;
coinex

بهترین ویندوز برای بازی ؛ کدام ویندوز برای گیمینگ مناسبتر است؟  

گیمرها اغلب رایانه (مخصوصا پی سی) را به کنسول ترجیح می دهند و هر رایانه هم یک سیستم عامل دارد. در این مطلب بهترین ویندوز برای بازی را معرفی کرده‌ایم.

کدام ویندوز برای بازی بهتر است؟ اگر شما از رایانه‌ها برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنید، حتما این سوال را از خودتان پرسیده‌اید. معمولا زمانی که شما به نرم‌ افزاری نیاز دارید در گوگل این‌ گونه جست‌جو می‌کنید: «دانلود آخرین نسخه نرم افزار…» سپس آن را دانلود و نصب خواهید کرد. در این مقاله سعی کرده‌ایم اطلاعاتی را درباره بهترین ویندوز برای بازی در اختیار شما قرار دهیم. با تکراتو همراه باشید.

 بهترین ویندوز برای بازی

درست حدس زدید، در یک جواب کوتاه، آخرین نسخه ویندوز یعنی ویندوز ۱۰ بهترین ویندوز برای بازی کردن روی رایانه‌های شخصی یا خانگی است. حال سوال این است که چرا ویندوز ۱۰ بهترین ویندوز برای بازی کردن است؟ علاوه بر مثالی که زدیم، بیاید صحبت‌های سازنده‌ ویندوز را بررسی کنیم. مایکروسافت بعد از رونمایی از ویندوز ۱۰ رسما اعلام کرد که این پلت فرم بهترین ویندوز برای بازی کردن است. در ادامه مایکروسافت توضیح داد که سرعت بارگذاری بالا و تمرکز بر گیمینگ در ویندوز ۱۰ بیش از پیش اعمال شده است و به لطف این پلت فرم یونیورسال، گیمرها قادر خواهند بود بهترین تجربه بازی کردن را کسب کنند. اینک قصد داریم کمی موشکافانه‌تر به آخرین دست ‌پخت مایکروسافت نگاه کنیم.

پشتیبانی

چه بخواهید چه نخواهید، استودیوهای بازی‌ سازی مدت‌هاست که کوچ کردن به سمت ویندوز ۱۰ را شروع کرده‌اند. این بدان معناست است که بازی‌های جدید این استودیوها روی ویندوزهای قدیمی اجرا نخواهد شد؛ همچنین، عناوین قبلی نیز هیچ بروزرسانی دریافت نخواهند کرد. این موضوع برای گیمرهایی که همواره آخرین بروزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند یا به استودیوهای مختلفی علاقه‌ دارند، بسیار مهم است. برای مثال استودیو Blizzard تنها تا 9 آبان 96 ویندوز XP و ویستا را پشتیبانی کرد. به همین جهت، عناوین بسیار معروفی همچون World of Warcraft ،StarCraft II ،Diablo III ،Hearthstone و Heroes of the Storm که همگی از محصولات این شرکت هستند، سازگاری خود را با ویندوز XP و ویستا از دست داده‌اند. علاوه بر این، اگرچه مایکروسافت بعضی ویندوزهای قبلی خود را پشتیبانی می‌کند، اما ارائه بسته‌های بروز رسانی برای ویندوز ۱۰ همیشه بیشتر و سریعتر بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

پشتیبانی
بهترین ویندوز برای بازی

DirectX ۱۲

دیرکت ‌اکس چیست؟ دیرکت ‌اکس ابزاری است که گیمر‌ها را از سختی اجرای یک بازی دور می‌کند. در واقع مایکروسافت از دیرکت ‌اکس به عنوان یک «API» که در زمینه‌های مالتی ‌مدیا و اپلیکیشن‌های ویدیویی کاربرد دارد، یاد می‌کند. اصلیترین دلیل و ویژگی‌ که دیرکت ‌اکس دارد به بخش بازی برمی‌گردد و سیستم عامل ویندوز برای اجرای اغلب بازی‌ها از نسخه‌های مختلف دیرکت ‌اکس استفاده می‌کند. دیرکت‌ اکس ۱۲ به صورت پیش فرض روی ویندوز ۱۰ نصب است و نکته دقیقا همین جاست. برای اجرای عناوینی مانند Gears of War 4 ،Civilization VI ،Sniper Elite 4 و… حتما باید از ویندوز ۱۰ استفاده کنید. ضمن این که کارت گرافیک شما نیز باید دیرکت ‌اکس ۱۲ را پشتیبانی کند. حال تصور کنید که شما هر ویندوزی غیر از ۱۰ را نصب کرده‌اید. در یک کلام از تمام بازی‌هایی که نیاز به دیرکت ‌اکس ۱۲ دارند، محروم خواهید شد. از دیگر مزایای دیرکت ‌اکس ۱۲ می‌توان به میزان سازگاری بالا، قابلیت Multi-adaptor، رزولوشن ۴K، نرخ فریم بالا، افزایش افکت‌ها، بهبود رنگ‌ها و… اشاره کرد.

DirectX ۱۲
بهترین ویندوز برای بازی

استور و بازی‌های یونیورسال

ویندوز استور برای اولین بار با ویندوز ۸ معرفی شد و بعدها در ۸.۱ بهبود یافت، ولی هرگز رضایت ‌بخش نبود. حتی استور ویندوز ۱۰ نیز مشکلات و کمبودهای خودش را دارد، ولی حقیقتا از نسخه‌های قبلی بسیار بهتر شده است. با ارائه ویندوز ۱۰، استور دیگر مانند نسخه‌های قبلی برای کشورمان تحریم نیست و شما می‌توانید از قابلیت‌های این فروشگاه استفاده کنید. در بخش بازی‌ها مایکروسافت عناوین خوبی را گنجانده و همین موضوع دلیل دیگری برای معرفی ویندوز 10 به عنوان بهترین ویندوز برای بازی است.

بیشتر بخوانید:

زمانی که مایکروسافت ویندوز ۱۰ را ارائه کرد، بیشتر بازی‌های جدیدش را نیز روی استور قرار داد. این یعنی عناوینی که قبلا به صورت انحصاری روی ایکس ‌باکس وان عرضه می‌شدند، حال روی استور ویندوز ۱۰ نیز عرضه می‌شوند. این سیاست، پی ‌سی گیمرها را خوش‌ حال کرد، اما باعث نگرانی ایکس‌ باکس داران در مقایسه با رقیب خود شد. مایکروسافت در جواب گفت که به دنبال تقویت صنعت گیمینگ است و نه تقویت یک کنسول. سپس شروع به تقویت گیم روی هر دو پلتفرم اصلی خود یعنی ایکس ‌باکس وان و ویندوز ۱۰ کرد و با معرفی برنامه و بازی‌های یونیورسال تلاش کرد تا این هدف مهم را اجرا کند و تا به امروز هم در این زمینه موفق بوده است. در نتیجه اگر شما از ویندوز ۱۰ استفاده نکنید، نمی‌توانید از عناوینی همچون Forza Horizon 3، Gears of War 4، Halo Wars 2، Forza Motorsport 7 و … بهره‌مند شوید.

استور و بازی‌های یونیورسال
بهترین ویندوز برای بازی

قابلیت Xbox Play Anywhere

مایکروسافت با رونمایی از قابلیت Xbox Play Anywhere در E3 2016، رسما یک گام دیگر در پیش بردن ویندوز ۱۰ به عنوان بهترین ویندوز برای بازی در بین گیمرها برداشت. کاربران ویندوز ۱۰ و ایکس ‌باکس وان می‌توانند ضمن خرید و دانلود نسخه دیجیتالی بازی روی یکی از پلت فرم‌ها، صاحب نسخه دیجیتالی آن روی پلت فرم دیگری نیز شوند. حتی سیوها و اچیومنت‌ها بین دو پلت فرم به اشتراک گذاشته خواهند شد. در واقع باید گفت که ایکس ‌باکس وان و ویندوز ۱۰ با یکدیگر ادغام شده‌اند. در مورد DLCها یا بسته‌های الحاقی قابل دانلود نیز این ویژگی برقرار است و با خرید بسته‌ها روی یک پلت فرم، صاحب نسخه دیگر هم می‌شوید. این قابلیت فعلا برای بازی‌های انحصاری مایکروسافت فعال است. قابلیت Xbox Play Anywhere کاملا رایگان است و برای کسانی که می‌خواهند روی هر دو پلتفرم تجربه گیمینگ داشته باشند، بسیار مفید خواهد بود.

قابلیت Xbox Play Anywhere
بهترین ویندوز برای بازی

برنامه جامع و کامل XBOX

برنامه ایکس ‌باکس یک پنل برای مدیریت بازی‌های شما روی ویندوز ۱۰ است، درست مانند استیم اما با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود. برنامه XBOX قابلیت‌های بسیاری دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به آپلود ویدیوها در ایکس ‌باکس لایو، ضبط ویدیو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، Activity Feed، ارسال توییت از ایکس ‌باکس، Game Bar، Game Mode، گفت‌وگو با دوستان و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. تمام این قابلیت‌ها را با نصب برنامه ایکس ‌باکس از طریق استور می‌توانید امتحان کنید.

برنامه جامع و کامل XBOX
بهترین ویندوز برای بازی

آیا همه بازی‌ها در ویندوز ۱۰ اجرا می‌شوند؟

خیر، اما بیشتر بازی‌ها روی ویندوز ۱۰ اجرا می‌شوند! در این میان برخی از بازی‌های قدیمی برای اجرا شدن نیاز به نسخه‌های قدیمی ویندوز دارند. مایکروسافت سعی کرده است که این بازی‌ها را نیز روی ویندوز ۱۰ قابل اجرا کند، اما گاهی کم‌ کاری استودیو‌های بازی‌ سازی از این عمل جلوگیری می‌کند. برای بازی کردن این عناوین چاره‌ای جز نصب ویندوزهای قبلی ندارید، هرچند که می‌توانید به صورت دوال بوت هر دو ویندوز را در کنار یکدیگر نصب کنید. البته، تعداد این عناوین زیاد نیستند و لازم به ذکر است که بیشتر بازی‌های پرطرفدار ریمستر یا بازسازی می‌شوند.

آیا همه بازی‌ها در ویندوز ۱۰ اجرا می‌شوند؟
بهترین ویندوز برای بازی

 10 نکته که بهتر است گیمرها قبل از مهاجرت به ویندوز 10 آن‌ها را بدانند

اگر بازی‌های خود را با نسخه‌های قدیمی سیستم عامل ویندوز اجرا می‌کرده‌اید و حال می‌خواهید به اکوسیستم ویندوز 10 کوچ کنید، لازم است که به ده نکته زیر توجه کنید.

1- از آخرین قابلیت‌های افزوده شده به ویندوز 10 مطلع شوید

شما خواهید توانست با مراجعه به انجمن سؤالات متداول، وبلاگ رسمی ویندوز 10 و یا صفحه توضیحات شیوه اجرای ویندوز 10 روی ایکس ‌باکس از جدیدترین ویژگی‌های ویندوز ۱۰ با خبر شوید و درباره آن‌ها اطلاعات کسب کنید. البته در صفحات مذکور اطلاعاتی نیز در رابطه با پیش ‌نیازهای لازم و حداقل مشخصات سخت ‌افزاری برای اجرای روان ویندوز 10، شیوه کار دستیار صوتی کورتانا در گجت‌های مجهز به این سیستم‌ عامل و اطلاعاتی در رابطه با مرورگر تازه معرفی شده اج یافت می‌شود.

2- دایرکت ‌ایکس 12

Direct3D 12 یک رابط برنامه‌ نویسی جدید با هدف کاهش درگیری درایور و همچنین مهیا کردن بستری برای استفاده‌ بهتر و بهینه‌تر از سیستم‌های چند هسته‌ای است. دایرکت ‌ایکس 12 را مایکروسافت همزمان با ویندوز 10 برای دستگاه‌های زیادی از جمله موبایل‌ها، لپ ‌تاپ‌ها و حتی ایکس ‌باکس وان عرضه کرد. این نسخه از دایرکت‌ ایکس نه تنها تجربه لذت ‌بخشتری را در انجام بازی‌های رایانه‌ای برای شما به ارمغان می‌آورد، بلکه باعث افزایش کارایی کارت گرافیک‌های قدیمیتر نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

3- تجربه ایکس‌ باکس روی ویندوز 10

برای یک گیمر، بدون شک قابلیت استفاده از اپلیکیشن ایکس ‌باکس روی ویندوز 10 یک نعمت محسوب می‌شود. برای استریم بازی‌های ایکس ‌باکس وان روی هر دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 نیاز به یک دستگاه ایکس ‌باکس وان و یک دسته‌ بازی دارید.

3- تجربه ایکس‌ باکس روی ویندوز 10

این قابلیتی است که تاکنون در پلی‌استیشن، وی یو و استریم شاهد بوده‌ایم اما یک تفاوت اساسی دارد که آن امکان استریم روی دستگاه‌های موجود در شبکه‌ محلی است و نیازی به اینترنت ندارد.

4- کسب اطلاعاتی در رابطه با حداقل مشخصات سخت ‌افزاری مورد نیاز برای اجرای روان ویندوز 10

به گفته مایکروسافت سیستم‌هایی که هم ‌اکنون بدون مشکل می‌توانند ویندوز 7 یا 8.1 را اجرا کنند، در آینه نیز خواهند توانست به ویندوز 10 ارتقا یابند. حداقل مشخصات سخت ‌افزاری این گونه دستگاه‌ها عبارت‌اند از: پردازنده با سرعت ۱ گیگاهرتز و به بالا، حافظه رم ۱ گیگابایت برای نسخه ۳۲ بیتی و ۲ گیگایت برای نسخه ۶۴ بیت، کارت گرافیک‌هایی که دایرکت ایکس ۹ با درایور WDDM  را پشتیبانی می‌کنند و 16 گیگابایت حافظه ذخیره ‌سازی آزاد.

5- ویندوز 10 را رزرو کنید، اگر تاکنون این کار را نکرده‌اید!

افرادی که از نسخه‌های قانونی ویندوز 8، 8.1 و یا 7 استفاده می‌کنند نه تنها می‌توانند به رایگان سیستم ‌عامل خود را به این نسخه ارتقا دهند، بلکه خواهند توانست در حدود یک سال نیز بروزرسانی‌های جدید آن را دریافت نمایند؛ با این حال اگر خواهان خرید نسخه پایه ویندوز 10 باشید باید ۱۱۹ دلار کنار بگذارید، این در حالیست که نسخه Pro آن ۱۹۰ دلار قیمت دارد.

6- از اطلاعات مهم خود فایل پشتیبانی تهیه کنید

هرچند تهیه پشتیبانی از فایل‌های سیستمی برای اکثر استفاده کنندگان از سیستم‌ عامل ویندوز توصیه می‌شود، با این حال به وجود آمدن خطای نرم‌ افزاری در هنگام بروزرسانی به این نسخه از سیستم‌ عامل مایکروسافت غیرمحتمل است؛ از این رو استفاده از این ترفند قبل از بروزرسانی پیشنهاد می‌شود تا اگر مشکلی مانند قطع شدن ناگهانی اینترنت به وجود آمد بتوانید به راحتی داده‌های خود را بازیابی کنید.

7- پیش از بروزرسانی سیستم عامل، درایورهای سخت ‌افزاری خود را بروز کنید

هرچند به لطف وجود استراتژی ویندوز اینسایدر، اغلب شرکت‌های سخت‌افزاری برخلاف گذشته درایور قطعات تولیدی خود را بروزرسانی کرده‌اند، با این حال پیشنهاد می‌شود که بنا به دلایل مختلفی از جمله تحریم‌ها بین‌المللی، پیش از انجام بروزرسانی ویندوز به صورت دستی آخرین نسخه از درایور قطعات سیستم خود را دانلود کنید. البته در صورت رفع مشکل مذکور، انجام این گونه بروزرسانی‌ها توسط استور جدید ویندوز به صورت خودکار امکان‌ پذیر خواهد بود.

8- اجرا اپلیکیشن و بازی‌ها روی ویندوز 10

ویندوز 10 دارای یک فروشگاه نرم‌ افزاری یکپارچه است که به طور پویا اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مناسب با گجت شما را پیشنهاد می‌دهد. فرقی نمی‌کند از ویندوز 10 روی چه دستگاهی استفاده می‌کنید، زیرا در آینده‌ای نزدیک تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به قابلیت اجرا روی تمامی دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 بروز خواهند شد.

8- اجرا اپلیکیشن و بازی‌ها روی ویندوز 10

این بدان معناست که توسعه ‌دهندگان موظفند از طریق ابزاری که‌ مایکروسافت در اختیارشان قرار می‌دهد، اپلیکیشن‌های خود را برای اجرا روی انواع گجت‌ها از قبیل سیستم رومیزی، تبلت و یا گوشی‌های هوشمند بهینه کنند.

9- اجرا بازی‌های ایکس ‌باکس روی پی ‌سی از طریق کنترلر این کنسول!

اگر خواهان اجرا بازی‌های ایکس باکس روی پی ‌سی هستید، برای استفاده از کنترلرهای این کنسول هیچ‌ گونه مشکلی ندارید. هم‌ اکنون آداپتور بی‌ سیم جهت اتصال کنترل ایکس باکس ۳۶۰ به پی ‌سی و آداپتور بی‌ سیم مربوط به دسته بازی ایکس باکس وان در دسترس است. البته لازم به یادآوریست که امکان اتصال موس و کیبورد به کنسول بازی ایکس ‌باکس در صورت وجود ویندوز 10 مهیا است.

10- در صورت بروز مشکل در هنگام کار با ویندوز 10، مایکروسافت کماکان در کنار شما خواهد بود!

در صورت بروز مشکل یا سؤال در هنگام کار با ویندوز  10 می‌توانید با مراجعه به نظرآزمایی تعبیه شده در این رابطه به دنبال سؤال خود بگردید. در صورت نیافتن سؤالی مشابه، می‌توانید یک پرسش جدید ایجاد کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط کارشناسان مایکروسافت به آن پاسخگویی شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: majornelson و تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر