;
coinex

قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4 (Google Pixel 4)؛ بهترین گوشی گوگل در سال 2020

گوگل فقط یک شرکت سازنده نرم افزار نیست، بلکه در ساخت دستگاه‌های هوشمند هم تبحر دارد. در این مطلب قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4 را ارائه کرده‌ایم.

گوشی های موبایل گوگل همواره به خاطر دوربین‌های قدرتمند خود شهرت دارند، اما در گوگل پیکسل 4 (Pixel 4) شاهد موارد چشمگیر دیگری هم هستیم. گوگل در 23 مهر 1398 طی مراسمی در نیویورک، گوشی ‌های جدید پیکسل 4 را معرفی کرد. این غول فناوری دوباره یک گوشی قدرتمند را تولید کرده است که در کنار دوربین قوی و پیشرفته، جنبه‌های هیجان انگیز دیگری هم دارد.

در شرایطی که تقریباً تمامی رقبا از سامسونگ و اپل گرفته تا وان‌پلاس و ال‌جی از دوربین سه‌گانه شامل لنز استاندارد، تله‌فوتو و اولتراواید در پرچم‌داران خود استفاده می‌کنند گوگل در دوربین پیکسل 4 تنها به دوربین دوگانه استاندارد + تله‌فوتو قناعت کرده است. در ادامه این نوشته همه چیز در مورد مشخصات فنی گوگل پیکسل 4 را در تکراتو بررسی می‌کنیم.

قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

تاکنون مشخص نیست آیا این امکان وجود دارد که گوشی جدید گوگل در ایران عرضه شود یا کاربران ایرانی،‌ با اینکه بسیاری از آنها احتمالا از پس خرید این گوشی برنمی‌آیند،‌ روی کاغذ نیز شانسی برای خرید آن نداشته باشند. با وجود این‌که گوگل هیچ‌گاه گوشی‌ها و تبلت‌های نکسوس پیشین را در ایران رسماً از طریق Google Store عرضه نمی‌کرد اما تولیدکنندگان اصلی این دستگاه‌ها مثل هواوی، ایسوس و ال‌جی آن‌ها را به صورت رسمی در ایران هم می‌فروختند.

مقدمه
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

ویژگی تشخیص چهره و صفحه نمایش نرم 90 هرتزی تنها برخی از این موارد هستند. البته در کنار این موارد شاهد برخی نقاط ضعف هم مانند باتری کم ظرفیت هستیم که به همین دلیل باید برخی از کاربران به فکر خرید گوگل پیکسل 4 XL باشند؛ با این حال پیکسل 4 باز هم یکی از هوشمندترین و برترین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار است. در ادامه به ارائه قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

 تاریخ عرضه گوگل پیکسل 4

تاریخ عرضه
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

سال‌هاست که گوگل به ‌رسم عادت همیشگی خود روند رونمایی از سری گوشی های پیکسلش را در نیمه دوم سال انجام می‌دهد، آن هم ‌زمانی که بازار داغ رونمایی از انواع گوشی‌ های هوشمند مختلف رقبا در نیمه نخست سال کمی آرام گرفته و ساکت شده است.

بیشتر بخوانید:

امسال هم گوگل همین روند را دنبال کرد و گوشی های جدید پیکسل 4 و پیکسل 4 XL خود را در تاریخ 23 مهر در نیویورک به همراه سخت ‌افزارهای دیگر در معرض عموم گذاشت. این دو گوشی در 24 اکتبر مصادف با پنجشنبه 2 آبان وارد بازار شدند.

قیمت گوگل پیکسل 4

قیمت
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

قیمت گوشی گوگل پیکسل 4 از 799 دلار یا 669 یورو برای نسخه 64 گیگابایتی آغاز می‌شود؛ نسخه 128 گیگابایتی آن هم 899 دلار یا 769 یورو قیمت دارد. بعضی از بازارها تنها برخی از نسخه‌های آن را دریافت می‌کنند. برای مثال، رنگ نارنجی تنها در نسخه 64 گیگابایتی آن در انگلستان عرضه شده است؛ در حالی که این رنگ برای هر دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی در آمریکا موجود است.

این ارقام نشان می‌دهند که قیمت گوشی گوگل پیکسل ۴ در آمریکا درست مشابه نسخه قبلی خود یعنی پیکسل 3 است، در حالی است که این گوشی در انگلستان و استرالیا قیمت کمتری نسبت به نسخه قبلی خود دارد که دلیل آن مشخص نیست.

مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی گوشی گوگل پیکسل 4 را مشاهده و آن را گوگل پیکسل ۴ ایکس ال مقایسه کنید.

مشخصات فنی
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

طراحی گوگل پیکسل 4

طراحی
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

پیکسل ۴ نسبت به نسخه قبلی خود دارای بهبودهایی از نظر طراحی است. با در دست گرفتن این محصول (مخصوصا نسخه مات آن) احساس می‌کنید که گوشی متفاوتی را در اختیار دارید. حاشیه گوشی از جنس آلومینیوم است و پوششی پلاستیکی را روی خود دارد. این طراحی ساختار محکمی دارد، اما کمی از احساس پرچمدار بودن به دور است. البته بعد از مدتی کار کردن با پیکسل 4 در دست گوشی برایتان راحتتر می‌شود. پشت گوگل پیکسل 4 از جنس شیشه است اما جلای آن می‌تواند سرامیکی یا براق باشد.

بیشتر بخوانید:

گوگل پیکسل ۴ با صفحه نمایش 5.7 اینچی خود از پرچمداران کوچک موجود در بازار محسوب می‌شود و بیشتر افراد می‌توانند به راحتی با یک دست از آن استفاده کنند. ابعاد این گوشی هوشمند هم 147.1 در 68.8 در 8.2 میلی متر و وزن آن 162 گرم است. البته نمی‌توان گفت با یک گوشی کوچک سروکار داریم؛ اگر دستان کوچکی دارید، گاهی اوقات به دو دست برای استفاده از آن نیاز خواهید داشت.

طراحی
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

بخش زیادی از جلوی گوشی پیکسل 4 را صفحه نمایش آن پوشش داده که در بالای خود دارای یک حاشیه و در پایین هم دارای چانه کوچکی است. در سمت راست گوشی شاهد دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا هستیم و دکمه پاور هم رنگ متفاوتی نسبت به بدنه دارد.

طراحی
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

یکی از تغییرات اصلی ظاهری پیکسل 4 با گوشی قبلی گوگل و بیشتر محصولات جدید موجود در بازار را در پشت گوشی و با ساختار مربعی دوربین گوگل پیکسل ۴ می‌بینیم که شبیه ساختار دوربین گوشی‌های آیفون 11 است. این ساختار باعث به وجود آمدن یک برآمدگی کوچک چند میلی متری شده است که البته هنگام قرار گرفتن در جیب یا روی میز، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. با این ساختار گوگل توانسته دو لنز، فلش و سنسورها را در یک قسمت جمع آوری کند.

طراحی
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

گوشی گوگل پیکسل 4 دارای اسپیکرهای استریو با عملکرد مناسب است. این گوشی از استاندارد IP68 بهره می‌برد و می‌تواند در آب‌های سطحی دوام بیاورد. نکته قابل توجه در طراحی گوشی، نبود حسگر اثر انگشت است.

بیشتر بخوانید:

گوگل در این محصولش تمام تمرکز خود را روی قابلیت تشخیص چهره گذاشته است که عملکرد دقیق و سریعی دارد. البته با اینکه اپل توانسته در گوشی‌ های خود به خوبی ویژگی فیس آیدی را پیاده کند، گوگل باید بتواند با کمک توسعه ‌دهنده‌ها، استفاده از این ویژگی را در اکوسیستم اندروید پیاده سازد.

طراحی
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

صفحه نمایش گوگل پیکسل 4

صفحه نمایش
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

صفحه نمایش گوگل پیکسل 4 نسبت به سایر گوشی‌ های پرچمدار اندروید کوچکتر است، اما این به معنی پیشرفته نبودن آن نیست. این پنل 5.7 اینچی فول اچ دی پلاس اولد کیفیت بسیار بالایی دارد و نشان می‌دهد که گوگل قطعا درس‌های لازم را از صفحه نمایش پیکسل 2 گرفته است. اندازه این صفحه نمایش برای بیشتر کارها کافی است و طراحی زیبا و میزان روشنایی بسیار خوبی دارد، اما گاهی اوقات هنگام تماشای ویدیو یا بازی کردن ممکن است کمی شلوغ به نظر برسد.

نقطه قابل توجه در تکنولوژی صفحه نمایش گوگل پیکسل 4، نرخ رفرش بالاتر آن است. این پنل هم درست مانند پنل گوشی‌ های وان پلاس 7 پرو و وان پلاس 7 تی، از نرخ رفرش (تازه سازی) 90 هرتز بهره می‌برد و به همین دلیل محتویات رسانه‌ای را بسیار روان نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

گوشی ‌های هوشمند معمولی دارای نرخ رفرش 60 هرتز هستند، اما نرخ تازه سازی در گوشی‌ های فوق 1.5 برابر بیشتر است. این ویژگی هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اسکرول کردن در آن‌ها بیشتر به چشم می‌آید و البته طولی نمی‌کشد که چشم به آن عادت می‌کند. با این حال اگر دوباره با یک گوشی 60 هرتز کار کنید، سریعا تفاوت را احساس خواهید کرد.

دوربین گوگل پیکسل 4

دوربین
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

مهمترین بروزرسانی گوشی گوگل پیکسل 4 را می‌توان اضافه شدن دوربین دوم به آن دانست و این اولین بار است که گوگل در یک گوشی از لنز دوم استفاده می‌کند. البته داشتن دوربین چندگانه این روزها به امری عادی تبدیل شده و بعضی گوشی‌ها 2، 3 و حتی 5 دوربین دارند. دوربین پیکسل 4 از نظر سخت ‌افزاری از یک لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم  f/1.7 و زاویه دید 77 درجه و یک لنز 16 مگاپیکسلی تله فتو با دیافراگم f/2.4 و زاویه دید 52 درجه بهره می‌برد؛ این لنز دوم باعث شده است که دوربین پیکسل 4 در شرایط کم نور و برای گرفتن عکس‌های پرتر کارایی بهتری داشته باشد و زوم خوبی را نیز بدون کاهش کیفیت تصویر ارائه کند. این قابلیت کارایی خوبی دارد، اما به خوبی قابلیت هواوی پی 30 پرو نیست.

در بخش جلو پیکسل 4 شاهد یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و زاویه دید 90 درجه هستیم. این دوربین هم عملکرد مناسبی دارد، اما نبود دوربین اولترا واید پیکسل 3 را باز هم در اینجا حس می‌کنید. نکات مثبت دوربین گوشی ‌های گوگل معمولا در بخش نرم افزاری بیشتر به چشم می‌آیند و این بار در گوگل پیکسل ۴ هم شاهد این امر و استفاده از چیپ هوش مصنوعی یادگیری عصبی هستیم که کیفیت تصاویر ثبت شده را بهبود می‌بخشد.

دوربین
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

گوگل ویژگی HDR+ زنده را هم در پیکسل ۴ ارائه کرده است که به جای اعمال تنظیمات پس از ثبت تصویر، به شما پیش نمایشی هم ‌زمان از تصویر نهایی را نشان می‌دهد. این ویژگی باعث به وجود آمدن تکنولوژی دیگری با نام Dual Exposure شده است که شما را قادر می‌سازد تا از طریق دو اسلایدر تنظیمی، روشنایی پس زمینه و سایه‌های پیش زمینه را نیز به صورت مستقل از هم کنترل کنید.

بیشتر بخوانید:

دوربین
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

حالت پرتره به صورت قابل توجهی بهتر از همیشه است و گوگل پیکسل 4 می‌تواند هدف عکاسی را به خوبی از پس زمینه تشخیص دهد.

دوربین
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

حالت شب گوگل که در شرایط کم نور، نور بیشتری را جذب می‌کند تا تصاویر روشن و واضحتری را ارائه کند، در پیکسل 4 بروزرسانی شده است. با توجه به اینکه رقبایی مثل اپل و هواوی در این زمینه حالت‌های قدرتمندی را ارائه کرده‌اند، جای تعجبی نیست که در گوگل پیکسل 4 شاهد بهبود حالت شب باشیم. عملکرد فوق ‌العاده‌ این قابلیت را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

دوربین
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

گوگل پیکسل 4 علاوه بر این حالت جدیدی را به نام استروفوتوگرافی هم در اختیارتان می‌گذارد؛ با این قابلیت می‌توانید تصاویر روشن و واضحی را از ماه، ستاره‌ها و کهکشان‌ها ثبت کنید. البته طبق گفته گوگل، برای استفاده از این حالت باید به خارج از شهر بروید و گوشی خود را روی جسمی ثابت یا یک سه پایه قرار دهید. پیکسل 4 زمانی که حس کند کاملا ثابت است، 15 تصویر را با نوردهی بالا ثبت می‌کند و تصویر واضح نهایی را با ترکیب این 15 تصویر در اختیار شما می‌گذارد.

مشخصات و عملکرد گوگل پیکسل 4

مشخصات و عملکرد
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

گوگل پیکسل 4 از پردازنده پرچمدار اسنپدارگون 855 کوالکام بهره می‌برد. در کنار این پردازنده برای اولین بار شاهد افزایش رم در گوشی ‌های پیکسل هستیم. هر سه نسل قبلی گوشی‌ های پیکسل دارای 4 گیگابایت رم بودند، اما پیکسل 4 از 6 گیگابایت رم استفاده می‌کند تا آن را در رقابت با سایر پرچمداران سربلند نگه دارد. البته هنوز گوشی ‌هایی پیدا می‌شوند که دارای 8 یا حتی 12 گیگابایت رم هستند. در بررسی‌های که انجام شده است، پیکسل 4 سرعت بسیار خوبه داشته و برنامه‌ها و بازی‌ها را به راحتی اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید:

پیکسل 4 توانست در بنچمارک گیک بنچ 5، امتیاز 2183 را کسب کند که در مقایسه با سایر گوشی ‌های بالارده مناسب است، اما عالی نیست. نسخه 5 جی گلکسی اس 10 پلاس هم امتیاز مشابه 2197 را دارد، اما این دو دستگاه در برابر وان پلاس 7 تی پرو با امتیاز 2584 حرفی برای گفتن ندارند. البته اسنپدراگون 855 بهترین پردازنده موجود در بازار نیست؛ این افتخار نصیب اسنپدراگون 855 پلاس می‌شود که عملکرد بهتری در گیمینگ دارد.

نرم افزار و برنامه‌های گوگل پیکسل 4

نرم افزارها و برنامه ها
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

گوگل پیکسل 4 از جدیدترین سیستم عامل گوگل یعنی اندروید 10 استفاده می‌کند که در هسته آن، دستیار هوشمند گوگل و فرامین حرکتی قرار دارند. دستیار گوگل در اندروید 10 بهبود یافته است.

شما اکنون می‌توانید در پیکسل 4 درخواست باز شدن برنامه‌ها و انجام جستجو در آن‌ها را بدهید. برای مثال با گفتن عبارت  «Hey Google, show me Beyonce on Instagram» می‌توانید صفحه اینستاگرام بیانسه را در اینستاگرام باز کنید. یک راه جدید دیگر هم برای فعال کردن این دستیار هوشمند وجود دارد، به این طریق که می‌توانید با حرکت دادن صفحه گوشی به سمت بالا از گوشه پایین و راست نمایشگر دستیار هوشمند آن را فعال کنید. البته هنوز هم می‌توانید با گفتن عبارت Hey Google یا فشردن کناره‌های گوشی، دستیار هوشمند را فرا بخوانید. اگر دستوری را تا 15 ثانیه بعد از دستور قبلی بدهید، نیازی به فعال‌ سازی دوباره دستیار هوشمند نیست.

دکمه‌های نرم افزاری پایین گوشی هم از اندروید 9 به 10 تغییر یافته‌اند و دکمه‌های برنامه‌های اخیر، بازگشت به عقب و خانه نیز با یک خط باریک جا به‌جا شده‌اند، ولی می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی، دکمه‌های قبلی را بازگردانید. خط پایینی فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و ابزارهای کنترلی هم عملکرد بسیار خوبی دارند. با حرکت دادن صفحه نمایش از پایین به بالا می‌توانید به صفحه خانه برگردید یا برنامه‌های اخیر را مشاهده کنید. با حرکت صفحه نمایش از راست به چپ هم به صفحه قبلی برمی‌گردید.

نرم افزار و برنامه ها
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

در گوگل پیکسل 4 دیگر نمی‌توانید تصاویر را با سایز اصلی خود به صورت نامحدود در کلود نگهداری کنید. این گوشی تصاویر و فیلم‌های شما را با کیفیت حداکثر 16 مگاپیکسل و رزولوشن 1080 پیکسلی پشتیبان‌ گیری می‌کند. در حالت کلی، استفاده از اندروید 10 بسیار راحت است و تمامی برنامه‌های گوگل از ابتدا روی آن نصب هستند.

بیشتر بخوانید:

ویژگی موشن سنس و فرامین حرکتی گوگل پیکسل 4

موشن سنس و فرامین حرکتی
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

ویژگی جدید دیگری که در گوگل پیکسل 4 وجود دارد، موشن سنس (Motion Sense) نام دارد. این ویژگی به شما امکان انجام فرامین حرکتی را، زمانی که نمی‌توانید صفحه نمایش گوشی را لمس کنید، می‌دهد. گوشی ‌های هوشمندی مانند ال جی G8 هم به کمک دوربین خود قابلیت مشابهی را ارائه می‌کنند، ولی باید به این نکته اشاره شود که در پیکسل 4 یک چیپ رادار نصب شده در بالای نمایشگر این فناوری را در اختیارتان می‌گذارد. این چیپ رادار یک زاویه دیده گسترده 180 درجه را فراهم می‌کند که به پیکسل 4 اجازه تشخیص دست شما از فاصله دورتر را می‌دهد. طبق گفته گوگل، این تکنولوژی 5 سال تحت توسعه بوده است.

موشن سنس می‌تواند سه مورد را شناسایی کند: حضور، دسترسی و فرامین حرکتی. با ویژگی حضور، گوشی نزدیکی شما را تشخیص می‌دهد و نمایشگر خود را روشن می‌کند و اگر هم که از گوشی دور شوید، صفحه نمایش گوشی خاموش می‌شود. این فناوری بسیار مفید است، اما زمانی که دستگاه رو به کاربر است، او را تشخیص و ویژگی تشخیص چهره را فعال می‌کند؛ در حالی که شاید کاربر فقط بخواهد اطلاعات روی نمایشگر همیشه روشن را مشاهده کند.

ویژگی دسترسی باعث می‌شود زمانی که دست خود را به سمت گوشی دراز می‌کنید، لاک اسکرین گوشی و همه اعلان‌ها نمایش داده شوند. جالبترین ویژگی از بین این سه مورد، فرمان‌های حرکتی هستند که با حرکت دست در بالای گوشی، می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید. در حال حاضر این ویژگی کارهای ساده‌ای مثل تعویض آهنگ در حال پخش، ساکت کردن آلارم و تایمر و رد کردن تماس را انجام می‌دهد.

موشن سنس و فرامین حرکتی
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

ویژگی فرامین حرکتی هم اکنون تنها توسط اپلیکیشن‌های کمی پشتیبانی می‌شود که شامل، یوتیوب، یوتیوب موزیک، اسپاتیفای، اپلیکیشن گوشی و اپلیکیشن ساعت هستند. برنامه‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، یک حاشیه درخشان در بالای صفحه نمایش خود دارند که به شما امکان استفاده از این حالت را یادآوری می‌کند. عادت کردن به این قابلیت کمی زمان می‌برد و بد نیست بدانید که دقت کنونی آن نیز کمی آزاردهنده است. صفحه هوم پیکسل 4 هم ویژگی فرامین حرکتی را پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گوشی‌ های گوگل پیکسل 4 والپیپرهای پوکمون را هم در اختیارتان می‌گذارند. زمانی که دست خود را روی صفحه نمایش تکان دهید، این موجود هم روی صفحه نمایش با تکان دادن دستش یا لبخند زدن واکنش نشان می‌دهد. انجام این کارها سرگرم کننده است، اما استفاده از صفحه نمایش متحرک باعث مصرف شارژ باتری می‌شود. با دو بار زدن روی پوکمون می‌توانید شخصیت‌های مختلفی را مشاهده کنید.

موشن سنس و فرامین حرکتی
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

طول عمر باتری گوگل پیکسل 4

طول عمر باتری
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

طول عمر باتری یکی از نقاط ضعف اصلی گوگل پیکسل 4 است و شما را دلسرد می‌کند. در بررسی‌های صورت گرفته، پیکسل 4 معمولا نمی‌توانست یک روز دوام بیاورد و اگر استفاده سنگینتری از این گوشی داشته باشید، اوضاع بدتر هم می‌شود. دلیل این امر، باتری 2800 میلی آمپر ساعتی آن است. با اینکه این دستگاه صفحه نمایش بزرگی ندارد، باز هم باید گفت که ظرفیت باتری آن کم است. باتری پیکسل 3 هم با داشتن ظرفیتی معادل 2915 میلی آمپر ساعت عملکرد جالبی نداشت.

در تست باتری صورت گرفته، با پخش ویدیو به مدت 90 دقیقه با حداکثر روشنایی، میزان شارژ گوشی 19 درصد کاهش پیدا کرد. این رقم خیلی بدی نیست اما در عین حال، خیلی خوب هم نیست. گوشی وان پلاس 7 تی پرو در همین تست تنها 10 درصد از شارژ خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید:

نکته مثبت درباره باتری گوشی پیکسل 4 پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع است. در این حالت اگر از شارژر USB-C داخل جعبه استفاده کنید، 38 دقیقه طول می‌کشد تا شارژ باتری به 50 درصد و یک ساعت و 53 دقیقه طول می‌کشد تا باتری کاملا شارژ شود. گوشی گوگل پیکسل 4 فناوری شارژ بی ‌سیم را هم پشتیبانی می‌کند.

در کل، می‌توان گفت که طول عمر باتری گوگل پیکسل 4 برای کسانی که زیاد از گوشی خود استفاده می‌کنند، زیاد جالب نیست؛ برای این افراد پیکسل 4 ایکس ال به دلیل داشتن یک باتری بزرگتر گزینه بهتری خواهد بود.

جمع بندی

جمع بندی
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 4

گوگل با معرفی پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال دوباره تلاش کرده است تا یکی از بهترین گوشی‌ های اندروید را با ویژگی‌های پرچمدار مانند دوربین فوق‌العاده و تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ارائه کند. این گوشی ها قطعا یکی از بهترین دوربین‌های کنونی را دارند، اما بهبودهای انجام شده در سایر قسمت‌هایشان بسیار کم هستند. گوگل سعی نکرده است که در پیکسل 4 نوآوری‌‌های زیادی ارائه کند و به ارائه بروزرسانی‌های کوچک بسنده کرده است.

اگر به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار کوچک با دوربین عالی و صفحه نمایش فوق‌ العاده با نرخ رفرش 90 هرتز هستید، قطعا گوگل پیکسل 4 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود، اما اگر به دنبال یک گوشی با طول عمر باتری زیاد هستید یا اکنون پیکسل 3 را در اختیار دارید و به استفاده کردن از حسگر اثر انگشت عادت کرده‌اید، بهتر است به سراغ گوگل پیکسل 4 نروید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر