;
coinex

هشدار به والدین در خصوص علائم کرونا در کودکان ؛ کووید 19 کودکان را نیز تهدید می‌کند!

اکثر کودکان از نوع شدید کووید-19 در امان هستند. اما در موارد نادری علائم کرونا در کودکان نیز مشاهده می‌شود. یک سندرم التهابی که می‎تواند خطرناک باشد.

مرکز خدمات بهداشتی ملی انگلستان آخر هفته برای نخستین بار زنگ خطر را در مورد افزایش علائم کرونا در کودکان ، که علائم سندرم شوک عصبی و بیماری کاوازاکی آتیپیک را دارند، به صدا درآورد. تمام پزشکان اطفال و پزشکان مراقبت‎های ویژه در تلاش هستند تا ببینند آیا این بیماری با کووید-19 مرتبط است؟

بر اساس اطلاعات رسمی منتشرشده در اوایل این ماه، داده‎ها نشان می‎دهند که کودکان زیاد در معرض خطر ویروس نیستند و تنها 0.4 درصد از موارد بستری شده در آمریکا را تشکیل می‎دهند. اما به گفته پزشکان،والدین باید نسبت به عوارض خودایمنی هوشیار باشند؛ البته هنوز به تحقیقات بیش‎تری نیاز است تا این علائم را به ویروس مرتبط کنند.

هشدار به والدین در خصوص علائم کرونا در کودکان

بیماری کاوازاکی یک بیماری مرموز است که در درجه اول کودکان تا 5 سالگی را تحت تأثیر قرار داده و باعث ملتهب شدن دیواره عروق و در نتیجه تب، لایه‎برداری پوست و درد مفاصل می‎شود. اگرچه ترسناک به نظر می‎رسد، اما بیش‎تر موارد بدون مشکلات جدی بهبود می‎یابند.

رئیس بخش قلب و عروق کودکان بیمارستان نکر، دیمین بنت، به خبرگزاری فرانسه گفت:

حدود 20 کودک مبتلا به این عارضه در کل پاریس مشاهده شده‎اند. به گفته همکاران من در فرانسه، در مناطق دیگر نیز این موارد وجود دارند. در حالی که در شرایط عادی، تعداد این مبتلایان بسیار محدود است.

اولین مورد بستری در بیمارستان وی حدود سه هفته پیش بوده و در عرض 8 روز تعداد آنان با سرعت افزایش یافته است. بیماران بنت که بین سنین 2 تا 18 سال هستند، از طیف وسیعی از علائم، از جمله علائم گوارشی، تنفسی و مشکلات قلبی رنج می‌برند. به گفته بنت، برای بهبود عملکرد قلب باید از دارو استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

درست مانند بیماران سونیل سود، که نوجوان هستند. به گفته سود آن‌ها با افت ناگهانی فشار خون و کاهش ناگهانی عملکرد عضلات قلب موجه شده‌اند. برخی میز با مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اما درست مانند بیماران کووید-۱۹، تعداد موارد همراه با مشکل تنفسی زیاد نیست.

برخی از بیماران نیز علائم نزدیک به سندرم شوک سمی را دازند؛ یک بیماری نادر دیگر که از عوارض عفونت باکتریایی شمرده می‌شود. یکی از کودکان مراجعه‌کننده به دکتر سونیل سود، مبتلا به فشار خون پایین و بثورات ناشی از التهاب پوست بوده است. نکاتی دیگری نیز در خصوص علائم کرونا در کودکان وجود دارد.

علائم کرونا در کودکان
علائم کرونا در کودکان

اما با توجه به اینکه این کودک در قرنطینه بوده بعید است به وسیله باکتری‎های نادری که باعث سندروم شوک عصبی می‎شود، آلوده شده باشد. بنابراین از او تست کرونا گرفته شده و در صورت منفی بودن، مشخص می‎شود که مبتلا به لوپوس، یک بیماری خودایمنی مزمن، بوده است.

همین مراحل روی کودک مبتلا به سندروم شوک سمی انجام شد. اولین آزمایش کرونا منفی شد. اما به توصیه سود، دوباره تست گرفته شد و مشخص شد که نتیجه اولین تست، کاذب بوده و کودک مبتلا به کووید-19 می‎باشد. با اینکه برخی بیماران بنت، به مراقبت‎های ویژه نیاز داشته‎اند، اما هر دو پزشک گزارش دادند که بیماران نتایج مطلوبی داشته‎ و هیچ‎کدام فوت نشده‎اند.

به جای وحشت‎زده شدن، هوشیار باشید!

هنوز نمی‎توان به طور قطعی مطمئن بود که ویروس باعث این عارضه شده است. موارد بیماری کاوازاکی، هر چند نادر است، به دلایلی که هنوز مشخص نیست در بهار و پاییز افزایش می‎یابد.

بیشتر بخوانید:

ممکن است در برخی موارد به طور تصادفی فرد نبتلا به بیماری کووید-19 نیز باشد. اما سرنخ‎هایی وجود دارد که می‎گوید ممکن است این دو بیماری با یکدیگر در ارتباط باشند. بنت می‎گوید:

وقتی درست در دوران اپیدمی کووید-19 یک بیماری بسیار نادر شایع می‎شود، این سوال را ایجاد می‎کند که دو بیماری چه ارتباطی با یک‎دیگر دارند.

علت همراهی این دو بیماری مدت‎هاست که ناشناخته باقی مانده است؛ هر چند دانشمندان گمان می‎کنند ویروس کرونا در بدن باعث یک واکنش ایمنی غیرطبیعی شده و چنین عوارضی را پدید می‎آورد.

به گفته دکتر سونیل سود، او نمی‎خواهد والدین را به وحشت بیندازد. اما هوشیار بودن آنان بسیار مهم است حتی اگر فرزندشان علائم معمولی مانند تب را نیز ندارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر