;
coinex

قیمت و مشخصات فنی گوشی ال جی ولوت (Velvet) ؛ دوربین 48 مگاپیکسلی و اسنپدراگون 765

گوشی های ال جی شاید برترین های بازار نباشند، ولی در زمینه نوآوری مشهور هستند. تکراتو در این مطلب قیمت و مشخصات فنی گوشی ال جی ولوت را ارائه کرده است.

در اواسط ماه گذشته بود که شرکت ال جی تایید کرد گوشی بعدیش را با نام ال جی ولوت عرضه می‌کند. اما اکنون پیش از آنکه این گوشی به طور رسمی معرفی شود، مشخصات و طراحی آن افشا شده است.

گوشی های هوشمند قبلی این شرکت با نام‌های تک حرفی مانند کی، جی و… معرفی می‌شدند، اما ال جی هم اکنون سنت قبلی خود را شکسته و از یک نام چند حرفی برای نامگذاری محصول جدیدش استفاده کرده است. واژه Velvet به معنی مخملی است و نشان از طراحی منحصر به فرد این گوشی هوشمند دارد. در ادامه این نوشته تکراتو بیشتر با این گوشی آشنا شوید!

قیمت و مشخصات فنی گوشی ال جی ولوت

در واقع LG Velvet آغاز فصل جدیدی از استراتژی کره‌ای را نشان می‌دهد که در آن به جای این که فقط بر روی مشخصات فنی گوشی تمرکز شود، توجه بسیار ویژه‌ای بر طراحی دستگاه نیز شده است. ال ‌جی وعده داده است که این گوشی از ظرافت بسیار ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و حس بی نظیری را به کاربر منتقل می‌کند.

قیمت و مشخصات فنی گوشی ال جی ولوت
قیمت و مشخصات فنی گوشی ال جی ولوت

طراحی

اخیرا شرکت ال جی با انتشار یک تیزر تبلیغاتی از گوشی جدیدش، ظاهر زیبای آن را برای طرفدارانش برملا کرده است. گوشی میان رده جدید ال جی در نگاه اول کمی کشیده به نظر می‌رسد، اما در واقع خمیدگی طرفین دستگاه چنین تصوری را ایجاد کرده است و از نظر ابعادی، نمی‌توان ایرادی به LG VELVET وارد کرد.

سبک طراحی 3 D Arc که در این گوشی مورد استفاده قرار گرفته است، حس بسیار خوبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. ال جی در این زمینه از نسبت تصویر 20.5:9 استفاده کرده است که نمونه آن را در گوشی  LG V60 ThinQ نیز می‌توانید مشاهده کنید. در مورد چیدمان دوربین‌های عقب، ال جی از طراحی منسوخ شده قطره باران (Raindrop)  استفاده کرده است و همینطور که در تصاویر موجود در این مقاله مشاهده می‌کنید، سنسورهای دوربین پشتی گوشی مقدار بسیار کمی به سمت بیرون پنل هدایت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این سبک طراحی باعث شده است که فاکتور تقارن که یکی از عوامل زیبایی گوشی های ال جی به شمار میرفت، در ولوت از بین برود. در سمت چپ گوشی ال جی ولوت دکمه Power  و دکمه های افزایش و کاهش صدا قرار گرفته‌اند و در سمت راست بدنه این محصول هم شاسی دیگری وجود دارد که احتمالا باید از آن به عنوان دکمه فعال سازی دستیار صوتی گوگل و همچنین دکمه شاتر دوربین استفاده کنید.

در قسمت پایینی دستگاه نیز از سمت راست به چپ به ترتیب جک هدفون 3.5 میلی متری، سوکت شارژ یو اس بی نوع سی و بلندگوی گوشی قرار گرفته‌اند. علاوه بر این در کنار جک هدفون نیز یکی از میکروفن‌های گوشی نصب شده است که به کمک میکروفون دیگر گوشی صداهای اضافه را حذف می‌کند. پورت سیم کارت، پورت حافظه جانبی و میکروفون دوم گوشی هم در بالای بدنه نصب شده‌اند.

طراحی
قیمت و مشخصات فنی گوشی ال جی ولوت

مشخصات فنی ال جی ولوت (LG Velvet)

علاوه بر تیزر تبلیغاتی، بسیاری از ویژگی‌های اصلی گوشی میان رده جدید ال جی هم توسط منابع آگاه فاش شده‌اند. با توجه به اینکه در روزهای آینده این گوشی به طور رسمی معرفی می‌شود، می‌توانیم اطلاعات درز کرده را تقریبا دقیق بدانیم. در ادامه قیمت و مشخصات فنی گوشی ال جی ولوت را شرح داده‌ایم.

ال جی ولوت به یک نمایشگر 6.8 اینچی اولد با دیواره‌های خمیده، کیفیت +Full HD و رزولوشن 1080 در 2460 پیکسل مجهز شده است. این نمایشگر با زاویه 90 درجه نسبت به افق خم شده است و این یعنی ما در ولوت با یک نمایشگر آبشاری روبرو هستیم که حس بی نظیری را منتقل می‌کند. در قسمت بالای پنل صفحه نمایش یک بریدگی قطره‌ای شکل وجود دارد که دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

انتظار داشتیم که دوربین سلفی ولوت درون یک حفره قرار بگیرد. همچنین با یک دید کلی به تیزر تبلیغاتی این گوشی می‌توانیم دریابیم که صفحه نمایش تا بالای گوشی امتداد یافته و دوربین سلفی درون یک بریدگی سوارخ یا حفره‌ای قرار گرفته است. این یعنی نسبت صفحه نمایش به بدنه، عدد بسیار شایسته‌ای (بیش از 92 درصد) است و می‌تواند توجه مثبت تعداد زیادی از کاربران و منتقدان را به خود جلب کند.

حسگر اثر انگشت ولوت نیز درون نمایشگر تعبیه شده است تا این محصول را با سایر گوشی‌ های مدرن جهان در یک رده قرار دهد.

در ادامه بررسی مشخصات فنی گوشی ال جی ولوت بیشتر از دوربین خواهیم گفت. دوربین پشتی ال جی ولوت هم یک پکیج سه گانه با آرایش عمودی و طراحی قطره بارانی (RainDrop) است و زیر آن نیز یک فلش ال ای دی قرار دارد. سنسور اصلی این دوربین یک 48 مگاپیکسلی با تکنولوژی QuadVining است و توانایی بسیار خوبی در گرفتن عکس های باکیفیت در شرایط کم نور دارد.

این سنسور توسط یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض (UltraWide) و لنز 5 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص عمق و ثبت تصاویر پرتره پشتیبانی می‌شود. وظیفه حذف صداهای مزاحم موجود در فیلم‌های ضبط شده با این دوربین‌ها را هم میکروفون ثانویه گوشی برعهده دارد.

بیشتر بخوانید:

ال جی رسماً تایید کرده است که ولوت از تراشه کوالکام اسنپدراگون جی 765 5 جی بهره می‌برد. درون این تراشه از یک پردازنده هشت هسته‌ای استفاده شده است که هسته اول آن Kryo 475 Prime با فرکانس 2.4 گیگاهرتز، هسته دوم آن Kryo 475 Gold با توان 2.2 گیگاهرتز و شش هسته باقیمانده نیز از نوع Kryo 475 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستند.

تراشه کوالکام اسنپدراگون جی 765 5 جی با استفاده از فناوری 7 نانومتری ساخته شده است و یک پردازنده گرافیکی Adreno 620 را هم در خود دارد به همین دلیل می‌تواند به راحتی اکثر فرامین سنگین شما را انجام دهد. این گوشی هوشمند از یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی، رم 8 گیگابایتی و باتری 4300 میلی آمپر ساعتی مجهز به فناوری شارژر سریع 18 واتی و شارژ معکوس 10 واتی نیز بهره می‌برد.

ال جی ولوت در کره جنوبی در رنگ‌های سفید شفق قطبی، سبز شفق قطبی، طوسی شفق قطبی و رنگ خاصی با نام Illusion Sunset  عرضه می‌شود. در مورد قیمت این گوشی هنوز اطلاعات خاصی وجود ندارد، اما پیش بینی‌های انجام شده نشان می‌دهند که احتمالا سازنده مشهور کره‌ای آن را با قیمت تقریبی 735 دلار عرضه می‌کند. شرکت ال جی، تاریخ 7 ماه مه (18 اردیبهشت) را برای معرفی رسمی این گوشی در نظر گرفته است.

مشخصات فنی ال جی ولوت (LG Velvet)
قیمت و مشخصات فنی گوشی ال جی ولوت

 

قیمت و مشخصات فنی گوشی ال جی ولوت
تکنولوژی شبکه GSM/ HSPA / LTE/5G
باندهای 2 جی GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2
باندهای 3 جی HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
باندهای 4 جی LTE
سرعت HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A, 5G
جی پی آر اس دارد
ای دی جی ای دارد
ابعاد 167.1×74.1×6.8  میلی متر
وزن 180 گرم
سیم کارت دو سیم کارت
شاخص مقاومتی IP 68 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک و MIL-STD-810G در مقابل ضربه
نوع نمایشگر صفحه لمسی خازنی P-OLED ، با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
سایز نمایشگر 6.8 اینچ
رزولوشن وضوح تصویر 1080 × 2460 پیکسلی با تراکم 395 پیکسل درهر اینچ
سیستم عامل اندروید 10
پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 765 جی 5 جی
پردازنده گرافیکی آدرینو 620
حافظه داخلی 128 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
دوربین اصلی سه گانه با سنسورهای 48، 8 و 5 مگاپیکسلی
کیفیت فیلم برداری 2160 و 1080 پیکسلی
دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
باتری 4300 میلی آمپر ساعتی لیتیوم – پلیمری
سایر ویژگی‌ها بلوتوث 5، NFC، اسکنر اثر انگشت، شتاب سنج، سنسور مجاورت و قطب نما

بیشتر بخوانید:

.

منبع: specs-tech

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر