;
coinex

قیمت و مشخصات فنی آیپد پرو 2020 ؛ با برترین تبلت اپل آشنا شوید!

اپل تبحر زیادی در ساخت تبلت دارد و آیپد پرو 2020 هم این قضیه را ثابت می‌کند. در این مطلب به ارائه قیمت و مشخصات فنی آیپد پرو 2020 پرداخته‌ایم.

هم اکنون بیشتر از یک سال از رونمایی مدل‌های جدید آیپد پرو توسط غول تکنولوژی آمریکا، اپل، می‌گذرد و علاقمندان به دنیای فناوری مشتاقانه منتظر ارائه نسل بعدی این تبلت‌ها توسط این شرکت هستند. حال سوال این است که آیپد پرو 2020 چه ویژگی‌ها و امکانات جدیدی را برای ارائه کردن دارد؟ در این نوشتار قیمت و مشخصات فنی آیپد پرو 2020 را ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

آیپد پرو 2020
قیمت و مشخصات فنی آیپد پرو 2020

قیمت و مشخصات فنی آیپد پرو 2020

مدل جدید آیپد پرو اپل به دوربین پشتی سه گانه مشابه دوربین اصلی آیفون 11 پرو و برای قدرت پردازشی خود به جدیدترین نسل از پردازنده‌های کمپانی، یعنی پردازنده A13X مجهز شده است. علاوه بر این‌، ویژگی‌ها و مشخصات دیگری نیز به آیپد پرو 2020 نسبت داده‌ شده است که در بخش‌های زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

طراحی ظاهری

طراحی
قیمت و مشخصات فنی آیپد پرو 2020

همانطور که می‌دانید، اپل به وفادار بودن به یک سبک طراحی خاص برای سال‌ها معروف است و با در نظر گرفتن این نکته که تنها یک نسل از خط تولید پرو این کمپانی از طراحی جدید بهره برده است، نباید انتظار ایجاد تغییراتی بنیادین را در شکل ظاهری آیپد پرو 2020 داشته باشید. نسل جدید تبلت‌های اپل با همان ظاهر مربعی و باریک تبلت‌های قبلی کوپرتینو در قالب یک مدل 11 اینچی و مدل دیگری مجهز به نمایشگر 12.9 اینچی ارائه شده‌اند.

سازنده مشهور آمریکایی بار دیگر درگاه USB Type-C را نیز برای شارژ محصولش در نظر گرفته و امکان پشتیبانی از قلم اپل را نیز برای آن فراهم کرده است. آیپد پرو 2020  با بدنه‌ای محکمتر نیز ارائه شده است تا در مقایسه با تبلت‌ های 2018 سازنده‌اش مقاومت بیشتری در برابر خم پذیری داشته باشد.

نمایشگر

نمایشگر
قیمت و مشخصات فنی آیپد پرو 2020

نمایشگر آیپد پرو 2020 شاید یک تغییر بزرگ در نسل جدید تبلت‌های اپل را رقم بزند، زیرا چند سالی است که این کمپانی به دنبال بهبود پنل‌های LED محصولات خود است و نوعی تکنولوژی را تحت عنوان Micro-LED برای این هدف خود در نظر گرفته است. پنل‌های Micro-LED توانایی تولید پیکسل‌هایی کوچکتر از 100 میکرون را دارند و این مسئله روشنایی بیشتر را در ازای مصرف انرژی کمتر و همچنین انعطاف‌ پذیری بیشتر تصویر را در مواجهه با گوشه‌های گرد یا ناچ‌های نمایشگر به دنبال دارد.

با این وجود، پنل‌های Micro-LED بسیار گران قیمت هستند و ساخت آن‌ها نیز دشوار است. اپل نمایشگر آیپد پرو 2020 را به پنل‌های Mini-LED مجهز کرده است. تکنولوژی Mini-LED در واقع یک راه حل میانی بین LED های رایج و پنل‌های Micro-LED به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

با اینکه این پنل‌ها تنها 20 درصد از پنل‌های LED رایج گرانتر هستند، زمانی که صحبت از روشنایی، کنتراست، صرفه‌جویی در انرژی و انعطاف‌پذیری می‌شود، بعضی از مزایای Micro-LED را نیز ارائه می‌کنند. نمایشگر آیپد پرو 2020 قابلیت‌های True Tone و ProMotion را هم پشتیبانی می‌کند و همچنین به پوششی برای جلوگیری انعکاس نور مجهز است.

سخت افزار و شبکه

سخت افزار و شبکه
قیمت و مشخصات فنی آیپد پرو 2020

کاربران زیادی فکر می‌کنند که مهمترین ویژگی آیپد پرو 2020 باید قدرت پردازش آن باشد. طی چند سال گذشته، معمولا آیپد‌های رده بالا به نسخه تقویت‌ شده از پردازنده آیفون‌های همان سال مجهز شده‌اند. به عنوان مثال، چیپ A12X Bionic به کار رفته در آیپد پرو‌های 2018 نسخه تقویت شده از چیپ A12 Bionic است که در آیفون XS به کار رفته است.

اپل در آیپد پرو 2020 هم همین رسم را دنبال کرده و آن را با پردازشگرA13X Bionic  (یک نسخه تقویت شده از پردازنده به کار رفته در آیفون 11) وارد بازار کرده است. با این حال از نظر حافظه و فضای ذخیره ‌سازی شاهد تغییری نسب به مدل‌های 2018 نبودیم.

پشتیبانی از فناوری 5 جی یکی از مباحث مهمی است که اپل قصد دارد با گنجاندن آن در دستگاه‌های خود، اتصال به سریعترین شبکه را ممکن سازد؛ اما این کمپانی به صبر کردن و عجول نبودن در استفاده از ویژگی‌های جدید معروف است. در واقع، طبق آخرین اخبار و شایعات، به نظر نمی‌رسد که اپل قبل از سال 2021 محصولات خود را با این قابلیت عرضه کند.

دوربین‌‌ها

دوربین ها
قیمت و مشخصات فنی آیپد پرو 2020

تصاویر منتشر شده از دوربین‌ آیپد پرو 2020، وجود یک پکیج سه گانه در پشت دستگاه‌ را نشان می‌دهند. اما آیا این بدان معناست که قرار است قابلیت عکسبرداری پرتره به آیپد‌ها اضافه شود؟ پاسخ سوال مذکور خیر است؛ دوربین آیپد پرو 2020 یک سنسور واید، یک سنسور اولترا واید و یک سنسورTime of Flight  یا به بیان دیگر دوربین سه بعدی را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

اپل تا به امروز مدت زمان زیادی را صرف کار روی تکنولوژی Time of Flight کرده است. این تکنولوژی در مقایسه با FaceID توانایی شناسایی و بازسازی سوژه‌های سه بعدی را ارتقا می‌بخشد. بنابراین تبلت جدید اپل قادر خواهد بود اتاق‌ها و اشیا را بازسازی کند و فاصله‌ها را اندازه بگیرد. باید به این نکته هم اشاره کرد که دوربین سلفی این تبلت هم تا حدی نسبت به دوربین سلفی تبلت‌های قبلی اپل بهبود یافته است.

قابلیت‌های جدید

قابلیت های جدید
قیمت و مشخصات فنی آیپد پرو 2020

یکی از ویژگی‌های جدید آیپد پرو 2020 سیستم عامل و نرم افزار آن است. همان طور که عنوان شد، این دستگاه به لطف استفاده از چیپ A13X Bionic بسیار قدرتمند است، اما به دلیل محدودیت‌های سیستم عامل iOS، بخش عمده‌ای از این قدرت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل اپل در سال 2019 شاخه‌ای از iOS را برای آیپد‌ها ارائه کرد که تحت عنوان iPadOS  شناخته می‌شود.

این سیستم‌ عامل ویژه آیپد‌ها ساخته شده است و توانایی بهتری در انجام کارهای همزمان، افزایش بهره وری سخت افزارهای موجود و پشتیبانی فرامین لمسی دارد. مدل 2020 تبلت اپل، توانایی پشتیبانی از ماوس را نیز دارد. البته در مدل‌های قبلی قابلیت پشتیبانی از ماوس در منو Accessibility مخفی بود و مکان نمای آن بجای یک اشاره ‌گر یک دایره مایوس‌ کننده می‌باشد.

قیمت و تاریخ عرضه

قیمت و تاریخ عرضه
قیمت و مشخصات فنی آیپد پرو 2020

اپل معمولا هر 18 ماه یک نسخه جدید از تبلت‌های آیپد پرو خود را در ماه مارچ یا اکتبر ارائه می‌کند و آیپد پرو جدیدش را هم  در ماه مارچ 2020 (اسفند 1398) عرضه کرد.

قیمت پایه آیپد پرو 11 اینچی 799 دلار و آیپد پرو 12.9 اینچی 999 دلار است. مدل‌های مجهز به مودم 4 جی ال تی ای این دو محصول هم به ترتیب به 949 و 1149 دلار قیمت دارند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر