;
coinex

بهترین فیلم های رضا عطاران ؛ از رد کارپت تا ویلای ساحلی!

رضا عطاران از محبوب‌ترین کارگردانان و بازیگران حوزه طنز ایران بوده که آثار جذابی در طول سالیان فعالیت خود خلق کرده است. این مطلب به معرفی بهترین فیلم های رضا عطاران می‌پردازد.

نگاهی کوتاه به کارنامه کاری رضا عطاران بیش از هرچیز حاکی از فعالیت حساب‌شده و با برنامه اوست. عطاران کارگردان و بازیگری بی‌ادعا و ساده است که نهایت تلاش خود را برای خنداندن مخاطبان به کار می‌برد.

عطاران هم مانند شمار قابل توجهی از طنزپردازان به نام این روزهای ایران، شاگرد مهران مدیری و یکی از کشف‌های او محسوب می‌شود که اولین بار با ساعت خوش به سینمای ایران معرفی شد. مدیری خود درباره عطاران می‌گوید که او از همان ابتدا نسبت به دیگر هم دوره‌ای‌های خود بااستعدادتر بود. 

این استعداد و توانایی درونی در کنار سنجیده قدم برداشتن و قبول نکردن هر پروژه‌ای، سبب شده تا عطاران به یکی از موفق‌ترین و بهترین طنزپردازان ایرانی بدل شود. در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران می‌پردازیم. با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های رضا عطاران

ساعت خوش نخستین کاری بود که سبب بیشتر دیده شدن عطاران شد. او طی سالیان 1373 و 1374 با دو تیپ مشهور این سریال به یک هنرمند محبوب بدل شد.

آن تیپی که سبب معروف شدن بیشتر عطاران شد، اجرای شخصیت تقلیدی مسعود روشن‌پژوه در ساعت خوش برای مسابقه محله معروف بود. این بازآفرینی حتی بیشتر از اصل اثر توجهات را به خود جلب کرد و زمینه‌ساز حضور پررنگ‌تر عطاران در سینمای کمدی ایران شد.

البته چند سالی بعد از پایان ساعت خوش، عطاران در نقش‌ها و فیلم‌هایی نه‌چندان جذاب ظاهر شد و همین مسئله سبب شد کمی از یادها برود، با وجود این در آینده عطاران حضور پررنگی در سریال قطار ابدی داشت که آیتم‌های طنز آن نظر عموم مخاطبان را جلب کرد. مهمترین حضورهای عطاران در سینما از اواسط دهه هشتاد شمسی آغاز می‌شود و ما ضمن این مطلب که به فیلم های رضا عطاران می‌پردازیم، برخی از بهترین موارد کارنامه کاری او را به شما معرفی می‌کنیم.

رد کارپت

بهترین فیلم های رضا عطاران
بهترین فیلم های رضا عطاران
  • کارگردان: رضا عطاران
  • بازیگران: رضا عطاران، جمال هاشمی، علی سرتیپی
  • سال پخش:‌ 1392

رد کارپت که از جمله آثار نسبتا متاخر عطاران محسوب می‌شود را بسیاری یکی از بهترین فیلم های رضا عطاران می‌دانند. این فیلم از نبوغ خاص عطاران سرچشمه گرفته و می‌کوشد با موضوع خاص خود، از دیگر آثار مشابه و کلیشه‌ای این ژانر جدا باشد. رد کارپت اتفاقا به یکی از متفاوت‌ترین آثار طنز سینمای ایران بدل شده است.

داستان فیلم تک خطی است و بر همین اساس تا پایان پیش می‌رود و اتفاقا جنبه مستندمانند فیلم جذابیت خاصی به آن داده است. داستان این فیلم درباره جوان دوستدار سینمایی است که می‌خواهد در مدت زمان برگزاری جشنواره فیلم کن به فرانسه رفته و فیلمنامه‌ای نوشته را به دست استیون اسپیلبرگ برساند. شاید داستان کمی ساده به نظر برسد اما برای ساخت یک فیلم با چنین موضوعی کار بسیار سختی در پیش است.

گرچه این سبک فیلم‌سازی پیش از این در سینمای غرب با آثار چهره‌های شاخصی چون ساشا بارون کوهن به بلوغ رسیده، اما در ایران شاید یکی از معدود موارد با این سبک همین رد کارپت باشد که اتفاقا فیلم موفقی هم محسوب می شود.

بی‌خود و بی‌جهت

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: عبدالرضا کاهانی
  • بازیگران: رضا عطاران، احمد مهران‌فر، پانته‌آ بهرام، نگار جواهریان
  • سال پخش: 1390

عبدالرضا کاهانی از جمله کارگردانان نه‌چندان معروف اما بسیار خوش‌فکر سینمای ایران است که شاید آنچنان که شایسته است در عرصه عمومی معروف نیست، اما آثار جذاب و دوست‌داشتنی او را همه می‌شناسند. یکی از بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران حاصل همکاری او با کاهانی و به نام بی‌خود و بی‌جهت است که احتمالا سکانس‌هایی از آن را که در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده است دیده‌اید.

داستان فیلم سراسر در یک بازه زمانی کوتاه و در تلاش شخصیت‌ها برای انجام یک اسباب‌کشی ناقص و برگزاری یک جشن عروسی خلاصه شده است. شاید این ثبات موقعیت کمی به نظر عجیب به نظر برسد اما عطاران، مهران‌فر و پانته‌آ بهرام چنان فضا و موقعیت‌های طنزی خلق کرده‌اند که هرگز متوجه گذر زمان پخش فیلم و به پایان رسیدن آن نمی‌شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جسیکا چستین

بهترین فیلم های یوری بویکا

خوابم میاد

بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران

  • کارگردان: رضا عطاران
  • بازیگران: رضا عطاران، اکبر عبدی، مریلا زارعی
  • سال پخش: 1390

فیلم خوابم میاد به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌های عطاران در قامت کارگردان در سی‌امین جشنواره فیلم فجر بسیار دیده شده و سه سیمرغ از جمله سیمرغ بهترین کارگردانی بخش نگاه نو را کسب کرد.

در این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های رضا عطاران شاهد شخصیتی گیج و منگ در وضعیتی بسیار دشوار هستیم. فیلم آمیزه‌ای متناسب از کمدی و تراژدی است و همانطور که بعضا مخاطب را به خنده می‌اندازد، لحظات احساسی عمیقی نیز به همراه دارد.

هوو

بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران

  • کارگردان: علیرضا داوودنژاد
  • بازیگران: رضا عطاران، علی صادقی، رعنا آزادی‌ور، مریم کاویانی، محمدرضا داوودنژاد، رضا داوودنژاد
  • سال پخش: 1384

هوو از جمله بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران محسوب می‌شود که داستان آن درباره شخصیتی به نام عطا با بازی عطاران است. در این فیلم عطا مردی میانسال و خوش‌گذران محسوب می‌شود که تمام امور اداری و مالی کار خود را به همسرش به نام سپیده سپرده است.

در نتیجه بروز یک اختلاف بین سپیده و محمدرضا که دوست قدیمی عطا محسوب می‌شود، او نقشه شومی برای زندگی عطا و سپیده می‌کشد و با فراخواندن خواهرزاده‌اش به نام مریم و مواجه کردن او با عطا می‌کوشد مقدمات یک رابطه را پایه‌گذاری کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های پریناز ایزدیار

بهترین فیلم های خسرو شکیبایی

کلاهی برای باران

بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران

  • کارگردان: مسعود نوابی
  • بازیگران: رضا عطاران، جواد رضویان، مهران غفوریان، حدیث فولادوند، مهران رجبی، فلور نظری، فتحعلی اویسی
  • سال پخش: 1385

کلاهی برای باران از جمله بهترین فیلم های رضا عطاران محسوب می‌شود و داستان آن درباره شخصیت‌های ابی و جلال است که برای دزدی وارد یک خانه می‌شوند. ابی اما در جریان دزدی متوجه حضور باران و مادرش در منزل می‌شود. ابی در حین خروج از منزل متوجه می‌شود که باران به دلیل شکست عشقی خودکشی کرده و با وجود اینکه ابتدا ابی و جلال فرار می‌کنند، اما ابی جلال را راضی می‌کند که برای نجات باران به آنجا بازگردند و به مادر او کمک کنند.

این دو که دزدی خانه باران و مادرش که وضعیت خوبی ندارند چیزی نصیب‌شان نشده تصمیم می‌گیرند به پدر باران که شرایط مالی خود دارد نزدیک شوند.

خروس جنگی

فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • بازیگران: رضا عطاران، مریلا زارعی، کیومرث ملک‌مطیعی، احمد پورمخبر، عباس جمشیدی‌فر، کیانوش گرامی
  • سال پخش: 1386

خروس جنگی با کارگردانی مسعود اطیابی و نویسندگی قربان محمدپور از برترین فیلم های رضا عطاران است. داستان این فیلم درباره زن و شوهری است که تصمیم می‌گیرند برای مدت زمانی جای خود را با هم عوض کنند اما تلاش برای اجرای نقش دیگری کار سخت و دشواری است و چالش‌های عجیبی پدید می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های لیلا حاتمی

بهترین فیلم های مریلا زارعی

توفیق اجباری

فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: محمدحسین لطیفی
  • بازیگران: رضا عطاران، محمدرضا گلزار، باران کوثری، نیوشا ضیغمی، بهاره رهنما، احمد پورمخبر، مجید یاسر
  • سال پخش: 1386

توفیق اجباری از جمله بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران است به داستان رضا گلزار، ستاره جوان و محبوب سینما می‌پردازد که اخیرا با درخواست همسرش سیمین و با وجود علاقه شدیدی که به او دارد، از او جدا شده است.

یکی از شخصیت‌های کلیدی داستان اما عطا با بازی رضا عطاران است که به عنوان برادر سیمین با هر دو طرف ماجرا رابطه دارد و در عین اینکه دوست رضا محسوب می‌شود، برای سیمین خبر می‌برد.

یک شخصیت مهم دیگر، لیدا به عنوان دوست سیمین است که وکیلی ضدمرد محسوب می‌شود و می‌خواهد رضا را بیش از همیشه تنبیه کند. او از مهریه سیمین برای تحت فشار قرار دادن رضا سواستفاده می‌کند.

نیش زنبور

فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: حمیدرضا صلاح‌مند
  • بازیگران: رضا عطاران، رضا کیانیان، مریلا زارعی
  • سال پخش: 1388

یکی از بهترین فیلم های رضا عطاران فیلم نیش زنبور به کارگردانی حمیدرضا صلاح‌مند و نویسندگی سروش صحت است. بازیگران اصلی این فیلم کمدی رضا کیانیان، رضا عطاران و مریلا زارعی هستند و از زمان انتظار تا امروز همیشه یکی از بهترین و خاص‌ترین فیلم‌های کمدی سینمای ایران محسوب شده است.

داستان فیلم درباره دو دوست از دو طبقه اجتماعی متفاوت است که با وجود تمام تفاوت‌ها، رفاقت عمیقی دارند. ماجرا اما از جایی شروع می‌شود که یکی از این دو تصور می‌کند دیگری به او نارو زده و خیانت کرده است. با وجود تداوم این رابطه دوستی در آینده، همچنان نوعی بدبینی و سوتفاهم بین این دو وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های امین حیایی

بهترین فیلم های الناز شاکردوست

از ما بهترون

فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: مهرداد فرید
  • بازیگران: رضا عطاران، الناز شاکردوست، بهنوش بختیاری، برزو ارجمند، مریم امیرجلالی، مریم سعادت، بیژن بنفشه‌خواه، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، ویدا جوان
  • سال پخش: 1389

از ما بهترون یکی از بهترین فیلم های عطاران محسوب می‌شود که کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن برعهده مهرداد فرید بوده است.

داستان فیلم درباره روزنامه‌نگاری روشنفکر به نام احسان است که تا امروز هرچه نوشته مورد توجه مردم قرار نگرفته است. با وجود این احسان ناامید نیست و در یکی از آخرین تلاش‌ها با تغییر رویکرد روشنفکرانه، یک سلسله گزارش‌های کاملا عامه‌پسند درباره رمالی و فالگیری تهیه می‌کند. گرچه انتشار این گزارش‌ها به موفقیت و شهرت احسان منجر می‌شود اما دردسرهای زیادی برایش به دنبال دارد.

بعدازظهر سگی سگی

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: مصطفی کیایی
  • بازیگران: رضا عطاران، مجید صالحی، بهاره رهنما، عی صادقی، سعید آقاخانی
  • سال پخش: 1388

بعدازظهر سگی سگی یکی از بهترین فیلم های رضا عطاران محسوب می‌شود که کارگردانی آن برعهده مصطفی کیایی بوده و بازیگران معروفی از جمله مجید صالحی، بهاره رهنما، علی صادقی و سعید آقاخانی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم درباره یک دانشجوی جوان فارغ‌التحصیل از رشته مکانیک است که طرح‌های مختلفی برای خدروسازی ارائه کرده اما کسی به طرح‌های او بها نمی‌دهد. او برای اینکه بتواند به موفقیت برسد و حرف خود را به گوش مسئولان برساند، بازی خطرناکی را شروع می‌کند که به گروگان‌گیری منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جیم کری

بهترین فیلم های اکبر عبدی

اخلاقتو خوب کن

بهترین فیلم های رضا عطاران
بهترین فیلم های رضا عطاران
  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • بازیگران: رضا عطاران، حامد کمیلی، جواد رضویان، الهام حمیدی، فخرالدین صدیق شریف
  • سال پخش: 1390

اخلاقتو خوب کن یکی از بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران به تهیه‌کنندگی سید امیر پروین حسینی و کارگردانی مسعود اطیابی محسوب می‌شود.

داستان فیلم درباره فرشته‌ای است که موظف شده انسان‌ها را به دنیای دیگر بفرستد اما در یک مورد دچار اشتباه می‌شود و دو نفر را به جهان دیگر می‌فرستد که هر دو برگشت می‌خورند. این دو برای انجام ماموریتی به این جهان بازگشته‌اند.

مصادره

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: مهران احمدی
  • بازیگران: رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان
  • سال پخش: 1396

مصادره نیز از جمله موفق‌ترین و بهترین فیلم های رضا عطاران محسوب می‌شود که داستان آن حول محور شخصیتی خاص با بازی رضا عطاران جریان دارد. ایده اصلی فیلم ایده جذابی بود و به همین دلیل هم در گیشه موفق عمل کرد و به فروش بالایی رسید.

رضا عطاران به عنوان شخصیت اصلی، نقش یک مامور ساواک معمولی را ایفا می‌کند که نقش مهمی در سازمان اطلاعات و امنیت کشور ندارد و اتفاقا اصلا متوجه اتفاقات پیرامون خود و کشور نیست.

عطاران که توانایی خوبی در اجرای چنین نقش‌هایی دارد از پس نقش اسماعیل یارجانلو نیز خوب برآمده و در شرایطی که نمی‌داند انقلاب شده به محل کار خود می‌رود و چالش‌های عجیبی را تجربه می‌کند. بخش دیگری از فیلم درباره تلاش او برای زنده کردن زمین‌هایی مصادره‌ای است که بعد از انقلاب مصادره شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علی حاتمی

بهترین فیلم های علی صادقی

استراحت مطلق

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: عبدالرضا کاهانی
  • بازیگران: رضا عطاران، ترانه علیدوستی، بابک حمیدیان
  • سال پخش:1393

در بخش معرفی بی‌خود و بی‌جهت گفتیم که کاهانی کارگردان بسیار موفقی در ژانر طنز است. او در استراحت مطلق اما کمی از طنز همیشگی فیلم‌هایش کاسته و بر جنبه تلخی اجتماعی ماجرا افزوده است. فیلم خیلی مبتنی بر موقعیت‌های کمدی خاص نیست و بیشتر بر اساس زندگی انسان‌های طبقه فرودست جامعه پیش می‌رود که در متن شهر شلوغ و گسترده خود چندان دیده نمی‌شوند و به چشم نمی‌آیند.

عطاران در این فیلم با همسر خود فریده فرامرزی همبازی می‌شود و این مسئله سبب می‌شود تا کاهانی بتواند برخی خط قرمزهای سینمای ایران را دور بزند و فضا را واقعی‌تر کند. گرچه در این فیلم عطاران نقش خیلی کمدی ندارد اما همچنان می‌توان جنبه‌هایی از طنازی و شوخ‌طبعی او را دید.

در استراحت مطلق، رضا عطاران نقش یک نصاب ماهواره و فروشنده رسیور را ایفا می‌کند که چالش‌های متعددی را تجربه می‌کند و موقعیت‌های طنز جالبی می سازد.

دهلیز

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: بهروز شعیبی
  • بازیگران: رضا عطاران، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان
  • سال پخش: 1392

یکی از جذاب‌ترین و بهترین فیلم های رضا عطاران که او را در نقشی جدی قرار داد، دهلیز است. تجربه‌ای متفاوت، اما جذاب و موفق که در آن شخصیت جالبی از رضا عطاران دیدیم. شعیبی در این فیلم عطاران در نقش جدی محک زد و این بازیگر معروف هم این ریسک را پذیرفت.

حضور عطاران در دهلیز اما استعداد ذاتی او به عنوان یک بازیگر توانا را نشان داد و سبب شد تا عطاران به عنوان یک بازیگر مناسب برای نقش‌های جدی ظاهر شود. او البته پیش از این در قرنطینه یکبار این کار را انجام داده بود، اما در دهلیز بازی به مراتب پخته‌تری داشت و بیشتر دیده شد.

داستان فیلم درباره شیوا با بازی هانیه توسلی است که در فقدان همسرش بهزاد با بازی رضا عطاران به تنهایی کار می‌کند و پسرش امیرعلی را بزرگ می‌کند. بهزاد با بازی عطاران در یک نزاع باعث مرگ دیگری شده و در زندان در انتظار حکم خود به سر می‌برد. محوریت داستان تا حدی بر زندگی امیرعلی است که به عنوان کودکی بازیگوش و شاد به مرور با مسئله فقدان پدر و چالش‌های آن مواجه می‌شود و به مشکلاتی برمی‌خورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عزت الله انتظامی

بهترین فیلم های مهناز افشار

اسب حیوان نجیبی است

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: عبدالرضا کاهانی
  • بازیگران: رضا عطاران، حبیب رضایی، پارسا پیروزفر
  • سال پخش: 1389

یکی از نخستین و موفق‌ترین همکاری‌های رضا عطاران و عبدالرضا کاهانی، فیلم اسب حیوان نجیبی به شمار می‌رود. این فیلم عطاران را در نقش شخصیتی به نام بهروز شکیبا قرار می‌دهد که به عنوان یک زندانی به مرخصی 24 ساعته آمده و در همین فاصله کوتاه نیز با سواستفاده از لباس پلیس به باجگیری از مردم می‌پردازد.

سوژه جذاب و درخشان فیلم از مهمترین عوامل موفقیت آن محسوب می‌شود و کاهانی با نکته‌بینی خاص خود جذابیت بیشتری به آن بخشیده است.

ورود آقایان ممنوع

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: رامبد جوان
  • بازیگران: رضا عطاران، ویشکا آسایش، مانی حقیقی
  • سال پخش: 1389

ورود آقایان ممنوع یکی از مهمترین فیلم‌های سینمای ایران در سال‌های بعد از انقلاب محسوب می‌شود که بلافاصله بعد از انتشار موج بزرگی راه انداخت. به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران این فیلم با استقبال گسترده‌ای از طرف مردم مواجه شد و به یکی از بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای ایران بدل شد.

سازندگان فیلم از ابتدا رضا عطاران را برای شخصیت اصلی فیلم در نظر داشتند و به همین دلیل، داستان شخصیت اصلی را با توجه به جنس بازی عطاران نوشتند.

داستان فیلم که در بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران انتخاب شد، درباره چالش‌های یک معلم مرد در مدرسه دخترانه است که به یک کمدی ناب بدل شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های هیث لجر

بهترین خواننده های ایرانی

نهنگ عنبر

بهترین فیلم های رضا عطاران
بهترین فیلم های رضا عطاران
  • کارگردان: سامان مقدم
  • بازیگران: رضا عطاران، مهناز افشار، ویسکا آسایش
  • سال پخش: 1393

نهنگ عنبر یکی از بهترین فیلم های رضا عطاران محسوب می‌شود که با داستانی مربوط به دهه شصت به سرعت به محبوبیت رسید. کارگردان در این فیلم سفری به دهه شصت دارد و در بازآفرینی نمادهای آن دوره بسیار موفق عمل می‌کند.

داستان فیلم درباره شخصیت ارژنگ به عنوان مردی تنها و بدشانس است که از کودکی با بدشانسی‌های زیادی دست‌وپنجه نرم کرده و هنوز مشکلش حل نشده است.

نهنگ عنبر در سال انتشار خود به شدت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و همین مسئله سبب شد تا ساخت نسخه دوم آن نیز در دستور کار قرار بگیرد.

هزارپا

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: ابوالحسن داودی
  • بازیگران: رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی
  • سال پخش: 1396

ابوالحسن داودی از آن دست کارگردانانی است که بعد از چند کار جدی، با ورود به حوزه طنز نشان داد که توانایی فیلمسازی او محدود به ژانر خاصی نیست و می‌تواند طنزهای جذابی عرضه کند.

سوژه فیلم بسیار ناب است و کار کردن با آن در فضای سینمای ایران کار سختی است. عطاران در این فیلم نقش رضا نیازی را ایفا می‌کند که برای نزدیک شدن به دختر مورد علاقه خود، خود را به عنوان جانباز جنگی جا می‌زند و با ورود به آسایشگاه جانبازان، لحظات کمدی خاصی خلق می‌کند.

هزارپا به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران سرشار از‌ انواع شوخی‌ها است و به خوبی در آوردن لبخند به لب مخاطب موفق عمل می‌کند. بخش عمده‌ای از بار شوخی‌های فیلم نیز بر دوش عطاران است که با طنازی خود هر موقعیت را به کمدی‌ترین حالت ممکن اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های الیزابت اولسن

بهترین فیلم های محمدرضا گلزار

 من سالوادور نیستم

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: منوچهر هادی
  • بازیگران: رضا عطاران، یکتا ناصر، ریوالدو، ژیلا صادقی، بری فیوکا، سوگل محرابی، مهدی محرابی
  • سال پخش: 1394

یکی از بهترین فیلم های رضا عطاران فیلم من سالوادور نیستم محسوب می‌شود که در ایران و برزیل ساخته شده و ژانری کمدی و درام دارد. در این فیلم، ریوالدو، ستاره سالیان دور فوتبال برزیل در کنار ستارگانی چون یکتا ناصر و رضا عطاران به ایفای نقش پرداخته است.

داستان فیلم درباره یک مرد مذهبی است که برای پاداش خیر کارهای خود، یک تور برزیل هدیه می‌گیرد. این خانواده شدیدا مذهبی که ابتدا چندان مایل به سفر به برزیل نیستند، نهایتا عازم برزیل می‌شوند و در طی این سفر با چالش‌ها و مشکلات متعددی مواجه می‌شوند.

نهنگ عنبر 2

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: سامان مقدم
  • بازیگران: رضا عطاران، مهناز افشار، حسام نواب‌صفوی، ویشکا آسایش، رضا ناجی، امیرحسین آرمان، علی قربان‌زاده
  • سال پخش: 1395

نهنگ عنبر 2 یکی از بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران محسوب می‌شود که در سال 1395 با کارگردانی سامان مقدم منتشر شد. داستان این فیلم ادامه ماجراهای فیلم نخست است که حالا در دوران بعد از انقلاب و سالیان معاصر روایت می‌شود و ماجرای ارژنگ و رویا را روایت می‌کند که در روز عروسی، خاطرات خوش گذشته را با ضبطی که در ماشین وجود دارد مرور می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های نازنین بنیادی

بهترین فیلم های علی نصیریان

آب نبات چوبی

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: محمدحسین فرح‌بخش
  • بازیگران: رضا عطاران، میلاد کی‌مرام، سحر قریشی، کریم امینی، هنگامه حمیدزاده، شقایق فراهانی
  • سال پخش: 1394

یکی از بهترین فیلم های رضا عطاران بی‌تردید آب‌نبات چوبی با ژانر اجتماعی است که با سوژه خاص خود در تلاش برای تشریح اختلافات بین دو نسل است.

داستان فیلم درباره دختری به نام مارال است که می‌کوشد با دوست‌پسر خود به آمریکا سفر کند اما خانواده او مخالف این سفر هستند. در عین حال، مارال تحت فشار برادر خود قرار دارد و به خاطر تصمیماتش معمولا نقد می‌شود.

مارال که از فشار برادر و دیگر اعضای خانواده خسته شده از منزل فرار می‌کند. در همین حین داماد خانواده برای یافتن او به کمک آن‌ها می‌آید.

طبقه هساث

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: کمال تبریزی
  • بازیگران: رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، محمدرضا فروتن، محمد بحرانی، آزاده صمدی
  • سال پخش: 1392

طبقه هساث به عنوان یک فیلم کمدی و درام در سال 1392 اکران شد و در آن بازیگران معروفی حضور داشتند. داستان درباره مردی ظاهرا مذهبی است که بعد از فوت همسر خود تصمیم می‌گیرد قبری دو طبقه تهیه کند و بعد از مرگ نیز کنار همسرش باشد.

او برای تقویت روحیه به چین می‌رود اما بعد از بازگشت متوجه می‌شوند که قبر فروش، طبقه بالای قبر همسرش را به یک فرد دیگر فروخته و این مرد حالا شدیدا ناراحت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کریستن استوارت

بهترین فیلم های کوین هارت

آقای هفت رنگ

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
  • بازیگران: رضا عطاران، نیکی کریمی، حسن پورشیرازی، مریم امیرجلالی
  • سال پخش: 1387

فیلم آقای هفت‌رنگ به عنوان یکی از بهترین فیلم های رضا عطاران با حضور ستارگانی چون نیکی کریمی و حسن پورشیرازی در سال 1387 اکران شد.

داستان این فیلم درباره دزدی است که شبانه وارد منزلی می‌شود تا با دزدین وسایل آن، پول خوبی به جیب بزند. در حین سرقت اما صاحب‌خانه و همسرش وارد خانه می‌شوند و این مسئله دزد را با چالش پنهان شدن مواجه می‌کند. او که در مدت پنهان شدن اطلاعاتی از صاحب خانه به دست می‌آورد، بعد تصمیم به سواستفاده از این اطلاعات علیه صاحب‌خانه می‌گیرد.

دراکولا

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: رضا عطاران
  • بازیگران: رضا عطاران، سیامک انصاری، ویشکا آسایش، ژاله صامتی، لیلا بلوکات
  • سال پخش:‌ 1394

فیلم دراکولا یکی از بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران در ژانر کمدی و ترسناک است که با حضور ستارگانی چون سیامک انصاری، ویشکا آسایش، ژاله صامتی و لیلا بلوکات ساخته شد.

داستان این فیلم درباره فرد خون‌آشامی است که بعد از پایان جنگ جهانی دوم، برای ادامه زندگی به ایران سفر می‌کند و می‌کوشد مخفیانه به خونخواری ادامه دهد. او در این حین با یک آدم بدشانس آشنا می‌شود اما از ماجرا خبر ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تام هنکس

بهترین فیلم های تام کروز

گینس

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: محسن تنابنده
  • بازیگران: رضا عطاران، محسن تنابنده، علیرضا استادی، هومن حاجی‌عبدالهی، آمنه کیوانی
  • سال پخش: 1394

گینس یکی از بهترین فیلم های رضا عطاران است که در آن عطاران با محسن تنابنده زوج کمدی جذابی خلق می‌کند و بازیگران دیگری چون علیرضا استادی و هومن حاج‌عبدالهی نیز به این فاز طنز بیشتر کمک می‌کنند.

داستان فیلم درباره سه برادر است که در مزرعه‌ای مشغول پرورش مرغ هستند و یکی از آن‌ها می‌خواهد با استفاده از یک شترمرغ نام خود را در گینس ثبت کند.

زیرنظر

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: مجید صالحی
  • بازیگران: رضا عطاران، امیر جعفری، آزاده صمدی، مهران احمدی، سروش جمشیدی، امیر نوری
  • سال پخش: 1397

یکی از بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران در سالیان اخیر، فیلم زیرنظر محسوب می‌شود که با حضور رضا عطاران و چهره‌های دیگری چون امیر جعفری، آزاده صمدی، مهران احمدی و سروش جمشیدی طنز جذابی داشت.

داستان فیلم درباره محسن است که با ورود به خانه متوجه می‌شود که مبلی که برادر زنش امید روی آن نشسته بود سوراخ شده است. محسن برای اینکه همسرش متوجه این سوراخ نشود باید چاره‌ای پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

بهترین فیلم های مریل استریپ

انفرادی

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • بازیگران: رضا عطاران، مهدی هاشمی، احمد مهران‌فر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، امید روحانی، مهدی فقیه
  • سال پخش: 1398

انفرادی یکی از بهترین فیلم های رضا عطاران محسوب می‌شود که در سال 1398 با حضور ستارگانی چون رضا عطاران، مهدی هاشمی، احمد مهران‌فر، برزو ارجمند و شقایق دهقان منتشر شد.

داستان فیلم درباره یک موسسه مالی اعتباری است که با کلاهبرداری، سرمایه تمام مشتریان خود را بالا می‌کشد. مدیران آن اما مدعی هستند که بعد از 6 ماه همه سرمایه مشتریان را به آن‌ها بازخواهند گرداند.

در بین مشتریان موسسه اما سه فرد که تمام دارایی خود را در موسسه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، آواره می‌شوند. این سه برای گذراندن 6 ماهی که رئیس موسسه قول داده، تصمیم می‌گیرند با انجام کاری خلاف، 6 ماه به زندان بروند تا از بی‌سرپناهی و گرسنگی رها شوند.

روشن

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: روح‌الله حجازی
  • بازیگران: رضا عطاران، سارا بهرامی، سیامک انصاری
  • سال پخش: 1399

روشن در سال 1399 با کارگردانی روح‌الله حجازی و بازی رضا عطاران، سارا بهرامی و سیامک انصاری منتشر شد. داستان فیلم درباره مردی میانسال است که شدیدا به بازیگری علاقه دارد و در شرایطی که هنوز توان مالی لازم برای دریافت خانه ثبت‌نامی خود را ندارد، تصمیم می‌گیرد به طور جدی به نقش خود بپردازد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بردلی کوپر

بهترین فیلم های رالف فاینس

شیشلیک

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • بازیگران: رضا عطاران، بهمن تقی‌زاده، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، عباس جمشیدی‌فر، جمشید هاشم‌پور، مه‌لقا باقری
  • سال پخش: 1399

یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر، فیلم شیشلیک در ژانر کمدی به تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری و کارگردانی محمدحسین مهدویان بود. فیلم‌نامه این کار را امیرمهدی ژوله تهیه کرده بود و همین مسئله در موفقیت نخستین فیلم کمدی مهدویان موثر بود.

داستان فیلم در شهرکی حوالی تهران جریان دارد درباره یکی از ساکنان آن است که به خاطر تصمیم رئیس یک کارخانه، شرایط زندگی‌اش دگرگون شده و می‌کوشد خانواده خود را از شرایط دشوار پیش رو نجات دهد.

ویلای ساحلی

بهترین فیلم های رضا عطاران

  • کارگردان: کیانوش عیاری
  • بازیگران: رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ریما رامین‌فر
  • سال پخش: 1402

یکی از جدیدترین فیلم های رضا عطاران فیلم ویلای ساحلی به کارگردانی کیانوش عیاری است. در این مورد از بهترین فیلم های رضا عطاران شاهد داستان یک خانواده روستایی هستیم که باید برای 6 ماه از یک ویلای بزرگ نگهداری کنند.

چاوش به عنوان صاحب ویلا برای فرستادن دختر خود به دانشگاه باید 6 ماه در خارج از ایران زندگی کند و به همین دلیل مسئولیت نگهداری ویلا را یونس با بازی پژمان جمشیدی و همسرش با بازی ریما رامین‌فر می سپارد. آن‌ها با 3 فرزند خود به ویلا منتقل می‌شوند، اما چالش از جایی آغاز می‌شود که برادرزدن یونس با بازی رضا عطاران با ورود به ویلا اتفاقات جالبی رقم می‌زند.

سوالات متداول

جدیدترین فیلم های رضا عطاران کدامند؟

جدیدترین فیلمی که از رضا عطاران پخش شده، فیلم ویلای ساحلی به کارگردانی کیانوش عیاری و با بازی پژمان جمشیدی است.

بهترین نقش‌های جدی رضا عطاران مربوط به کدام فیلم‌ها است؟

دهلیز، بهترین نقش‌آفرینی رضا عطاران در ژانرهای غیرکمدی و جدی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین فیلم های رضا عطاران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر