;
coinex

بهترین تبلت های گیمینگ ۲۰۲۰ ؛ کدام تبلت کارایی گیمینگ بهتری دارد؟

اگر عاشق بازی با تبلت هستید و گوشی نیازتان را برآورده نمی‌کند، این مطلب حتما به دردتان می‌خورد. در این نوشتار با بهترین تبلت های گیمینگ ۲۰۲۰ آشنا می‌شوید.

گوشی‌های هوشمند برای بازی کردن قابلیت‌های خوبی دارند، اما صفحه نمایش کوچک آن‌ها لذت بازی را کاهش می‌دهد. اگر شما یک گیمر هستید و به همین دلیل می‌خواهید برای بازی کردن از یک تبلت به جای گوشی استفاده کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مطلب با بهترین تبلت های گیمینگ ۲۰۲۰  آشنا می‌شوید. با تکراتو همراه باشید.

بهترین تبلت های گیمینگ ۲۰۲۰

بهترین تبلت با سیستم عامل آی او اس: تبلت اپل مدل iPad Pro 2018

بهترین تبلت با سیستم عامل آی او اس: تبلت اپل مدل iPad Pro 2018

این تبلت از پردازنده A12X Bionic بهره می‌برد و قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد. شما می‌توانید با استفاده از این تبلت تمامی بازی‌های ارائه شده برای سیستم عامل IOS را اجرا کنید.

این تبلت صفحه نمایش ۱۲٫۹ اینچی دارد و در کنار آن از قویترین پردازنده موجود هم بهره می‌برد. به خاطر همین سرعت اجرا کردن بازی ها در این تبلت باورنکردنی است. فرقی نمی‌کند که بازی سنگینی باشد یا بازی سبک و ساده، در هر صورت این تبلت با بالاترین کیفیت و تنظیمات گرافیکی ممکن آن را اجرا می‌کند.

آیپد پرو 2018 مخصوص گیمینگ است ولی خب در کنار آن قلم اپل که Stylus نام دارد را هم پشتیبانی می‌کند. شما علاوه بر بازی کردن می‌توانید با استفاده از قلم به صورت دیجیتال نقاشی کنید و قسمت‌های مهم یک نوشته را علامت گذاری کنید. این تبلت کیبورد بلوتوثی را هم پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید کیبورد بلوتوثی مدل Smart Keyboard Folio را به صورت جداگانه خریداری کنید و از تبلت به عنوان یک لپتاپ استفاده کنید. با این کار در عمل شما می‌توانید در کنار تایپ کردن و انجام دادن کارهای روزمره به گیمینگ هم مشغول باشید. آیپد پرو 2018 به عنوان یکی از بهترین تبلت های گیمینگ ۲۰۲۰ در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری به بازار عرضه شده است و شما می‌توانید بین مدل‌های گوناگون که از حافظه‌های مختلفی بهره می‌برند، یکی را انتخاب کنید. این تبلت با حافظه‌های داخلی ۶۴، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی در بازار موجود است.

جایگاه دوم بهترین تبلت با سیستم عامل آی او اس: تبلت اپل مدل  iPad 2018

جایگاه دوم بهترین تبلت با سیستم عامل آی او اس: تبلت اپل مدل  iPad 2018

مدل ۲۰۱۸ آیپد صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی و با کیفیتی دارد. چنین ویژگی‌هایی باعث شده که این تبلت هم یکی از بهترین تبلت های گیمینگ ۲۰۲۰ باشد. آیپد 2018 در مقایسه با مدل Pro که در مورد آن صحبت کردیم، قدرت پردازش کمتری دارد، اما در عین حال پردازنده  A10 Fusion استفاده شده در این تبلت به اندازی کافی قدرتمند است و می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. این تبلت از مدل پرو بسیار ارزانتر است و شما علاوه بر گیمینگ می‌توانید از دوربین ۸ مگاپیکسلی آن برای فیلمبرداری به صورت تمام HD هم استفاده کنید. این تبلت هم مانند مدل پرو کیبورد بلوتوثی و قلم اپل را پشتیبانی می‌کند و در کنار این ویژگی‌ها باتری قدرتمندی نیز دارد و می‌تواند تا ۱۰ ساعت بازدهی داشته باشد. این تبلت در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی به بازار عرضه شده است و دو مدل مختلف با حافظه‌های داخلی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی موجود است.

بهترین تبلت با سیستم عامل اندروید: تبلت سامسونگ مدل  GALAXY TAB S4

بهترین تبلت با سیستم عامل اندروید: تبلت سامسونگ مدل  GALAXY TAB S4

ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش با کیفیت و ۱۰٫۵ اینچی، صدای با کیفیت و پشتیبانی از Dolby Atmos باعث شده‌اند که این تبلت در زمره بهترین تبلت های گیمینگ ۲۰۲۰ قرار گیرد. تب اس 4 در حال حاظر قویترین تبلت اندروید موجود در بازار است. اگر شما به دنبال تبلت اندرویدی می‌گردید که مخصوص گیمینگ باشد این مدل بهترین گزینه شما است. تب اس 4 از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد و به اندازه آیپد پرو در امر اجرا کردن بازی‌ها قدرتمند نیست، ولی خب تا حدودی انتظارات شما را برآورده می‌کند.

صفحه نمایش این تبلت از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ بهره می‌برد، از نوع Super AMOLED است و در کنار این ویژگی‌ها قابلیت HDR را هم پشتیبانی می‌کند. اسپیکر این تبلت هم از تکنولوژی Dolby Atmos بهره می‌برد و کیفیت صدای بسیار بالایی دارد. این تبلت کارت حافظه جانبی را هم پشتیبانی می‌کند و ظرفیت آن می‌تواند تا ۵۱۲ گیگابایت افزایش پیدا کند. در کنار این قابلیت‌ها شما می‌توانید از قلم مخصوص سامسونگ و کیبورد جداگانه تبلت هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

جایگاه دوم بهترین تبلت با سیستم عامل اندروید: تبلت سامسونگ مدل  GALAXY TAB S3

جایگاه دوم بهترین تبلت با سیستم عامل اندروید: تبلت سامسونگ مدل  GALAXY TAB S3

این تبلت از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برد و علاوه بر آن صفحه نمایش بسیار با کیفیتی هم دارد. بازار خرید و فروش تبلت های اندرویدی دیگر مانند قبل رونق ندارد و این مسئله را می‌توان در مدل‌های عرضه شده به بازار هم دید. تبلت مدل گلکسی تب ۳ با اینکه قدیمی محسوب می‌شود، ولی هنوز هم از مدل‌های جدید یک سر و گردن بالاتر است. این تبلت صفحه نمایش با کیفیتی دارد، از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برد و در عین حال ویژگی‌ها و قابلیت‌های فراوانی هم دارد. پردازنده این تبلت از پردازنده گلکسی تب ۴ قدیمی‌تر است، ولی هنوز هم می‌تواند بازی‌های جدید را اجرا کند و شما را راضی نگه دارد.

صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی این تبلت از نوع سوپر آمولد و رزولوشن آن نیز ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ است. بنابراین این تبلت به عنوان یکی از بهترین تبلت های گیمینگ ۲۰۲۰ برای فیلم دیدن و بازی کردن بسیار مناسب است. علاوه بر این اسپیکر تبلت هم از کیفیت صدای بسیار بالایی برخوردار است. قابل ذکر است که این تبلت قلم مخصوص سامسونگ و کیبورد جداگانه را نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین و گرانترین: تبلت مایکروسافت مدل  Surface Book 2

بهترین و گرانترین: تبلت مایکروسافت مدل  Surface Book 2

این تبلت ۱۵ اینچی از پردازنده مدل i7 اینتل بهره می‌برد و علاوه بر این یک کارت گرافیک مدل  Nvidia GeForce GTX 1060  به همراه یک رم ۶ گیگابایتی را هم در خود دارد. سرفیس بوک 2 قیمت بسیار بالایی دارد، ولی خب این را هم در نظر داشته باشید که بهترین تبلت موجود در بازار و یکی از بهترین تبلت های گیمینگ ۲۰۲۰ است و برای رسیدن به این جایگاه حتی تبلت آیپد پرو را هم کنار زده است. سرفیس بوک ۲ مشخصات بسیار خوبی دارد و به خاطر همین بسیار کاربردی است. شما می‌تواند هر بازی را که در بازار موجود است، روی این تبلت نصب کنید و از بازی کردن لذت ببرید. در اصل این تبلت دارای یک کارت گرافیک پر قدرت است و در حال حاظر بازی وجود ندارد که به این راحتی‌ها بتواند آن را شکست دهد.

شما می‌توانید از این تبلت به عنوان یک لپتاپ هم استفاده کنید، ولی خب در اصل این دستگاه یک تبلت تمام عیار محسوب می‌شود. سرفیس بوک ۲ قلم مخصوص مایکروسافت را نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از آن به نقاشی کردن و نوشتن بپردازید. یکی از مهمترین ویژگی‌های این تبلت اجرا کردن بازی‌های سیستم عامل ویندوز است.

بهترین تبلت با سیستم عامل ویندوز: تبلت لنوو مدل Yoga ۷۳۰

بهترین تبلت با سیستم عامل ویندوز: تبلت لنوو مدل Yoga ۷۳۰

این تبلت مشخصات بسیار بالایی دارد به گونه‌ای که مدل‌های مختلف آن از پردازنده‌های i5-8250 و i7-855  بهره می‌برند. علاوه بر این یک کارت گرافیک مدل  Nvidia GeForce GTX 1050 و رم 4 گیگابایتی هم در این دستگاه به کار رفته است. اگر شما توانایی خرید تبلتی مانند سرفیس بوک ۲ را ندارید باید سراغ مدل‌های ارزانتری مانند یوگا ۷۳۰ بروید. شما می‌توانید از این دستگاه به عنوان تبلت یا لپتاپ استفاده کنید. البته قابل ذکر است که کیبورد این تبلت جدا شدنی نیست. صفحه نمایش این تبلت ۱۵ اینچی و کیفیت آن 4 کی است. رزولوشن بالای این صفحه نمایش باعث شده که این تبلت برای بازی کردن و فیلم دیدن بسیار مناسب باشد و به یکی از بهترین تبلت های گیمینگ ۲۰۲۰ تبدیل شود. با این مشخصات شما می‌توانید هر بازی را راحت اجرا کنید. این تبلت درگاه تاندربولت ۳ را نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین شما می‌توانید آن را به یک کارت گرافیک جداگانه نیز متصل کنید تا بتوانید بازی‌های سنگینتری را با آن اجرا کنید.

بهترین جایگزین تبلت: کنسول بازی نینتندو مدل  Switchبهترین جایگزین تبلت: کنسول بازی نینتندو مدل  Switch

تنها گزینه شما برای اجرا کردن بازی‌های نینتندو همین تبلت است. شما می‌توانید از این کنسول بازی به عنوان تبلت هم استفاده کنید. تبلت نینتندو سوییچ یک صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی دارد و به خاطر همین از دیگر مدل‌هایی که معرفی کردیم کوچکتر است، ولی باز هم شما می‌توانید از آن به عنوان یکی از بهترین تبلت های گیمینگ ۲۰۲۰ برای بازی کردن استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید دسته‌های بازی را هم به کناره‌های این تبلت متصل کنید و از بازی کردن لذت ببرید. این تبلت صفحه نمایش کوچک و بی کیفیتی دارد، ولی این را هم در نظر داشته باشید که بازی‌های موجود روی آن هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شوند و به خاطر همین است که طرفداران زیادی دارد.

بهترین تبلت با سیستم عامل Amazon Fire: تبلت آمازون مدل  Fire HD 10

بهترین تبلت با سیستم عامل Amazon Fire: تبلت آمازون مدل  Fire HD 10

صفحه نمایش این تبلت ۱۰٫۱ اینچی و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ است و به خاطر همین به عنوان یکی از بهترین تبلت های گیمینگ ۲۰۲۰ شناخته می‌شود.

این تبلت قیمت بالایی ندارد و در عین حال برای بازی کردن و انجام دادن کارهای سنگین بسیار مناسب است. فایر اچ دی 10 از سیستم عامل Fire شرکت آمازون بهره می‌برد و به خاطر همین شما به بازار برنامه‌ها و بازی‌های شرکت آمازون دسترسی خواهید داشت. این تبلت یک حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی دارد، ولی شما می‌توانید با اضافه کردن یک کارت حافظه جانبی این مقدار را به ۲۵۶ گیگابایت برسانید. فایر اچ دی 10 از یک پردازنده چهار هسته‌ای برخوردار است و در کنار آن از ۲ گیگابایت رم نیز بهره می‌برد. باتری آن نیز تا ۱۰ ساعت بازدهی دارد. مشخصات این تبلت بالا نیست، ولی خب با توجه به قیمت آن می‌توان گفت که در این بازه قیمتی یکی از بهترین‌ها است و تا حدودی می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند.

چگونه یک تبلت خوب بخریم؟

تبلت‌ های بی‌ شماری در بازار وجود دارد، اما کدام یک برای شما مناسب است؟ فرقی نمی‌کند به دنبال آیپد هستید، یک تبلت اندرویدی مدنظرتان است یا تمایل دارید تبلت ویندوزی خریداری کنید؛ در ادامه به فاکتورهای کلیدی که هنگام خرید تبلت باید مورد توجه قرار دهید، می‌پردازیم.

سیستم عامل

سیستم عامل

تبلت ‌های اندرویدی مدیا پلیرهای عالی، فضایی مناسب برای علاقمندان مطالعه کتاب‌های الکترونیکی و وسایل کودکان را فراهم می‌کنند و اغلب می‌توانند گزینه‌ای با مشخصات بهتر نسبت به آیپدی با همان قیمت باشند. آیپدها هنوز وسیعترین دامنه اپلیکیشن‌ها را دارند.

به‌ طور کلی، بزرگترین نقاط قوت iPadOS اپل- سیستم عامل جدید روی تبلت‌ های آیپد، آیپد ایر، آیپد مینی و آیپد پرو- دو مورد هستند: بسیار واضح و بصری است، و امکان خرید طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را برای تبلت شما فراهم می‌کند.

سیستم عامل اندروید گوگل، از نظر سخت افزاری شامل محصولات چندین تولیدکننده مختلف است و حداکثر قابلیت تنظیم و پیکربندی را دارد، همچنین سیستم اعلان درجه یک، مرور سریع و روان وب و یکپارچه‌ سازی بی ‌نقص با برنامه‌های گوگل مانند جیمیل، گوگل مپز و هنگ اوت -برای گپ تصویری- را ارائه می‌دهد. اندروید قابلیت ورود چند کاربر مختلف به سیستم را نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید تبلت خود را با دوستان یا اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید؛ ویژگی مفیدی که در تبلت‌های اپل وجود ندارد.

سیستم عامل

سیستم عامل Fire آمازون شاخه‌ای از اندروید با رابط کاربری و برنامه‌های پیش فرض خاص خود است. این سیستم عامل برای استفاده کاملاً روشن و آسان از محتوای آمازون و پخش ویدئوی سرویس‌های مختلف طراحی شده است و اگر کار معمول شما مرور وب و دسترسی به کتابخانه آمازونتان باشد، استفاده از آن نسبت به اندروید معمولی ساده‌تر است. هرچند در سفارشی ‌سازی انعطاف کمتری دارد.

بیشتر بخوانید:

اما مزیت‌های تبلت‌ های دارای سیستم عامل ویندوز چیست؟ شما می‌توانید از هر سازنده عمده PC تبلت خریداری کنید و تبلتتان را با هر ابزار کامپیوتری مانند هارد درایو، دی ‌وی ‌دی رایتر، تلویزیون و … پلاگ کنید. استفاده از یک تبلت ویندوزی بیش از هر تبلت دیگر تجربه کار با PC را برایتان تداعی می‌کند، همچنین تبلت هیبریدی شما می‌تواند به یک لپ‌ تاپ تیدیل شود. وجود آفیس و امکان استفاده از مرورگرهای مختلف نیز هدیه‌ای برای کاربران تبلت‌ های ویندوزی است. در این تبلت‌ ها دسترسی همزمان به چند برنامه نسبت به تبلت ‌های اپل یا اندرویدی ساده‌تر است.

برنامه‌های تبلت

برنامه‌های تبلت

یک تبلت بدون برنامه‌های باکیفیت چیست؟ اگر برنامه‌های شخص ثالث طراحی شده برای رابط کاربری صفحه لمسی را می‌خواهید، هیچ چیزی به پای آیپد با آن کتابخانه عظیم برنامه‌ها و بازی‌هایی که مختص تبلت ‌های اپل طراحی شده‌اند، نمی‌رسد. اپ ‌استور به خوبی مدیریت و نظارت می‌شود و هر برنامه‌ای را که فکر می‌کنید در خود دارد. اگر طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های جالب را می‌خواهید که هم خوب به نظر ‌برسند و هم روی تبلت شما به خوبی کار کنند، اولویت اصلی برای شما اپل است.

اندروید نیز در انتخاب برنامه گام‌های بلندی برداشته است، اما نسبت به اپل هنوز عقب است. گفتن تعداد دقیق برنامه‌های بهینه شده اندورید برای تبلت دشوار است، اما بسیار کمتر از اپل است. اپلیکیشن‌های گوشی‌های اندروید نیز وجود دارند که برای تبلت‌ های 7 اینچی بیشتر از تبلت‌های 9 یا 10 اینچی مناسب به نظر می‌رسند، بنابراین احتمالاً در دریافت برنامه‌های با کیفیت بالا برای تبلت‌ های بزرگتر اندرویدی مشکلات بیشتری خواهید داشت.

برنامه‌های تبلت

تبلت‌ های آمازون به فروشگاه گوگل ‌پلی دسترسی ندارند، بنابراین برنامه‌های کمتری در اختیار خواهند داشت. در حالی‌ که افراد زیادی هستند که پلی‌ استور را روی تبلت آمازون خود هک کرده‌اند، با این کار شرایط هر دو سرویس آمازون و گوگل را نقض می‌کنند و این راه حل مطمئن تلقی نمی‌شود. تبلت های آمازون فروشگاه اپلیکیشن مخصوص به خود را دارند که زیرمجموعه‌ای از گوگل ‌پلی است، و باید به همان شکل و با برنامه‌های توصیه شده آمازون به کار رود. ویندوز هم برنامه‌های کمی را در اختیار کاربران تبلت‌ هایش قرار می‌دهد.

اندازه صفحه نمایش و فضای ذخیره سازی

اندازه صفحه نمایش و فضای ذخیره سازی

واضح است که در انتخاب تبلت لازم است به فضای اشغال شده توسط صفحه نمایش و همین‌ طور ظرفیت ذخیره‌ سازی تبلت توجه کنید. اما اولین نکته در مورد اندازه صفحه تبلت این است که وقتی اصطلاح “تبلت 7 اینچی یا 10 اینچی” را می‌شنوید، این اندازه به قطر صفحه نمایش اشاره دارد نه اندازه خود تبلت.

تبلت ‌های 7 اینچی، صفحه کوچک در نظر گرفته می‌شوند، درحالی ‌که تبلت ‌های 8.9 اینچی و بالاتر صفحه بزرگ به حساب می‌آیند. آیپدهای اپل، فایر آمازون و تبلت‌ های سامسونگ با صفحه بزرگ و کوچک ارائه می‌شوند و بیش از پیش مرز بین تلفن و تبلت را در هم می‌شکنند. تلفن‌های هوشمند بزرگ (یا فبلت‌ها) هم نیاز به حمل یک تبلت جداگانه را به چالش می‌کشند.

وضوح صفحه نمایش نیز مهم است، به‌ خصوص برای خواندن کتاب و گشت و گذار در وب. وجود یک صفحه نمایش روشن و شفاف کلیدی است. اگر قصد خرید تبلت 10 اینچی دارید، به دنبال نمایشگری با حداقل رزولوشن 1280 در 800 باشید.

اندازه صفحه نمایش و فضای ذخیره سازی

وزن تبلت یکی از مزایای قطعی آن نسبت به لپ تاپ است، اما تبلت‌ های صفحه بزرگ معمولاً در حدود یک پوند وزن دارند و برای استفاده به‌ جای تلفن مناسب نیستند، زیرا بعد از 20 دقیقه نگه داشتن آن‌ها با یک دست، دست شما خسته می‌شود. قرار دادن آن‌ها روی پایتان به ‌جای گذاشتن روی استند نیز می‌تواند کمی ناخوشایند باشد. همچنین تعداد کمی از تبلت ‌ها در جیب شما جای می‌گیرند، مگر این ‌که یک ژاکت بسیار بزرگ بپوشید. اگر می‌خواهید تتبلتتان قابل گذاشتن در جیب باشد، می‌توانید یک فبلت انتخاب کنید.

سرویس‌های ذخیره‌ سازی ابری آپشنی برای بسیاری از تبلت‌ ها هستند -مانند سرویس ذخیره سازی ابری آمازون برای تبلت‌ های فایر و آی کلود برای آیپد- اما فضای ذخیره ‌سازی داخل دستگاه، هر چه بیشتر باشد بهتر است. وقتی برنامه‌های روی تبلت با موسیقی، فیلم و کتابخانه‌های عکس ترکیب شوند، می‌توانند فضای زیادی را به خود اختصاص دهند. بسیاری از تبلت ‌های غیر اپل دارای اسلات کارت حافظه میکرو SD هستند که به شما امکان می‌دهد فضای ذخیره‌ سازی را گسترش دهید.

نحوه اتصال به اینترنت

نحوه اتصال به اینترنت

برخی از تبلت‌ ها با مدل Wi-Fi-only تولید می‌شوند و برخی دیگر دارای امکان خدمات سلولی (cellular service) از طرف یکی از ارائه‌ دهندگان خدمات بی ‌سیم هستند. اگر می‌خواهید در هر جایی که هستید بتوانید با تبلتتان آنلاین شوید، باید مدلی را انتخاب کنید که نسخه سلولی را ارائه می‌دهد. البته وجود این قابلیت، منجر به افزایش قیمت تبلت می‌شود و پس از آن هم لازم است هزینه سرویس سلولی را پرداخت کنید. گرچه در این حالت شما  می‌توانید به‌ صورت ماهانه و بدون امضای قرارداد، دیتا خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: lifewire و pcmag

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر