;
coinex

بزرگترین آتش سوزی تاریخ جهان در کالیفرنیا ؛‌ 2.2 میلیون هکتار زمین سوخته است!

بر اساس آمار ارائه شده رسمی از سوی مقامات ایالات متحده، آتش سوزی جنگل های کالیفرنیا با 2.2 میلیون هکتار زمین سوخته، بزرگترین آتش سوزی تاریخ جهان میباشد.

آتش سوزی جنگل های کالیفرنیا همانطور که یکی از بزرگترین آتش سوزی ها در تاریخ ایالات متحده محسوب میشود، با برآوردهای صورت گرفته از سوی محققان میتواند حتی به بزرگترین آتش سوزی تاریخ جهان بدل شود.

آتش‌سوزی شمال کالیفرنیا که پنجم مرداد آغاز شده اکنون به بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ این منطقه تبدیل شده و مساحتی به وسعت کلان شهر لس‌آنجلس را در شعله‌های خود بلعیده است.

اخبار و آمارهای رسمی ارائه شده حکایت از آن دارد که این آتش سوزی تاکنون با 2.2 میلیون هکتار زمین سوخته، یکی از بزرگترین فجایع بشری را به ثبت رسانده است.

آتش سوزی جنگل های کالیفرنیا؛ بزرگترین آتش سوزی تاریخ جهان

آمریکا امسال به‌دفعات میزبان آتش‌سوزی‌های عظیم بود و این روند همچنان ادامه دارد. برآوردها نشان می‌دهند که صرفا در سال جاری میلادی، بالغ‌بر ۲٫۲ میلیون هکتار زمین در پی آتش‌سوزی‌های گسترده در کالیفرنیا از بین رفته‌اند تا رکورد جدیدی ثبت شود. آتش‌سوزی‌هایی که امسال در کالیفرنیا رخ دادند، گسترده‌ترین آتش‌سوزی‌ها در تاریخ این ایالت بزرگ به‌حساب می‌آیند. آتش‌سوزی‌های امسال باعث مرگ هشت نفر شده و ۳۳۰۰ سازه را به‌طور کامل نابود کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دومین و سومین آتش‌سوزی بزرگ در تاریخ ایالت کالیفرنیا به‌صورت هم‌زمان درحال وقوع هستند. دمای بیش از حد زیاد منطقه‌ی کالیفرنیا باعث شد رکوردهای آتش‌سوزی بیشتری در هفته‌ی منتهی‌ به روز کارگر در آمریکا به‌ثبت برسد و شعله‌های آتش بیشتر از قبل زبانه بکشند. دمای شعله‌های آتش در وودلند هیلز کالیفرنیا در روز ۶ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۶ شهریور ۱۳۹۹) به ۱۲۱ درجه‌ی فارنهایت (۴۹٫۴ درجه‌ی سلسیوس) رسید. این، بیشتر دمای ثبت‌شده تاکنون در منطقه‌ی لس آنجلس است.

بزرگترین آتش سوزی تاریخ جهان
بزرگترین آتش سوزی تاریخ جهان

خطر هنوز به‌پایان نرسیده است؛ پیش‌بینی می‌شود که آتش‌‌سوزی‌های کالیفرنیا در هفته‌ی جاری کمتر شوند و دمای این ایالت کاهش پیدا کند؛ با همه‌ی این‌ها، آتش‌نشانان خودشان را برای تهدیدی جدید آماده می‌کنند. انتظار می‌رود بادهای سانتا آنا و دیابلو به‌زودی سراسر ایالت کالیفرنیا را در بر بگیرند تا امروز و فردا، چالش‌های بیشتری ایجاد کنند. این بادهای گرم و خشک باعث شده‌اند مشکلاتی که به‌طور معمول در هر سال پیش می‌آیند، زودتر از حد انتظار از راه برسند. این نوع بادها به‌طور معمول در ماه اکتبر (مهر و آبان) باعث بروز آتش‌سوزی می‌شوند.

نیک نوسلار، از اعضای مرکز آتش‌نشانی ملی و متخصص حوزه‌ی پیش‌بینی هوا با محوریت آتش‌سوزی، روز گذشته توییت جدیدی منتشر کرد و گفت تعداد آتش‌سوزی‌های بزرگ فعال به‌شکلی حیرت‌آور و نگران‌کننده زیاد است. او می‌گوید در چنین شرایطی آتش‌سوزی‌ها خودبه‌خود ایجاد می‌شوند؛ با این ‌حال اکنون بادهای خشک نیز به‌کمک آتش‌‌سوزی‌ها می‌آیند و شرایط را چالش‌برانگیزتر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد آتش سوزی جنگل های کالیفرنیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر