;
coinex

بهترین گوشی های مخصوص سالمندان ؛ کدام گوشی برای افراد مسن بهتر است؟

صنعت گوشی سازی افراد مسن را هم در نظر دارد و محصولاتی را هم برای آن‌ها عرضه کرده است. در این مطلب به معرفی بهترین گوشی های مخصوص سالمندان پرداخته‌ایم.

متاسفانه باید بگوییم که سالمندان تمایل چندان زیادی به استفاده از گوشی های هوشمند ندارند؛ در واقع آن‌ها نمی‌توانند با فناوری‌های جدید امروزه خود را همگام کنند، زیرا حوصله و توان یادگیری مسائل جدید، توانایی دیدن صحیح متون و عناصر موجود روی صفحه و توانایی راحت نگه داشتن گوشی را برای مدت زمان طولانی ندارند. از این رو برخی از شرکت‌های تولیدکننده گوشی های هوشمند محصولاتی را هم متناسب با نیازهای این افراد عرضه کرده‌اند. در ادامه ابتدا شما را با معیارهای خرید یک گوشی مناسب برای یک فرد مسن و سپس بهترین گوشی های مخصوص سالمندان آشنا می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید.

انتخاب گوشی مناسب برای افراد سالمند

سالمندان بیشتر از هر گروه دیگری در برابر تغییرات و پیشرفت تکنولوژی از خود واکنش منفی نشان می‌دهند. آن‌ها یک عمر با وسایل ساده و بدون هیچ ‌گونه وسیله تکنولوژیکی روزهای زندگی خود را گذرانده‌اند. گوشی ‌های موبایل جدید یکی از همین موارد است که بازخورد منفی آن‌ها را به دنبال دارد. یادگیری استفاده از یک موبایل هوشمند مانند این است که از آن‌ها بخواهید سر کلاس اول ابتدایی بنشینند و درس بخوانند. برای همین خیلی از سالمندان راغب به استفاده موبایل نیستند. اگر آن‌ها مجبور شوند، استفاده از گوشی‌ های ساده دکمه‌ای را ترجیح می‌دهند.

خوشبختانه، با اینکه تکنولوژی گوشی‌ ها بی‌رحمانه جلو رفته است، می‌توان در بین آن‌ها گوشی مناسبی را برای سالمندان پیدا کرد. این نوع گوشی‌ ها ساختار و کارکرد خیلی ساده‌ای دارند و سالمندان خیلی راحت می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. به هرحال، افراد مسن باید قبول کنند که این روزها خود را کمی با تکنولوژی وفق دهند.

چرا سالمندان باید از گوشی موبایل استفاده کنند؟

اولین قدم برای خرید گوشی برای سالمندان، توجیه کردن آن‌ها است؛ به عبارتی دیگر، اینکه شما دلایلی را بیاورید که آن‌ها حداقل ترغیب به استفاده از ساده‌ترین گوشی موبایل شوند. آوردن این دلیل «همه دارند، شما هم داشته باش» اصلاً مناسب نیست. در واقع شما با این مسئله درصدد مجبور کردن آن‌ها برای خرید یک گوشی موبایل هستید. این نکته را در ذهن خود داشته باشید که در افراد مسن هرچه سن بالاتر برود، حوصله آن‌ها هم کمتر می‌شود. هرچه حوصله کمتر شود، کمتر دنبال جروبحث هستند و حرف ‌شنو هم نخواهند بود. پس سعی کنید به جای بحث بیهوده و دادوبیداد، سالمندان خود را برای خرید گوشی مناسب توجیه کنید.

چرا سالمندان باید از گوشی موبایل استفاده کنند؟

داشتن گوشی موبایل باعث می‌شود که ارتباط آن‌ها با دیگر افراد در بیرون از خانه و در خیابان برقرار باشد؛ اما گفتن این جمله نمی‌تواند آن‌ها را توجیه برای خرید کند. بهتر است که برای مثال چنین جمله‌ای را به کار ببرید: «پدر یا مادر من، اگر خدای نکرده در خیابان یا جایی حالتان بد شد یا اگر مسافرت بودید و دلتان برای ما تنگ شد، خیلی راحت با گرفتن چند دکمه می‌توانید با ما تماس بگیرید.»

با گوشی موبایل به راحتی می‌توان برنامه ساعتی برای مصرف قرص‌ها تنظیم کرد. البته آن‌ها ممکن است که اوایل نسبت به انجام این کار واکنش نشان دهند، برای همین شما باید این کار را انجام دهید. فرد سالمند وقتی که مزیت گوشی موبایل را ببیند، خودش کم‌ کم راه استفاده از آن را یاد خواهد گرفت.

دیگر نیازی به داشتن دفترچه تلفن و کلی کاغذ برای نوشتن تلفن‌ها نیست. به راحتی همه آن‌ها در گوشی موبایل ذخیره می‌شود. فقط لازم است که شما برای راحتتر کردن و ترغیب او، میانبرهای شماره ‌گیری برای تماس‌های پرتکرار را تنظیم کنید.

چرا اغلب سالمندان از خرید گوشی طفره می‌روند؟

این تصور که سالمندان از تکنولوژی فراری هستند، کاملاً غلط است. متأسفانه همسو نبودن تغییرات تکنولوژی با روند سنی و ذهنی سالمندان و پیشرفت بدون کنترل بعضی از تکنولوژی‌ها، باعث اختلال کاری و رفتاری در بسیاری از سالمندان شده است. مطمئن باشید که آن‌ها بیشتر از نسل جوان علاقه‌مند به بروز کردن خود دارند؛ اما چه چیزی باعث شده تا مقاومت بالایی را در مقابل استفاده از تکنولوژی جدید از خود نشان دهند؟

بیشتر بخوانید:

محققان سوئدی و نروژی در کنار محققان دانشگاه لیکوپینگ بررسی دقیقی در خصوص علت مقاومت سالمندان در استفاده از گوشی انجام داده‌اند. آن‌ها از 500 نفر سالمند با متوسط سن 80 سال در جامعه آماری خود استفاده و به نتایج زیر دست پیدا کردند:

چرا اغلب سالمندان از خرید گوشی طفره می‌روند؟

  • سالمندان از غلبه شدن می‌ترسند. آن‌ها یک عمر آزاد زندگی کرده‌اند و کمتر وابسته دیگران بوده‌اند. با ورود گوشی، آن‌ها نگران این هستند که باید در یادگیری و استفاده همیشه محتاج دیگران باشند.
  • آن‌ها فکرمی کنند که ورود گوشی‌ های موبایل باعث از هم گسسته شدن بنیان خانواده‌ها می‌شود. متأسفانه تبلیغات مناسبی هم در این خصوص از طریق رسانه یا انجمن‌ها صورت نگرفته است.
  • آن‌ها به تعلقات خود وابستگی بیشتری دارند. در واقع این مسئله در ذهن آن‌ها وجود دارد که با ورود گوشی‌ های موبایل باید متعلقات قدیمی خود را دور بیاندازند.

دلایل دیگری را هم می‌توان به این فهرست اضافه کرد؛ اما مهمترین آن‌ها، تفکر غلط بالا رفتن سن و در نتیجه کند شدن ذهن است. این تصور بین تمامی سالمندان متأسفانه رایج است و باید قبل از هر چیزی به فکر اصلاح آن باشید.

ویژگی‌های گوشی مناسب برای سالمندان

اگر به دنبال خرید گوشی موبایل برای سالمندان خود هستید، به هرحال باید توانایی آن‌ها را در نظر بگیرید. هدف شما از خرید گوشی مناسب برای سالمندان برقراری ارتباط بیشتر با آن‌ها است. سالمندان دیگر مانند نسل جوان به دنبال مسائل به‌ روز نیستند. همین‌ که یک وسیله بتواند ارتباطشان را با خانواده حفظ کند، برای آن‌ها کفایت خواهد کرد.

ویژگی‌های گوشی مناسب برای سالمندان

از این رو تعدادی ویژگی را باید در هنگام خرید گوشی موبایل برای سالمندان خود در نظر بگیرید. این ویژگی‌ها به استفاده و ترغیب آن‌ها برای خرید کمک زیادی خواهد کرد که مهمترین آن‌ها شامل:

  • بیشتر سالمندان دیگر قدرت بینایی گذشته را ندارند. از این رو باید برای آن‌ها به دنبال گوشی موبایلی باشید که فونت به صورت درشت در صفحه مانیتور دیده شود. پس میزان اندازه صفحه نسبت به صفحه کلید باید بیشتر باشد.
  • استفاده از کلیدها باید خیلی آسان باشد. ریز بودن کلیدها باعث بدخوانی حروف روی آن‌ها خواهد شد. در خرید گوشی لمسی فقط مراقب باشید. سالمندان عادت دارند که روی هر چیزی ضربه بزنند. ضربه‌های محکم و پی ‌درپی باعث خراب شدن سریع صفحه می‌شود.
  • استفاده از بخش‌های گوشی بسیار راحت باشد. شماره‌ گیری و ارسال پیام دو بخش مهم هستند که بهتر است با یک حرکت، شخص به آن‌ها برسد. به عبارت خلاصه گوشی باید رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد، تا هم شما راحتتر بتوانید روال استفاده از گوشی را راحتتر به فرد سالمند آموزش دهید و هم فرد سالمند راحتتر بتواند این روال را یاد بگیرد و از گوشی استفاده کند.
  • گوشی باید در برابر ضربه‌ها و افتادن مقاومت داشته باشد و عمر باتری آن و آنتن دهی آن نیز مناسب باشد.

قبل از خرید، خود را یک ‌بار جای سالمند بگذارید و بررسی کنید که آیا این گوشی واقعاً مناسب چنین شخصی است یا خیر. در ادامه با بهترین گوشی های مخصوص سالمندان آشنا می‌شوید.

بهترین گوشی های مخصوص سالمندان

Google Pixel XL

پیکسل ایکس ال
بهترین گوشی های مخصوص سالمندان

اولین گوشی مناسب سالمندان Google Pixel XL محصول شرکت گوگل است. اول از همه باید بدانید که قیمت این گوشی زیاد گران نیست و قیمتی کمتر از 300 دلار دارد. این محصول از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسلی بهره می‌برد که باعث می‌شود همه چیز به صورت واضح و بزرگ به نظر برسد و علاوه بر این دوربین 12.3 مگاپیکسلی آن نیز می‌تواند در تصویر برداری با کیفیت مفید باشد. عناصر UI این گوشی با آیکون‌ها و اندازه فونت‌های بزرگ برای دیدن راحتتر طراحی شده‌اند. سیستم عامل جدید ویژگی دیگر است که این محصول را به یکی از بهترین گوشی های مخصوص سالمندان تبدیل می‌کند.
مشخصات فنی :

  • صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح QHD
  • حافظه داخلی 128GB/32GB ، بدون پورت کارت حافظه
  • باتری 3450 میلی آمپر ساعتی
  • اینترنت 4G LTE

Jitterbug Smart2

Jitterbug Smart2
بهترین گوشی های مخصوص سالمندان

این گوشی نسخه ارتقا یافته مدل Jitterbug Smart و یکی از بهترین گوشی های مخصوص سالمندان است و از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی 720p  با وضوح بالا و کاربرد راحت بهره می‌برد. جیترباگ اسمارت 2 سرعت زیادی ندارد، اما رابط کاربری بسیار مناسبی دارد. شما می‌توانید قابلیت‌های مختلفی مانند اعمال خطوط تماس به پرستار، گزینه‌ای برای ردیابی از طریق اعضا خانواده و… را در این گوشی مشاهده کنید. دوربین این گوشی بسیار مناسب و خوب است، بنابراین پدربزرگ یا مادربزرگتان قادر خواهد بود که عکس‌های با کیفیتی را با آن بگیرند.

مشخصات فنی :

  • صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح HD
  • 16 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه microSD تا 128 گیگابایت
  • دوربین عقب 13 مگاپیکسل و دوربین جلو 5 مگاپیکسلی
  • اینترنت 4G LTE
  • قابلیت کمک شنوایی M4/T4

بیشتر بخوانید:

Samsung Galaxy Note 5

Samsung Galaxy Note 5
بهترین گوشی های مخصوص سالمندان

ممکن است در ایران دو گوشی قبلی گران قیمت و کمیاب باشند، اما شما می‌توانید از گوشی گلکسی نوت 5 سامسونگ استفاده کنید. Galaxy Note 5 یک گوشی عالی است که قیمتی در حدود 200 تا 300 دلار دارد. صفحه نمایش Galaxy Note 5 اندازه 5.7 اینچی دارد و به همراه یک قلم کاربردی نیازهای شما را به راحتی برطرف می‌کند. علاوه بر این Galaxy Note 5 به عنوان یکی از بهترین گوشی های مخصوص سالمندان دارای حالت Easy Mode هم است که همه چیز در گوشی را به صورت بزرگ و واضح نمایش می‌دهد. بسیاری از قابلیت‌های دیگر UI این محصول پیچیده هستند، اما شما می‌توانید آن‌ها را سفارشی کنید.

مشخصات فنی :

  • صفحه نمایش 5.7 اینچی
  • 4 گیگابایت رم
  • حافظه داخلی 32/64/128 گیگابایتی
  • دوربین عقب 16 مگاپیکسلی، دوربین جلو 5 مگاپیکسلی
  • باتری 3000 میلی آمپر ساعتی
  • اندروید 5.1.1
  • اینترنت 4G LTE
  • قابلیت Easy Mode برای بزرگتر کردن محتویات روی صفحه نمایش و مشاهده بهتر صفحه نمایش

PowerTel M9500

PowerTel M9500
بهترین گوشی های مخصوص سالمندان

این گوشی 5 اینچی توسط شرکت Amplicomms ساخته شده است که شعار آن هم “صدای بلند و واضح” است. همانطور که ممکن است بر اساس شعار این شرکت حدس زده باشید، این گوشی صدای فوق العاده بلندی دارد و شما می‌توانید صدای زنگ آن را تا 90dB  افزایش دهید. این گوشی همچنین دارای یک کلید افزایش صدا است که می‌تواند صدای بلندگویش را تا 40dB  افزایش دهد. علاوه بر صدای بلند، پاورتل ام 9500 به عنوان یک از بهترین گوشی های مخصوص سالمندان از یک رابط کاربری مجزا با دکمه‌های بزرگ و وضوح بالا بهره می‌برد.

مشخصات فنی :

  • صفحه نمایش 5 اینچی
  • 1 گیگابایت رم
  • حافظه داخلی 8 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه microSD تا 32 گیگابایت
  • دوربین عقب 8 مگاپیکسلی و دوربین جلو 2 مگاپیکسلی
  • باتری 3200 میلی آمپر ساعتی
  • اندروید 5.1
  • اینترنت 4G LTE
  • قابلیت کمک شنوایی M4/T4

Emporia Smart

Emporia Smart
بهترین گوشی های مخصوص سالمندان

امپوریا اسمارت را می‌توان حاصل ازدواج گوشی های قدیمی و جدید دانست، زیرا شما ترکیبی از صفحه نمایش لمسی و صفحه کلید را با هم خواهید داشت. این صفحه کلید برای کاربرانی که از کار کردن با دکمه لذت می‌برند تعبیه شده است، همچنین اگر زمانی کاربر تمایلی به استفاده از صفحه کلید فیزیکی نداشته باشد، می‌تواند آن را به طور کامل بردارد. رابط کاربری Emporia Smart دارای دکمه‌های بزرگ و منو ساده‌ای است. همچنین به این گوشی یک قلم هم اضافه شده است که در کنار صفحه نمایش لمسی و صفحه کلیدش قابلیت‌های کاربردی این گوشی را افزایش می‌دهد. سهولت استفاده مشخصه مثبت اصلی این محصول محسوب می‌شود که آن را به یکی از بهترین گوشی های مخصوص سالمندان تبدیل کرده است.

مشخصات فنی :

  • صفحه نمایش 4.5 اینچی با رزولوشن 540 در 960 پیکسلی
  • پردازنده دو هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی
  • 1 گیگابایت رم
  • 4 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه microSD تا 64 گیگابایت
  • دوربین عقب 8 مگاپیکسلی و دوربین جلو 1 مگاپیکسلی
  • باتری 2600 میلی آمپر ساعتی
  • اندروید 4.4.2 Kitkat
  • قابلیت کمک شنوایی M4/T4

 Doro Liberto 825

 Doro Liberto 825
بهترین گوشی های مخصوص سالمندان

نقطه قوت Doro Liberto 825 که آن را به یکی از بهترین گوشی های مخصوص سالمندان تبدیل کرده سهولت کار با آن است. این گوشی از یک رابط کاربری ساده با آیکون‌های بزرگ و متون قابل فهم بهره می‌برد و هنگامی که کاربران برای اولین بار کار با این گوشی را شروع می‌کنند، آموزش‌های مختلفی را برای چگونگی بهتر کار کردن با گوشی ارائه می‌کند. علاوه بر این آموزش‌ها، راهنماهای تعاملی وجود دارند که کاربر را برای ارسال پیام متنی، ایمیل و… هدایت و کمک می‌کنند. یکی از ویژگی‌های جالب Doro Liberto 825 قابلیت کنترل از راه دور آن است؛ در واقع کاربران می‌توانند مخاطبین مورد اعتماد خود را در گوشی مشخص کنند تا آن‌ها بتوانند گوشی را از راه دور مشاهده و کنترل کنند، بنابراین دیگر نیازی نیست که برای چگونگی نصب ک برنامه یا کار با یک برنامه حتما به منزل پدربزرگ یا مادر بزرگ خود بروید.
مشخصات فنی :

  • صفحه نمایش 5 اینچی با وضوح HD
  • پردازنده چهار هسته‌ای 1.1 گیگاهرتزی
  • 8گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه microSD تا 32 گیگابایت
  • دوریبن عقب 8 مگاپیکسلی و دوربین جلو 2 مگاپیکسلی
  • باتری 2000 میلی آمپر ساعتی
  • اندروید 5.1.1 Lollipo
  • قابلیت کمک شنوایی M4/T4

چند گوشی دیگر:

در سری گوشی ‌های نوکیا

  • گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 150
  • گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 216
  • گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 106
  • گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 1
  • گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 8110
  • گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 105

نوکیا نسبت بقیه برندها دارای گوشی‌ های متنوعتری است. بهتر است که اول همه گوشی ‌های این برند را مورد بررسی قرار بدهید.

در سری گوشی‌ های جیمو

  • گوشی موبایل جیمو مدل Jimo B2406
  • گوشی موبایل جیمو مدل Jimo R621
  • گوشی موبایل جیمو مدل Jimo B2405
  • گوشی موبایل جیمو مدل Jimo R821
  • گوشی موبایل جیمو مدل S4302
  • گوشی موبایل جیمو مدل S5006

در سری گوشی ‌های تکنو

  • گوشی موبایل تکنو مدل Tecno T465
  • گوشی موبایل تکنو مدل Tecno T312
  • گوشی موبایل تکنو مدل Tecno T473

در سری گوشی ‌های بلو

گوشی موبایل بلو مدل Blu Z3 Music (دارای دکمه‌ای برای پخش موزیک است که به راحتی سالمند می‌تواند آهنگ‌های مورد علاقه خود را هم گوش کند.)

  • گوشی موبایل بلو مدلBLU Tank Mega
  • گوشی موبایل بلو مدل BLU Tank Torch 2.4

در سری گوشی‌ های جی ال ایکس 

  • گوشی موبایل جی ال ایکس مدل GLX N10 Plus

در سری گوشی ‌های فلای

  • گوشی موبایل فلای مدل Fly FF180

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر