;
coinex

راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی ؛ چگونه یک دوچرخه خوب بخریم؟

اگر قصد چربی سوزی دارید و می‌خواهید چربی دور شکم خود را کم کنید، می‌توانید با استفاده از این راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی به هدفتان برسید.

استفاده از دوچرخه ثابت به شما در کاهش وزن، چربی سوزی، از بین بردن چربی دور شکم و ران‌ها و تقویت عضلات بدن کمک می‌کند. دوچرخه‌ سواری آرزوی کودکی همه ما بوده و است. اما استفاده از دوچرخه به مرور زمان با بزرگتر شدنمان به سمت فراموشی کشیده شد و مگر در مواردی نادر به سراغ دوچرخه نمی‌رویم. با این حال به مدد تکنولوژی و پیشرفت وسایل ورزشی می‌توانید از دوچرخه ثابت به عنوان دوچرخه با همان حس و حال استفاده کنید.

همان‌طور که می‌دانید دوچرخه در رده ورزش‌های کاردیو دسته ‌بندی می‌شود و می‌تواند باعث لاغری بدن و چربی سوزی شود. از دیگر تأثیرات دوچرخه ثابت می‌توان به افزایش سلامت قلب و عروق، کاهش استرس، انعطاف ‌پذیری بهتر، تقویت عضلات پا، کاهش دردهای کمری و همچنین شادابی بیشتر اشاره کرد.

اکثر کسانی که دوچرخه ثابت نامناسب خریداری کرده‌اند، به مرور زمان دچار مشکلاتی همانند کمر درد و زانو درد شده‌اند. لذا خرید دوچرخه ثابت مناسب به اندازه خود ورزش کردن مهم و اساسی است. قبل از خرید دوچرخه می‌بایست بدانید که چرا اصلاً باید دوچرخه ثابت خریداری کنید؟ در ادامه راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی را در اختیارتان گذاشته‌ایم. با تکراتو هماه باشید.

راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

چرایی خرید دوچرخه ثابت

اکثر کسانی که به باشگاه می‌روند، از روی ناچاری و نبود باشگاه‌های مخصوص لاغری مجبور می‌شوند که تن به پروش اندام بدهند. لذا با خریدن یک سری وسایل ورزشی مانند دوچرخه ثابت می‌توانید در خانه بدون آنکه هر روز عصر بعد از پایان ساعات کاری، ترافیک را دوباره تحمل کنید و به باشگاه بروید، خودتان را لاغر و سلامتی بدنتان را تضمین کنید.

علاوه بر این در فصل‌های سرد سال همانند پاییز و زمستان معمولاً ورزش کردن در فضای آزاد سخت و ناممکن می‌شود. لذا باید یک جایگزین خوب برای ورزش در هوای سرد پیدا کرد. دوچرخه ثابت گزینه خوبی است. همچنین برای کسانی که عاشق دوچرخه ‌سواری هستند، وجود یک دوچرخه ثابت در خانه می‌تواند دل‌ چسب و نیکو باشد.

چرایی خرید دوچرخه ثابت
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

با توجه به هزینه‌های دیگر وسایل ورزشی، می‌توان گفت که خریدن دوچرخه ثابت یک گزینه خوب برای صرفه ‌جویی در مورد هزینه‌های ورزش و سلامتی است. شخصی بودن دستگاه ورزشی در خانه یکی دیگر از مزیت‌های خرید دوچرخه ثابت است و نباید نگران تمیزی آن بعد و قبل از ورزش کردن باشید.

چه ملاک‌هایی برای خرید مهم است؟

همان‌طور که اشاره کردم، دوچرخه ثابت می‌تواند بر اساس اهدافی که هر کس دارد، ویژگی‌های متمایزی داشته باشد. برای مثال کسانی که علاقه زیادی به ورزش‌های هوازی و شدید دارند، می‌بایست از دوچرخه‌ای استفاده کنند که توانایی تحمل پدال زدن‌های سریع را داشته باشد. یا اگر هدف شما چربی سوزی است، می‌بایست دوچرخه‌ای را خریداری کنید که وزن زیاد را تحمل کند. همچنین از دیگر موارد که باید به آن دقت کنید، خرید دوچرخه برای استفاده همه اعضای خانواده است.

در صورتی که قرار باشد افراد زیادی با سلایق مختلف از دوچرخه استفاده کنند، وظیفه شما است که دوچرخه‌ای منعطف با نیازهای همگانی و خانوادگی خریداری کنید. بهترین مورد برای استفاده خانوادگی، دوچرخه ثابت ایستاده است. در ادامه شاهد معرفی چند مورد از ویژگی‌هایی که می‌تواند در هر دوچرخه ثابتی متفاوت باشد، هستید.

کدام مدل برای من مناسبتر است؟

عموماً به دو روش دیجیتالی و مکانیکی، قدرت و همچنین میزان سختی دوچرخه ثابت تنظیم می‌شود. در روش اول که به صورت دیجیتالی است، باید با استفاده از دکمه و نمایشگر اقدام به تغییر قدرت و سختی دوچرخه ثابت ‌کنید اما در روش دوم، با استفاده از پیچ تنظیم کننده‌ای که عموما نزدیک پدال کار گذاشته می‌شود، باید دوچرخه را شخصی ‌سازی ‌نمایید.

نوع سیستم مقاومت

دوچرخه ثابت همانند دوچرخه‌های معمولی دنده ندارد، اما به یک سیستم مقاومت کننده مجهز شده است تا شما بتوانید میزان فشاری را که باید به پدال‌ها وارد کنید، تغییر دهید. عموماً این سیستم مقاومتی از دو روش برای افزایش یا کاهش مقاومت استفاده می‌کند:

تسمه نمدی: این نوع از سیستم مقاومتی شباهت زیادی به دوچرخه‌های معمولی دارد. اگر دستگیره تنظیم قدرت را به سمت افزایش قدرت حرکت دهید، تسمه نمدی سفتتر می‌شود و شما باید قدرت بیشتری را برای پدال زدن به کار گیرید. معکوس این روند نیز وجود دارد. پدال زدن روی این دوچرخه حسی کاملاً واقعی را به شما می‌دهد.

تسمه مگنتی: در این سیستم، خبری از تسمه فیزیکی نیست. به جای آن، دو آهنربای قوی میان پدال و بدنه به کار رفته است. با نزدیک شدن آهنرباها شما باید فشار زیادی را برای چرخاندن پدال‌ها وارد کنید و با فاصله گرفتن آن‌ها، زحمت پدال زدن کمتر می‌شود. ویژگی بارز این سیستم، کم صدایی و همچنین حرکت روان آن است.

نوع سیستم مقاومت
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

بیشتر بخوانید:

قابلیت برنامه‌ دهی
دوچرخه ‌های ثابت معمولی دارای هیچ برنامه خاصی برای لاغری، چربی سوزی یا استقامت نیستند. اگر شما نیاز به برنامه‌ دهی دارید، می‌بایست به هنگام خرید، به فروشنده در این مورد اطلاع دهید. اکثر دوچرخه‌ های پیشرفته دارای برنامه‌های ثابتی هستند که به شما در میزان لاغری، سوزاندن کالری و همچنین تنظیم ضربان قلب کمک می‌کنند.

وجود صفحه‌ نمایش
سرعت پدال زدن، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده، برنامه‌های ورزشی و همچنین برنامه ورزش دوره‌ای از جمله المان‌هایی هستند که روی نمایشگر یک دوچرخه به شما نشان داده می‌شوند. بعضی از افراد دوست دارند روی دوچرخه‌ای پدال بزنند که دارای نمایشگر لمسی به همراه قابلیت‌هایی مانند پخش موزیک و اتصال به بلوتوث باشد. این موارد شاید به نظر ساده باشند، اما می‌توانند به لاغری شما بیش از پیش و همچنین تداوم پدال زدن در مدت ورزش کمک کنند.

تنظیمات صندلی
از دیگر ملاک‌های مهم برای انتخاب دوچرخه ثابت، قابلیت تنظیم زین است. زین‌هایی که ارتفاع آن ثابت باشد، کمر شما را اذیت می‌کند و شما باید برای پدال زدن، کمر خودتان را خم کنید. خوشبختانه دوچرخه‌ های امروزی همگی دارای دکمه‌های تنظیم صندلی مکانیکی و دیجیتالی هستند.

تنظیمات صندلی
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

تحمل وزن
دوچرخه ثابت عموماً برای تحمل وزن زیاد ساخته شده است. اما برای اینکه از خرید خود مطمئن شوید، در مورد دامنه وزن افرادی که قرار است از دوچرخه استفاده کنند، اطلاع دهید. علاوه بر وزن، اندازه پدال‌ها نیز ممکن است گاهی شما را دچار مشکل کنند. لذا پدالی را انتخاب کنید که توانایی جای دادن پاهای لاغر تا چاق را داشته باشد.

قابلیت حمل ‌و نقل
اگر قرار باشد دوچرخه ثابت را جابجا کنید، می‌بایست از سبک وزن بودن آن اطمینان داشته باشید. عموماً بدنه دوچرخه ثابت از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود و وزن مناسبی برای جابجایی دارد. به هنگام خرید دوچرخه ثابت، دقت کنید که دوچرخه دارای چرخ‌های مخصوص برای هل دادن روی زمین باشد تا در جابجایی دچار مشکل نشوید.

قابلیت حمل ‌و نقل
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

بودجه خرید
بودجه خرید هم گاهی اوقات یک عامل تعیین کننده است، اما پیشنهاد ما به شما این است که به جای دیدن قیمت‌های مختلف، نکاتی را که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم مدنظر قرار دهید و بهترین مدل را که متناسب با شرایطتان بخرید.

اطمینان قبل خرید
قبل از اینکه به سراغ خرید دوچرخه ثابت بروید، روی لپ ‌تاپ یا گوشی خود مدل‌های دوچرخه ثابتی را که می‌توانند به نیازهای شما پاسخ دهند، شناسایی کنید. شرکت سازنده و مدل‌ها را جایی یادداشت نمایید. خوشبختانه جستجوی اینترنتی این قابلیت را دارد که میان هزاران مدل مقایسه انجام دهید و بهترین را انتخاب کنید. با انجام بررسی بیشتر گزینه‌های پیش رویتان برای خرید کمتر و کمتر می‌شوند. همچنین آگاهی از قیمت اصلی دوچرخه ثابت هم می‌تواند به شما دورنمایی را از آنچه که می‌خواهید بخرید، بدهد. برای خرید دوچرخه ثابت از فروشگاه‌های آنلاین بهتر است کمی محتاط باشید.

گارانتی و ضمانت
در خرید هر وسیله ورزشی، گارانتی و ضمانت مهم است. می‌توان گفت که وسایل ورزشی همانند دوچرخه ثابت و تردمیل که توسط افراد مختلف به مدت طولانی استفاده می‌شوند، همیشه در معرض خرابی و استهلاک هستند، لذا نباید جانب احتیاط را فراموش کنید.

درجه سختی دوچرخه
قبل از اینکه دوچرخه را بخرید حتما سوار آن شوید و موارد مختلف و ویژگی‌های آن را تست کنید. درجه سختی دوچرخه را تست کنید.

برگه گارانتی
حتما به برگه گارانتی نگاهی بیاندازید. مدت زمان گارانتی و شرکت ارائه کننده آن از مواردی هستند که در صورت ایجاد عیب در دستگاه شما می‌توانند راه گشای مشکل شما باشند.

زین محکم و راحت
قبل از خرید دوچرخه ثابت حتما روی صندلی آن بنشینید و مدلی را انتخاب کنید که زین مناسبی دارد و مناسب ارگونومی بدن شماست.

زین محکم و راحت
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

انواع دوچرخه ثابت
دوچرخه ثابت دارای انواع گوناگونی است که می‌توانید بر اساس نیازهای خودتان یکی از آن‌ها را خریداری کنید. در ادامه با این مدل‌ها آشنا می‌شوید.

دوچرخه ثابت ایستاده
اگر شما توقع یک دوچرخه حرفه‌ای از دوچرخه ثابت خود ندارید، بهتر است که از این نوع استفاده کنید. دوچرخه ثابت ایستاده دارای زین راحت و معمولی است. شما در این نوع از دوچرخه ثابت نمی‌توانید روی پا و نشیمن بلند شوید و می‌بایست همیشه به صورت نشسته پدال بزنید. لذا اگر توقع دارید که ورزش هوازی شدید انجام دهید، این دوچرخه گزینه مناسبی نیست.

دوچرخه ثابت سرعتی یا اسپینینگ
اگر عادت دارید که در هنگام دوچرخه‌ سواری روی پدال بایستید و به سرعت پا بزنید، دوچرخه ثابت سرعتی می‌تواند بهترین گزینه خرید برای شما باشد. این دوچرخه ‌ها دارای دو زین یکی برای پدال زدن سریع و دیگری برای پدال آهسته هستند. برای ورزش هوازی سریع دوچرخه ثابت سرعتی کاملاً توانایی پاسخگویی به نیازهای شما را دارد. استفاده از این دوچرخه برای افزایش قدرت عضلات پا و همچنین بهبود چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو مفید است. علاوه بر این موارد، با ادامه ورزش به همراه دوچرخه ثابت اسپینینگ بهبود زیادی در تراکم استخوانی ناحیه مچ پا، زانو و همچنین لگن مشاهده خواهید کرد.

دوچرخه ثابت نشسته
دوچرخه ثابت نشسته تفاوت عمده‌ای دارد که باعث می‌شود استفاده از آن برای کسانی که مشکلات کمر و همچنین ستون فقرات دارند، راحتتر شود. در این دوچرخه ثابت علاوه بر زین راحت، یک پشتی نیز تعبیه شده است. همچنین پدال دوچرخه به جای پایینتر بودن از زانو، تقریباً هم سطح با زانو است تا فشار وارد شده بر زانو کمتر شود. مشکل بزرگی که این دوچرخه‌ها دارند، طول زیاد آن‌ها است. لذا اگر جای کافی برای دوچرخه ندارید، این مورد را کنار بگذارید.

لیست قیمت و معرفی انواع دوچرخه ثابت خانگی و باشگاهی

در این قسمت لیستی از دوچرخه های ثابت با برندهای مختلف را به منظور راهنمایی شما در داشتن انتخابی بهتر ارائه کرده‌ایم.

دوچرخه ثابت خانگی پاورمکس 41805B POWERMAX

  • محصول کشور: چین
  • دارای استاندارد CE
  • مناسب استفاده خانگی
  • دارای نشانگر میزان ضربان قلب، کالری سوزانده شده، مسافت طی شده و زمان ورزش

قیمت : 5.900.000 تومان

دوچرخه ثابت خانگی پاورمکس 41805B POWERMAX
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

دوچرخه ثابت خانگی پاورمکس مبله  PowerMax 338R

  • ابعاد:123*75*32 سانتی متر
  • حداکثر وزن قابل تحمل: 120 کیلوگرم
  • قدرت موتور: 8اسب بخار
  • محدوده سرعت: 8 درجه متر بر ثانیه
  • دارای صفحه نمایش
  • دارای قابلیت نمایش سرعت، میزان ضربان قلب، میزان مصرف کالری
  • دارایبرنامه زمانی، سیستم مگنتی، زین قابل تنظیم به چهار جهت، صفحه دیجیتال (نمایشگر ضربان قلب، کالری تایم، سرعت و مسافت طی شده)، 8 دنده قابل تنظیم، چرخ جلو جهت جابجایی آسان

قیمت : 5.600.000 تومان

دوچرخه ثابت خانگی پاورمکس مبله  PowerMax 338R
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

دوچرخه ثابت پاورمکس POWERMAX 61805B 

  • محصول کشور: چین
  • نوع دوچرخه نشسته
  • دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و صفحه نمایش برای نشان دادن میزان ضربان قلب و کالری مصرف شده

قیمت : 5.000.000 تومان

دوچرخه ثابت پاورمکس POWERMAX 61805B
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

بیشتر بخوانید:

دوچرخه ثابت خانگی پاورمکس 338B PowerMax 

  • سیستم مگنتی
  • دارای زین قابل تنظیم به ۴ جهت، صفحه دیجیتال (نمایشگر نشان دهنده ضربان قلب، کالری مصرف شده، مدت زمان تمرین، سرعت تمرین و مسافت طی شده)، دنده قابل تنظیم، چرخ جلو جهت جابه جایی آسان، دسته ثابت، قابلیت تنظیم زین به صورت عمودی و افقی
  • ابعاد بسته بندی: 910*310*660 میلی متر
  • نوع دوچرخه ثابت: نشسته
  • میزان وزن قابل تحمل: تا 110 کیلوگرم

قیمت : 4.500.000 تومان

دوچرخه ثابت خانگی پاورمکس 338B PowerMax 
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

دوچرخه ثابت پاورمکس مدل 5105

  • دارای پشتی، قابلیت تنظیم قدرت و سختی در رکاب زدن به صورت مگنتی در 8 مرحله، چرخ برای جابه جایی راحتتر، تنظیم زین به صورت افقی، نمایشگر LCD، امکان نمایش ضربان قلب، سرعت، مسافت طی شده، کالری مصرفی و مدت زمان تمرین، امکان تنظیم دسته، تنظیم ارتفاع قابلیت تنظیم صندلی بصورت افقی و سیستم انتقال حرکت تسمه‌ای
  • تحمل وزن کاربر تا 130 کیلوگرم
  • کاربری خانگی – باشگاهی
  • وزن دوچرخه 35 کیلوگرم
  • وزن بسته بندی برای ارسال 38- 40 کیلوگرم
  • ابعاد دستگاه:114*58*158 سانتی متر
  • عملکرد :مگنتی

قیمت : 5.700.000

دوچرخه ثابت پاورمکس مدل 5105R 
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

دوچرخه ثابت خانگی پاورمکس 41800R POWERMAX 

  • نوع دوچرخه ثابت: نشسته و مبله
  • دارای صفحه نمایش برای نشان دادن سرعت، مسافت طی شده، کالری مصرف شده، زمان تمرین، میزان ضربان قلب، چربی سنج
  • محصول کشور: چین
  • قابلیت تنظیم زین افقی و عمودی زین

قیمت : 5.800.000 تومان

دوچرخه ثابت خانگی پاورمکس 41800R POWERMAX 
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

دوچرخه ثابت پاورمکس مدل 51800R POWERMAX 

  • نوع دوچرخه: نشسته
  • کاربرد: خانگی و باشگاهی
  • قابلیت تنظیم تنظیم افقی و عمودی
  • دارای صفحه نمایش برای نشان دادن سرعت، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده، زمان تمرین، میزان ضربان قلب، چربی سنج

قیمت : 7.750.000 تومان

دوچرخه ثابت پاورمکس مدل 51800R POWERMAX 
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

دوچرخه ثابت خانگی نشسته مدل پاورمکس 41805R POWERMAX

  • عملکرد: مگنتی
  • نوع دوچرخه : مبله
  • تنظیم ارتفاع: قابلیت تنظیم صندلی به صورت افقی
  • درجات تنظیم مقاومت سرعت و تغییر شدت سختی

قیمت : 8.500.000 تومان

دوچرخه ثابت خانگی نشسته مدل پاورمکس 41805R POWERMAX
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت خانگی

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر