;
coinex

قیمت و بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 ؛ گوشی تاشوی سامسونگ با دروبین زیر صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی فولد 2 نسخه‌ی بعدی پرچمدار سری گلکسی فولد است و ما در این نوشته قصد داریم به محدوده‌ی قیمت و بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 بپردازیم. در این مقاله، آنچه تاکنون درباره گلکسی فولد 2 منتشر شده را می‌خوانید. با تکراتو همراه شوید.

شرکت سامسونگ در سال گذشته اولین گوشی فولد را به بازار معرفی کرد. این گوشی واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. بعضی در بررسی‌های خود، گلکسی فولد را یک فاجعه می‌دانستند و برخی دیگر هم بالاترین امتیازها را به این دستگاه هوشمند دادند.

در هر صورت، گلکسی فولد سامسونگ با تمام کم و کاستی‌ها، یکی از نو‌آورانه‌ترین گوشی‌هایی محسوب می‌شود که تا‌ به امروز به دنیای تکنولوژی گوشی‌های هوشمند معرفی شده است. البته ما در این مقاله به قیمت و بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید.

اینطور که از شواهد پیداست، گلکسی فولد ۲ هم شباهت‌های زیادی به نسل قبلی خود خواهد داشت؛ هرچند که امیدواریم تغییرات چشمگیری را در نسخه‌ی جدیدتر شاهد باشیم. با بررسی بیشتر این گوشی با تکراتو همراه باشید!

قیمت و بررسی مشخصات گلکسی فولد 2

نکته‌ی جالبی که درباره‌ی قیمت و بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 باید به آن اشاره کنیم، گران‌قیمت بودن این دستگاه است. البته سامسونگ این‌بار باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیرد تا گلکسی فولد 2، ارزش بهای پرداختی را داشته باشد و نسبت به نسل قبلی، با ویژگی‌های پیشرفته‌تر، طراحی زیباتر و کیفیت ساخت محکم‌تر همراه باشد. در ادامه با جزییات بیشتری به قیمت و بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 می‌پردازیم.

قیمت و بررسی مشخصات گلکسی فولد 2

قبل از هر چیز بد نیست به تاریخ عرضه گلکسی فولد 2 اشاره کنیم. اخبار و گزارش‌ها حاکی از آن هستند که باید در اواخر تیر ماه تا اواسط مرداد، منتظر رونمایی از گوشی گلکسی فولد 2 باشیم.

این گوشی همراه با گوشی پرچمدار دیگری از سری نوت، یعنی سامسونگ گلکسی نوت 20 معرفی خواهد شد. بنابر اخباری که توسط XDA Developers منتشر شده، کد کرنل گوشی گلکسی اس 20، وجود هر دو گوشی نامبرده را تایید می‌کند. خبرگزاری کره‌ای ETNews هم گزارش کرده که گوشی‌های گلکسی فولد 2 و گلکسی نوت 20 در ماه آگوست (۱۰ مرداد تا ۱۰ شهریور) راه‌اندازی خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

راس یانگ، مدیر عامل Display Supply Chain Consultants هم در توییتر خود خبر راه‌اندازی گلکسی فولد 2 در ماه آگوست را تایید کرد. بنابراین، تاریخ عرضه گلکسی فولد 2 و گلکسی نوت 20 تحت تاثیر شیوع جهانی ویروس کرونا قرار نمی‌گیرد و این دو گوشی به سرنوشت آیفون ۱۲ دچار نخواهند شد.

نکته‌ی مهمی که درباره‌ی مشخصات گلکسی فولد 2 باید به آن بپردازیم، نام رسمی این دستگاه است. بسیاری از افراد و رسانه‌ها، نام گلکسی فولد 2 را انتخاب کرده‌اند؛ اما هنوز این اسم توسط کمپانی سامسونگ تایید نشده است. این شرکت با عنوان پروژه قهرمان (Project Champ) یا برنده ۲ (Winner 2) از این گوشی یاد می‌کند که البته هر دو، اسم‌های رمزی و غیر‌رسمی هستند.

پیش از این، اخباری درباره‌ی گزارش درآمد سامسونگ منتشر شده بود که به‌نوعی، اسم گلکسی فولد ۲ را تایید می‌کرد. هرچند بعید نیست که این غول کره‌ای، اسم گلکسی فولد 20 را برای گوشی خود انتخاب کند.

قیمت گلکسی فولد 2

اولین گوشی گلکسی فولد سامسونگ با قیمت 1980 دلار به بازار آمد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که نسخه‌ی دوم این گوشی هم در همین بازه‌ی قیمتی به فروش برسد. بد نیست بدانید که گلکسی زد فلیپ با قیمت بسیار کمتر 1380 دلاری عرضه شد؛ البته این دستگاه در مقایسه با گوشی فولد، کوچک‌تر است و مجموعه‌ مشخصات کاملا متفاوتی دارد. این امکان وجود دارد که سامسونگ بخواهد روی یک قیمت متعادل بین گلکسی فولد سال گذشته و گلکسی فولد 2 جدید به توافق برسد.

راس یانگ که در بالا به آن اشاره کردیم، اطلاعات دیگری هم درباره‌ی قیمت گلکسی فولد 2 فاش کرده است. اینطور که به نظر می‌رسد، قیمت گلکسی فولد 2 پایین‌تر از نسخه‌ی سال گذشته خواهد بود. راس یانگ برآورد کرده که این گوشی در بازه‌ی قیمتی 1780 تا 1980 عرضه خواهد شد. البته ممکن است سامسونگ قیمتی بین 1880 تا 1895 را هم برای این گوشی در نظر بگیرد.

قیمت گلکسی فولد 2

بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 از لحاظ طراحی

اطلاعات زیادی درباره‌ی طراحی و مشخصات سامسونگ گلکسی فولد 2 در دست نیست؛ اما منابع مختلف هرکدام به ویژگی‌هایی اشاره کرده‌اند. اینطور که به نظر می‌رسد، گلکسی فولد 2 ظاهر زیبایی خواهد داشت. این گوشی احتمالا در مدل‌های مختلف که با بدنه‌ی آلومینیومی، شیشه‌ای، استیل یا سرامیکی همراه هستند، به بازار معرفی می‌شود. گلکسی فولد ۲ همچنین در رنگ‌های آبی، نقره‌ای، طلایی، صورتی و مشکی عرضه می‌شود.

گفته می‌شود که سامسونگ از طراحی ناچ برای قرار دادن دوربین‌ها استفاده خواهد کرد. برخی شایعات مدعی هستند که این شرکت، گوشی فولد جدید خود را به طراحی دوربین سلفی Infinity-O مجهز خواهد کرد. قبلا نمونه‌ی این طراحی را در گوشی‌های گلکسی نوت 10، گلکسی اس 20 و گلکسی زد فلیپ شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید:

برخی گزارش‌ها هم از دوربین زیر نمایشگر خبر داده‌اند که در این صورت، روی نمایشگر هیچ روزنه‌ای برای دوربین قابل مشاهده نخواهد بود. در هر صورت، هرکدام از این طراحی‌ها که باشند، باعث می‌شوند که نسبت به مدل قبلی، فضای بیشتری به صفحه نمایش اختصاص یابد.

ویدیویی که از کانسپت گلکسی فولد 2 منتشر شده، نشان می‌دهد که این موبایل با پنل نمایشگر آمولد ۱۴۴۰ پیکسل، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و قلم اس پن همراه خواهد شد.

رندر جدیدی هم توسط بنجامین جسکین منتشر شده که گلکسی فولد 2 را با نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر به تصویر می‌کشد.
رندر جدیدی که توسط بنجامین جسکین منتشر شده است

رندر جدیدی هم توسط بنجامین جسکین منتشر شده که گلکسی فولد 2 را با نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر به تصویر می‌کشد. اگر به خاطر داشته باشید، نمایشگر جلویی در گوشی تاشوی نسل قبلی، اندازه‌ای تقریبا کوچک داشت و حاشیه‌های زیادی در اطراف آن دیده می‌شد.

انتظار می‌رود که سامسونگ بتواند حاشیه‌ها را در اطراف نمایشگر بیرونی کاهش دهد که در نتیجه، ظاهر زیباتر و کارآمدتری را به دستگاه می‌دهد. برخی شایعات مدعی هستند که این نمایشگر در فولد 2 در ابعاد ۶.۲۳ اینچ ساخته می‌شود؛ این در حالیست که نسل قبلی به نمایشگر ۴.۶ اینچی مجهز بود.

بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 از لحاظ صفحه نمایش

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌هایی که در بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 باید به آن اشاره کنیم، صفحه نمایش دستگاه است. نسل اول گوشی‌ فولد سامسونگ از دو نمایشگر برخوردار بود؛ یک نمایشگر ۴.۶ اینچی در جلو و یک صفحه نمایش ۷.۳ اینچی در داخل که در حالت باز شده، به صورت یکپارچه به نظر می‌رسید.

عرضه گلکسی فولد سامسونگ در ماه سپتامبر سال 2019/انتهای تابستان 98

گفته می‌شود که نمایشگر جلویی در گلکسی فولد 2 از نوع Infinity V-Display خواهد بود؛ این نامی است که سامسونگ به‌صورت رسمی برای طراحی‌های ناچ قطره‌ای خود انتخاب کرده است. گلکسی فولد ۲ در حالت باز شده، کمی بزرگ‌تر خواهد بود، یعنی تقریبا ۸ اینچ. این دستگاه همچنین از شیشه‌ی فوق باریک سامسونگ بهره خواهد برد که در زد فلیپ هم استفاده شده بود. در حقیقت این شیشه در یک پوشش پلاستیکی قرار می‌گیرد که در مقایسه با گلکسی فولد نسل اول، کمی محکم‌تر است.

خبرگزاری ETNews هم این خبر را تایید کرده و گفته است که گلکسی فولد 2 از یک نمایشگر ۸ اینچی برخوردار می‌شود. علاوه بر این، دستگاه جدید سامسونگ سبک‌تر از فولد نسل قبلی خواهد بود. از دیگر مشخصات گلکسی فولد 2 می‌توان به نمایشگر جلویی ۶.۲۳ اینچی، رزولوشن ۸۱۹ × ۲۲۶۷ پیکسل و رفرش ریت ۶۰ هرتز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

هرچند که راس یانگ پیش‌بینی کرده که گلکسی فولد 2 سامسونگ از نمایشگر جلویی ۷.۵۹ اینچی با رزولوشن ۱۶۸۹ × ۲۲۱۳ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی برخوردار می‌شود.

بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 از لحاظ دوربین

نسل اول گلکسی فولد از دوربین قابل توجهی برخوردار نبود. این دستگاه درمجموع به شش لنز دوربین مجهز است. یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی زاویه باز، یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو در پشت این دستگاه قرار داشتند.

نمای جلویی این موبایل هم به دو لنز ۱۰ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۸ مگاپیکسلی مزین شده است. این مشخصات دوربین می‌توانند عکس‌های باکیفیت و فوق‌العاده‌ای را ثبت کنند؛ اما چیزی نیست که بتواند با سایر گوشی‌های بازار رقابت تنگاتنگی داشته باشد.

اما درباره‌ی مشخصات دوربین گلکسی فولد 2 باید امیدوار باشیم. گفته می‌شود که این موبایل به همان تنظیمات دوربین گلکسی اس ۲۰ پلاس مجهز می‌شود؛ یعنی سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3x، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین زمان پرواز برای کمک به ارتقا عملکرد دوربین. راس یانگ هم این اخبار را تایید کرده و از ویژگی ثبت اپتیکال تصویر دوگانه در این دستگاه خبر داده است.

برخی شایعات هم مدعی هستند که گلکسی فولد 2 هم مثل گلکسی اس ۲۰ اولترا، به لنز دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.

بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 از لحاظ دوربین

در بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 از لحاظ دوربین سلفی هم باید بگوییم که تنها یک دایره‌ی کوچک در پنل اصلی موبایل دیده می‌شود که همان دوربین سلفی خواهد بود. البته برخی هم معتقدند که سنسور دوربین سلفی این‌بار زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد و تا زمانی که کاربر از آن استفاده نکند، قابل مشاهده نخواهد بود.

در هر صورت، امیدواریم طراحی و مشخصات دوربین، مثل نسخه‌ی سال گذشته، امیدها را ناامید نکند.

بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 از لحاظ عملکرد

سامسونگ گلکسی فولد نسل اول به سیستم روی تراشه‌ی اسنپدراگون 855، یعنی پرچمدار تراشه‌های سال قبل مجهز بود؛ بنابراین چندان عجیب نیست که گلکسی فولد 2 از جدیدترین تراشه‌ی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 865 برخوردار شود. این خبر بنابر ادعای Max Weinbach منتشر شده که معمولا سابقه‌ی خوبی در انتشار اخبار مربوط به گوشی‌های هوشمند دارد.

بیشتر بخوانید:

در بخش دیگری از بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 باید به قابلیت‌های اتصال 5G این دستگاه اشاره کنیم. بعد از اینکه سامسونگ در بهمن ماه گذشته، از گوشی‌های سری گلکسی اس 20 خود که به اتصال 5G مجهز بودند رونمایی کرد، باید انتظار داشته باشیم که گلکسی فولد 2 هم با این ویژگی همراه باشد.

این خبر هم توسط Max Weinbach تایید شده است. در هر صورت، این احتمال وجود دارد که حداقل یک نسخه از این گوشی هوشمند تولید شود که از قابلیت اتصال 5G پشتیبانی می‌کند.

قیمت و بررسی مشخصات گلکسی فولد 2

بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 از لحاظ باتری و شارژ

سامسونگ گلکسی فولد نسل اول به باتری 4380 میلی آمپر ساعت مجهز بود. حالا با توجه به این موضوع امیدواریم که سامسونگ بتواند فضای کافی برای ظرفیت باتری بیشتر را برای گلکسی فولد 2 جدید خود ایجاد کند. فراموش نکنید که نمایشگر دستگاه جدید، بزرگ‌تر از نسل قبلی خواهد بود؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که ظرفیت باتری هیچ افزایشی نداشته باشد.

نکته‌ی دیگری که باید به آن امیدوار باشیم، سرعت شارژ گلکسی فولد 2 است. نسل قبلی گوشی فولد از سرعت شارژ متوسط 15 واتی پشتیبانی می‌کرد. اما این احتمال وجود دارد که فولد 2 از پروتکل شارژ جدید سامسونگ با ظرفیت 25 و 45 وات پشتیبانی کند. البته همیشه شایعاتی در این زمینه منتشر می‌شود.

برخی بر این باورند که گلکسی فولد 2 هم با شارژ ۱۵ واتی همراه می‌شود؛ اما بعضی دیگر از شارژ ۲۵ وات و بالاتر خبر می‌دهند. فراموش نکنید که قبل از رونمایی رسمی گوشی گلکسی زد فلیپ که باتری ۱۵ واتی مجهز شده، شایعات مختلف از نام گلکسی فولد 2 برای این گوشی خبر داده بودند. با تمام این اوصاف، این احتمال وجود دارد که سامسونگ در گوشی تاشوی جدید خود طرفداران خود را ناامید کند.

بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 از لحاظ باتری به همینجا خلاصه نمی‌شود و باید به نکته‌هایی درباره‌ی قابلیت‌های شارژ هم اشاره کنیم. نسل قبلی گلکسی فولد از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس PowerShare پشتیبانی می‌کرد.

با قابلیت شارژ معکوس می‌توان گجت‌های هوشمند دیگر را از طریق این دستگاه شارژ کرد. به همین دلیل، عجیب نیست که گلکسی فولد 2 هم به این ویژگی مجهز باشد. امیدواریم که سامسونگ قدرت و سرعت شارژ را در گوشی جدید خود افزایش دهد تا دستگاه ارزش بهای پرداختی را داشته باشد.

بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 از لحاظ باتری و شارژ

بررسی مشخصات گلکسی فولد 2 از لحاظ قلم اس پن

Max Weinbach درباره‌ی قلم اس پن مدعی شده که گلکسی نوت 20 تنها گوشی سامسونگ نیست که در آینده‌ای نزدیک به قلم استایلوس مجهز می‌شود. مجهز کردن گلکسی فولد 2 به قلم اس پن چندان عجیب نیست؛ چون ابعاد و اندازه‌های نمایشگر، این دستگاه را به صفحه‌ای ایده‌ال برای یاداشت نوشتن و طراحی کردن تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اگر در نظر بگیریم که سامسونگ تمام قابلیت‌های قلم اس پن که در گوشی گلکسی نوت 10 وجود داشت را در گلکسی فولد 2 هم قرار دهد، پس باید انتظار داشته باشیم که دستگاه جدید از قابلیت سلفی از راه دور و حالت‌های دست روی هوا هم پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که مشخصات گلکسی فولد 2 به درجه‌ی بالاتری از کیفیت ارتقا پیدا کند.

Max Weinbach همچنین مدعی شده که گلکسی فولد 2 به نسل جدیدی از قلم اس پن مجهز می‌شود که نه تنها ویژگی‌های قلم گلکسی نوت 10 را دارد، بلکه قابلیت‌های جدیدی را هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در نهایت باید گفت که سامسونگ از سابقه‌ی خوبی در عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند دارد و با وجود تمام اخبار و شایعات لو رفته، همیشه مورادی برای شگفت‌زده کردن دنیای تکنولوژی دارد. این‌بار هم باید منتظر نوآوری‌‌های جالب سامسونگ باشیم؛ هرچند که گران و عجیب به نظر برسند!

بیشتر بخوانید‌:

.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر