;
coinex

بهترین فیلم های نوید محمدزاده ؛ از عصبانی نیستم تا متری شیش و نیم!

نوید محمدزاده از جمله معدود بازیگران جوان، محبوب و موفق سینمای ایران است. در معرفی بهترین فیلم های نوید محمدزاده با ما همراه باشید.

نوید محمدزاده مدت زمان زیادی نیست که به سینما وارد شده و اسمش را به عنوان بازیگر سینما به ثبت رسانده است. او اولین بار در سال 1392 با فیلم «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان مطرح شد و بلافاصله اسمش در فهرست نامزدهای سیمرغ به ثبت رسید.

گرچه سیمرغ عصبانی نیستم بنا به دلایلی هیچ وقت به دست محمدزاده نرسید اما توجه همه راه به خودش جلب کرد. او بعد از این فیلم، در عرض سه سال، شش فیلم مهم بازی کرده و دو سیمرغ گرفت. درواقع به لحاظ هیاهویی که در سینمای ایران به راه انداخت، می شود او را یک رکورددار به حساب آورد.

بهترین فیلم های نوید محمدزاده ؛ بیوگرافی نوید محمدزاده

نوید محمدزاده از پدیده‌های اخیر سینمای ایران است که در بین مخاطبان سینما طرفداران زیادی پیدا کرده است. این بازیگر با استعداد عموما در فیلم‌های کارگردان‌های جوان مانند هومن سیدی و سعید روستایی بازی کرده است.

در این گفتار قصد داریم به معرفی بهترین فیلم های نوید محمدزاده بپردازیم، اما پیش از آن، به طور اجمالی نگاهی به زندگی وی خواهیم داشت.

نوید محمدزاده (متولد 17 فروردین 1365) بازیگر سینما و تئاتر ایرانی است. والدین نوید اصالتا کرد مهران (شهری در استان ایلام) هستند اما خودش در تهران به دنیا آمده است. در سال 1382 بعد از گرفتن دیپلم به آموزشگاه هفت هنر کرج رفت و در آنجا زیر نظر اساتیدی مانند محمد یعقوبی، مهتاب نصیرپور و نوید فرح مرزی آموزش دید.

بهترین فیلم های نوید محمدزاده
بهترین فیلم های نوید محمدزاده

محمدزاده اولین بار با نمایش پسران آفتاب در سال 1387 به روی صحنه تئاتر رفت. او برای این نمایش جایزه دوم بازیگری بخش بین الملل جشنواره دانشجویی را گرفت. در همان سال هم با فیلم «در میان ابرها» به کارگردانی روح‌الله حجازی به سینما وارد شد. این فیلم که اولین فیلم حجازی هم بود، سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول را برای او به ارمغان آورد.

نوید محمدزاده با بازی در فیلم ناهید به کارگردانی آیدا کیخانی شناخته شد. بعد از آن در فیلم عصبانی نیستم بازی کرد و اعتبار بیشتری در عرصه بازیگری به دست آورد. محمدزاده با فیلم‌های لانتوری، ابد و یک روز، خشم و هیاهو و در نهایت متری شیش و نیم به اوج شهرت رسید. در ادامه به معرفی بهترین فیلم های نوید محمدزاده میپردازیم.

بهترین فیلم های نوید محمدزاده

نوید محمدزاده از سال 1387 وارد سینما شده است. گرچه بازی در لرزاننده چربی و در میان ابرها، چندان شهرتی برای وی به همراه نداشت، اما از سال 92 و با فیلم عصبانی نیستم وی به تدریج شناخته شد. توقیف عصبانی نیستم و اکران آن با محدودیت های بسیار نیز از علل دیگری بود که به هرچه بیشتر دیده شدن این فیلم کمک کرد. ما فهرست بهترین فیلم های نوید محمدزاده را با همین فیلم عصبانی نیستم آغاز میکنیم.

عصبانی نیستم : رضا درمیشیان

بهترین فیلم های نوید محمدزاده
بهترین فیلم های نوید محمدزاده
  • 1392

عصبانی نیستم فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی رضا درمیشیان و محصول سال 1392 بود. فیلم در مورد دانشجوی به نام نوید ( نوید محمدزاده ) است از دانشگاه به دلیل فعالیت های سیاسی از دانشگاه اخراج شده است، او نامزدی به نام ستاره دارد ( باران کوثری ) که از طرف پدرش تحت فشار است و نوید تلاش می کند که بتواند مشکلاتش را حل کند…

نوید محمدزاده در عصبانی نیستم برای اولین بار دیده شد. او نقش یک دانشجوی عصبانی را داشت که مدام تلاش می کرد در برابر اتفاق های بدی که در جامعه با آنها مواجه بود، به اعصاب خود مسلط باشد و به هم نریزد. نقش بسیار سخت بود و اگر خوب ایفا نمی شد، فیلم کلا فیلم خوبی از آب در نمی آمد. درواقع می شود گفت بخش مهمی از موفقیت این فیلم به جنس بازی محمدزاده بر می گشت.

اسم محمدزاده در فهرست نامزدهای دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره سی و دوم قرار گرفت.  حتی آن طور که شنیده می شد، سیمرغ تا صبح روز اختتامیه هم به نام او بود اما نهایتا همه چیز تغییر کرد. فیلم درمیشیان به ناگاه از بخش رقابت خارج شد و سیمرغ به رضا عطاران رسید.

ناهید : آیدا پناهنده

بهترین فیلم های نوید محمدزاده
بهترین فیلم های نوید محمدزاده
  • 1393

ناهید فیلمی به کارگردانی آیدا پناهنده و نویسندگی مشترک با ارسلان امیری به تهیه‌کنندگی بیژن امکانیان ساخته سال ۱۳۹۳ است. این فیلم که منتخب بیش از سی فستیوال فیلم جهانی است.

در «ناهید» محمدزاده از قالب یک پسر دانشجوی جوان خارج شد و نقش مردی معتاد و آس و پاس را بازی کرد که به خاطر اعتیاد از همسرش جدا شده و حالا دلش می خواهد هر طور شده پسرش را از او بگیرد. محمدزاده این جا هم عصبی و نامتعادل بازی کرد اما با توجه به معتادبودن این کاراکتر، بازی اش شباهتی به عصبانی نیستم نداشت.

این فیلم در جشنواره های مختلف جهانی، مورد توجه داوران قرار گرفت و جوایز زیادی را به دست آورد. از بین همه این جوایز، نوید محمدزاده، جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره بین المللی فیلم براتیسلاو گرفت. با این حال فیلم در ایران آن طور که باید دیده نشد و صحبتی از بازی محمدزاده در این فیلم به میان نیامد.

بیشتر بخوانید:

لانتوری : رضا درمیشیان

بهترین فیلم های نوید محمدزاده
بهترین فیلم های نوید محمدزاده
  • 1394

لانتوری فیلمی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان محصول سال 1394 است. این فیلم در شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین و سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ورشو در سال 2016 به نمایش درآمد.

نوید محمدزاده این بار هم نقش جوانی بی قرار و عصبی را بازی کرد. این بار اما میزان این بی قراری و عصبانیت به اندازه ای بالا بود که او را به یک اغتشاشگر و برهم زننده نظم اجتماعی تبدیل کرد. پاشا به دلیل کمبود محبت خانوادگی، وابستگی عمیقی به یک مددکار اجتماعی پیدا کرده بود و حتی تا پاشیدن اسید به صورت او هم پیش رفت.

پاشا هم به لحاظ گریم و هم به لحاظ تعریف کاراکتر، متفاوت از دو نقش قبلی بود. درواقع پاشا یک اغتشاشگر کاملا احساساتی بود که با محبت حرف می زد، به بچه ها کمک می کرد، عشق می ورزید و در عشق خودخواه بود.

خشم و هیاهو : هومن سیدی

بهترین فیلم های نوید محمدزاده
بهترین فیلم های نوید محمدزاده
  • 1394

خشم و هیاهو فیلمی به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی محصول سال 1394 است.

خسرو پارسا با بازی نوید محمدزاده یک خواننده سلبریتی متاهل است که با همدستی یکی از طرفدارانش همسرش را به قتل می رساند. فیلم ساختاری پیچیده دارد و محمدزاده باید در موقعیت های مختلف، یک روایت را به شکل های مختلف بازی کند.

او جزییات و ظرافت های رفتاری خسرو در هر سه حالت را خیلی خوب از آب درآورد. برخلاف بقیه نقش هایی که تا ان موقع داشت، نوعی طنز خاص نیز در نقش او حس میشد.

در جشنواره سی و چهارم، نوید محمدزاده همزمان برای دو فیلم خشم و هیاهو و ابد و یک روز نامزد دریافت سیمرغ شد اما نهایتا جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را برای ابد و یک روز گرفت و سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد به پرویز پرستویی رسید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2022

ابد و یک روز : سعید روستایی

بهترین فیلم های نوید محمدزاده
بهترین فیلم های نوید محمدزاده
  • 1394

شاید بهترین بازی نوید محمدزاده همین فیلم ابد و یک روز بود. با این که در این فیلم نقش مکمل را داشت اما تمام توجه ها را به خودش جلب کرد. او در نقش یک معتاد از ریخت و قیافه افتاده ظاهر شد که با وجود وضعیت بدی که دارد، احساساتی و مهربان است و برای دفاع از خانواده اش هر کاری می کند.

او این بار هم مشابه فیلم های قبل، چند سکانس درگیری و دعوا داشت اما مرز میان یک مرد معتاد و عصبی را به خوبی حفظ کرد. محمدزاده در این فیلم چند سکانس طلایی داشت که طبیعتا در سینمای ایران ماندگار می شود.

محمدزاده برای ابد و یک روز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای این فیلم گرفت. در جشن خانه سینما هم بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شناخته شد و تندیس این جشنواره را به دست آورد.

نوید محمدزاده درباره تجربه بازی در این فیلم میگوید: سعید روستایی از اول آن نقش را برای من نوشته بود. من با روستایی رفاقت زیادی دارم و از فیلمسازانی است که خط فکری مان یکی است. او کسی است که به مرور زمان تغییر مثبت و آگاهانه ای را وارد سینما کرد. ما در «ابد و یک روز» مثل یک خانواده واقعی در کنار هم زندگی می کردیم و هنوز هم ارتباطمان حفظ شده است. در سکانسی که من را برای بردن به کپ از پله ها پایین می آوردند، همه عوامل و پشت صحنه گریه می کردند.

خفگی : فریدون جیرانی

بهترین فیلم های نوید محمدزاده
برترین نقش های نوید محمدزاده
  • 1395

خفگی فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فریدون جیرانی محصول سال 1395 است که به صورت سیاه و سفید تولید شده‌است.

این فیلم با تمام نقش های قبلی محمدزاده فرق می کند. کلا فیلم خفگی فضای عجیبی دارد و همه چیز به آرام ترین حالت ممکن در آن پیش می رود. همسر مسعود برای این که از دست او خلاص شود، خودش را به دیوانگی می زند و در دیوانه خانه بستری می شود. مسعود با پرستار تیمارستان طرح دوستی می ریزد تا بتواند به واسطه او همسرش را از سر راه بردارد.

مسعود یک روانپریش است اما در ظاهر هیچ نشانی از روانی بودن ندارد. محمدزاده در این نقش داد و هوار راه نمی اندازد. کتک نمی زند اما نقش یک روانپریش را به خوبی ایفا می کند.

بیشتر بخوانید:

بدون تاریخ بدون امضا : وحید جلیلوند

  • 1395

بدون تاریخ، بدون امضا فیلمی به کارگردانی وحید جلیلوند، نویسندگی علی زرنگار و وحید جلیلوند و تهیه‌کنندگی احسان علیخانی و علی جلیلوند محصول سال 1395 است.

برترین نقش های نوید محمدزاده
برترین نقش های نوید محمدزاده

دکتر کاوه نریمان (امیر آقایی) هنگام رانندگی، با یک موتورسیکلت که خانواده ای سوار آن بوده تصادف می کند. فردای آن روز او در محل کارش در پزشکی قانونی با جسدی روبه‌رو می‌شود که او را می‌شناخته اما از روبه رو شدن با خانواده متوفی خودداری می کند …

محمدزاده در این فیلم نقش مکمل اما بسیار مهم و حساسی را بازی کرده است. موسی در طول فیلم دو بعد کاملا متفاوت دارد. از یکسو به خاطر اهمال کاری اش مدام عذاب وجدان دارد و سرش پیش همسرش پایین است و از طرف دیگر برای خونخواهی از مرگ فرزندش با همه درگیر می شود و زمین و زمان را به هم می ریزد. موسی یکی از متفاوت ترین کاراکترهای محمدزاده است.

مغزهای کوچک زنگ زده : هومن سیدی

  • 1396

مغزهای کوچک زنگ‌زده فیلمی به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی محصول سال 1396 است. این فیلم به سبک درام گانگستری در فضایی اجتماعی، تلخ، جنایی و فیلم اکشن می‌باشد. نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی در نقش دو برادر، شخصیت‌های اصلی این فیلم را برعهده دارند.

برترین نقش های نوید محمدزاده
برترین نقش های نوید محمدزاده

در منطقه ای نزدیک البرز و زندان قزل حصار، یک آبادی وجود دارد که مختص فقیران و آشغال جمع کن‌ها و افراد به شدت گیر افتاده در تمکن مالی است. شکور، شاهین(پسر ناتنی)، شهره و شهروز به همراه پدر و مادرشان، در این آبادی زندگی می‌کنند. خشونت‌های جامعه و مسائل جمعی مواد مخدر به طوری این خانواده را تحت الشعاع قرار داده‌است که این خانواده از هم می‌پاشد. همچنین جنایت‌ها و جرم‌هایی در دنیای این افراد رخ می‌دهد …

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های 2022

متری شیش و نیم : سعید روستایی

  • 1397

متری شیش و نیم فیلمی به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان، از دیگر فیلم های خوب نوید محمدزاده است.

برترین نقش های نوید محمدزاده
برترین نقش های نوید محمدزاده

این فیلم نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و موفق شد برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود. بعد از ابد و یک روز، این فیلم دومین همکاری سعید روستایی با نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی است.

نام فیلم برگرفته از خاطرهٔ ناصر خاکزاد، متهم پروندهٔ مواد مخدر است که در بخشی از سکانس دادگاه روایت می‌کند که کفن برادرش را متری شش و نیم خریدند

داستان متری شیش و نیم از این قرار است که چند تن از مأمورین پلیس مبارزه با مواد مخدر به سردستگی صمد (با بازی پیمان معادی) به دنبال فروشندهٔ بزرگ شیشه در تهران به اسم ناصر خاکزاد (با بازی نوید محمدزاده) هستند.

سرخ پوست : نیما جاویدی

  • 1397

سرخ‌پوست فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی محصول سال 1397 می‌باشد. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در 8 رشته این جشنواره، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص دهد.

برترین نقش های نوید محمدزاده
برترین نقش های نوید محمدزاده

داستا سرخ پوست از این قرار است که سال 1346، یک زندان قدیمی در جنوب به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعهٔ شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان، به همراه مأمورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند و قرار است خود سرگرد به همراه افرادش تا عصر از زندان بروند. سرهنگ مدبر که مافوق جاهد است به نزد او در زندان می‌رود و می‌گوید که جاهد ترفیع گرفته و قرار است جانشین خود او شود. جاهد که از شنیدن این خبر خوشحال است طی یک تماس تلفنی متوجه می‌شود که یکی از زندانیان به نام احمد ملقب به سرخ‌پوست همراه با دیگر زندانیان نبوده‌است.

برادران لیلا

  • 1401

«برادران لیلا» سومین ساخته بلند سعید روستایی پس از دو فیلم موفق  «ابد و یک روز» و  «متری شیش و نیم» است که نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن تجربه خواهد کرد. به عبارت دیگر نوید در هر سه فیلم آخر کارگردان جوان ایرانی حضور داشته است. ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، پیمان معادی و محمد علیمحمدی از دیگر بازیگران برادران لیلا هستند.

بیشتر بخوانید:

.

 نظر شما در خصوص فیلم های نوید محمدزاده چیست؟ در کامنت‌ها بنویسید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر