;
coinex

قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان ؛ مشخصات فنی بهترین گوشی های کارکرده

اگر قصد تهیه گوشی مستعمل دارید، در گفتار قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان با ما باشید تا فهرستی از قیمت انواع گوشی های مستعمل را به شما ارائه دهیم.

کشور دوست و همسایه ما افغانستان، سالهاست که زیر بار جنگ و درگیری های داخلی که عموما جنبه قومی دارد، قد خم کرده است. وضع اقتصاد این کشور نابسامان و دسترسی به امکانات و تکنولوژی های جدید تا حد زیادی پایین است.

در عی حال درگیری ها و نزاع های چندین ساله و عدم ثبات سیاسی در این کشور، اجازه توسعه زیرساخت های شهری و مدرن را در سراسر کشور نداده است. با این حال هستند برخی شهرهای بزرگ و گران قیمت افغانستان، که به لحاظ قاعده شهریت، نسبت به سایر مناطق پیشرفته تر و صاحب امکانات رفاهی و مدرن بیشتری هستند.

شهرهایی چون کابل، هرات، بلخ و غیره از جمله شهرهای بزرگ و در عین حال ریشه دار در تاریخ فلات ایران هستند که امروزه از جمله مهمترین شهرهای این کشور به شمار می‌ایند.

ما پیش از این و در تکراتو سلسله مقالاتی مربوط به قیمت انواع گوشی های کارکرده منتشر کرده بودیم. در ادامه همان روند و این بار با کمی تغییر زاویه دید، قصد داریم تا فهرستی از مشخصات فنی و قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان را برای مخاطبان همزبان افغانی خود منتشر کنیم. با ما باشید.

قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان

برای ارائه فهرست قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان، سری به قیمت های ثبت شده در برخی فروشگاه های اینترنتی زدیم. در تهیه این فهرست هیچگونه نظم و ترتیب یا قاعده خاصی برای تقسیم بندی مطلب بر اساس برندهای موجود در نظر نگرفتیم.

یک نکته اضافی را نیز به مخاطبان ایرانی خود گوشزد کنیم، واحد پول افغانستان را افغانی میگویند. از آنجا که حدس میزنم بسیاری از مخاطبان ایرانی اطلاعی از این موضوع نداشته باشند عرض میکنم. واژه افغانی که ما آنرا در اطلاق به مردم افغانستان به کار میبریم در درجه اول نام واحد پول رسمی افغانستان و در درجه دوم در اشاره به یکی از بیشمار اقوام افغانستان یعنی افغانی ها به کار میرود.

بیش از این از بحث اصلی دور نشویم. بیایید به سراغ فهرست خودمان یعنی قیمت گوشی های مستعمل در افغانستان برویم.

بیشتر بخوانید:

قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان به همراه مشخصات فنی آنها

در بررسی و تظیم فهرست خود صرفا به گوشی های اندرویدی اکتفا نکردیم.  در نتیجه فهرست ما شامل برخی برندها چون آیفون نیز میشود.

آیفون 6 اس (iPhone 6s) ؛ قیمت تا 5331.68 افغانی

نمایشگر این گوشی بدون تفاوت با نسل قبلی از نوع LCD با فناوری IPS است. همان سایز 4.7اینچی با رزولوشن 1334 در 750 و تراکم پیکسلی 326 آیفون 6 در نسل جدید آیفون تکرار شده‌ است. اپل برای محافظت این نمایشگر، از لایه‌ای مقاوم دربرابر خط‌ و خش و همچنین لایه‌ای محافظ در مقابل عرق و جذب اثرانگشت استفاده کرده است.

اپل بالاخره و آن ‌هم بعد از چهار نسل، تصمیم به استفاده از دوربین بهتری برای آیفون جدید گرفت. استفاده از سنسوری 12مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و سنسوری 5مگاپیکسلی در دوربین سلفی از تغییرات بزرگ این نسل از آیفون هستند. دوربین جدید می‌تواند در مقایسه با دوربین قبلی، تا 50 درصد پیکسل بیشتر ثبت کند.

آیفون 6 اس
قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان

دوربین جدید، به آیفون 6s امکان می‌دهد تا ویدیو‌هایی با رزولوشن 4K ضبط کند. از دیگر قابلیت‌های جدید که اپل تاکید زیادی روی آن دارد، استفاده از تراشه‌ی قدرتمند A9 در آیفون 6s است. این تراشه از نوع 64بیتی است، با لیتوگرافی 14نانومتری تولید شده‌ و دارای 2 هسته‌ی پردازشی با معماری ARMv8 است.

توان پردازشی هر هسته از این مجموعه در حدود 1.8 گیگاهرتز است.  علاوه ‌بر این پیشرفت‌ها، استفاده از 2 گیگابایت رم کمک می‌کند تا کاربران تجربه‌ی کاربری بهتری در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها داشته باشند.

سامسونگ گلکسی اس 7 اج ؛ قیمت در حدود 6220.29 افغانی

گلکسی S7 Edge با سخت‌افزاری قدرتمند که هیچ‌چیز جلودارش نیست، نمایشگری با اندازه‌ی مناسب و تراکم عالی با لبه‌های منحنی در چپ و راست که می‌تواند هر نیازی را پاسخگو باشد، دوربینی با فناوری‌ها و قابلیت‌های جدید که می‌تواند تصاویر منحصربه‌فرد ثبت کند و همچنین حسگر اثرانگشت و باتری با ظرفیت مناسب را در رنگ‌هایی چشم‌نواز عرضه کرده است.

ویژگی ضدآب بودن به آن اضافه شده تا کاربران بتوانند از آن در مناطق مرطوب یا خیس هم  استفاده کنند. این گوشی در مقابل آب تا عمق یک‌ونیم متر به ‌مدت سی دقیقه مقاومت دارد. همچنین با بدنه‌ی کاملا فلزی‌اش که در پشت و جلو با نسخه‌ی چهارم از محافظ‌های گوریلا گلس محافظت شده، نشان می‌دهد سامسونگ چقدر به جلوه‌ی ظاهری و مقاومت بالای گوشی جدیدش اهمیت می‌دهد.

گلکسی اس 7 اج
قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان

مثل نسل‌های قبلی حسگر اثرانگشت با کلید خانه یکپارچه‌سازی شده که امنیت بالا را هم برای این گوشی به ارمغان آورده است. این گوشی تمام فلزی، چیزی در حدود 157 گرم وزن و 7.7 میلی‌متر ضخامت دارد. این گوشی در دو مدل و با دو سخت‌افزار متفاوت که بر پایه‌ی دو تراشه‌ی مختلف بنا شده‌اند، راهی بازار شده است: یکی با تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ و دیگری با تراشه‌ی قدرتمند شرکت کوالکام. هر دو مدل از قدرت سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ی تراشه‌ اصلی‌شان و 4 گیگابایت رم سود می‌برند.

بیشتر بخوانید:

سامسونگ گلکسی نوت 5 ؛ قیمت 4443.06 افغانی

گوشی «سامسونگ گلکسی نوت 5» (Samsung galaxy Note5) برخلاف گوشی‌های قبلی سامسونگ در همین سری، بدنه‌ای از جنس فلز و شیشه دارد. این بدنه‌ی فلزی باعث شده تا وزن نوت پنجم 171 گرم شود که در مقایسه با وزن نوت 4، چند گرمی سبک‌تر شده است. با درنظرگرفتن جای قلم در بدنه‌ی‌ نوت 5، این گوشی نزدیک به 7.6 میلی‌متر ضخامت دارد که در مقایسه با نسل قبلی‌اش باریک‌تر هم شده است.

در کنار طراحی عالی و چشم‌نواز نوت 5، برای این گوشی نمایشگری از نوع اولد با فناوری سوپر امولد با رزولوشن 2560 در 1440 و تراکم 518 پیکسل بر هر اینچ در نظر گرفته شده است. سامسونگ برای محافظت از این نمایشگر 5.7 اینچی که از نظر اندازه با نسل قبلی‌اش متفاوت نیست، از محافظ‌های گوریلاگلس نسخه‌ی چهارم بهره برده است.

گلکسی نوت 5
قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان

تراشه‌ی نوت5 همان تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ اگزینوس 7420 است که پیش‌تر در گلکسی S6 هم استفاده شده بود. این تراشه‌ی قدرتمند 64 بیتی، پردازنده‌ای 8 هسته‌ای دارد. 4 هسته با معماری کورتکس A53 و قدرت پردازش 1.5 گیگاهرتز و 4 هسته‌ی دیگر با معماری کورتکس A57 و قدرت پردازش 2.1 گیگاهرتز، هشت هسته‌‌ی پردازنده‌ی مرکزی نوت5 را تشکیل داده‌اند.

نوت5 در دو ظرفیت 32 و 64 گیگابایت عرضه شده است. با کم‌شدن ضخامت و ابعاد نوت5، باتری آن هم در مقایسه با نوت4 ظرفیتی کمتر و در حدود 3000 میلی‌آمپرساعت دارد که پاسخ‌گوی یک روز استفاده‌ی معمولی از گوشی است. نوت5 هم مثل S6 در چهار رنگ سفید، سورمه‌ای، نقره‌ای و طلایی عرضه شده است.

سامسونگ گلکسی A7 ؛ قیمت 3554.45 افغانی

اولین موردی که به چشم می خورد دوربین سه گانه (Galaxy A7 (2018 است که آن را برای عکاسی ایده ال می کند. سامسونگ گلسی ای 7 یکی از مدل هایی است که احتمالا به دلیل طراحی منحصر به فرد، نمایشگر و دوربین هایی که دارد نظرها را جلب خواهد کرد.

دوربین ها شامل، سنسور 24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 سنسور 8 مگاپیکسل به همراه لنزهای زاویه باز با دیافراگم f/2.4 و سنسور 5 مگاپیکسلی به همراه لنزهای فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.2 هستند. نقطه برجسته در اینجا یک سنسور 8 مگاپیکسلی است به این دلیل که این دارای لنزهای فوق باز 13 میلی متری با زاویه دید 120 درجه است.

گلکسی A7
قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان

ای 7-2018 در عملکردهای روزانه عالی ظاهر شده اما ممکن است در عملکردهای چند وظیفه ای به خوبی عملکرد پرچم داران نباشد. یکی از نسخه های آن همانند گوشی گلکسی ای 8 دارای رم 4 گیگابایتی است در حالی که نسخه دیگر آن با 6 گیگابایت رم هم در دسترس قرار گرفته است.

از نظر حافظه داخلی هم دو نسخه 128 و 64 گیگابایتی از آن موجود شده اما نسخه 128 گیگابایتی هم با رم 4 و هم با رم 6 عرضه شده است. پردازنده در نظر گرفته شده برای آن (Exynos 7885 Octa (14 nm است که دارای چهار هسته بوده و هست های آن با حداکثر سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز عمل می کنند.

پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده هم Mali-G71 است که به همراه صفحه نمایش آن توانسته است تجربه بی نظیری از مالتی مدیا را برای کاربران فراهم کند. به طور کلی باز شدن نرم افزارها در اینجا سریع بوده و از نظر بازی هم می توان گفت که بازی هایی چون Modern Combat 5 و Asphalt 9 را به خوبی اجرا می کند.

بیشتر بخوانید:

هوآوی نوا 2 پلاس ؛ قیمت: 3554.45 افغانی

مدل «Nova 2 Plus Dual SIM» از برند «هوآوی» با نمایشگری 5.5اینچی از نوع LCD در گروه فبلت‌ها دسته‌بندی می‌شود. نمایشگر 5.5اینچی و حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی عمده‌ترین تفاوت این محصول در مقایسه با نوا 2 است که سبب شده پسوند پلاس به آن اضافه شود. نوا 2 پلاس به یک نمایشگر بزرگ 5.5اینچی مجهز شده است که وضوح تصویر 1920×1080 پیکسل را به نمایش می‌‌کشد. با توجه به رزولوشنی که این نمایشگر دارد، تراکم پیکسلی بالای 401 پیکسل در هر اینچ برای آن به‌دست می‌آید.

سخت‌افزار این فبلت را تراشه‌‌ی HiSilicon Kirin 659، یک پردازنده‌ی 8‌هسته‌ای و پردازنده‌‌ی گرافیکی Mali-T830 MP2 تشکیل می‌دهد. برای این دستگاه 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گفته شده که توسط کارت حافظه‌ی microSD تا 256 گیگابایت قابل ‌افزایش است.

هوآوی نوا 2 پلاس
قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان

شرکت هوآوی، این میزان ظرفیت و فضای حافظه‌ی داخلی را برای پاسخ به نیاز کاربرانی در نظر گرفته است که همواره فایل‌های صوتی و تصویری فراوانی برای ذخیره‌سازی در گوشی موبایل خود دارند. وجود دو سنسور با دقت 12 و 8 مگاپیکسل به‌عنوان دوربین‌های اصلی این گوشی موبایل، امکان ثبت تصاویر با رزولوشن بسیار زیاد را فراهم کرده‌اند؛ همچنین دوربین سلفی در نوا 2 پلاس به سنسوری 20مگاپیکسلی مجهز شده است که توانایی رقابت با بسیاری از محصولات موجود در بازار را دارد.

با استفاده از این دو دوربین و امکانات مختلف آن‌ها مانند قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)، قابلیت عکاسی پانوراما و عکاسی HDR، می‌توانید تصاویر جذابی ثبت کنید و از داشتن آن‌ها در گوشی موبایل خود لذت ببرید.

درنهایت باید به باتری این گوشی اشاره کنیم. زیر قاب این گوشی، یک باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 3340 میلی‌آمپرساعت قرار گرفته است که کاربران قادر به تعویض آن نیستند.

هوآوی میت 10 لایت ؛ قیمت: 3909.9 افغانی

اگر می‌خواهید با هزینه‌ای نه‌چندان بالا، گوشی موبایلی با امکانات زیاد در اختیار داشته باشید و از بدنه‌ی مقاوم، دوربین باکیفیت، حافظه‌ی داخلی بالا و پردازنده‌ی قدرتمند گوشی لذت ببرید، می‌توانید هوآوی مدل «Mate 10 lite» را انتخاب و خریداری کنید. روی قاب پشتی گوشی میت 10 لایت از دو دوربین استفاده شده است.

از میان این دوربین‌ها دوربین 16مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی در کنار یک دوربین 2مگاپیکسلی قرار گرفته است. با استفاده از این دوربین‌ها می‌توان عکس‌هایی با پس‌زمینه‌ی مات گرفت. این نوع فناوری را قبلا با نام «Portrait Mode» در گوشی‌های iPhone مشاهده کرده بودیم. در قسمت جلوی این گوشی نیز دو دوربین قرار گرفته‌اند که دوربین اصلی از قابلیت گرفتن تصاویر 13مگاپیکسلی برخوردار بوده و دیگری به‌عنوان دوربین 2مگاپیکسلی مکمل دوربین اصلی است.

هواوی میت 10 لایت
قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان

در کنار استفاده از چهار دوربین، شرکت هوآوی، میت 10 لایت را با سخت‌افزاری نسبتا قدرتمند راهی بازار کرده است. همان‌طور که انتظار داشتیم، این تلفن همراه هوشمند با تراشه‌ی Kirin 659 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. تراشه‌ای هشت‌هسته‌ای که از چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس 2.36 گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex A53 دیگر با فرکانس 1.7 گیگاهرتز بهره می‌برد.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری میت 10 لایت می‌توانیم به وجود ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کنیم. این گوشی از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند. یک باتری 3340 میلی‌آمپرساعتی برای Mate 10 lite در نظر گرفته‌ شده که برای انواع کارهای روزانه مناسب است و به نظر می‌رسد که برای نگه‌داشتن باتری برای یک روز کفایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هوآوی آنر 9 ؛ قیمت: 4443.06 افغانی

گوشی «هوآوی» مدل «آنر 9 دو سیم‌کارت «(Honor 9 Dual SIM)‌ با نمایشگر 5.15‌اینچی، 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، 6 گیگابایت رم و دو دوربین 20 و 12 مگاپیکسلی در قاب پشت به‌شدت خودنمایی می‌کند. این محصول که 155 گرم وزن دارد، از دو سیم‌کارت در قطع نانو پشتیبانی می‌کند.

برای این محصول تراشه‌ی اختصاصی هوآوی، یعنی‌ Kirin 960‌ در‌نظر گرفته‌ شده که با دو پردازنده‌ی چهارهسته‌ای در مرکز خود وظیفه‌ی پردازش اطلاعات را بر‌عهده دارد.

شش گیگابایت رم در کنار این مجموعه‌ی سخت‌افزاری قرار‌ گرفته که مقدار بسیار قابل‌توجهی است و می‌تواند در بهبود عملکرد پردازنده نقش بسزایی ایفا کند. صفحه‌نمایش 5.15‌اینچی آنر 9 با وضوح تصویر بالای 1080×1920 یا همان ‌FullHD ، تراکم پیکسلی 428 پیکسل بر هر اینچ را به تصویر می‌کشد.

هواوی آنر 9
قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان

مانند برخی محصولات جدید هوآوی و سایر برندها، روی قاب پشتی آنر 9 هم دو سنسور 20 و 12 مگاپیکسلی قرار دارند که به فلشی از نوع‌ Dual Tone LED‌ مجهز شده‌اند.

همان‌طورکه گفته شد، حافظه‌ی داخلی 128‌گیگابایتی در آنر 9 به ‌کار رفته است که می‌تواند به‌تنهایی برای کاربرانی که همواره فایل‌های صوتی و تصویری و بازی‌های مختلفی برای ذخیره‌سازی دارند، کافی باشد. با وجود این، شرکت هوآوی قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی را هم برای آنر 9 در نظر‌ گرفته است که می‌توان با استفاده از آن، این ظرفیت را تا 256 گیگابایت افزایش داد.

 درنهایت باید بدانید منبع تغذیه در محصول جدید هوآوی یک باتری 3200 میلی‌آمپرساعتی از نوع لیتیوم‌پلیمر است که برای محصولی با این امکانات فنی مناسب به‌ نظر می‌رسد.

ال جی جی 6؛ قیمت: 5331.68 افغانی

ال‌جی پرچم‌دار خود را با ترکیبی از فلز و شیشه طراحی کرده و برای قاب پشتی آن نسل پنجم گوریلا گلس را برگزیده است. این بدنه به لطف برخورداری از گواهینامه IP68، در برابر گردوغبار و آب تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه مقاومت دارد؛ بنابراین کاربران محصولات ال‌جی و علاقه‌مندان به گوشی‌های موبایل این شرکت باید بدانند که تمامی گزینه‌ها برای افزایش مقاومت بدنه‌ی G6 در برابر عوامل مختلف رعایت شده است.

LG-G6
قیمت موبایل های مستعمل در افغانستان

اگر از آن دسته‌ کاربرانی هستید که به ‌اندازه‌ی صفحه‌نمایش اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و این ویژگی در انتخاب گوشی موبایل از اولویت‌های آن‌هاست، باید بدانید G6  از نمایشگری 5.7 اینچی با رزولوشن  2880 × 1440 بهره می‌برد. برای محافظت از این نمایشگر، گوریلاگلس 3 انتخاب شده است که می‌تواند در جابه‌جایی و استفاده از گوشی‌تان به شما اطمینان خاطر بیشتری ببخشد.

در پی استفاده‌ی برندهای مختلف از دوربین‌های دوتایی، ال‌جی هم G6 را با دو سنسور 13مگاپیکسلی روی قاب پشتی تولید کرده است. این دو سنسور در کنار فلشی از نوع LED و امکاناتی مانند اپتیک لیزری برای فوکوس خودکار (Laser Auto Focus ) ، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر در سه محور  (Optical Image Stabilization 3-axis) ، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus ) و قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection ) می‌توانند پاسخ‌گوی نیازهای مختلف کاربران باشند.

قابلیت‌های این دو دوربین به همین‌جا ختم نمی‌شود و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها با رزولوشن 4K و  FullHD با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید. دوربین 5مگاپیکسلی G6 هم امکان فیلم‌برداری با رزولوشن FullHD را در اختیار کاربران می‌گذارد. از دیگر امکانات این پرچم‌دار می‌توان به حسگر اثرانگشت برای امنیت بیشتر گوشی و اندروید نسخه‌ی 7.0 نوقا اشاره کرد که محبوبیت G6 را دوچندان می‌کنند.

درنهایت به منبع تغذیه‌کننده G6 خواهیم پرداخت که با ظرفیت 3300 میلی‌آمپرساعتش در زیر قاب پشتی این گوشی موبایل مخفی شده است و شما به‌عنوان کاربر به آن دسترسی ندارید. این باتری به قابلیت شارژ سریع نسخه 3.0 مجهز شده است تا بتواند با صرفه‌جویی در وقت کاربران، بیشترین میزان شارژ را در اختیار آن‌ها بگذارد.

به نظر می‌رسد داشتن گوشی موبایلی با 4 گیگابایت رم، مقاوم در برابر آب، دوربین دوتایی 13 مگاپیکسل، تراشه‌ای بر پایه‌ی اسنپدراگون 821 با پردازنده‌ی چهارهسته‌ای و نمایشگر 5.7اینچی برای افراد بسیاری وسوسه کننده باشد که ال‌جی موفق شده تمامی این امکانات را در G6 بگنجاند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    سلام من میخواهم یک ست آیفون ۱۰ خریداری نمایم قیمت مناسب اش چند است؟

    پاسخ

    ریگان بفرست

    پاسخ

    سلام من در افغانستان زندگی میکنم چگونه میتوانم این گوشی ها ره بگیرم

    پاسخ

    ایا شما به نرخ عمده هم میفوشید

    پاسخ

    قیمت آیفون هفت چند است؟؟

    پاسخ

    چطور می‌توانیم تیلفون را بخرم

    پاسخ

    مبخواهم یک آیفون 7 بخرم آیا قیمت مناسب در حدود صد دالر پیدا میشود

    پاسخ

    از کجا در یافت کنیم

    پاسخ

    سلام،گوشی ایفون ایکس حافظه۶۴ دست دوم و ریجستر(کارتون مهم نیست) چه قیمته؟

    پاسخ