;
coinex

بررسی هیوندای النترا 2020 ؛ با این خودرو جمع و جور و رقبایش بهت آشنا شود!

هیوندای النترا 2020 از ارزانترین سدان‌های هیوندای و حتی ارزانترین خودروهای سدان جهان است. در این مطلب به بررسی بررسی هیوندای النترا 2020 پرداخته‌ایم.

هیوندای النترا در کشورمان نیز جزء ارزانترین خودروهای وارداتی به حساب می‌آید که البته متاسفانه با وجود شرایط بحرانی ارز و قیمت خودرو، قیمتی نجومی پیدا کرده است. به دلیل قیمت بسیار پایین، مدل‌های پایه و استاندارد این خودرو امکانات بسیار کمی به نسبت دیگر خودروهای تولیدی کمپانی هیوندای دارند. عموم کمپانی‌های خودرویی به سمت تولید خودروهای گیربکس اتوماتیک پیش رفته‌اند و تولید خودروهای دارای جعبه دنده دستی بسیار محدود شده است. خودروی هیوندای النترا در مدل پایه دارای جعبه دنده هفت سرعته دستی بود، اما حالا کمپانی هیوندای اعلام کرده که مدل جدید این خودرو دیگر دارای گیربکس دستی نخواهد بود، ارزانترین مدل آن نیز از گیربکس اتوماتیک CVT برخوردار است و استانداردهای آپشن برای ارزانترین مدل خودرو به نسبت نسل‌های قبل بالاتر رفته است و سعی شده طیف بیشتری از خریداران را جذب کند. در ادامه به بررسی هیوندای النترا 2020 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بررسی هیوندای النترا 2020

قلب تپنده النترا 2020

قلب تپنده النترا 2020
النترا 2020

همه مدل‌های دارای پیشرانه دو لیتری هیوندای النترا 2020 از گیربکس CVT بهره می‌برند و مدل‌های پایه و لیمیتد که پرفروشترین مدل‌های هیوندای النترا هستند هم در این دسته قرار می‌گیرند، با این حال النترا 2020 در مدل‌ها دیگری هم نظیر مدل اقتصادی با موتور 1400 سی سی توربوشارژ و مدل اسپرت با موتور 1600 سی سی توربوشارژ با جعبه دنده‌های 7 سرعته دو کلاچه عرضه می‌شود. در تمام مدل‌ها نیرو به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

طراحی النترا 2020

طراحی النترا 2020
النترا 2020

از لحاظ طراحی ظاهری این خودرو با نسل قبلی هیوندای النترا تفاوتی ندارد و فقط تغییرات موتوری و کمی تغییرات از لحاظ امکانات در نسل جدید هیوندای النترا اتفاق افتاده است. در اصل بیشتر می‌توان گفت که تفاوت‌های این نسل و نسل قبل در آپشن‌ها و امکانات خودرو است، نه ظاهر و طراحی. این خودرو در ۶ مدل متفاوت عرضه خواهد شد. همچون مدل ۲۰۱۹ در طراحی خودرو شاهد ظاهر بسیار جذاب و گیرا چه در جلوی خودرو و چه در عقب خودرو هستیم و آنقدر این مدل جذاب و گیرا بوده که کمپانی تصمیم گرفته باز با همان ظاهر قبل این نسل را ارائه دهد و هیچگونه فیس لیفتی را روی این سدان اقتصادی اعمال نکند. استفاده از چراغ روزهای ابرویی شکل، جلو پنجره جدید هیوندای ملقب به آبشار، کاپوت کشیده‌تر در جلوی خودرو با ظاهر خشن و همچنین چراغ عقب‌های هالوژن کشیده در کنار یک صندوق بزرگ و ساده زیبایی بسیار خاصی را به این خودرو بخشیده‌اند.

طراحی النترا 2020
النترا 2020

امکانات رفاهی النترا 2020

برخی به روز رسانی‌های ساده مانند مانیتور 3.5 اینچی کامپیوتر سفری و سیستم تهویه دوگانه از جمله مواردی هستند که به مدل پایه النترا 2020 افزوده شده‌اند. همچنین امکانات امنیتی جذابی مانند هشدار برخورد از جلو و رادار بین خطوط از جمله امکانات ایمنی جدید این خودرو هستند. قرار دادن این امکانات در یک خودرو با چنین بازه قیمتی بدین معناست که کمپانی هیوندای به خودروهای ارزان قیمت اهمیت زیادی می‌دهد و در تلاش است با کمترین قیمت بالاترین امکانات و زیباترین خودروها را در اختیار مشتریانش قرار دهد. امکاناتی نظیر کروز کنترل فعال، رادارهای کمک راننده، دوربین عقب‌، هشدار نزدیک شدن مانع از عقب به خودرو، نمایشگر 7 اینچی و … از جمله امکاناتی هستند که در روی مدل‌های سطح بالاتر این خودرو قرار گرفته‌اند. قیمت هیوندای النترا 2020 از 18950 دلار شروع خواهد شد و در بالاترین مدل به قیمت 23800 دلار خواهد رسید.

امکانات رفاهی النترا 2020
النترا 2020

هیوندای النترا 2020 از جمله خودروهایی است که با وجود اینکه تغییر اساسی در آن اعمال نمی‌شود و پلتفرم خودرو خیلی کم دچار تغییر می‌شود، هر ساله تغییرات ظاهری قابل توجهی روی آن اعمال می‌شود تا تکراری به نظر نرسد. طرح جدید انتخاب شده برای این خودرو یکی از موفقترین و محبوبترین طرح‌های در نظر گرفته شده برای Elantra محسوب می‌شود و می‌تواند افراد زیادی را جذب این خودروی سدان جذاب کره‌ای نماید.

امکانات رفاهی النترا 2020
النترا 2020

بیشتر بخوانید:

انواع مدل‌ها و قیمت هیوندای النترا 2020

انواع مدل ها و قیمت هیوندا النترا 2020
النترا 2020

مقایسه هیوندای النترا 2017 با کیا سراتو 2017

مقایسه هیوندای النترا 2017 با کیا سراتو 2017

برای بسیاری از مصرف کنندگان بازار خودرو، انتخاب کردن بین خودروهای موجود در یک رده قیمتی، کار دشواری به نظر می‌رسد. دو خودروی هیوندای النترا و کیا سراتو نیز در یک رنج قیمتی قرار دارند و به همین دلیل در این قسمت این 2 خودرو را از نظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی، طراحی، قیمت و بازار دست دوم مقایسه کرد‌ایم.

مقایسه هیوندای النترا 2017 با کیا سراتو 2017
هیوندایی النترا Hyundai Elantra (به کره‌ای 현대 아반떼 تلفظ:آوانته) از سال ۱۹۹۰ تا کنون تولید شده‌ است. این خودرو محور جلو در کشورهای کره جنوبی، مالزی و ایران با نام هیوندای آوانته شناخته می‌شود. امروزه این مدل مورد توجه بخش بزرگی از بازار قرار دارد تا جایی که در سال ۲۰۱۱ عنوان خودروی سال آمریکای شمالی را از آن خود کرد و هم اکنون مدل‌های کوپه GT و استیشن (آی ۳۰) آن نز به بازار آمده است.

مقایسه هیوندای النترا 2017 با کیا سراتو 2017
سراتو محصولی استثنائی از شرکت خودروسازی کیا موتورز کره جنوبی است. این خودرو که در بازار آمریکا Kia Spectra نامیده می‌شود، خودرویی است جمع و جور (compact car) که از 2003 وارد بازار شده است. در سال 2008 کیا سراتو جای خود را به کیا فورت Kia Forte داده که همچنان با نام سراتو شناخته می‌شود.
کیا فورت (Kia Forte) در جیانگسو تولید شده ‌است. طول این خودروی محور جلو در حالت طبیعی ۴٬۴۸۰ میلیمتر (۱۷۶٫۴ اینچ)، عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۷۶۵ میلیمتر (۶۹٫۵ اینچ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۴۰۰ میلیمتر (۵۵٫۱ اینچ) است. این خودرو در مدل‌های سدان و کوپه تولید می‌شود.

مشخصات فنی

پس از فروش خوب هیوندای النترا در بازار، کرمان موتور، این خودرو را نیز به سبد محصولات مونتاژ هیوندای خود اضافه کرد و نسل AD این خودرو را در ایران مونتاژ کرد. این خودرو با یک پیشرانه 1999 سی‌ سی با سیستم پاشش سوخت چند نقطه‌ای در بازار عرضه می‌شود. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 152 اسب‌ بخار در دور 6200 و بیشینه گشتاور 196 نیو‌تن‌ متر در دور 4000 است.

مشخصات فنی

این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود و قادر است تا النترا را به بیشینه سرعت 202 کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو 6، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی، تنها 7.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

مشخصات فنی

در آن سو کیا سراتو نیز از همان پیشرانه 2 لیتری هیوندای برخوردار است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 152 اسب‌ بخار در دور 6200 و بیشینه گشتاور 192 نیو‌تن‌ متر در دور 4000 است و این قدرت و گشتاور را توسط یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته با قابلیت تعویض دستی از پشت فرمان، به محور جلوی خود منتقل می‌کند. سراتو با این مشخصات قادر است تا به بیشینه سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد. همچنین این خودرو با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو6، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی تنها 7.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند.
در بخش پیشرانه و مشخصات فنی، به دلیل مجهز بودن هر دو خودرو به پیشرانه‌های یکسان، هیچ کدام نسبت به یکدیگر برتری ندارند و عملکرد یکسانی را در شتاب گیری اولیه و ثانویه ارائه می‌کنند.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

هیوندای مدل النترا 2017 خود را با لیست کاملی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند، هفت کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای و زانویی راننده)، سیستم تشخیص و هشدار نقطه کور، سنسور فشار باد تایر، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سانروف برقی، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، گرمکن فرمان، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، انتخاب حالات مختلف رانندگی، آینه‌های جانبی برقی و تاشونده خودکار، سردکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر لمسی پنج اینچی و شش بلندگو به همراه ساب ووفر، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی در روز و فرمان برقی دارای کلید‌های کنترلی در بازار عرضه کرده است.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

در مقابل کیا هم مدل سراتو را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند، شش کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور فشار باد تایر، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و مدیریت پایداری، سیستم تشخیص نقطه کور، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سانروف برقی، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، انتخاب حالات مختلف رانندگی، پدال‌های تعویض دنده از پشت فرمان، آینه‌های جانبی برقی و تاشونده خودکار، سردکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی با درگاه USB و AUX و بلوتوث، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی در روزو فرمان برقی دارای کلید‌های کنترلی در بازار عرضه کرده است.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

در بخش امکانات ایمنی و رفاهی، هر دو خودرو امکانات ایمنی و رفاهی قابل قبولی را ارائه می‌دهند، اما برخی امکانات مانند پدال‌های تعویض دنده در سراتو وجود دارد که هیوندای فاقد آن است و در مقابل، النترا هم با داشتن هفت کیسه ایمنی هوا و گرمکن فرمان از سراتو پیشی می‌گیرد، بنابراین نمی‌توان هیچ‌ کدام از این دو خودرو را نسبت به دیگری در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی برتر دانست.

بیشتر بخوانید:

سخن آخر

کارخانه خودروسازی هیوندای و شریک تجاریش کیا، چند سالی است که با محصولات متنوع خود بازار ایران را تحت سلطه دارند و هر دو خودروی مورد بررسی به دلیل سابقه حضور قبلی، از بازار دست دوم خوبی برخوردار هستند. سراتو و النترا، به دلیل داشتن پلتفرم‌ و پیشرانه مشترک، ویژگی‌های مشابهی دارند و انتخاب بین این دو خودرو به سلیقه مشتری بستگی دارد که طراحی ظاهری و داخلی کدام خودرو را بیشتر بپسندد.

رقبای هیوندا النترا 2017 در بازار جهانی را بیشتر بشناسیم

رقبای هیوندا النترا 2017 در بازار جهانی را بیشتر بشناسیم

با توجه به قیمت هیوندا النترا در بازار پیدا کردن رقیب برای آن در بازارهای خوب جهانی چندان سخت نیست و گزینه‌های مختلفی وجود دارد. می‌توان به این نکته هم اذعان کرد که کیفیت این خودروها در سطح برخی از برندهای معروف دنیا نیست و شاید بهتر باشد که در همان حوزه شرق آسیا برای النترا دنبال بگردیم. بنابراین با در نظر گرفتن آمار خرید و فروش هیوندا النترا و رقبای آن، در این قسمت سه رقیب مستقیم برای آن پیدا کرده‌ایم.

کیا سراتو 2017

کیا سراتو 2017

بدون شک کیا سراتو 2017 یکی از اصلیترین رقبای هیوندا النترا در بازار است. طراحی خارجی و ظاهری بدنه این خودرو برتری چندانی نسبت به النترا ندارد و حتی به نظر می‌رسد که در برخی موارد نسبت به النترا ضعف هم دارد. از لحاظ قیمت در بازار هم می‌توان گفت که کیا سراتو 2017 نسبت به هیوندا النترا 2017 در یک محدوده قیمتی هستند. درباره این خودرو در قسمت قبل اطلاعات بیشتری ارائه شد.

مزدا 3

مزدا 3

گزینه دوم مزدا 3 است که می‌توان آن را یک رقیب خطرناک در بازار خرید و فروش هیوندای النترا در نظر گرفت. مزدا 3 از لحاظ ظاهری برتری‌های بیشتری نسبت به النترا دارد و طراحی نمای بیرونی آن جذابتر است. بیننده در همان نگاه اول می‌تواند یک چهره خندان کارتونی را در مزدا ببیند که این ویژگی برای جذابتر کردن خودرو بسیار مهم است. طراحی بدنه مزدا به مراتب عضلانیتر است و بیشتر به یک خودروی اسپرت شباهت دارد.

حجم پیشرانه استفاده شده در مزدا 3 تفاوتی با حجم موتور هیوندا النترا ندارد و 2000 سی سی است. این موتور دارای چهار سیلندر و 16 سوپاپ بوده و حداکثر قدرت آن 145 اسب بخار و نهایت گشتاور آن هم 187 نیوتن متر است. در مزدا 3 از یک جعبه دنده 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده می‌شود و شتاب آن هم در حدود 9.2 ثانیه اندازه گیری شده است. مصرف سوخت مزدا 3 چندان بالا نیست و در حد 7.6 در هر صد کیلومتر است. با این تفاسیر مزدا 3 یکی از مهمترین گزینه‌هایی است که احتمالاً شما را در خرید هیوندا النترا مردد می‌کند.

میتسوبیشی لنسر 1800

میتسوبیشی لنسر 1800

میتسوبیشی لنسر 1800 در سال 2008 طراحی شده است و همان الگوی قدیمی در طراحی بدنه آن وجود دارد. میتسوبیشی به مراتب ساده‌تر از هیوندا النترا است و به همین دلیل از لحاظ ظاهری نمی‌تواند رقیب چندان خطرناکی برای النترا به شمار آید. در حال حاضر قیمت میتسوبیشی لنسر در بازار تفاوت چندان زیادی با قیمت النترا ندارد، به همین دلیل این خودرو از لحاظ قیمتی هم یک رقیب مستقیم برای النترا محسوب می‌شود.

از لحاظ فنی، پیشرانه استفاده شده در میتسوبیشی لنسر 1800 حجمی معادل با 1798 سی سی و 4 سیلندر و شانزده سوپاپ دارد. این موضوع باعث شده است که قدرت تولیدی موتور این ساموریی به 140 اسب ‌بخار و گشتاور آن به 576 نیوتن متر برسد. در میتسوبیشی از یک جعبه دنده CVT استفاده شده که باعث بالا رفتن شتاب خودرو تا 11.5 ثانیه شده است. در ضمن مصرف سوخت میتسوبیشی در حالت ترکیبی 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

بنابراین با مقایسه قیمت هیوندای النترا با سایر گزینه‌ها و همچنین در نظر گرفتن مشخصات فنی آن‌ها می‌توان ادعا کرد که النترا در بازار شانس موفقیت بالایی دارد و به همین دلیل آمار خرید و فروش آن به اندازه کافی بالاست. البته این به معنی نادیده گرفتن نقاط قوت سایر خودروها نیست زیرا هر کدام از آن‌ها از جهات مختلفی می‌توانند برتری خود را نسبت به النترا نشان دهند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    مزدا 3 واقعا بهتره

    پاسخ

    قطعا؛ مزدا 3 مدل 2020 بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان و منتقدان صنعت اتومبیل جهان، بهترین و زیباترین خودروی سایز کوچک جهانه و از هیچ لحاظ قابل مقایسه با هیوندای النترا 2020 نیست.

    پاسخ