;
coinex

قیمت آیفون 12 ؛ هرآنچه باید درباره گوشی های سری آیفون 12 بدانید

آیفون 12 می‌خواهد نشان دهد که چرا اپل و گوشی هایش محبوب هستند. در این مطلب اطلاعاتی را درباره قیمت آیفون 12 و سایر مشخصات این محصول ارائه کرده‌ایم.

با وجود اینکه چندین ماه تا معرفی و عرضه گوشی‌ های سری آیفون 12 مانده، با شایعات و اطلاعات بسیاری درباره این دستگاه‌ها مواجه شده‌ایم. در این مطلب سعی کرده‌ایم که تمامی شایعات و اطلاعات قابل اتکا در مورد قیمت آیفون 12 و سایر مشخصات این محصول را ارائه کنیم. با تکراتو همراه باشید.

قیمت آیفون 12 چقدر است؟

تقریباً پیش از معرفی آیفون 11 بسیاری از اهالی دنیای تکنولوژی تأکید می‌کردند که برای خرید یک گوشی جدید آیفون تا سال 2020 منتظر بمانید. بر این اساس شاید به عقیده برخی، تغییرات در آیفون 11 چندان چشمگیر نبودند. آیفون 12 از دستاوردهای آتی کوپرتینویی‌ها است که به عقیده برخی از کارشناسان با ویژگی‌های جدید و خیره‌کننده عرضه خواهد شد. اما قیمت آیفون 12 چقدر خواهد بود؟ در ادامه همراه باشید تا برخی از مشخصات آن را بررسی کنیم.

طراحی آیفون ۱۲ ؛ باز هم ناچ

طراحی آیفون 12
قیمت آیفون 12

از سال ۲۰۱۷ و معرفی آیفون X بحث‌های زیادی روی ناچ یا همان بریدگی صفحه نمایش شد. اپل برای تعبیه دوربین جلو، اسپیکر، سنسور فیس آیدی و … مجبور به ایجاد این بریدگی شد، در غیر این صورت ما با یک صفحه نمایش مستطیلی بدون حاشیه مواجه می‌شدیم. مشخص است که ناچ زیاد دوام نمی‌آورد، اما تا زمانی که تکنولوژی به نقطه‌ای برسد که بتواند سنسورها را زیر صفحه نمایش قرار دهد، با ما است.

بیشتر بخوانید:

ناچ در آیفون ۱۲ کوچکتر شده است. ما شاهد کوچکتر شدن ناچ در آیفون ۱۱ نبودیم اما شرایط برای آیفون ۲۰۲۰ متفاوت است. البته شایعاتی را برای تغییر شکل این برش را داشته‌ایم و گفته شده که ناچ آیفون 12 همانند یک سوراخ پانچ در صفحه نمایش قرار می‌گیرد. درباره اسکنر فیس آی دی هم برخی گفته‌اند که اپل می‌خواهد در گوشی های جدیدش آن را به زیر نمایشگر انتقال دهد، اما انتظار نداریم که این تغییر در سال میلادی جاری رخ دهد.

درباره طراحی پشت گوشی های آیفون 12 هنوز هیچ اطلاعات دقیقی منتشر نشده، اما مشخص است که اپل می‌خواهد حداقل از دوربین سه گانه در پشت این محصولاتش استفاده کند و احتمالا ما همان برش مربعی شکل را در پشت آیفون ۱۲ خواهیم دید.

اپل می‌خواهد بیشتر به سمت واقعیت افزوده برود، به همین دلیل شاید یک لنز زمان پرواز را هم به ترکیب دوربین آیفون 12 اضافه نماید و ما شاهد دوربین ۴ گانه در پشت این دستگاه باشیم.

و حالا آبی!

سال گذشته شاهد عرضه آیفون با یک رنگ جدید بودیم و پرچمدار 2019 اپل را با رنگ سبز دریافت کردیم. گفته شده است که امسال رنگ آبی جایگزین رنگ سبز می‌شود. این اولین باری نیست که اپل به فکر استفاده از این رنگ افتاده است زیرا همانطور که مشاهده کردیم آیفون XR هم با رنگ آبی عرضه شد، با این حال انتظار داریم که رنگ آبی آیفون 12 تون متفاوتی داشته باشد.

اسکنر اثر انگشت

در مورد اسکنر اثر انگشت آیفون 12 هم مانند قیمت آیفون 12، شایعات ضد و نقیضی مطرح شده است. برخی شایعات می‌گویند که اپل قصد دارد در آینده نزدیک تاچ آیدی را زیر صفحه نمایش قرار دهد و برخی دیگر اصرار دارند که این طرح‌ها به پایان رسیده‌اند. اینکه اپل تاچ آیدی و فیس آیدی را با هم در آیفون قرار می‌دهد هم دور از ذهن است چون این کمپانی همیشه به سبک طراحی مینیمالیسم اعتقاد داشته است.

برخی از منابع ناشناس هم ادعا کرده‌اند که کوپرتینویی‌ها مشغول آزمایش فناوری اثر انگشت زیر صفحه نمایش و به دنبال گزینه‌های اجرایی در این زمینه هستند که البته واقعیت داشتن این موضوع هم بعید است زیرا اپل تکنولوژی جدید خود را که بسیاری از ویژگی‌های گوشی به آن وابسته است، کنار نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

گزارش دیگری در گذشته منتشر شده بود که اپل به دنبال جاسازی تاچ آیدی زیر صفحه نمایش است و این ویژگی را فقط برای گوشی های مخصوص عرضه در بازار چین ارائه می‌کند. این تغییر اپل ممکن است که برای رقابت با سازندگانی همچون شیائومی و هواوی رخ دهد، بنابراین در صورت حتمی بودنش شاهد یک نبرد حماسی در بازار چین خواهیم بود!

قابلیت 5 جی

اپل علاقه‌ای به اول بودن در تکنولوژی‌های همه گیری که به بلوغ نرسیدند، ندارد. این شرایطی است که برای فناوری 5 جی وجود دارد و مهمترین آن محدود بودن مناطق پوشش دهنده این تکنولوژی است.

به خاطر عدم بلوغ فناوری 5 جی اپل در آیفون‌ های سال 2019 خود آن را به کار نگرفت، ولی گزارشات جدید حاکی از آن هستند که در آیفون 12 شاهد این فناوری خواهیم بود. علاوه بر این گفته شده است که آیفون 12 احتمالا در 6 مدل مختلف با و بدون قابلیت 5 جی ارائه می‌شود.

مشخصات فنی آیفون 2020

انتظار می‌رود در بخش مشخصات فنی شاهد بدنه‌ای ضد آب با طراحی شیشه‌ای برای آیفون 12 باشیم. علاوه بر این بسیاری از کارشناسان از حضور درگاه USB-C نیز در گوشی‌های اپل آیفون 12 صحبت می‌کنند. در بخش شارژ گوشی هم براساس خبرهای منتشر شده انتظار می‌رود که قابلیت شارژ معکوس هم به ویژگی‌های آیفون اضافه گردد. همچنین گفته شده است که ظرفیت باتری  و توانایی عکاسی در شرایط کم نور در گوشی‌ های جدید اپل ارتقا خواهند یافت.

همچنین همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، آیفون ‎‌های 12 یا حداقل یکی از نسخه‌های این دستاورد جدید شبکه 5 جی را پشتیبانی خواهند کرد؛ علاوه بر این با حضور پردازنده A14 اپل انتظار داریم که گوشی های جدید کوپرتینو نسبت به محصولات قبلی این سازنده سرعت پردازش بیشتری داشته باشند. سیستم عامل iOS 14 و قابلیت پشتیبانی از قلم اپل (Apple Pencil) نیز از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار در مورد اپل آیفون 12 هستند.

دوربین های آیفون 2020

دوربین های آیفون 12
قیمت آیفون 12

با توجه به اینکه اپل برای اولین بار از دوربین سه گانه در بدنه پشتی گوشی‌ های خود در سه نسخه آیفون 11 استفاده کرد، انتظار می‎‌رود که در گوشی آیفون 12 اپل نیز شاهد بکارگیری آرایش چندگانه دوربین باشیم؛ انتظار می‌رود یک سنسور دیگر هم موسوم به سنسور TOF به دوربین‌های اصلی آیفون اضافه شود.

برتری این سنسور در این است که اندازه‌ دقیق بین اجسام یا چهره یک کاربر را انجام می‌دهد و باعث می‌شود که افکت بوکه نیز کارایی بهتری داشته باشد. همچنین گفته می‌شود که دوربین‌های آیفون در سال 2020 از نوع سنسورهای 3 بعدی هستند. ارتقاء فناوری واقعیت افزوده هم در دوربین‌های گوشی های جدید اپل دور از انتظار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

امکان بزرگنمایی پریسکوپی که دامنه زوم بیشتری خواهد داشت در سایه بهرمندی از لنز تله فوتو از دیگر گمانه‌ زنی‌هایی محسوب می‌شود که براساس پتنت‌های مختلف از سوی بلومبرگ منتشر شده است. همچنین خوب است بدانید که در ماه نوامبر سونی سنسور پرچمدار جدیدی به نام IMX686 را مورد آزمایش قرار داد که می‌تواند یکی از سنسورهای مورد استفاده در گوشی‌ های اپل آیفون 12 نیز باشد. این سنسور 64 مگاپیکسلی و از نوع Quad Bayer است و امکان عکاسی با حساسیت بالا را نیز فراهم خواهد کرد؛ گوشی های جدید اپل با بهرمندی از این سنسور تصاویری روشن و شفافتر را با نویز کمتر ثبت می‌کنند.

نمایشگر آیفون 12

نمایشگر آیفون های 2020 احتمالا از پیشرفت‌هایی که نمایشگرهای امروزی داشته‌اند، بهرمند خواهند بود. طبق شواهد و توییتی که از افشاگر معروف Ice Universe منتشر شده است، اپل قصد دارد نمایشگر آیفون های 2020 را با نرخ رفرش 120 هرتز رونمایی کند. این خبر توسط منابع دیگری هم منتشر شده است.

نرخ رفرش 120 هرتز باعث می‌شود که نمایشگر آیفون 12 و برادرانش کارایی بهتری در مقایسه با نمایشگرهای فاقد این خصوصیت داشته باشند. در این باره بد نیست بدانید که وان پلاس 7 پرو و وان پلاس 7 تی از نرخ رفرش 90 هرتز و راگ فون ایسوس از نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد.

علاوه بر نرخ رفرش، شایعاتی نیز اشاره دارند که نمایشگر آیفون های 2020 در همه نسخه‌ها از نوع اولد (OLED) خواهند بود. خوب است بدانید که در حال حاضر آیفون 11 دارای نمایشگر LCD بوده و آیفون 11 پرو و پرو مکس از نمایشگر OLED بهره می‌برند. منابع خبری همچنین گفته‌اند که اندازه نمایشگر آیفون های 12 نیز معادل 5.42، 6.06 و 6.67 اینچ خواهد بود.

قیمت آیفون 12 و زمان عرضه

تحلیلگر مشهور اپل یعنی مینگ چی کو معتقد است که با وجود اینکه سری آیفون 12 به قطعات گرانتری مجهز خواهند شد، اپل قیمت آیفون 12 را بیش از حد افزایش نخواهد داد. کو هیچ تضمینی نداده که قیمت آیفون 12 با قیمت سری آیفون 11 برابر خواهد بود، اما ادعا کرده است که افزایش قیمت آیفون 12 حدود 50 دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

قطعات جدید مربوط به اینترنت 5 جی هزینه تولید آیفون های جدید را حدود ۳۰ الی ۱۰۰ دلار (با توجه به مدل آیفون) افزایش خواهند داد. اما مینگ چی کو می‌گوید که اپل نمی‌خواهد که کاربرانش هزینه بسیار زیادی را بابت خرید آیفون های جدیدش بپردازند و این کمپانی سعی می‌کند که قطعات مورد نیاز خود را با قیمت کمتری خریداری کند.

برخی گفته‌اند که اپل می‌خواهد 4 مدل آیفون 12 را تولید کند. این یعنی اپل عزم خود را جزم کرده است که طیف بیشتری از مردم را به خرید آیفون های خود مجاب کند. همچنین گفته می‌شود که این کمپانی آیفون های خود را در رویداد جداگانه‌ای معرفی خواهد کرد. این یعنی اپل در نیمه اول سال میلادی دو آیفون معمولی و در نیمه دوم سال دو آیفون پیشرفته و پرچمدار را روانه بازار می‌کند.

همانند چند سال اخیر ما انتظار داریم که آیفون 12 در شهریور ماه معرفی شود. از نظر قیمت فکر می‌کنیم که قیمت گذاری نسل آیفون XS چند سالی می‌تواند ادامه پیدا کند، پس به ترتیب احتمالا باید برای جانشینان سال 2020 آیفون XR، آیفون Xs و آیفون Xs مکس 750، 999 و 1099 دلار هزینه کنید. اگر آیفون ۹ نیز معرفی شود احتمالا برچسب قیمتی کمتر از 500 دلار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena، tomsguide و pocket-lint

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر