;
coinex

بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت ؛ امنیت خوب گوشی های اقتصادی

اگر می‌خواهید امنیت اطلاعات داشته باشید، دیگر لازم نیست که یک گوشی گران قیمت بخرید. در این مطلب بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت را معرفی کرده‌ایم.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که امنیت اطلاعات و حریم خصوصی در آن از مهمترین پارامترهای موجود هستند. زمانی مجبور بودید که اطلاعات مهم خود را در یک گاوصندوق بگذارید، اما هم اکنون می‌توانید آن‌ها را در یک گوشی هوشمند در هر جایی با خودتان داشته باشید. هم اکنون دیگر برای داشتن یک گوشی با قابلیت‌های امنیتی خوب و پیشرفته نیازی نیست که یک گوشی پرچمدار و گران قیمت بخرید، زیرا بیشتر سازندگان گوشی های همراه هندست های میان رده و اقتصادی خود را هم با اسکنر اثر انگشت عرضه می‌کنند. در این مقاله بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت را معرفی کرده‌ایم.

بعضی از این گوشی ها در زمان ورودشان به بازار محصولات پرچمدار زمانه خود بودند، اما پیشرفت تکنولوژی و قدرتمند شدن روز افزون گوشی های میان رده امروزی باعث شده است که این محصولات را هم در دسته بندی گوشی های میان رده قرار دهیم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت در یک نگاه

  • آنر 5 ایکس (Huawei Honor 5X)
  • هواوی جی 8 (Huawei G8)
  • سامسونگ گلکسی اس 5 (Samsung Galaxy S5)
  • شیائومی ردمی نوت 3 (Xiaomi Redmi Note 3)
  • سامسونگ گلکسی اِی 5 2016 (Samsung Galaxy A5 2016)
  • ال جی نکسوس 5 ایکس (LG Nexus 5X)
  • هواوی میت اس (Huawei Mate S)
  • سامسونگ گلکسی اس 6 (Samsung Galaxy S6)
  • ال جی وی 10 (LG V10)
  • سونی اکسپریا زد 5 (Sony Xperia Z5)
  • اپل آیفون 6 اس (Apple iPhone 6s)

گوشی آنر 5 ایکس

 گوشی آنر 5 ایکس
بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت

این گوشی کمپانی هواوی را می‌توان به عنوان ارزان ‌قیمتترین گوشی مجهز به سنسور اثر انگشت نامید. گوشی هواوی آنر 5 ایکس در اواخر سال 2015 رونمایی و وارد بازار جهانی شد. مشخصات و طراحی این گوشی با توجه به قیمت خرید آن در حد فوق‌العاده است. قاب پشتی این محصول از جنس آلمینیوم و ضخامت دستگاه تنها 8.2 میلی‌ متر است. اما مهمترین مسئله در مورد آن، تعبیه سنسور اثر انگشت در قاب پشتی و در زیر دوربین اصلی است. سنسورهای اثر انگشت هواوی به لطف نرم افزار این شرکت، یکی از سریعترین عملکردها را دارند و خوشبختانه گوشی هواوی هانر 5 ایکس هم از همین سنسورها بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

 

علاوه بر این با توجه به مشخصات این دستگاه، می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت نیز پیشنهاد کرد. هواوی هانر 5 ایکس از 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء بهره می‌برد و یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 616، دوربین اصلی 13 و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی را در اختیارتان می‌گذارد.

گوشی هواوی جی 8

هواوی جی 8
بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت

یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت موجود در بازار گوشی هواوی جی 8 محسوب می‌شود. اصلیترین ویژگی این گوشی طراحی آن است که شاید بتوان گفت طراحی و ظاهری کمتر از گوشی‌ های پرچمدار ندارد. مشخصات فنی جی 8 تا حدودی نزدیک به گوشی Mate S است که اختلاف قیمت زیادی نیز با این میان ‌رده هواوی دارد. ضخامت بدنه برابر با 7.5 میلی‌ متر و وزن 167 گرمی دو مورد از پارامترهایی هستند که این محصول را به یک گوشی خوش دست تبدیل کرده‌اند. 90 درصد از طراحی این گوشی از فلز بوده و تنها بخش پوشش دهنده آنتن دستگاه از پلاستیک طراحی شده است.

یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن FullHD، پردازشگر اسنپدراگون 615، 3 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین‌های 13 و 5 مگاپیکسلی و یک سنسور اثر انگشت از دیگر مشخصات اصلی این گوشی هستد. کارایی سنسور اثر انگشت این دستگاه تنها به قفل کردن صفحه و اعمال موارد امنیتی محدود نمی‌شود، بلکه به لطف رابط کاربری سفارشی ‌سازی شده آن توانایی ایفای نقش به عنوان یک تاچ ‌پد برای گشت و گذار در بین تصاویر و ویدیوهای گالری را هم دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 5

گلکسی اس 5
بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت

گلکسی اس 5 پنجمین نسل از پرچمداران گوشی‌ های سامسونگ و اولین گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت این برند است. حسگر این گوشی که از نوع خازنی است، چندان عملکرد مناسبی ندارد. دلیل این امر، در این نکته نهفته است که سامسونگ با محدود کردن مساحت روی سنسور و صرفه جویی در تعداد خازن‌های آن، سعی در پایین آوردن هزینه نهایی محصولش کرده است. کاربر برای استفاده از این سنسور به جای قرار دادن انگشت خود روی آن، بایستی انگشت خود را روی این سنسور که در دکمه خانه تعبیه شده بکشد. بعد از عرضه این پرچمدار، ایرادات و اعتراض‌های زیادی درباره عملکرد این سنسور منتشر شد و این غول دنیای اسمارت‌ فون‌ها در نسخه‌های بعدی پرچمداران خود، استفاده از چنین سیستمی را برای سنسورهای اثر انگشتش حذف کرد. به هر حال اگر قصد خرید گوشی موبایل دارای سنسور اثر انگشت با هزینه کمی دارید، با توجه به قیمت و مشخصات گلکسی اس 5 آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت موجود در بازار به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گوشی شیائومی ردمی نوت 3

ردمی نوت 3
بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت

کمپانی چینی شیائومی اکنون به عنوان یکی از مطرحترین برندهای چینی در دنیای اسمارت‌ فون‌ ها شناخته می‌شود و همواره سعی بر این داشته که گوشی‌ های میان‌ رده و پرچمدار خود را به بهترین قطعات ممکن مجهز کند.

بیشتر بخوانید:

 

 

گوشی ردمی نوت 3 در اواخر سال 2015 معرفی و رونمایی شد و به عنوان یکی از بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت از سنسورهای اثر انگشت خازنی بهره می‌برد. سنسور این گوشی نیز به مانند اکثر محصولات دارای این فناوری، همیشه فعال است، به همین دلیل برای باز کردن قفل صفحه تنها باید انگشتتان را روی آن قرار دهید. شیائومی Redmi Note 3 بواسطه امکانات و مشخصات فنی بسیار خوب و قیمت پایینش می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های کاربران علاقمند به اسمارت‌ فون های مجهز به سنسور اثر انگشت باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی اِی 5 2016

گلکسی ای 5 2016
بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت

سری 2016 گوشی ‌های Galaxy A با تغییرات امیدوار کننده بسیاری همراه بودند که در این میان می‌توان به استفاده از سنسور اثر انگشت در دو نسخه A5 2016 و A7 2016 اشاره کرد. سنسور اثر انگشت استفاده شده در گوشی سامسونگ گلکسی A5 2016 دقیقا همان سنسور بکار گرفته شده در Galaxy S6 است. همانطور که می‌دانید S6 به یکی از سریعترین سنسورهای اثر انگشت مجهز است. اما طبیعتا با توجه به قدرت پردازشی کمتر A5 2016 نسبت به پرچمدار 2015 سامسونگ، شاید عملکرد سنسور آن چند میلی ثانیه کندتر باشد. سامسونگ علاوه بر تجهیز این محصولش به یک حسگر بیومتریک، تغییرات ظاهری دیگری را نیز در آن اعمال کرد.

یک چیپست بهتر (اسنپدراگون 615 به جای 410)، افزایش اندازه و رزولوشن صفحه نمایش، ارتقای حجم باتری و قابلیت شارژ سریع از اصلیترین اصلاحات اعمال شده در این گوشی هستند و آن را به یکی از بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت جهان تبدیل کرده‌اند.

گوشی ال جی نکسوس 5 ایکس

ال جی نکسوس 5 ایکس
بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت

گوگل با همکاری دو کمپانی هواوی و ال‌ جی در سال 2015 اقدام به معرفی دو گوشی نکسوس جدید کرد که هر دو گوشی در قاب پشتی خود دارای سنسور اثر انگشت بودند. سنسور اثر انگشت به کار گرفته شده در این نکسوس‌ها، نکسوس ایمپرینت نام دارد. نکته جالب این است که به ادعای برخی از منابع، سنسور اثر انگشت گوشی نکسوس 5 ایکس عملکرد بهتری نسبت به آیفون 6 اس دارد. در ویدیوهایی که سنسور اثر انگشت Nexus 5X و iPhone 6s را مقایسه می‌کنند، گاهی نکسوس سریعتر از آیفون بوده و گاهی برعکس. نکسوس 5 ایکس یک درگاه microUSB نوع C را هم در خود دارد و سایر مشخصاتش نیز در حد گوشی‌ های میان ‌رده رو به بالا هستند.

گوشی هواوی میت اس

میت اس
بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت

دو گوشی هواوی G8 و Mate S چه از نظر مشخصات فنی و چه ظاهری، وجه اشتراکات زیادی دارند، اما نسخه میت هم از نظر قیمت خرید و هم امکانات، کمی از G8 بهتر است. نوع پنل استفاده شده در میت AMOLED بوده و کیفیت بهتری از پنل IPS که در G8 استفاده شده است، دارد.

بیشتر بخوانید:

اما نکته اصلی در مورد این گوشی، قدرت پردازشی بالاتر آن است که باعث می‌شود با سخت‌ افزارهای یکسان در بخش حسگر اثر انگشت، عملکرد سریعتری نسبت به G8 داشته باشد. در واقع در بین گوشی‌های تولید شده در سال 2015، سنسور اثر انگشت گوشی هواوی میت اس سریعترین عملکرد را دارد. این محصول در باز کردن قفل صفحه با این سنسورش از گوشی ‌هایی مثل گلکسی اس 6 و آیفون 6 اس هم سریعتر است و به همین دلیل جزء بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت جهان محسوب می‌شود.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 6

گلکسی اس 6
بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت

پرچمدار نسل ششم سامسونگ یک پرچمدار تمام عیار است. برخلاف S5 که با ایرادات فراوانی همراه بود، اس 6 به عنوان یکی از بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت جهان در تمامی بخش‌ها یا بهترین است یا در گروه بهترین‌ها قرار دارد. همانطور که گفتیم، سنسور اثر انگشت S5 چندان چنگی به دل نمی‌زد و همچنین پس از مدتی اخباری منتشر شد که این سنسور از لحاظ سخت ‌افزاری قابل نفوذ است. اما سامسونگ در نسل ششم پرچمدارانش این سنسور بیومتریک خود را دستخوش تغییراتی کرد.

سنسور استفاده شده در گوشی سامسونگ گلکسی S6 به سنسورهای خازنی سیناپسی مشهور است و به جرات می‌توان گفت که از نظر سخت‌ افزاری غیر قابل نفوذ است. همچنین سامسونگ بعد از اپل دومین سازنده گوشی‌ های هوشمندی است که محصولاتش به سیستم پرداختی موبایلی ادغام شده با سنسورهای اثر انگشت مجهز هستند. سیستم Samsung Pay که متاسفانه برای کاربران ایرانی عملا غیر قابل استفاده است، در ترکیب با سنسور اثر انگشت، امنیت پرداخت‌های موبایلی را می‌تواند به شکل 100 درصدی تامین کند.

گوشی ال جی وی 10

ال جی وی 10
بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت

ال‌ جی در یکی دو سال اخیر به دلیل عدم استفاده از استانداردهای گوشی های پرچمدار سایر شرکت‌ها در پرچمداران نسل 3 و 4 از سری G گوشی‌ های خود نتوانست انتظارات کاربران خود را برآورده کند، اما توانست با عرضه گوشی V10 به این مهم دست یابد. در واقع گوشی ال‌ جی وی 10 اولین گوشی این کمپانی کره‌ای است که از سنسور اثر انگشت بهره می‌برد. البته این تنها عنوان “اولین” برای این گوشی محسوب نمی‌شود. وی 10 همچنین اولین گوشی دنیا با دو صفحه نمایش در قسمت جلویی خود است و در دسته بندی مقاومترین گوشی‌ های جهان هم قرار دارد. سنسور اثر انگشت این گوشی در قاب پشتی و زیر دوربین اصلی قرار گرفته است و عملکرد قابل قبول و نسبتا سریعی نیز دارد.

بیشتر بخوانید:

با توجه به اینکه این گوشی اولین تجربه LG در استفاده از سنسورهای اثر انگشت بود، پیش‌بینی می‌شد که شاهد باگ‌های امنیتی متعددی در عملکرد این سنسور باشیم. تنها بعد از چند ماه از عرضه این گوشی، مشخص شد که این سنسور اثر انگشت حفره امنیتی دارد و از روش‌های نرم‌افزاری قابل دور زدن است. البته باید به یاد داشته باشید که نفوذهای نرم‌افزاری همواره در بروز رسانی‌های امنیتی هر کمپانی قابل برطرف سازی هستند و این مساله در مورد ال ‌جی نیز صدق می‌کند. ال‌ جی پس از انتشار این خبر بلافاصله با انتشار یک آپدیت امنیتی توانست این مشکل را حل کند.

گوشی سونی اکسپریا زد 5

اکسپریا زد 5
بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت

همانند ال‌ جی، کمپانی سونی نیز بالاخره تصمیم گرفت پرچمداران خود را مجهز به سنسورهای اثر انگشت کند، اما نکته جالب در مورد این سنسور، محل قرار گیری آن است. دکمه پاور گوشی‌های سونی که همواره در وسط دیواره جانبی سمت راست گوشی نصب می‌شوند، با سنسور اثر انگشت این گوشی ها ترکیب شده‌اند تا کاربر با باز کردن صفحه نمایش بتواند قفل صفحه را نیز با این سنسور باز کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که سنسور اثر انگشت اکسپریا زد 5 از نظر سخت ‌افزاری و دقت کمی نامید کننده است.

بطوری که ممکن است چندین بار انگشتتان را روی سنسور بگذارید و سنسور به درستی نتواند اثر انگشت شما را شناسایی کند. پیشنهادی که برای رفع چنین شناسایی‌های اشتباهی داده می‌شود، پاک کردن دکمه پاور برای بهبود قدرت شناسایی سنسور است. در کنار این آپشن، سونی قدرت دوربین پشتی خود را نیز افزایش داده و با استفاده از یک سنسور 23 مگاپیکسلی، توانسته حداقل روی کاغذ از پرچمداران دیگر کمپانی‌ها پیش بیفتد.

گوشی آیفون 6 اس

آیفون 6 اس
بهترین گوشی های میان رده با حسگر اثر انگشت

سنسورهای اثر انگشت خازنی با معرفی گوشی اپل آیفون 5 اس به دنیای اسمارت ‌فون ‌ها وارد شدند. اپل در رویداد معرفی آیفون 6 اس و نسخه پلاس آن، از نسل دومTouchID های خود نیز رونمایی کرد و مدعی بود که سرعت نسل دوم این سنسورها دو برابر سرعت نسل اول آنهاست. البته این ادعا چندان هم بیراه نبود و در ویدیوهای مقایسه‌ای که بین iPhone 6 و iPhone 6s انجام گرفته شد، این ادعا کاملا به اثبات رسید. عملکرد این سنسور گاهی به قدری سریع است که حتی با فشردن دکمه خانه، صفحه قفل را نیز مشاهده نمی‌کنید. در کل می‌توان این سنسور را از نظر عملکرد جز بی نقصترین سنسورهای بیومتریک دنیای گوشی سازی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

انواع سنسورهای اثر انگشت

سنسورهای اثر انگشت جزو آپشن‌هایی هستند که تا چند وقت پیش فقط در برخی از گوشی‌ های پرچمدار یافت می‌شدند. اما با مشاهده کارایی بالای این سنسورها و فراگیر شدن این تکنولوژی، امروزه می‌توان در برخی از گوشی‌ های میان‌ رده نیز چنین گزینه‌هایی را پیدا کرد. البته غیر از این نوع حسگرها، حسگرهای بیومتریک دیگری نیز در صنعت گوشی و تبلت سازی استفاده شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به حسگر عنبیه چشم در گوشی‌ های لومیا 950 و 950XL اشاره کرد. اما مطمئنا کارایی و امنیت سنسورهای اثر انگشت به مراتب از دیگر سنسورهای بیومتریک بیشتر است. در این قسمت شما را با تکنولوژی این سنسوره آشنا می‌کنیم.

سنسورهای اثر انگشت به تفکیک تکنولوژی ساختشان، به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

سنسورهای اثر انگشت نوری – مانند سنسور به کار رفته در  Motorola Atrix

سنسورهای اثر انگشت خازنی – مانند سنسور به کار رفته در  Galaxy S6

سنسورهای اثر انگشت فراصوتی (اولترا سونیک کوالکام) – مانند سنسور به کار رفته در  Le Max Pro

سنسورهای اثر انگشت نوری

سنسور اثر انگشت نوری

این نوع از حسگرها با عنوان اولین و ساده‌ترین تکنولوژی لازم برای ساخت اثر انگشت شناخته شده‌اند. روش کار چنین حسگرهایی بسیار ساده است و کار با عکس ‌برداری دو بعدی از اثر انگشت آغاز می‌شود. در واقع این حسگرها دارای رزولوشن هستند و هرچه رزولوشن آنها بالاتر باشد، دقت آن‌ها نیز بالاتر خواهد بود. پس از عکس ‌برداری از انگشت کاربر، به سرعت تصویر گرفته شده با تصویر از پیش ‌تعریف شده مقایسه می‌شود و احراز هویت انجام می‌گیرد.

اما این سادگی برای تامین امنیت دستگاه‌هایی که امروزه مهمترین اطلاعات کاربرانشان را در بر دارند، باعث منسوخ شدن این نوع از سنسورها شد. زیرا برای نفوذ به گوشی ‌هایی که امنیتشان از طریق سنسورهای اثر انگشت نوری تامین می‌شود، کافی است یک عکس با کیفیت از اثر انگشت کاربر گوشی داشته باشید تا بتوانید وارد گوشی شوید. دقیقا به همین دلیل گوشی ‌های هوشمند امروزی دیگر از چنین تکنولوژی استفاده نمی‌کنند.

سنسورهای اثر انگشت خازنی

سنسورهای اثر انگشت خازنی

به جرات می‌توان گفت که تا قبل از آغاز سال میلادی 2016 و معرفی سنسور فراصوتی کمپانی کوالکام، تمامی گوشی ‌های هوشمند فعلی که دارای سنسور اثر انگشت بودند، از این فناوری استفاده می‌کردند. چه TouchID گوشی‌ های اپل، چه حسگرهای سیناپسی سامسونگ و چه حسگرهای ایمپرینت نکسوس دقیقا با همین تکنولوژی ساخته شده‌اند و می‌توان گفت که تمامی این حسگرها از لحاظ سخت ‌افزاری تفاوت زیادی با هم ندارند. اما مهمترین مسئله چه درباره سنسورهای فینگرپرینت خازنی و چه نوع نوری، بخش نرم‌ افزاری آن‌ها است. بخش نرم‌افزاری و الگوریتم‌هایی که معمولا مختص هر کمپانی سازنده هستند، تفاوت بین حسگرهای هر کمپانی را رقم می‌زنند.

بیشتر بخوانید:

برای مثال، سنسور بکار رفته در گوشی OnePlus 2 با سنسور گوشی Mate S از لحاظ سخت ‌افزاری تفاوتی ندارد، اما باز شدن قفل صفحه در OnePlus بیشتر از 2 ثانیه زمان می‌برد، حال این که در گوشی میت تنها کافی است یکبار انگشتتان را روی سنسور بزنید تا قفل صفحه در کمتر از نیم ثانیه باز شود. از طرف دیگر، همانطور که از اسم این حسگرها نیز مشخص است، این سنسورها متشکل از مجموعه‌ای از خازن‌ها هستند که با قرارگیری انگشت روی سنسور و تغییر ظرفیت خازن‌ها و ثبت تغییرات، تصویر انگشت را به شکل کاملی ذخیره می‌کنند. بدین شکل برخلاف سنسورهای اثر انگشت نوری، نفوذ سخت ‌افزاری به این سنسورها تقریبا غیرممکن است.

سنسورهای اثر انگشت فراصوتی

سنسورهای اثر انگشت فراصوتی

کمپانی مطرح کوالکام که یکی از بزرگان حوزه ساخت چیپست‌های موبایلی است، همزمان با رونمایی از چیپست پرچمدار 2016 خود – اسنپ 820 – سنسور اثر انگشت خود را نیز با نام Sense-ID معرفی کرد. این سنسور اثر انگشت به شکل پیش فرض روی این چیپست قرار گرفته و عملکرد بسیار خوبی دارد. سنس آیدی کوالکام با استفاده از امواج فراصوتی کار می‌کند، بدین شکل که امواج فراصوتی توسط فرستنده تعبیه شده در زیر سنسور ارسال شده و با توجه به فرو رفتگی‌های موجود روی انگشت هر کاربر، برخی از امواج جذب شده و برخی دیگر به سنسور باز می‌گردند. استفاده از چنین سیستمی، دو مزیت بزرگ نسبت به همتاهای خازنی دارد: 1- کارکرد صحیح حتی در صورت خیس بودن انگشت کاربر 2- استفاده از این سنسور حتی در زیر لایه‌های پلاستیکی نازک.

اگر حتی از بهترین سنسورهای اثر انگشت بهترین گوشی‌های هوشمند تا به حال استفاده کرده باشید و یا کامنت‌های مطرح در زیر بررسی چنین محصولاتی را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که سنسورهای خازنی در صورت کثیف بودن یا عرق کردن انگشت، کارکرد صحیحی ندارند، اما به لطف سنسورهای فراصوتی، دیگر با چنین مشکلاتی روبرو نمی‌شوید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: smartprix

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر