;
coinex

تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 سامسونگ به دلیل کرونا به تاخیر خواهد افتاد؟

تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 تحت تاثیر ویروس کرونا قرار نمی‌گیرد و اینطور که به نظر می‌رسد، همه‌چیز طبق روال عادی پیش‌خواهد رفت. در ادامه به مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 می‌پردازیم.

آخرین اخبار و گزارش‌ها حاکی از آن هستند که تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 تغییر نخواهد کرد و شیوع جهانی ویروس کرونای جدید، سد راه این پرچمدار سامسونگ نخواهد شد. این کمپانی زمانی از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ رونمایی کرد که ویروس کرونا به‌تازگی بر سر زبان‌ها افتاده بود. دقیقا بعد از این رویداد سامسونگ بود که سایر مراسم‌ها در دنیای تکنولوژی، یکی پس از دیگری کنسل شدند و گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ در این زمینه، خوش‌شانس بودند.

اما حالا که ویروس کرونا به بحرانی جهانی تبدیل شده، به نظر نمی‌رسد که سامسونگ تغییری در برنامه‌های خود ایجاد کند و تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 را به تعویق نمی‌اندازد. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم و آنچه تاکنون درباره گلکسی نوت 20 می‌دانیم را بررسی می‌کنیم. با تکراتو همراه شوید.

تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 و کرونا

همانطور که گفتیم، شیوع ویروس کرونا باعث نشد که رویداد رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی اس 20 لغو شود؛ اما فروش این گوشی‌ها تحت تاثیر ویروس قرار گرفت.  گوشی‌های بسیاری از شرکت‌ها با کمبود قطعات مواجه شدند و حتی اپل هم احتمالا تاریخ عرضه آیفون ۱۲ خود را به تعویق انداخت، اما اینطور که به نظر می‌رسد، مادامی که صحبت از پرچم‌داران سامسونگ به میان باشد،‌ تغییری در برنامه‌ها ایجاد نمی‌شود!

معمولا در نظر کاربران، تنها گوشی که می‌تواند آیفون‌ها را شکست دهد یک محصول از سری نوت سامسونگ است. اما از آن جایی که این گوشی‌ها چند ماهی زودتر از آیفون راهی بازار می‌شوند، پیش‌بینی می‌شد امسال سامسونگ نتواند مطابق برنامه گوشی‌های خود را عرضه کند.

بیشتر بخوانید:

این در حالی بود که بسیاری‌ها تمایل داشتند رقابت حساس بین نوت ۲۰ و آیفون ۱۲ را مشاهده کنند. اما عجیب است که می‌بینیم یک رسانه کره‌ای در گزارشی ادعا کرده سامسونگ در حال آماده‌سازی است و هیچگونه تاخیری در تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 رخ نخواهد داد.

گوشی‌های سری نوت سامسونگ معمولا در مرداد ماه رونمایی می‌شوند و در اوایل شهریور ماه هم به بازار می‌آیند. بنابراین، باید انتظار داشته باشیم که تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 هم که مطابق با برنامه‌ی همیشگی سامسونگ پیش می‌رود، در همین ماه‌ها باشد.

علاوه بر تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 باید به قیمت این گوشی هم اشاره کنیم. قیمت گوشی‌های سری گلکسی نوت 20 بین 900 تا 1400 دلار خواهد بود و بعید است شاهد اختلاف قیمت بالایی نسبت به سری گلکسی اس 20 باشیم. سامسونگ در مقایسه با سال گذشته افزایش قیمت چشمگیری برای پرچمداران 2020 در نظر گرفته و گلکسی نوت 20 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قیمت و تاریخ عرضه گلکسی نوت 20

نام رسمی و تاریخ عرضه گلکسی نوت 20

سامسونگ نام گلکسی نوت 20 را تأیید نکرده است. سامسونگ بعد از گوشی‌های سری گلکسی اس 10 تصمیم گرفت تغییر ناگهانی در نامگذاری ایجاد کند و پرچمداران ۲۰۲۰ خود را با نام گلکسی اس 20 به بازار معرفی کرد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که گلکسی نوت 20 هم به همین ترتیب نامگذاری شود.

هر دو این خط تولیدها در سال‌های گذشته به یکدیگر نزدیک بوده و دور از منطق نیست که گلکسی نوت 20، نام پرچمدار بعدی باشد و در دو نسخه‌ی گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 پلاس معرفی شود.  احتمال اینکه سامسونگ از نام اولترا استفاده کند زیاد است اما وقتی در مورد سری نوت حرف می‌زنیم، شاید پلاس شانس بیشتری داشته باشد.

توسعه دهندگان XDA سه نام رمز مختلف را در رمزگشایی کد کرنل نوت ۲۰ مشخص کردند. Project XYZ، Project Canvas و Project Winner2. با توجه به شواهد، Project Canvas همان گلکسی نوت ۲۰ است چون پیش‌تر از نام رمز Project C برای اشاره به این محصول استفاده می‌شد. در حالی که نمی‌توان این اطلاعات را ۱۰۰ درصد تضمینی دانست، اما در حال حاضر تنها چیزی هستند که از نام سری نوت ۲۰ در اختیار داریم.

در مورد زمان رویداد رونمایی و تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 هم فقط یک منبع موثق را در اختیار داریم (The Korea Herald) که طی گزارشی اعلام کرد گلکسی نوت ۲۰ در ماه آگوست (مرداد) روانه بازار می‌شود و مسائلی از قبیل بیماری کرونا احتمالا روی این تاریخ تاثیری نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که بسیاری از شرکت‌ها به خاطر همین ویروس، معرفی محصولات خود را به تعویق انداختند. اما چون نوت ۲۰ در تابستان رونمایی می‌شود، احتمالا پیش‌بینی شده بتوان تا آن زمان راهی برای کنترل این ویروس کشف کرد. البته هنوز هم بسیاری از محصولات طی رویداد آنلاین برگزار می‌شوند؛ مثل وان پلاس ۸. با این اوصاف، بعید به نظر می‌رسد تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 به زمانی غیر از ماه آگوست که معمولا زمان رونمایی از گوشی‌های سری نوت است، موکول شود.

تنها مسئله‌ای که در رابطه با تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 مطرح می‌شود، رویداد رونمایی است. اینکه این رویداد قرار است آنلاین باشد یا فیزیکی، هنوز مشخص نیست. چون در این رابطه واقعا همه چیز به شدت پیشروی کرونا بستگی دارد. اگر وضعیت به همین شکل پیش برود، قطعا طی رویدادی آنلاین شاهد رونمایی از گوشی‌های جدید سامسونگ خواهیم بود.

آنچه تاکنون درباره گلکسی نوت 20 می‌دانیم

شرکت سامسونگ با معرفی سری گلکسی اس 20، حالا تمرکز خود را روی توسعه گوشی‌های گلکسی نوت 20 و گلکسی فولد 2 گذاشته تا پرچمدارانی برجسته را برای میانه سال 2020 آماده سازد. از آنجایی که سری گلکسی اس 20 راهی بازار شدند، وقت آن رسیده تا درباره گلکسی نوت 20 به اظهار نظر بپردازیم. مدلی که گفته می شود در چندین نسخه عرضه خواهد شد و شامل یک نسخه نخواهد شد.

از سال 2019 سامسونگ تصمیم گرفت تا سری گلکسی نوت را در چند مدل راهی بازار کند. همانطور که می‌دانید، گوشی‌ گلکسی نوت 10 در دو مدل پلاس و استاندارد به بازار آمد. در بالا به تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 پرداختیم، حالا بد نیست هر آنچه از گلکسی نوت 20 می دانیم را برای شما شرح دهیم.

آنچه تاکنون درباره گلکسی نوت 20 می‌دانیم

مشخصات فنی گلکسی نوت 20

در مورد مشخصات فنی گلکسی نوت 20 هم اطلاعات زیادی در دست نیست؛ اما آنچه تا به‌حال منتشر شده، بسیار محتمل است. انتظار داریم گوشی‌های جدید سامسونگ در هر مدلی که ساخته می‌شوند به پردازنده اسنپدراگون 865 و اینترنت ۵G مجهز باشند. در بالا به کد کرنل گلکسی اس ۲۰ اشاره کردیم که در آن نام رمز یک سری گوشی دیده شد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که نام رمز Kona نیز در آن وجود داشت که برای پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توان با قاطعیت گفت گلکسی نوت 20 ار پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ به عنوان قلب تپنده خود بهره می‌برد.

این کد نشان می‌داد تنها نسخه‌هایی که قرار است در آمریکا عرضه شوند از این پردازنده بهره می‌برند. اگر این مورد درست باشد، گوشی‌هایی که در بازارهای دیگر به فروش می‌رسند به پردازنده اگزینوس ۹۹۰ ۵G مجهز خواهند شد. پردازنده‌ای که در عمل نتوانست توجه کاربران را به خود جلب کند و خیلی‌ها با اعتراض به سامسونگ خواستار این شدند که غول کره‌ای تمام پرچمدارهای خود را به چیپست‌های کوالکام مجهز کند.

بنابراین اگر کوالکام تصمیم بگیرد مانند سال قبل نسخه پلاس اسنپدراگون ۸۶۵ را هم تولید کند، احتمال اینکه سامسونگ از آن در گوشی خود استفاده کند بسیار پایین است؛ چون هنگام عرضه گلکسی نوت 10 این شرکت می‌توانست پرچمدار خود را به اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس مجهز کند ولی دیدیم که در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد.

بیشتر بخوانید:

بهره‌مندی از استاندارد IP68، دیگر مشخصه‌ای است که قطعا در این گوشی شاهد آن خواهیم بود. از آن جایی که این گوشی‌ها به اینترنت ۵G مجهز می‌شوند و از نظر سرعت در شرایط بسیار خوبی قرار دارند، بعید به نظر می‌رسد سامسونگ مدلی با ۸ گیگابایت رم تولید کند.

یعنی در بدترین حالت گوشی‌های جدید سامسونگ به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهند شد. پشتیبانی از شارژر بی‌سیم، حسگر اثر انگشت درون نمایشگر و دوربین‌های چندگانه هم از دیگر مواردی هستند که انتظار داریم در گلکسی نوت 20 شاهد آن باشیم.

نکته‌ای که وجود دارد پشتیبانی از کارت حافظه جانبی است. سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس را به این قابلیت مجهز کرد. بنابراین امسال هم نوت 20 پلاس باید از این درگاه بهره‌مند باشد. هرچند امیدواریم در هر دو مدل از این درگاه استفاده شود.

مشخصات فنی گلکسی نوت 20

در مورد حسگر اثر انگشت هم حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. سامسونگ با حسگرهای اولتراسونیک زیر نمایشگر حسابی کاربران خود را آشفته کرد؛ چون از دقت و سرعت بالایی برخوردار نیستند. حداقل برای محصولی که بیش از ۱۰۰۰ دلار برای آن پرداخت می‌شود واقعا جا برای بهتر شدن وجود دارد. بنابراین حداقل چیزی که در این بخش از سامسونگ انتظار داریم، ارتقای این حسگر به نسخه جدیدی است که کوالکام طراحی کرده چون گفته می‌شود چندین برابر مساحت بیشتری را پوشش می‌دهد و از نظر سرعت و دقت خوانایی بسیار بهتر از نسخه فعلی عمل می‌کند.

گزارش اخیری که از طریق وب‌سایت SamMobile منتشر شده از ظرفیت باتری گلکسی نوت ۲۰ نیز پرده برداشت. به نظر می‌رسد این گوشی مانند مدل استاندارد اس ۲۰ از یک منبع تغذیه ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی نوت 10 بیشتر است که خب دور از انتظار هم نبود.

چون این محصول هم نمایشگر بزرگ‌تری دارد و هم از اینترنت ۵G بهره می‌برد. با توجه به این مسئله، می‌توان حدس زد سامسونگ قصد ندارد باتری بکار رفته در سری اس ۲۰ را با تغییر خاصی همراه کند و احتمالا همان باتری را در گوشی‌های سری گلکسی نوت 20 هم استفاده خواهد کرد (۴۵۰۰ یا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت برای نوت ۲۰ پلاس).

در کنار اندک خبرهای مطمئن، باید به نبود جک ۳.۵ میلی‌متری نیز اشاره کنیم که یکی دو سالی هست سامسونگ آن‌ را بازنشسته کرده و پرچم‌دارهای خود را در صورت وجود، با هندزفری USB-C راهی بازار می‌کند. حذف جک ۳.۵ میلی‌متری دلیل خوبی دارد و آن هم همه گیر شدن ایربادزها است. محصولات بی‌سیمی که به شدت طرفدار دارند و نیاز به جک ۳.۵ میلی‌متری را نیز کمتر می‌کنند. هرچند کاربرد این جک فقط به این موضوع خلاصه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:‌

.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر